News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Spread in whispers

Started by Nixon, 16 September, 2014, 22:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grønlykke

Tore: Tak :) Hvis du er meget heldig kan du finde den på bitzarium - jeg endte med at købe fra forgeworld

Lasse:  Det ser godt ud! :)

Mødes vi på onsdag?

Hjelmen

Megabitzshop (hedder de vist) har også nogle forge world stumper.

Grønlykke

+++ AUDIO RECORDED TRANSMISSION+++
++Pieces of communication between The Hammers of Wrath in the city of Carthusal ++

Fritz Reinecke, Terminator:
"I think we have found something, Boss. There is a great Golden statue here!"

Albrecht Freidhelm, Codicier:
"Great, we are on our way."

...

Fritz Reinecke, Terminator:
"The inquisition!! What are they doing here? Ludweig and Ulrich are down!! I can't tell how many they are. I'm falling back!"

"Don't!! The cavalry is here!

...

"Wait for them... here they come... STAND FAST!"

...

Albrecht Freidhelm, Codicier: "
This is our time! It is time to show The Emporer, that The Hammers are his loyal subjects. This is the time that all shall see the chaos that reigns within The inquisition! This is our time! ATTACK! Thunder and lighning!"

...

+++SIGNAL LOST+++
+++TRANSMISSION TERMINATED+++

Spiky Norman

Ja, man kan ikke umiddelbart læse det af ovenstående, men Inquisitor Nox' håndlangere fik læsterlige tæsk, efter de havde taget et par scouts ud, og stod overfor at skulle tæve folk med stormshield og terminator armour...Det gik mindre godt. Seneca Nox selv tog ikke en skramme, men måtte fortrække, da han stod alene tilbage mellem ruinerne.
Denne nederdrægtige nedslagtning beviser blot at korruptionen stikker dybt i Imperiets rækker - Ingen er til at stole på og ingen er uden for mistanke, heller ikke Kejserens egne Adeptus Astartes!

Grønlykke

Ja, efter at have stået imod inkvisitionens angreb, fjernede The Hammers modangreb alle med undtagelse af Inquisitor Nox i et ret voldsomt rush.... Med Codicier Albrecht Freidhelm forrest, kastende magi og svingende sit sværd, Dark Twist.... Ondt skal bekæmpes med ondt og inkvisitionen bør ikke stå imellem The Hammers og den viden de skal bruge for at få bugt med Chaos...   ::)

Spiky Norman

Hvis vi efter nogle flere spil stadig synes at Terminator armour og Stormshields er en smule for meget, så kunne vi eventuelt afprøve Rogue Traders (klubben) eksperimentale armour og cover save regler:

https://docs.google.com/document/d/15igQioL5hfKlkKMfMLCZ5GHuajCDZB8xhDmkpKWSIHs/edit

Hvad siger i dette?

Grønlykke

Problemstillingen der bliver stillet op er jo relevant, men jeg kan ikke overskue om systemet er godt??

Spiky Norman

Quote from: Grønlykke on 28 November, 2014, 08:57:42
Problemstillingen der bliver stillet op er jo relevant, men jeg kan ikke overskue om systemet er godt??
Det tror jeg hverken vi, eller de kan endnu. Men hvis vi har lyst, kan vi jo afprøve det på et tidspunkt, og se hvad vi synes.
Indtil videre har jeg dog ikke noget i mod, at vi bare spiller videre med standard reglerne, så vi får dem helt på plads inden vi begiver os ud i ændringer.

Peter Grønlykke

Plague Ogryn -  der bruges som Chaos Spawn i mit The Tainted killteam. 

Og så er jeg færdig med mit killteam... for nu i hvert fald.

Spiky Norman

De er altså nogle dejlige, dejlige figurer - Og malet rigtig klamt, på den gode måde altså! :-)

Peter Grønlykke

Enig og tak  :)
Jeg har det lidt dobbelt med hvordan jeg malet dem (Modellerne er vilde, ikke noget der) - Det er meget langt fra min normale måde at male på. Men denne her male stile har virkelig groet på mig. Det er lige så omstændigt som den anden, men jeg synes den passer bedre til fx nurgle og så er det sjovere.  - Da jeg startede med at se på de færdigt malede modeller og billederne af dem tænkte at de egentlig ikke var videre godt malet eller kønne. Og at det hele gled lidt sammen... men jo mere jeg kigger på dem jo flere små fede detaljer dukker der op, blodet på hammeren der løber ned, blodet ved det ene øje, det mudrede knæ bare for at tage første billede. Jo mere jeg ser på billederne jo mere tilfreds bliver jeg - selvom der er ting jeg ville gøre anderledes og måske også gør.

Spiky Norman

Quote from: Peter Grønlykke on 29 November, 2014, 10:09:04
[...]
Jo mere jeg ser på billederne jo mere tilfreds bliver jeg - selvom der er ting jeg ville gøre anderledes og måske også gør.
Har du nogensinde malet en figur og vedvarende tænkt 'Den der figur har jeg malet perfekt!' - Det har jeg i hvert fald ikke, så det er vel helt naturligt, at der altid er noget man ville gøre anderledes, hvis man skulle gøre det igen :-)

Peter Grønlykke

Nej  :D Men bliver aldrig rigtigt færdig vel? Og når man så får taget et billede kan man pludselig se "fejl", man ikke kan se med det blotte øje som man synes man skal rette  ::)

Peter Grønlykke

The Tainted, Sub-warband of the Death Guard

Short version:
The Tainted are a large warband of Chaos Space Marines drawn from the Death Guard Traitor Legion who are dedicated to the Plague Lord Nurgle in his aspects as the God of Despair and the Mortifier of the Flesh. The Tainted supplement their numbers on the battlefield with a large number of disease-ridden Chaos Spawn called "Plague Spawn," mutated Plague Ogryns and other horribly mutated beasts who are collectively known as the "Rotted Circus". The Tainted were one of the 11 Chaos Space Marine warbands to participate in the Siege of Vraks, seeking to aid the Forces of Chaos in the defence of the Imperial Armoury World of Vraks that they had seized from the Emperor under the leadership of the Apostate Cardinal-Astra Xaphan.

