Catching up med superheltefilm

Started by Bartok, 14 December, 2013, 13:20:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

- når man ligger med influenza og familien er væk et par dage, er det jo oplagt at få indhentet nogle film, man aldrig fik set, og Iron Man 3 har jeg undgået, fordi jeg næsten kun har hørt negativt om den. Så jeg blev højest overrasket over at høre mig skraldgrine over replikkerne og være underholdt hele filmen igennem. Robert Downey Jr. er igen superveloplagt, denne gang med neuroser ude på tøjet, uventet hjælp fra en lærenem purk, og selv den totalt overgearede brug af Iron Man-suits får han hjem, selvom de går fuldstændig over gevind med at flyve fra kilometers afstand for at klæde sin ejermand på.
Det største fejl ved Iron Man 3 synes jeg, var, at Extremis-halløjsaet giver så vilde superkræfter. Hulk og Thor må ryste i bukserne over den.

I aften vil jeg måske kaste mig over Thor: The Dark World eller Man of Steel, hvis ikke nogen har frarådet mig det inden.

På Wiki ser jeg, at der er fede ting i vente: X-Men: Apocalypse (2016), Avengers: The Age of Ultron (2015), Batman Vs. Superman (2015), og næste år går det helt agurk: X-Men: Days of Future Past (det må betyde sentinels wuhuuuu!), Guardians of the Galaxy, Captain America: The Winter Soldier og Amazing Spider-Man 2 (med den grønne gnom, Rhino og Electro!).

zKoTTe

Man of Steel er en Zack Znyder knalde-bang film uden egentlig indhold, men det er dog den bedste fortolkning af den mest overvurderet superhelt nogensinde.

Jeg vil anbefale lidt alternative heltefilm som Scott Pilgrim eller Kick Ass hvis du vil have en prober film i den genre :)
Morten Juel Søndergaard

Bartok

Har aldrig hørt om Scott Pilgrim eller Kick Ass, og tror, jeg foretrækker at læse en Kurt Weill-biografi færdig i stedet for at se noget helt nyt :D

Sporh

Scott Pilgrim vs the World er en af mine favoritfilm! Kick-ass (og 2'eren, der lige er kommet) er også rigtig gode!

Man of Steel skuffede mig første gang, men 2. gang jeg så den, kunne jeg bedre lide den. Nok noget med forventningen.

Thor 2 er også en fin film, synes jeg. Dog ikke en af de bedste i Marvelkæden.

Per, jeg tror du ville kunne lide Kick-ass!

Kloen

Husk der også er The Wolverine, som følger op på X-Men Origins: Wolverine og binder dem sammen med First Class og den kommende DOFP samt giver lidt info på hanswarrior code og Japan-tid.
Jeg synes Man of Steel led rigtigt meget under ikke at have særligt meget Superman der gjorde ting i hverdagen for folk.  Filmen  var 2/3 karakteropbygning og så 1/3 boss-fight. Så for mig var den mest  af  alt rn måde for DC at starte deres filmunivers på.
Jeg glæder mig  hårdt til Winter Soldier
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

zKoTTe

X-Men Origins: Wolverine er nok den værste heltefilm siden Teenage Mutant Ninja Turtles 3. Selv efter en cannabis march var filmen uudholdelig i biografen.

Den ultimative helte film for mit vedkommende er helt sikkert Batman fra 1967, den er så episk at man ikke kan beskrive det.
Morten Juel Søndergaard

P.E. Daner

Kick Ass 1 og 2 er så ganske afgjort værd at se.

Bartok

Hvordan lægger I ikke-clixere mærke til indslag på Heroclix-forummet, når I ikke ellers skriver herinde? Jeg læser aldrig, hvad der skrives på andre powerfist-fora. I er selvfølgelig velkommen til at skrive løs - jeg var bare nysgerrig  :)

Kloen

Quote from: zKoTTe on 14 December, 2013, 17:20:42
X-Men Origins: Wolverine er nok den værste heltefilm siden Teenage Mutant Ninja Turtles 3. Selv efter en cannabis march var filmen uudholdelig i biografen.

