Per og Powergaming (og mig) 10/2

Started by Kloen, 10 February, 2014, 17:03:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Som overskriften antyder kom Per forbi her til formiddag, vi havde i forvejen aftalt et ret højt powerniveau, så jeg var overbevist om at skulle møde de frygtede Shi'ar.
Heldigvis for mig havde det transatlantiske postvæsen ikke været så effektivt, så figurerne til at fylde den ud var ikke kommet endnu, og Per måtte derfor nøjes med den skrabede 3-figurs udgave i det ene 600-spil. Vi lagde dog ud med et 300. Per stillede lidt blandede bolcher:

m10a021r Dark Phoenix 100
bm202 Bruce Wayne 50
fi018 Iron Fist 94
ffcw006r Scarlet Witch 50
fiS102 Mokk's Hammer 8 (3)
fiS201 Skadi's Hammer 8 (3)
(jeg sagde forkert og vi kom til at sætte hammerne til 3 point)
300

Mod mine Outlaws
ttT006e Outlaws 300

Jeg vandt map roll og sendte os en tur til Battlefield fra DOTA-spillet:

Det er et meget overvældende map, og vi skulle først lige finde ud af hvad der var op og ned, og Per startede i den "lyse" side

Mens jeg fik den hyggeligt dunkle

Efter Pers hammer-relics (som ingen ironisk nok kunne touch) var blevet lagt ud startede kampen således:

Vi skulle jo lige lure hinanden og map'ets dynamik, så Per campede lidt på en høj, mens jeg forsigtigt nærmede mig

Ned fløj Dark Phoenix og skød mit hold godt i knæ

Heldigvis vist min Asset Dial Red Hood+(1)
Så jeg havde stealth, combat reflexes og gav penetrating skade. Blandet med min indbyggede sharpshooter var der kun ét sted jeg burde stå:

4 penetrating skade sendte Dark Phoenix på sit sidste click, og jeg måtte nu bekymre mig om Iron Fist, som blev perplexet godt op af Scarlet Witch og Bruce Wayne, hvorfor han hurtigt blev offer for min Outsiders TA. Starfire måtte lige flygtigt ud at vende på et solo adventure så hun kunne tema reroll'e:

Jeg fik kørt Iron Fist langt nok ned til at revert'e:

Han blev dræbt og så sendte jeg Red Hood ud på Solo eventyr:

Red Hood forsøgte også lykken mod Phoenix:

Men klarede den ikke, og pludselig var jeg sandwichet mellem Pers tropper:

Og sådan endte spillet:

Sejr Per til 1-0

Vi hoppede direkte til det næste spil, et 600
Per stillede

tdw019 Thor 400(!)
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
im3006 Tony Stark 50
jl52016r Enchantress 50
cd019 Katana 37
bm006 Hired Henchman 40
591

Mod mine
ig002 In-Betweener (med soul gem) 300
wkD-T001e Trinity of Sin 300

Jeg valgte at vi bare fortsatte på samme map.
Og denne gang snegløb jeg Per ved at gå rundt om floden i midten:

Per nåede lige at få et skud ind mod min In-Betweener på tværs af kortet, men jeg klarede impervious-rullet, og så stod Pers tropper ellers klar, til at jeg kunne teleport'e ned og mindcontrolle Thor (mine figurer står i bunden lige uden for billedet  her)

Thor lavede så et running shot mod Enchantress og Tony Stark med sit "Call down the Lightning", og uddelte 5 damage til Enchantress, 5 damage til Tony Stark, 4 damage til Hired Henchman og 4 damage til Katana og tog så 1 Mystics damage selv, hvilket betød min mind control havde udrettet 19 damage, Pers hold så nu således ud, fordi Thor ikke stod i stealth:

Med Thor 1 click nede og Katana på sidste click samt begge mine på top click smed Per (forståeligt nok) håndklædet efter min tur 2
Sejr mig og 1-1

Frokostpause (I slipper for billeder)

Tid til 3. spil.

Her stillede Per den førnævnte Shi'ar team base med 3 figurer på (Hussar, Manta og Gladiator)
wxmT005 Shi'ar Imperial Guard 480
asm039 Spider-Man 34
wxm010 Shatterstar 73
601 (regnefejl)

Mod min Hellfire Club:
wxmT006 Hellfire Club: Inner Circle 300
asm040 Blackheart 213
asm009r Daimon Hellstrom 66
593

Jeg vandt map, og da Per har fået Shi'ar team basen af mig i bytte for nogle figurer jeg ikke havde fået betalt for, har jeg set den skræmmende dial og sendte os derfor en tur i Nexus

Her er tricket at man i de orange felter ikke kan lave attacks eller power actions, men breaker away uden at slå.

Først indtog jeg en lidt for spredt stilling:

Men så rykkede jeg hurtigt frem, og sendte (selvfølgelig) Black King på solo eventyr så han kunne være Svampebob for al den skade jeg forventede:

Problemet med Mastermind er jo bare at Pulse Wave er ligeglad, og bum, fik min Hellfire Club 6 i penetrating skade, mens Black King kæmpede mod Shatterstar og Spider-Man.

