News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Raise and reclaim the Universe - Necrons Calvariam Dynasty

Started by Mortic, 07 December, 2013, 09:01:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mortic

Calvariam Dynasty

Jeg har i noget tid været i gang med et lille Necron projekt. Grunden til jeg valgte denne type hær var ikke rigtig fluffet, da det i flere tilfælde ikke er det bedste, men mere den måde hæren spiller på. Og så især tanken om at en dukker bliver ved med at rejse sig, er jo altid fed, Sfi-ci necromancers. Hvis jeg får inspiration nok, skal jeg da også finde på lidt baggrundsstof til mit hjemmelavede dynasti. Derudover er de enkle og anderledes at male, indtil videre.

Farveskema: Jeg ville lave en chrome farve som hovedtema, så den ligner the govenator fra terminator. Fik også købt en chrome farve "Alclad 2", men synes slet ikke jeg gik chrome effekten igennem. Fik sammenlignet med Mithril silver, eller hvad den nye version hedder, og der var ikke meget forskel. Så for at sparer på min chrome, da den er svær at skaffe i dk, og koster 60+ bare for porto fra UK, så fik den først et par lag af mithril silver og så et lag chrom til sidst. Anden farve er Tyrkis, men svært at finde en rigtig god en, da jeg gerne ville have den mere grøn end blå, så endte blot med at bruge Hawk Turquise fra GW. Overskuede ikke at blande noget selv, og kan aldrig ramme den samme farve mere end 1 gang. Effektfarven prøvede jeg både orange og blå, men grøn er ny nemmest, så valget faldt hurtigt der. Dertil er lagt lidt gul drybrush.

Jeg havde købt lidt dukker brugt, så de fik en tur i sprit. Deraf også de lidt ens enheder, men jeg har suppleret lidt op, og har også et par indkøb i sigte. Listen er lidt bis, men de næste ting jeg køber skal gøre hæren mere alsidig i figurvalg. Ved jeg går død i det, hvis enhederne er for ens.

3 Necron Lord
1 Destroyer Lord
3 Cryptekts, hjemmelavede de mangler forsat lidt detaljer for at gøre dem unikke.
24 Necron Warriors.
2 Ghost Arks
2 Night Scythes
3 Anniatalion Barges, en kan laves til Command Barge.
6 Wraiths
8 scarabs baser, mange flere på vej
5 Immortals
3 Spyders på vej.

Fremtiden - når alt er malet og baset, så kunne jeg forstille mig at investerer i nogle destroyers og måske lidt flere warriors eller immortals, Triarch Stalker, tomb blades. Vi må se, først skal der spilles lidt når det første er malet.

Baser: Overvejer lidt en mørkerødt /sort tema som noget mars agtig ørken. Skal ihvertfalde forsøge at se om det spiller med farveskema.

Men her er lidt billeder af WIP af det pt malede.

ABJensen

Du har godt nok haft travlt siden sidst, godt gået
If you are only allowed to play the best. What is the purpose of more than one choice?

MaRV

Nu er det selvfølgelig lidt sent, da du er godt i gang. Men hvis du vil have chrome-effekten på nogle enkelte, så er her fremgangsmåden, som jeg har fundet på nettet.

Grund figuren med en blank sort farve (glossy black), læg et tynd af alclad 2 chrome på med airbrush.

Jeg er aldrig kommet dertil endnu, dog skulle den chrome nemt skalle af.

Mvh Uffe

Mortic

Fandt ud af det med blank sort lidt sent i processen, og kunne ikke rigtig finde nogen steder i dk at købe det. Så prøvede med mithril som baggrund, men ak ve det gav ikke helt det ønskede resultat. Men det har nu et look, bedre end hvad man ser på billedet.

Pt bygges immortals, og så skal der ellers laves baser og grundes.

En helt anden udfordring bliver at lave stabile baser til Ghost arcs. Tror jeg har en løsning med aflange møtrikker og skruer.

leahciM

Fedt Sjelle, det ser godt ud  :)

Ærgeligt med Chrom farven dog  :-\
Synes farveskemaet holder alligevel. Flere (close-up) billeder af en færdig dukke ville være lækkert  ;) bliver godt at se med færdige baser og det hele. Røde baser ville jeg dog nok ikke anbefale, tror det kommer til at clash'e med de nuværende farver..
måske sort/gråt sand med røde kystaller? bare for at holde det til temaet.
Under alle omstændigheder er det et forsøg værd dog  :)

God malelyst.

Safran

Ser godt ud, hvad med blå sand baser med gule sten:-) tror det ville se godt ud sammen
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Mortic

Så fik jeg malet 5 stk. Immortals, her er en med prøve malet base. Jeg ved sku ikke om det holder. Men på den anden side er det fedt med nogle flere farver, for det har figurerne ikke med alt det bling.

Sean

Ha. Mine Immortals har også en lilla stribe på hovedet, men godt ser det ud  ;)

Tore Bolhøj

Det ser godt ud, lækkert gråligt metal. Har du planer om at give dem lidt snavs på panseret (såsom agrax earthshade) eller skal de være i perfekt tilstand?
"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Mortic

Nå så fik jeg endelig taget mig sammen til at få malet det sidste samt ordnet baserne. Har ikke rørt figurerne siden jul, og kan forsat mærke det ikke er Necrons som jeg skal male / spille. Det skal klart være noget jeg synes der har federe fluff, og flottere figurer og hvor man bruge farverne noget mere. Så er det sikkert også fordi mit chrome koncept ikke virkede efter hensigten. Men nu er alle enheder pt malet færdig, og pakket ned.

Næste skridt bliver nok at male et par konverteret sorcerers til min Thousand Sons og 10 kultister. Så har jeg overvejet noget alm space marine, for man er vel lidt fan boy.

Foto blev desværre skidt, da det har været ret overskyet når jeg kom fra arbejde. Så tager dem nok om i weekenden hvis det bliver bedre vejr.

Mindre skriv mere foto.

vejby

Maling 2023: 28/41 modeller

Tore Bolhøj

"There is no right or wrong in our profession. The present changes the past from moment to moment. Only pray for the future to vindicate your actions."

— Litany of the Adepts, Canticle of the Administrator

Ni

Lækkert farveskema, men det kribler helt i fingrene for at give hele dynen en omgang strong tone fra army painter! Prøv det på en enkelt warrior en dag du keder dig.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Mortic

Der er faktisk lagt diskrete skygger mv på figurerne, men de meget svære at se på dårlige fotos. Kan sagtens se det med at give dem en god gang wash, men det ville ændre endnu mere på konceptet. Så ville jeg hellere lave dem med snavs og battledamages.

Vi håber på sol i weekenden, så jeg kan tage nye.