News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kampe på Hedeborg

Started by JanusHedemann, 22 November, 2013, 21:59:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JanusHedemann

Da fruen og jeg bankede hinanden i hammer forleden dag på Hedeborg, besluttede vi at tage et par billeder til bloggen.
Bagefter blev vi enige om, at det egentlig var hyggeligt nok at der kom lidt kamp rapporter herinde :)
Så vi poster nogle billeder af os der slåsser - og gæster :)

Så hvis man lige keder sig, så kan man lige nuppe en kamp med Herren og Fruen :)

/Janus

JanusHedemann

Kamp den 17. november 2013,

Vi besluttede at tage os lidt smadder i søndags,
Fruen skulle frem med alle sine små skov elvere med de mange træer - jeg tænke jeg skulle køre råddent med vampyrerne.

Vi blev enige om at prøve med det nyeste ETC forslag med WE's:
åndernes Ward Save består trods magi, og alle elvere har ASF.

Listerne var noget i retningen af:

VC
Lev 4 (vamp)Necro Lord: Earthning Rod
Vamp Lord lev 1 (vamp): quickblood, Preservation, GW, HA
BSB: lev 1 (Shadow), scroll, Aura, Sword of Might, HA, Shield
1 x Banshee
40 Ghouls med ghast
2x 30 zombies
1x Corpse Cart med upgrade
2 x 6 Cryphorrors
18x GG med GW's og FC

WE
High Born: Wild rider, Dawnspear, Hel of the Hunt, Glittering Scales, Shield
Spell Singer lev 2 (beast) på hest
Spell singer lev 1 (light)
Noble: Great Eagle, AoD, GW

12x Dryads
12x Dryads
11x Dryads
10 x Glade Guards mus
10 x Glade Guards mus

10x War Dancers mus
12 Wild Riders, mus, std. Eternal Flame

6x Treekin
1x Treeman

Der er sådan lidt ca hvad vi havde til vores lille hyggeslag :)

Vi fik stillet op:

Mine crypt horros ligner bemærkelsesværdigt meget ogres...

Fruen nappede 1. tur, og havde stillet op agressivt, hun er jo helt syg med at smadre i nærkamp - og var iøvrigt ivrig for at prøve de nye regler vi havde taget med :)
Nå, fruen fløj frem for at kværne mine stakkels døde:

hendes Kurnos drenge er kommet truende tæt på mig, så jeg forsøger at stille op til prygl med nogle crypt horrors, som med en ordentlig gang opbakning fra necro-chefen føler sig klar til at tage imod.
Pip-fuglen er fløjet over for at drille på den anden fløj.

Jeg forsøger at dække lidt op, trylle en mindre blokade frem for at give lidt mere tid, og så hyle helt vildt og voldsomt med bashee'en.
Det viser sig at jeg er en smule rusten (læs: meget) med de der døde, så får sgu ikke gjort det store, og værst af alt har jeg rykket mig i dårlige positioner ift. magi afstande.
Gode dyr er rådne for greven..

Vi stenede lidt, så glemte faktisk billeder lidt, men Fruen pløjer igennem mine Crypt horrors på venstre flanke og fortsætter frem mod midten med kurnos drengene.
Jeg får charget med mine GG og vampyr lorden med BSB side-kick + lidt andet.
Fruen fortsætter sin smadder-turné:

Necro Lorden har en hård dag på kontoret...

Mine Ghouls giver den gas på nogle war dancers og gør det ok, men får så kørt et nyt røvhul da de bliver tag-teamet af skov danserne og deres tree-huggin friends..

Alt imens på højre fløj prygler træerne løs på mine crypt Horrors til stor moro:

Efter et par hårde runder for de døde, hvor magien ikke rigtig vil lege, og vampyr-chefen og hans hjælper formår at lave 2 hits til sammen på 2 hele nærkampsrunder (!), ser det lidt sort ud:

Lille oversigt:

Trods necro lordens hårde dag på kontoret, lykkedes det ham faktisk at holde sig i live i to stive kamp runder mod kurnos drengene med Lord iblandt.
Han tryller og tryller - men sort ser det ud.

Træerne har nu spist de sidste crypt horrors, og fræser frem over feltet får at få del i rovet på midten.
Vampyr Lorden har identitetskrise, og kan slet ikke ramme noget..
Det ser lidt sort ud for herren nu..

Kurnos drengene med chef, og den lille helt på ørnen er færdige bagved, og necro lorden har endegyldigt stemplet ud fra kontoret:

Med hatten i hånden og en gemmstokket hær må jeg give fortabt :)

Konklussion:

-Det hjælper gevaldigt med WE's når de får ASF og deres ånde-wards saves virker imod magi og magiske attacks.
-Det er slet ikke dumt, og fruen var glad for at kunne give den gas i nærkamp.

- Jeg skal virkeligt øve mig at placere mine tryllere rigtigt, og deploye units så de ikke er i vejen for hinanden, eller står for langt væk.
- Vampyr chefen skal huske sine briller, han er får dyr til at slå huller i luften.

/Janus

princelarming

Fed rapport - og fedt med denne del af bloggen! (så mangler vi bare at der også rulles med fremtids-hammer-dukker, men det kommer nok!)

Vidste ikke du havde en Undead hær, kære greve?? ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

JanusHedemann

Tak - synes egentlig også det var en sjov ide at lave lidt spille rapporter :)

Grevens veje er uransagelige :)
Selvfølgelig har jeg da en VC hær ;)
Ej, det var en vi anskaffede os lidt i affekt, for at se om det var en hær der var sjov at spille med.
Hvis jeg bliver hooked på den, skal den nok skibes ud, og så anskaffes på ny og males i en højere standard :)

Lover at der snart skal rulles med fremtidsdukker også - snart snart :)

/J

StevenPoulsen

Tak for battle-report'en.
Fedt med WE-ændringen, den havde jeg ikke set.

Hvordan har du fået din kone til at spille? Jeg har stadig problemer med min :)

JanusHedemann

Hej Steven :)
Fedt du kan lide det.

WE ændringerne er som sådan kun udkast til ETC 2014, men tænker det bliver meget i den retning med den nye bog :)

Vi spillede en del necromunda da vi gik i gym, så det var relativt nemt at sælge konceptet :)

Janus