Sådan rykkede Shi'ar frem og tilbage og grindede min Hellfire Club, indtil Blackheart fik en gargoyle til at TK'e ham frem så han kunne psychic blaste og sendte Pers røvhuller godt ned i liv, så de fór direkte i flæsket på ham efter de havde dræbt Hellfire Club:

..Og så gik den vilde jagt ellers rundt på kortet:

Til sidst lykkedes det dog Per at dræbe min Black King og Daimon, men jeg fik dræbt hans Shi'ar team base, og så var der ikke meget mere at komme efter.

Sejr mig og 2-1 efter nogle uforudsigelige og underholdende spil. Når Per har alle figurerne til den Shi'ar base er den umulig at tage!

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Belial

Quote from: Kloen on 10 February, 2014, 17:03:06Når Per har alle figurerne til den Shi'ar base er den umulig at tage!

Det lyder rigtig underholdende alt sammen, men det sidste lyder da rimelig trist. Pay to win?

Kloen

Quote from: Belial on 10 February, 2014, 17:23:30

Det lyder rigtig underholdende alt sammen, men det sidste lyder da rimelig trist. Pay to win?

Det er et collectable game, your point is?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Belial

Ok fedt, fedt. Men så holder jeg mig vist til "gæt hvad min tegnebog vejer" spillet.  ;D

Kloen

Quote from: Belial on 10 February, 2014, 17:40:55
Ok fedt, fedt. Men så holder jeg mig vist til "gæt hvad min tegnebog vejer" spillet.  ;D

Pro tip: Hvis du vil power-game det, så undlad at oplyse mere om dig selv.

Belial

Nu er det jo ikke mig, som har deklareret, at når Shi'ar basen er komplet, så er den uindtagelig, så jeg vælger min power gaming tips fra en anden "pro".

Spøg til side. Er der virkelig ikke noget som helst i hele spillet (eller hele din samling), som kan stille noget op imod den? Ingen model, ingen taktik, intet map?

Kloen

Quote from: Belial on 10 February, 2014, 18:33:43

Spøg til side. Er der virkelig ikke noget som helst i hele spillet (eller hele din samling), som kan stille noget op imod den? Ingen model, ingen taktik, intet map?

jo.

Bartok

Super fede og uforudsigelige spil i dag. Teambaser giver meget varieret taktisk spil. Min Shi'ar Imperial Guard team base (TB) var vild til at starte med, men blev dog noget amputeret efter at blive ramt et par gange - der kunne jeg virkelig mærke, at jeg ikke havde figurer at sende på 'solo adventure'. Inden første terningerul i den kamp var jeg overbevist om, at jeg ville tage sejren uden problemer, men jeg endte med at tabe.

I runde 1 hed Shi'ar TBs angreb: Pulse Wave med AV 12 og dmg 6, efterfulgt af Flurry med 2 x 5 dmg, så 2 x almindelige attacks á 4 dmg. Det er altså et helt sindssygt potentiale. Jeg ramte dog ikke med samtlige attacks, men alligevel med en del af dem. Til gengæld har Hellfire TB'en 16 clicks og så dens Mastermind-elskende makker Black King, der bare bliver mere powerful af at få tæsk. Shi'ar TB'en til 500 point har kun ét click end Hellfire TB'en til 300 (mærkeligt for en så offensiv TB som Shi'ar og så til 200 point mere), og den har egentlig ikke særlig høje AVs bortset fra nogle få clicks med 12 eller 11, og DV på 18 på kun to clicks. Så dens potentiale efter det imponerende startclick må klart findes i hjælp fra solo adventures - hvilket jeg glæder mig til at finde ud af, når min US-pusher får fingeren ud :D

I spil 2 satsede Søren på et lucky punch, skulle ramme DV 21 med sin AV 11, og da jeg havde en reroller, var det riiiimeligt dårlige odds for ham. Men det lykkedes ...  Jeg må også sige, at Søren er god til at spille sine teambases. Og det var egentlig også rart med et ultra-hurtigt spil i kontrast til de to andre, der trak ud. Nå, men jeg er allerede sulten efter mere spil. Hvem er friske på noget snart?

Kloen

Tak for roserne. :-[
Jeg er klar på spil. Vil gerne prøve en multiplayer på det map der.

Sporh

De teambaser er generelt onde og svære for mig at spille mod. Især når man ikke har aftalt powerniveau på forhånd.

DOTA mappet ser rigtig underholdende ud og gode rapporter!

Bartok

Altid en rigtig god idé at aftale powerniveau.

Kloen

@Belial. Det slår mig lige at jeg ikke har svaret dig særligt imødekommende.  Jeg læste dine spørgsmål som avancerede trollings, og DÉT var forudindtaget. Undskyld. Hvis du har en oprigtig interesse i Heroclix svarer vi gerne på spørgsmål  :D

Belial

Ja men det var faktisk af interesse. Måske ikke fordi jeg kommer til at spille Heroclix (har i forvejen aaaalt for mange pengekrævende spil og hobbys), men jeg synes oprigtigt at det er interessant. "Pay for win" kommentaren var nok også lidt dum. Sorry.

