News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Lure of the Warp

Started by Sigmaril, 21 April, 2013, 21:16:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Egnarts

Haha, det kan der være noget om. Lægger sgu ikke mærked til folks sigs :D
Eyes closed, head first, can't lose.

Skilkoff

Du har ingen ide om hvor mange aftener jeg har sidet og klikket på din globus bare for at finde ud af hvad den kan.

:)

Sigmaril

Quote from: Egnarts on 22 August, 2014, 23:53:56
Vidste sgu ikke du havde en blog, hvorfor har jeg aldrig set den før? o.O
Øh pas :)
Jeg går da ud fra at den popper op som "ulæst" for andre når jeg poster i den :)

Sigmaril

Quote from: Skilkof on 22 August, 2014, 23:39:25
Vi går stadig og venter på battlereport.

En skam du ikke har Typhus til dit black crusade.
Hovsa. Det havde jeg da helt glemt. Det må jeg da lige få gjort noget ved :)
Ja, mega-nederen at han mangler. Jeg er bare så generelt ikke-hooked på Nurgle temaet, at han ikke har været særligt højt prioriteret. Men han er en af de efterhånden kun ganske få modeller jeg ikke har til CSM, så han kommer jo nok med på et tidspunkt :)

Sigmaril

Apocalypse - Battle report
18.000 point Astra Militarum vs 18.000 point Chaos Space marine, Servants of Decay, og Necrons.

2/3 af AM hæren inden deployment. Ret intimiderende. Hele min del af hæren (6000 point) kunne være i EN kuffert...



Efter deployment. Yup, stadig ret intimiderende.





De onde havde Imhotep med, og stjal initiativet på en 4+, og fik første tur. Det tror jeg var meget afgørende for spillets udfald.
Nærkampstropperne rykker frem. Et par Maulerfiends æder en gruppe Ratlings, der af uransagelige grunde forsøgte at lave en blokade foran en Baneblade.

Landraiders kører 18" frem, for at satse på assault i tur 2. Be'lakor hjælper Abaddons svende lidt på vej med Invisibility. De har dælme mange blasts, de AM.


Mit Psychic Choir går all in og ofrer alle psykers for at få 3 Vortex blasts fyret af. De rammer alle deres mål. Her stod eksempelvis en bastion med et AM Psychic Choir indeni, og en Medusa tank (tror jeg). De blev til First Blood, selvom den regel ikke var med.


AM's første tur var virkelig demoraliserende. Nøj, de har mange guns. De to synlige landraiders og deres indhold, samt 2 maulerfiends, spawns, og Bikes blev totalt pulveriseret. Av for den da.




Tur 2 kom så til assault delen. Det var sjovt, og vejede så rigeligt op for den onde skydning i tur 1. Mange, MANGE tanks blev tippet rundt. Det blev så slemt at vi besluttede os for at fjerne wrecked tanks, og ikke kun destroyed.











Herfra er der ikke flere billeder, fordi det her blev helt tydeligt hvad AMs helt store svaghed i den her slags kampe er. Kæmpestore Blasts! Når langt de fleste af dine guns skyder store eksplosioner, og dem man gerne vil skyde på står HELT oppe foran dig, så er det ikke praktisk at ens BS ikke er ret høj. En go sjat af de onde blev skudt væk, men også en temmelig stor del af AM røg på Friendly Fire og uheldige Scatter rolls.
After de ondes tur tre havde vi faktisk ryddet bordet, hvis ikke det var for en enlig Ratling, der stod i toppen af et tårn, glemt og overset af alle, selv hans egen cammander! Så vi måtte lige vente til tur 4 med endelig victory.

Alt i alt må jeg sige, at Apocalypse er virkeligt sjovt, og for mit vedkommende en rigtig øjenåbner for hvor lidt farligt Styrke D egentlig er i 7th edition.

Sigmaril

Jeg har et problem i min hær. Eller et problem er det vel egentlig ikke, men det er i hvert fald noget, der irriterer mig. Jeg har en masse fede modeller med en masse fedt wargear, men når jeg laver mine lister, så er det utroligt sjældent mange af dem rent faktisk ser spilletid, og som følge heraf er der heller ikke så stor sandsynlighed for at de bliver malet.

Et godt eksempel herpå er Chosen modellerne fra Dark Vengance. Kærlighed ved første blik! Men ud over når jeg tvinger dem ind, fordi jeg vil bruge modellerne, så bruger jeg ikke Chosen. Gutten med Power Axe fungerer dog som Champion i ny og næ, men overordnet ærgrer det mig at de mest bare står og kigger på fra hylden.

GW har valgt at lave kittet som snap-fits, der gør modellerne virkeligt dårligt egnede til konverteringer, men nu har jeg alligevel givet det en chance, og resultatet blev overraskende godt, synes jeg selv.

Så tillad mig at præsentere en helt almindelig enhed chaos space marines opgraderet med close combat weapons og en meltagun, sådan som jeg plejer at outfitte mine marines :)

Jeg glæder mig som et lille barn til at male dem, men nu er klokken mange, så det bliver i morgen :)







Egnarts

De ser godt ud, mangler bare føromtalte maling^^
Eyes closed, head first, can't lose.

Skilkoff

Jeg kender det også.

Savner at se mine possessed og khorne berzerkers på bordet. Men de kommer stort set altid ud af listen igen fordi at jeg sksl sætte mit niveau op.

Jeg vil så sige at mine chosens altid er med.

Sigmaril

Work in Progress, men nu kan man da se hvad de forestiller :)






Belial

Det bliver da rigtigt godt.

Held vild Apocalypse kamp også. Very nice. :)

Skilkoff

De der Chosens bliver så cool.

Jeg savner virkelig at spille Apocalypse :-[ det er så lækkert at se nogen som bare spiller for at have det sjovt.

Egnarts

Ja, de bliver fede. Glæder mig til at se dem færdig :)
Eyes closed, head first, can't lose.

mkc1204

De chainsword fra raptors kittet tilføjer også lige en gang ekstra ondskab  :D

Sigmaril

Når selv ens sværd har Spikes, så ved man at man ikke er en Good Guy :-D

Sigmaril

Det er længe siden jeg har fået figurer fra hånden SÅ hurtigt, og så oven i købet i above average standard! (min standard, altså, ikke generelt ;) )
Hmm. Den første er blevet spejlvendt... Det er godt nok virkelig underligt....?!?!







Egnarts

De ser fede ud Claus, good job :)
Eyes closed, head first, can't lose.

Nanayaah

Ser fint ud. God ide med de weapon swaps!

Mvh.
Christian

Sigmaril

Mit nyeste projekt.... Glæder mig :)

Sigmaril

Så kom jeg endelig igang med min nye Void Shield Generator!

Det første problem var at finde ud af hvad pokker jeg skulle putte i de krystalkugler på toppen. Efter flere dages søgning på nettet efter noget jeg kunne lide, endte jeg med noget lyn-noget...

Men så da jeg begyndte at male dem, så blev det helt af sig selv til noget swirly cloudy noget i stedet for...

...og mens jeg sidder og kigger på dem, får jeg pludselig lyst til bolcher....  :-\