Long version:
http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Tainted,_The

+++
Syrin the Plague Bringer looked down upon the hive city from the drop pod as he remembered his orders... "Make the planet a new Vraks!"

He smiled his foul smile under the helmet and folded his wings behind him. The big city lay like a virgin for him to take and pestilent.

As always he would depend on his right hand Barax to control the Rotten Circus and he had even taken a handful of traitor renegades to reinforce the circus.

He and his small warband was the vanguard of something much larger... but everything was depending on him and his crew opening the portal or at least spreading the new mutation plague.

The two Mutant Ogryn Berserkers rattle in their cages as the drop pod landed... it was time for Syrin... Time to bring the plague.
+++

Syrin the Plague Bringer:
Acolyte 40 points
Deatguard 4 points
Mark of Nurgle 5 points
Wings 15 points
Relic weapon 10 points
Gift og mutations 10 points

"The Foul" - band of cultists:
Cultists 20 points

Asbar the Vile and Luroz the Hateful
Marine 13 points *2
Deathguard 4 points *2
Mark of Nurgle 3 points *2

Barax the Claw:
Possessed Marine 26 points
Mark of Nurgle 4 points

"Hammer" and "Driller"
Mutant Ogryn Berserker also know as Plague Ogryn
Chaos spawn 30 points *2
Mark of Nurgle 6 points *2

I alt – 246 points

Nixon

Efhrim the Black feelt a shiver in his bones as he looked toward the sky. He knew that a taint would be upon the city, the drop pods was not to be mistaken, he had seen them before. No doubt they belonged to the rival Warband, the Tainted.
The resources of the Tainted would soon be harvested and any survivors inducted into the Sons. Let the Galaxy burn.

Grønlykke

Nixon

+++Incoming+++
+++Visual Communication+++
+++Restricted Access+++
++Be watchful, Be aware++
--------------------- End of Transmission

Spiky Norman

Så blev mit Eldar Kill-Team færdigt, måske med undtagelse af eventuelle decals. Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal give mig i kast med nogle decals eller bare lade det være som det er. Gode forslag modtages gerne.

De fortjener at få taget nogle bedre billeder, hvor man rent faktisk kan se detaljerne paintjob'et + weathering osv., men indtil videre må dette billede være bevis på, at jeg i det mindste nåede ét Kill Team i 2014. :-)

Valdaari's search party:

Kapersfingeren

Uhh ser helt fantastiskt ud sømand  ;) syntes dog du mangler lidt gemstones på dem for lidt extra kreds, jeg er selv igang med samme modeller til min ultwe eldars og de er bare for fede, helt fantastiske modeller. Jeg har også en spiritseer forgeworld wraithfætter som der også lige skal kæles for i det nye år.

Godt nytår til jer alle

Spiky Norman

Quote from: Kapersfingeren on 27 December, 2014, 19:48:22
Uhh ser helt fantastiskt ud sømand  ;) syntes dog du mangler lidt gemstones på dem for lidt extra kreds, jeg er selv igang med samme modeller til min ultwe eldars og de er bare for fede, helt fantastiske modeller. Jeg har også en spiritseer forgeworld wraithfætter som der også lige skal kæles for i det nye år.

Godt nytår til jer alle
Takker!

Med hensyn til spirit stones så har jeg været meget rundt og set på hvad folk har gjort, og hvad jeg synes så godt ud. Jeg startede faktisk med at male 3 forskellige Wraithguards med forskellige antal af spirit stones (en med alle bumps som spirit stones, osv.). Jeg synes det blev for meget med alle "bumps" som spirit stones, og der synes ikke at være nogen konsensus om hvad der er spirit stones og hvad der ikke er. Dog faldt jeg over en forum post, hvor der blev argumenteret for at spirit stones kun er dem med en "fatning", og dem er der kun 2 af på en Wraithguard. De sidder i bæltestedet, hvor deres tabard sidder fast. Dog er der også en spirit stone med fatning i hvert ghost sword + force shield & ghost axe. Så det endte med at jeg gik for den minimalistiske tilgang.

Anyways, en lang forklaring for blot at sige, at de allesammen et par spirit stones, men man kan ikke rigtigt se det på det dårlige billede. Plus nogle af dem er dækket af Wraithguards våben. :-)
Farseeren (eller Warlock upgrade'et til Death speaker i dette tilfælde) har dog en del flere spirit stones.

Når der en gang bliver taget bedre billeder, håber jeg at det kan ses, men her er et par mobil-billeder mere, som viser dem lidt bedre en det tidligere.

Glæder mig til at se din Ulthwe eldars også, med Forgeworld og det hele! :-)

Peter Grønlykke

Det ser godt ud! Især baserne og din boss kan jeg godt lide. Et simpelt og meget effektivt farvevalg.