News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Revideret udgave af Red Bear.

Started by potte, 25 October, 2013, 20:46:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rosenaa

De skal åbenbart have solgt nogle Russiske modeller...  ;)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

potte

ja volley fire har altid været lidt underligt.

Men igen.. så undre det mig altså at de ikke har udnyttet denne mulighed til at skabe noget mere funktion til nogle af de enheder som slet ikke udfylder den rolle de havde i krigen.

F.eks. give barrage fire til SU-76M og ISU-152.

Give ISU-152 et eller andet der gør at den kan skade Tiger II, Ferdinand osv.

Steiner

I skal lige være opmærksome på, at disse opdateringer åbenbart stadig er i designfasen. BF sidder løbende og retter diverse fejl, så I skal IKKE begynde at Cut&Past endnu. Der kommer som jeg har opfattet det et "Officel V3" stamp når den er helt klar.

QuoteLast Updated 30 October 2013.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

Amager figurkrigsspil,  Københavns største spilleforening. Find os på Facebook.

Steiner

Quote from: potte on 01 November, 2013, 08:55:52
F.eks. give barrage fire til SU-76M og ISU-152.

Der har netop været en tråd på .com forumet om dette, og åbenbart er der ingen større historiske beviser for at disse enheder, lavede indirekte ild support ved fornten. De havde alt for travlt med at skyde dirkete. Aner ikke om dette er rigtigt eller ej.
Kom i  Amager figurkrigsspil og prøv et intro FOW spil. Vi spiller torsdage kl 18:00

potte

Okay god point omkring indirect fire....

Men der er ingen tvivl om at ISU-152 var god til at dræbe Tiger II.... Og den feature har BF ihvertfald ikke fået med

Cluveru

Jeg tror bare vi må acceptere, at der er mange ting, der ikke er med i FoW, hvis spilmotoren stadig skal holdes simpel. Tyskerne mistede også en tiger II til en Sherman i Normandiet, da den blev påkørt og mistede bæltet, så besætningen måtte stikke af. En anden Tiger II røg til en middeltung mortér ved Arnhem, da den røg gennem brændstofdækslet og antændte tigeren.
For ISU-152'erens vedkommende vil det nok blive svært at gøre den i stand til at ødelægge Tiger II-vogne i front uden at øge AT-værdien eller lave komplicerede ændringer i spilmotoren. Jeg har personligt heller ikke noget behov for de pointstigninger der ville følge, da jeg selv bruger 152'eren mod fæstninger og lader fly klare tungt panser.
Følg mine projekter på Kampfgruppe Klüwer.

Madsb

De må bare gerne skabe en grund til at jeg skal købe isu 152. Jeg vil gerne have den, men hvad jeg skal med den ved jeg ej.

Steiner

Quote from: Madsb on 01 November, 2013, 16:42:48
De må bare gerne skabe en grund til at jeg skal købe isu 152. Jeg vil gerne have den, men hvad jeg skal med den ved jeg ej.

Bunker Buster  ;)

TrueRonin

Som Steiner siger, så er Bunkerbuster kanoner noget af det allerbedste anti-infantry våben der findes. Et hit er lig med et kill, med fp 1+ våben.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

Madsb

ISU 122 breakthrough fp 2+ samt at 16

TrueRonin

Den, skulle til gengæld gerne, spille en anden rolle i hæren. Men den kan også anvendes til samme formål, med HBG. Den er dog dyrere og har dårligere FP, så den er ikke den af dem, der er bedst egnet til, at grave infantry teams op med, til gengæld er den bedst til tungt panser.

Det er et spørgsmål om, hvad man helst vil have. Høj AT eller høj FP.
- Nørd med Aspergers Syndrom, er du i tvivl så spørg Google.

Min trader tråd.

rosenaa

En fed udseende Panzer af et art ??
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Steiner

Quote from: Madsb on 01 November, 2013, 19:37:35

ISU 122 breakthrough fp 2+ samt at 16

Enig jeg ville også vælge ISU122, men nu blev der decideret spurgt efter et argument for ISU152  ;)

Steiner

Quote from: TrueRonin on 01 November, 2013, 20:15:39
Den, skulle til gengæld gerne, spille en anden rolle i hæren. Men den kan også anvendes til samme formål, med HBG. Den er dog dyrere og har dårligere FP, så den er ikke den af dem, der er bedst egnet til, at grave infantry teams op med, til gengæld er den bedst til tungt panser.

Det er et spørgsmål om, hvad man helst vil have. Høj AT eller høj FP.

Netop i AFKS har vi spillere som har stor succes med ISU152 og nogle som har det med ISU122 (mig selv bl.a.). Tror meget det har noget med spille stil at gøre.

Doktor Helge

Quote from: Steiner on 01 November, 2013, 08:47:03
Quote from: TrueRonin on 28 October, 2013, 01:31:41
Man kan vel et eller andet sted godt forvente, at Grey Wolf får en tilsvarende prisbasker rabat, inden længe.

Det forventer jeg ikke, for så ødelægger BF jo netop deres nye Vestfront bøger  :-X Der har altid været (mere eller mindre) pris sammenfald mellem de sammen enheder om de var på vest og øst fronten inden for den samme periode, ellers vil BF jo også ødelægge turnerings miljøet.

enig   det er ret problematisk
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

rosenaa

Som nævnt andet sted, er den logiske udvikling, at ALLE deres bøger fra V2 bliver udskiftet i løbet af de næste par år, og derved bliver ugyldige... og så passer alt igen...  ::)

Steiner

LOL jo, men dette kommer jo også til at gælde alle de nye Vestfront bøger fra i år  :o

rosenaa

Doktor Helge

jeg må nok konkludere at Smoke er blevet endnu vigtigere for tyskere på Østfronten end tidligere... hvis man kan smoke de forbandende Cat Killers er de jo værdiløse imod veteraner
Suddently reappearing from the void, belived lost in the warp.
Apothecaries har det let.. de skal bare rive organer ud af deres kammerater

Steiner

Steiner

potte

Steiner

Det sjove er at det er Nightbringer der er skyld i denne version  ;D I den gamle kunne man ikke tage et Light Tankovy Company til Peredovoye Otryad, da alle tanks skulel være ens i hele Peredovoye Otryad 8)

potte

Steiner