Det undrede mig bare, at en figur (jeg er ikke bekendt med base-modeller fra da jeg spillede Mechwarrior clix) kunne blive så... æh.. vild, at man praktisk taget intet kunne stille op for det ville da imo være lidt trist.

Sammenholdt med trådens navn "powergaming", så ville jeg jo mene, at man altid spillede med den, da den altid ville vinde, men i spiller jo med alle mulige hold og kombinationer, så jeg havde lidt svært ved at gennemskue sammenhængen.

Jeg vil fortsat følge jeres spil, selvom jeg nok ikke kommer til at spille det for det virker spændende og figurerne er ret cool imo.

Jeg er selv gammel tegneseriefan fra Frank Miller tiden, men jeg har ikke interesseret mig for det længe, så jeg måtte lige ind og Google Shi'ar. En ret cool race, som jeg er gået glip af.

Kloen

Cool, kig endelig forbi til et demospil hvis du lyster. Man kan sagtens slå den base, det bliver bare svært. Men det er jo noget af det sjove. Vi aftaler altid hvilket powerniveau vi spiller, så den ene ikke tropper op med et obskurt hyggehold uden at få chancen for at more sig.

plysforever

Quote from: Kloen on 12 February, 2014, 15:37:35
Cool, kig endelig forbi til et demospil hvis du lyster. Man kan sagtens slå den base, det bliver bare svært. Men det er jo noget af det sjove. Vi aftaler altid hvilket powerniveau vi spiller, så den ene ikke tropper op med et obskurt hyggehold uden at få chancen for at more sig.

Ligesom belial, har jeg altid haft lyst til at spille heroclix, jeg har også købt lidt, men for mig ligner det en dyr hobby ( og dem har jeg allerede et par stykker af ::) ), så hvor meget bruger i om måneden på det? Hvor køber i det henne? Køber i æskerne ind til i har fået alle modellerne? Eller køber i dem enkeltvis over nettet? Hvor mange spiller det i danmark? Kan man bruge de gamle figurer, eller er de så dårlig at de er ubrugelig?
Brian Andersen

Bartok

Det er forskelligt, hvor meget hver af os bruger. Nogle bruger stort set ingen penge på det, andre køber hver måned. Man behøver slet ikke købe alle modellerne - der udkommer også alt for mange, til at man orker og har brug for!

Fantask har forhandlet Heroclix i en del år; jeg aner faktisk ikke, om de stadig gør det. Det er dyrere at købe det i DK, så de fleste herinde køber det i især USA, sekundært i Tyskland eller England. År tilbage købte en del af os store og små pakker (cases, bricks, boosters), som man ikke kendte det præcise indhold af. Nu køber vi enkeltfigurer.

I DK er Heroclix ikke særlig udbredt, det spilles særligt i USA. De fleste af de gamle figurer er ikke så spilbare, hvis man spiller imod en, der har helt nye figurer, men der er klart nogen, der stadig er effektive.

Kig endelig forbi en dag vi spiller.

Kloen

Fantask er stadig sælger af Heroclix. Vist nok den eneste herhjemme. Udover i USA er Heroclix så stort i Europa at de sidste sommer Fra officiel firmaside afholdt europamesterskaber på Essen Spielfestival.  De satsede så stort ved lanceringen for 10 år siden at de printede flere af de skriftfyldte spilelementer på henholdsvis tysk, spansk og italiensk afhængigt af salgsland. Dette er de dog siden gået væk fra og ALT er nu på engelsk. Jeg vil skyde på at mit budget ligger på et par hundrede kroner om måneden, og  det passer nok også for Spohr her fra Gruppen. The_Emil købte for en håndfuld år siden En såkaldt brick af et udvidelsessæt med Batman-tema. En brick består af 10 blinde boostere med 5 figurer i hver booster. Det er hovedsageligt stadig de figurer han spiller med i dag. Det har den fordel at han kender sine figurers styrker og svagheder langt bedre end jeg kender mine. Han er på trods af semiældre figurer til stadighed en trussel pga. kendskab og taktisk snilde.
Jeg har efterhånden et hav af dubletter så kig forbi til et spil og tag nogen figurer med hjem  8)

plysforever

Quote from: Kloen on 27 February, 2014, 00:16:37

Jeg har efterhånden et hav af dubletter så kig forbi til et spil og tag nogen figurer med hjem  8)

hvis i spiller i næste uge, vil jeg gerne komme forbi, hvilken hjemmesider bestiller i fra? så jeg kan lure lidt :)
Brian Andersen

Bartok

Jeg køber via amerikanske Ebay, og er begyndt at købe lidt via private brugere på www.hcrealms.com, som er det bedste Heroclix-site, der findes - en fantastisk ressource! Derudover er der:
http://shop.strikezoneonline.com/
http://www.blueratgames.com/
http://www.trollandtoad.com/
http://www.popularcollections.com/
http://herominis.com/
http://www.miniaturemarket.com/

Jeg prøver at finde ud af, om der er spil i næste uge. Vi spiller næsten altid i København, enten Kbh K, Valby, Kbh Ø eller Amager.