Så er det jo vidunderligt ingen tvinger dig til at se den.
The Wolverine fungerer bedre.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

P.E. Daner

Quote from: Bartok on 14 December, 2013, 20:19:33
Hvordan lægger I ikke-clixere mærke til indslag på Heroclix-forummet, når I ikke ellers skriver herinde? Jeg læser aldrig, hvad der skrives på andre powerfist-fora. I er selvfølgelig velkommen til at skrive løs - jeg var bare nysgerrig  :)

Jeg læser stort set alle posts på Clix forummet.
Det eneste der afholder mig fra at prøve spillet er at jeg ved jeg ikke er villig til at bruge de penge der skal til for at spille det seriøst.
Så jeg sidder på sidelinien og snuser med, imens min viljestyrke langsomt bliver eroderet ;)

Kloen

Quote from: P.E. Daner on 15 December, 2013, 13:18:24
Det eneste der afholder mig fra at prøve spillet er at jeg ved jeg ikke er villig til at bruge de penge der skal til for at spille det seriøst.
Så jeg sidder på sidelinien og snuser med, imens min viljestyrke langsomt bliver eroderet ;)

Jeg har en gazillion (ja, SÅ mange) dubletter, hvoraf halvdelen er fra nyere og konkurrencedygtige sæt,  og jeg deler rundhåndet ud til folk der tager imod :-)

Bartok

Heroclix koster selvfølgelig noget at spille. Hvor meget er et spørgsmål om, hvilke serier man er interesseret i, og hvilket konkurrenceniveau man stræber efter. Spillet tager måske et par måneder at lære, men nogle år at mestre. Wizkids/NECA, som udgiver alle de forskellige typer Heroclix, der findes, gaber over ret så mange titler efterhånden og ikke længere kun clixversioner af tegneseriefigurer men også Lord of the Rings, Kick-Ass, Star Trek, Pacifim Rim, Bioshock Infinite m.m. Herinde spiller vi (indtil videre) kun Marvel og DC Heroclix (bortset fra en anelse LotR og Watchmen for noget tid siden).

Hobbyen kan især blive meget dyr, hvis man er completionist, der vil have samtlige figurer i alle sæt, der udkommer. Men man kan også bare plukke lidt hist og her, hvilket er overskueligt.

Men for nogle af os er der en vis "feber" forbundet med Heroclix, en fortløbende (nogle gange konstant) trang til at finde på stadigt nye, lede figurkombinationer, at holde sig opdateret med regelændringer/clarifications (www.hcrealms.com er det bedste site, der findes), at skaffe sig lige de figurer, man mangler for at kunne sammensætte de og der teams, man drømmer om ... 

Heroclix har eksisteret i over 10 år og bliver kun bedre og bedre. Du og alle andre er velkomne til at kigge forbi en dag vi spiller, for at få et indtryk af stemningen og hvad spillet går ud på :)

zKoTTe

Jeg sidder "meget" på Malifaux boardet og det ligger under de samme boards som 'Clicks gør, så jeg kan ikke rigtig undgå at se jeres tråde når de popper op :)
Morten Juel Søndergaard

P.E. Daner

Quote from: Kloen on 15 December, 2013, 13:27:31

Jeg har en gazillion (ja, SÅ mange) dubletter, hvoraf halvdelen er fra nyere og konkurrencedygtige sæt,  og jeg deler rundhåndet ud til folk der tager imod :-)

Pushere giver som regel også de første par fix gratis :p
Men det kunne da være at man skulle få nogen til at give et test spil i det nye år.

Bartok

pushere vil gerne tjene, så de skal gøre deres kommende kunder hooked. Vi clixere vil også gerne smitte andre med clix-hungren, men tjener desværre ingen penge på det :D

Kloen

Quote from: Bartok on 15 December, 2013, 16:27:06
pushere vil gerne tjene, så de skal gøre deres kommende kunder hooked. Vi clixere vil også gerne smitte andre med clix-hungren, men tjener desværre ingen penge på det :D

Skulle lige til at sige at jeg vist skulle være gift med Marit for at kunne betegnes som pusher i dette tilfælde  ;D

the_emil

Jeg har spillet Heroclix siden 2005-06, så har efterhånden lidt forskellige figurer, men jeg har ikke rigtig brugt noget nævneværdigt pengebeløb på det de sidste par år, hvorfor min samling består af figurer, der er ved at være lidt gamle. Jeg synes stadig det er rigtig sjovt at spille, og de figurer jeg har, kan anskaffes for et meget overskueligt beløb. De savner en del med hensyn til konkurrencedygtighed, men jeg synes stadig jeg kan få lidt ud af dem i ny og næ, men det kan mine medspillere nok sige mere om end mig.

Jeg synes godt man kan klare det, selv for et beskedent studiebudget, men det er utvivlsomt noget der kan komme til at koste meget, hvis man ønsker høj konkurrencedygtighed, og mange forskellige muligheder.

Men alle, så mange som vi nu er tilbage, er altid meget venlige til at låne ud af figurer, hvis man mangler noget specielt til et enkelt hold eller lignende, og det er et meget stort udvalg af figurer der er imellem.