News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

FASTAWAR - generel info!

Started by gakkedulla, 19 December, 2013, 11:02:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gakkedulla

FASTAWAR d. 17. & 18. april

I år bliver warhammer 40k på Fastaval lidt større. Vi arbejder på at kunne komme op på mellem 20 og 30 deltagere. Vi har valgt at prøve dette for at være med til at skabe større opmærksomhed omkring Warhammer 40k som hobby og for at støtte 40k turneringsmiljøet i Danmark.

At skabe mere opmærksomhed betyder dog også at der vil være nogle anderledes rammer for turneringen end vi har været vant til fra tidligere års turneringer. Som i kan se nedenfor er der malekrav, en lidt mere udpenslet Army Selection og tidsplan. Vi håber at I er med på de lidt strammere rammer, og tager det som en udfordring, med et smil!

Turneringen er i udgangspunktet en NAS turnering med fokus på det kompetitive spil i en god stemning. Når vi vælger alligevel ikke at medtage Escalation, Stronghold Assault og Dataslates er det fordi, vi synes at kunne mærke, at det ikke er noget, de danske 40k spillere synes om på nuværende tidspunkt.

Vi kommer selv til at spille med som deltagende dommere, og skal nok lade den anden af os om at dømme de kampe vi selv er med i.

Vi glæder os meget til at se mange gamle og nye ansigter. Og så glæder vi os til at få spillet noget hammer!

Spørgsmål rettes til Asbjørn på princelarming@gmail.com eller Aslak på gakkedulla@gmail.com

Vh. De glade arrangører

Praktisk:

Dato:17-18/4 2014 fra kl. 10.00-22.00 begge dage med mulighed for opstilling klargøring og hyggespil d. 16/4 om aftenen.

Pris: - 0,- for turneringen, men pris for deltagelse på Fastaval (You decide your own level of involvement!)

Præmier: Ja

Deltagere:10-30.

Antal spil: 6 spil af 3½ times varighed - tidsgrænsen håndhæves i alle runder!

Tidsplan:

Dag 1: Spil 1: 10.00-13.30 - Spil 2: 14.00-17.30 - Spil 3: 18.30-22.00

Dag 2: Spil 4: 10.00-13.30 - Spil 5: 14.00-17.30 - Spil 6: 18.30-22.00

Format:    1850 points - 1 Primært FOC + Allied Detachment + Fortification (se nedenfor) med nyeste regler, Codexes, Supplements og FAQ's, inkl. ETC-klarifikationer. Swiss Draw  -  første runde lodtrækning.

Missioner:Missioner med inspiration fra ETC-kval

Ranking: Vi vil gerne registrere turneringsresultaterne med henblik på at støtte op om en
rangliste for 40k-spillere i DK - hvis man ikke ønsker at komme på denne liste, kan man skrive det i tilmeldingen.

Malekrav: Fuldt malede hære er et krav. Umalede figurer fodres til Mr. Proper!

AS: Forge World, Stronghold Assault, Escalation og Dataslates er ikke tilladt. NAS derudover.

Fortifications: Fortress of Redemption er ikke tilladt.

princelarming

Vi har valgt at gøre selve turneringen gratis, men det kræver 2 dagsbiletter til Fastaval at kunne deltage. (sidste år kostede de 50,- stykket - dvs 100 kr i alt for de to dage turneringen varer)

Der er så mulighed for at købe sig til morgen- og aftensmad, overnatningsmulighed, assorterede kiosk-varer og Tåååååst! Priser for dette, og den aktuelle pris på dagsbillet og partout kommer når hjemmesiden er oppe og køre.

Vi har tænkt at flytte denne tråd over i sit eget under-forum, når vi må for MODs, og oprette tråde med info om tilmeldte og lignende.
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Gorlak

Wuhuuu!

Kan kun rose denne event. Har været til den de sidste 4-5 år? Noget i den dur i hvert fald. Og er kun blevet bedre.

Det er hammer når det er bedst. Der er øl om natten, tømmermænd om dagen, bissede lister på bordene og glade og pisse flinke mennesker på den anden side af din hær.

Har aldrig haft en dårlig kamp på Fasta - det siger alligevel en del!

Og desuden så giver Gakkedulla kringle til alle der dukker op!

Kommer der btw noget om missionerne nu her snart, eller først når vi er tættere på?
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

gakkedulla

Missioner kommer op samtidig med tilmeldingen.

