News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Coven

Started by Anholm, 29 September, 2013, 10:52:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anholm

En thread om et gammelt projekt der er vækket til live her på det sidste. Da jeg startede på min empire hær var det egentlig efter at jeg var gået død i WoC tidligere. Den nye bog havde punkteret min lyst til kaosdrengene fordi man pludselig var tvunget ud i dæmoner (daemon princes, daemon mounts til almindelige folk etc.), og det der havde tiltrukket mig var oprindeligt muligheden for at lave en marauder hær, imens man havde muligheden for at lege lidt med elite tropper når man havde lyst. Alt det var var blevet noget rod i den nye bog...

Men... der skete et eller andet undervejs, og da jeg ikke lige kunne få solgt hære, og fantasy fik fat i mig for alvor igen bestemte jeg mig for at prøve igen. En god historie voksede og jeg blev inspireret. Jeg slog mig endelig fast på et Tzeentch tema, fordi det var den gud der umiddelbart havde mest dybde og derfor kunne fodre min fantasi.

Ideen med hæren er at der er tale om et Coven af Tzeentch tilbedere som altid søger "The Master". Hver circle af kulten giver adgang til ny viden og nye hemmeligheder, og har en nogenlunde sammenhæng med regelbogen, med mages som de øverste. Sådan er en Sorceror Lord altid 1st circle, en Chaos Lord 2nd circle, en Chaos Sorceror er 3rd og en Exalted Hero er 4th. Derefter følger et miskmask af circles til chosen (5th), knights (6th), warriors (7th) etc.. Hierakiet er tænkt sådan at man skal igennem de forskellige circles for langsomt at få mere og mere viden. En chosen har således været knight og warrior før han blev chosen. Sidder man og tænker at det minder meget om Dark Angels tager man ikke helt fejl ;)
Mange af billederne har allerede været postet i min post med andre projekter, men fra nu af bliver de samlet her.

1st circle er kendt som "The Faceless" da det kræver at man opgiver sin identitet at træde ind i det øverste hieraki. Ens bestræbelser er fuldendte og man indgår nu i en større sammenhæng. De bliver repræsenteret af den her, som inspirationen også er hentet fra:

2nd og 3rd har jeg ikke udtænkt noget videre med endnu, men det kan komme. Det er dog værd at bemærke at man hopper fra 3rd til 1st og 4th til 2nd.

4th circle kender vi lidt til via Hedeon Helsearcher. Hedeon er af fjerde circle, og derfor en Exalted Hero, og som regelt min BSB i spillene. Titlen Helsearcher hænger sammen med det at være BSB, at være bannerføre for jagten på "The Master". En slags leder af the 4th circle. Navnet er inspireret af Aekold Helbrass som vores Hedeon Helsearcher også ligner til forveksling, i forsøget på at ære "The Master" som jo netop er Aekold Helbrass.

So gold. Much wow.

Aekold Helbrass er endnu en af grundene til at jeg valgte Tzeentch. Hele historien bag ham, og den tilgang han har, var så forfriskende anderledes at jeg blev hooked. Her har vi en chaos champion som for alvor er kaos agtig. I warhammer bliver chaos meget hurtig lig med død og ødelæggelse, men for at være virkelig kaotisk skal alt være repræsenteret og Aekold Helbrass er i lige så høj en champion of life (blomster springer op ved hans fødder), som han er en champion of death and destruction. Virkelig skøn historie, og egentlig en ret lækker figur syntes jeg.

5th circle er som sagt Chosens, og dem jeg bruger pt. er i bund og grund let konverterede Warriors med lanser fra Chaos Knight sættet. Syntes at GWs chosen ligner at de er armeret med great weapons og de har ikke rigtig gode muligheder for at få konverteret skjold på dem.

6th circle er mine knights. Det første trin op ad stigen siden de søgende blev optaget i kulten. Som knights lærer de at Aekold Helbrass rejser verden rundt og at kulten forsøger at finde ham.

7th circle er almindelige warriors og herunder hører også chariots. Jeg legede i en periode med ideen om at gøre forskel på dem med equipment og dem der "bare" havde skjolde, men efter et par spil hvor de "almindelige" i den grad udfylder deres rolle fint syntes jeg ikke det var helt fair at gøre forskel på dem på den måde. Fluff-wise kender de kun til Aekold Helbrass og ved at han bliver kaldet "the Master".

Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier
Billeder af mine figurer: Instagram

Teemo

Jeg er lidt fan af, hvor meget det lugter af "pyramid scheme" og scientology!

Somehow, så er det ret passende for Tzeentch ^^

Also, er ret fan af farve valget. Synes du er sluppet ret godt fra dine warriors især.
Nipon Undead... Fordi det skal man da.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70561.0

Anholm

Quote from: Teemo on 29 September, 2013, 23:24:44
Jeg er lidt fan af, hvor meget det lugter af "pyramid scheme" og scientology!

Somehow, så er det ret passende for Tzeentch ^^

Also, er ret fan af farve valget. Synes du er sluppet ret godt fra dine warriors især.

Man må vel krybe til korset og indrømme at de er malet efter en guide i WD fra November (?), men tak. Har tænkt om man skulle highlighte kanter lidt med den lyseste af metallerne (Runefang Steel), men har fokuseret på at få figurer færdige mere end de helt fine detaljer.

Havde slet ikke tænkt over Scientology linket :D Har læst lidt om dem i forbindelse med studiet... kunne være man skulle lade sig inspirere lidt mere den vej! Og ja... den langsomme indsnæring, hemmelighederne mm. er nemlig rigtig tzeentchy, og IMO meget sjovere end "Hulk SMASH!" (selvom det også kan have sin charme, bevares).
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier

Anholm

Hang arounds:

Big Bert: Kært barn har mange navne. Bert er kendt som "the mason" eller "the builder". Big Bert lagde de første sten til the Tower of Colours, og uden ham kunne de ikke have bygget tårnet i tidernes morgen. Det siges at Tzeentch holder så meget af Big Bert at han har givet ham evigt liv. Nogle tænker dog at de øvre cirkler altid har en erstatning parat til at erstatte ham.

Big Bert, Big Bird, Tzeentch er altid sat i relation med fugle... Det er da sjovt  8)

Dragon Ogres: Jeg har skrevet en historie om hvordan Dragon Ogres er tilknyttet the Coven. Before the Old Ones. Det er lidt fanfic om tiden før the Old Ones, om hvordan drager styrede verden med dragon ogres som tjenere. Efter chaos kom frem og menneskerne tog over søgte nogle dragon ogres beskyttelse hos the coven. De tjener som keepers of knowledge og auxiliaries i hæren når the coven beder om det.
Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier

Anholm

Så er Hedeon Helsearcher endelig blevet malet. Jeg burde også få lagt Sir Mushroom Feet ind, men jeg mangler lige at finde ud af hvad jeg skal gøre med basen til ham.

Castellan
Emperor's Pride
Mine Warhammer historier