Årets første spil mod Henrik

Started by Kloen, 14 January, 2014, 13:23:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Henrik og jeg havde aftalt et par hurtige spil i Berufs nye lokaler ved Forum. Vi aftalte 300 og 600.

Jeg kom lidt sent igang med holdsammensætningen, og tog noget let fra hylden

wxmT006 Hellfire Club: Inner Circle 300

Mod Henriks Arkham Origins-hold bestående af

bmao001 Batman 140
bmao010 Barbara Gordon 55
bmao011 Captain Jim Gordon 99
294

Jeg vandt map roll og sendte os en tur til Avengers Tower Indoor (undskyld jeg ikke har større billede)

Som er et map med elevated i midten og hjørnerne, lidt water i siderne og spredt blocking

Her startede jeg

Og her Henrik

Jeg lagde mine objects så jeg kune teleporte over i komplet stealth på plateauet i midten:

Jeg sendte Black King på soloeventyr, men havde glemt Batmans nasty SP om at skyde om hjørner. Og han RS'ede frem i en bunke hindering neden for plateauet - kiggede op på det elevated og skød derfra, så Black King tog et direct hit. Gordon-familien gik med frem for at støtte Batman, så jeg tænkte jeg hellere måtte gå i angreb og teleportede ned til dem mens Black King stillede sig perfekt som Mastermind-svamp (tak Per!)

Henrik prøvede ihærdigt at give mig skade, og med outwit af Hellfire Clubs impervious, var der åbent for at Batman kunne give perplexede 4 eller 5 i damage, som Black King glædeligt tog imod:

Og nu stod problemet lysende klart: Med 2 5 damage attacks per tur, ville Henriks tropper lynhurtigt være tyggede. Batman stealth hjælper ikke meget mod nogen der bare phaser sig frem til close combat.

Black King to livet af Barbara Gordon mens Hellfire Club dræbte Batman, og så så det således ud:

Og sluttede sådan her:

Som Henrik retteligt påpegede så fik jeg, ved at sende Black King på soloeventyr figurer for 465 point i et 300 points spil. (Igen, tak for taktikken, Per)  ;D
Sejr mig, 1-0 og videre til 600.

Jeg stillede Avengers:
avx001 Captain America 200
avx003 Thor 200
avx006 Scarlet Witch 150
fiR100c The Book of the Skull (complete) 30
ata064 Secret Avengers x3 15
595
Mod Henriks blandede Gotham-ondskab:
bmao021 Bane 120
bmao009 The Joker 140
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
bmao007 Anarky 70
bmao008 Bane Thug 45
bmao017 Firefly 115
bmao012 E. Nigma 90
594

Vi vendte bare map'et om og røg en tur til X-Mens ø Utopia, som har en masse elevated ud til en strand der, logisk nok, støder op til water:

Jeg kunne ikke gennemskue Henriks swing-range, så gemte mig lidt af vejen i stealth og bag blocking:

Mens jeg koncentrerede mig om at få hammere på mine folk (Mokk's på Thor, Greithoth's på Scarlet Witch og Angrir's på Cap', strømmede Henriks kloakrotter frem på stranden:

En blunder fra Henrik, gjorde at han overså at det hindering han parkerede Firefly i var på samme elevation som mig, så jeg sendte, som man kan se på billedet, Thor afsted mod et felt der i en skarp vinkel lige præcis kunne RS'e Firefly for 5 skade, og så var han rimeligt ubrugelig.

Cap, der med sin trait, hver tur kan vælge mellem Energy Shield eller Combat Reflexes rendte rundt med en defense på 20 det meste af spillet, lige bortset fra når den blev perplexet op til 21  ;D Så jeg havde ikke de store kvabbelse ved at sende ham ned på stranden for at gøre parat til at gå i flæsket på Bane der, mærkeligt nok, ikke selv havde charge:

Scarlet Witch stod i stealth og PC'ede alt hun kunne komme til

Så da tropperne mødtes kunne Henriks street-level guys ikke gøre så meget mod en 200point-Cap, selv da hans indomitable blev outwit'et og han derfor skulle have pushing skade gav Angrir-hammeren ham steal energy - og han sluttede på top-click. Imens tog Thor med sin penetrating skade livet af først Firefly og Så Joker:

Da først Cap havde slået Bane forbi sit stealth kunne Scarlet Witch Psychic Blast'e ham for 3 i ro og mag, omend hans 2 (!) stop-clicks til sidst var irriterende. Jeg tror ikke jeg nåede at dræbe Nigma, før Henrik smed håndklædet.
Sejr mig og 2-0 (dejlig start på året)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Fedt med en kamprapport  :) Lad der komme mange flere battles i år end i 2013!

Jeg ser at I spillede mange helt nye figurer. Hvordan var de?

Kloen

Quote from: Bartok on 14 January, 2014, 14:16:02
Lad der komme mange flere battles i år end i 2013!

Jeg ser at I spillede mange helt nye figurer. Hvordan var de?

Ja, lad der!

Med undtagelse af måske Batman, Deathstroke og Deadshot er Arkham origins ikke et powersæt.  Cap og Thor fra AvX derimod... phew. Thor giver penetrating skade på 2-target EE og Cap med sit traitede og derfor unoutwittable ES/D eller CR er svær at ramme. Det er dejligt med en mere offensivt orienteret Scarlet Witch der med sin defense power teknisk set SKAL rammes succesfuldt 2 gange for at tage skade. Jeg h
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Ja, den Captain Jim Gordon virker godt nok dyr for 99 point. Fik han brugt Capture? Det kunne have været et smukt syn at indfange en teambase! Batman til 140 virker også ret overpriced?

Cap og Thor ser indbydende ud. Med en start-AV på 12 gør Thor sikkert tit penetrating!

Kloen

Nej, han blev pretty much one-shottet. Ja, når Thor laver et 2-target EE er han giftig, og trauted Syoer Strength er hekker ikke at kimse af.
Jeg kunne vælge mellem Avengers og X-Men starterne (tilsammen udgør de to startere alle figurerne i grundsættet AvX). Jeg valgte Avengers da jeg ikke kunne se ligeså meget tydelig power i X-Men starteren. Indtil videre er der kommet en LE Cable, og der kommer en LE Black Panther og Professor X som jeg begge glæder mig til at se. Jeg synes det er fedt med et sæt uden blind buy.

the_emil

Sad lige og tjekkede bamo-sættet ud, og selvom det ikke var udpræget powerfigurer der var i sættet, er der stadig glimrende muligheder, for at sammensætte hold der sagtens kan gøre ondt. Specielt de forskellige thugs er brugbare. Hvis man sammensatte 3 af de nye penguin thugs sammen med tre street thugs, den nye penguin og den gamle AA penguin, og så en enkelt til at uddele skade ville man potentielt have 3 negative perplex, 2 outwits(den ene på nærmest hele map'et) og massere af muligheder for teamreroll.

Det er som sagt ikke udprægede powerhouses der er i sættet, men der er bestemt mulighed for at sammensætte lidt sjovt iblandt. Og ellers kan man altid irritere folk med black mask thugs ;)

Kloen

Jeg har nogle thugs du kan låne, Emil. Literally.