Fedt at du glæder dig  :)

vejby

Er tændt og har bedt konen om udgangsbillet.

Malekrav og nyt 'dex om hjørnet? Hmm, må købe tudekiks snarest muligt og lære at undvære nattesøvn.
Maling 2023: 28/41 modeller

Regelridderen

Fedt!

Efter sidste års pause pønser mine Grey Knights på at vende tilbage i et naivt håb, om at man kan vinde på mest bling  8)

princelarming

Fedt, Sigurd! Glæder mig til at se din hær igen - den gør vores andres malearbejde til skamme!  ;)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

gakkedulla

Det er i Hobro. På Mariager fjord Gymnasium nærmere bestemt.

princelarming

gakkedulla

Sigmaril

Uhhhh.. Kan man reservere en plads? Hvornår og hvor tilmelder man sig?

princelarming

Tilmeldingen åbner engang i februar sammen med tilmeldingen til resten af Fastaval.

Det er ikke muligt at reservere plads, men vi plejer at være 10-12 stykker, så der burde være plads, nu hvor vi har udvidet til 30 mulige deltagere.

princelarming

Hvis der, mod forventning, kommer mere end 30 deltagere, opretter vi en venteliste. ...og måske (stort måske!) kan vi finde ekstra plader og terræn - der er plads i hallen...

vejby

Hvilken slags lister forventer I? Er det hygge eller skal man ikke komme hvis man ikke også forventer at deltage i ETC-kval?

Ziechyel

Quote from: vejby on 10 January, 2014, 10:50:55
Hvilken slags lister forventer I? Er det hygge eller skal man ikke komme hvis man ikke også forventer at deltage i ETC-kval?

Snippet fra hjemmesiden ;)

"Turneringen er i udgangspunktet en NAS turnering med fokus på det kompetitive spil i en god stemning."

http://www.fastaval.dk/fastawar-warhammer-40k-turnering-paa-fastaval/
Tradeprofil
A Munchkins Journal
"NAS - Den hårdeste AS til dato!"

gakkedulla

Quote from: Ziechyel on 10 January, 2014, 10:58:18
Quote from: vejby on 10 January, 2014, 10:50:55

Snippet fra hjemmesiden ;)

"Turneringen er i udgangspunktet en NAS turnering med fokus på det kompetitive spil i en god stemning."

http://www.fastaval.dk/fastawar-warhammer-40k-turnering-paa-fastaval/

Tak for den Ziechyel.

@vejby: Som det kan læses af ovenstående er kun få ting banned. Jeg forventer et bredt spektrum at lister, men tror at hovedparten vil ligge i den hårde ende.

Men ved du hvad? - jeg synes vi skal hygge os alligevel :)

vejby

Quote from: gakkedulla on 10 January, 2014, 11:03:19
Men ved du hvad? - jeg synes vi skal hygge os alligevel :)

Jamen helt klart. Det er nogle gange bare lettere at hygge sig, når man ved, hvad man skal forvente ;) Man skal jo ikke tage til ETC, hvis man forventer Viking Con og vice versa.

Nu må vi se på det nye codex, så kan jeg jo forberede mig på  :'( eller  8)

princelarming

Jeg har tænkt mig at hygge mig med det nye Tyranid codex til FastaWar - jeg tror ikke internettet har fundet ud af om de er gode (nok) inden da ;)

vejby

Internettet har vist dømt dem til røvtur på forhånd, men lad os nu lige se tiden an.

princelarming

Ja ja... Jeg skal sgu nok stille Tyranids, med eller uden Røvtur!  ;)

Gorlak

Lige et hurtigt spørgsmål:

De sidste par år på Fastaval har vi ladet turneringen blive afgjort af en kamp mellem de to højest placerede efter 5 kampe - skal vi ikke gentage det i år? Så kamp 6 er mellem 1 og 2 om 1. og 2. pladsen, mellem 3 og 4 om 3. og 4. pladsen osv derned af? Synes det plejer at være vildt fedt at skynde sig igennem sin placement kamp og så komme op til vinderbordet og se slutningen på den kamp.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Vi har snakket om det, og da der er fordele og ulemper ved begge dele regner vi med at oprette en tråd om det, eventuelt med en afstemning, når vi får vores eget underforum om en uges tid.

Beslutningen skal selvfølgelig tages inden tilmeldingen starter.

gakkedulla

Post 1 opdateret med lidt praktisk info.

gakkedulla

Opdateret i post 1

Der vil være præmier....  :-X