Henrik mod mig 20/2

Started by Kloen, 21 February, 2014, 19:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Per havde desværre måttet aflyse, så det blev kun Henrik og mig, vi aftalte 2 600-spil og et 300.

Først skulle vi tage et 600, og jeg advarede Henrik om at mit ene 600 var nærmere 8 end de aftalte 7, men det var han ligeglad med, så jeg stillede

ttT006 Outlaws 400
wxmT006e Hellfire Club: Inner Circle 200
600

Mod Henriks Mystical-tropper:
cr045 Trigon 263
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
bb055b Shazam! 140
bb045 The Wizard Shazam! 183
600

Vi besluttede os for at prøve Dota-map'et:

Henrik startede passende i den mørke side:

Og jeg i den lyse:

Jeg poppede straks Black King ud, og havde altså pludselig for 765 point på brættet

Henrik var en smule anspændt over at jeg med min range og høje stats samt Working Together først kunne psychic blaste Shazam og så rykke i stealth:

Shazam prøvede nobelt at tage kampen op:

Men han blev nakkeskudt da Hellfire Club rykkede ind, og jeg poppede Starfire ud og havde altså nu for 879 point i et 600 point spil, og Black King legede svampebob for den skade Trigon gav Hellfire Club (!)

Trigon stod i Stealth og var megaprovokerende, så Black King måtte på tur, med resten af sin klub ikke langt bagefter:

Wizard Shazam var forresten blevet hurtigt udraderet, og jeg satte nu alt ind mod Trigon:

Her har Hellfire Club fundet en vinkel hvor de udelukkende ramte Trigon med deres Pulse Wave, og så:

Det var ikke et særligt fedt spil for nogen af os  :(
Sejr mig, 1-0 og videre til næste spil.

600 igen

Jeg stillede
mos100 Superman 350
mos106r General Zod 100
mos102 Jor-El 100
fi301 Splitlip 20
fiR100c The Book of the Skull (complete) 30
600

Mod Henriks Justice League:
nmlR200 The Batcave 100
bm001 Batman 200
jl52006 Cyborg 100
sm010 Supergirl 200
600

Vi blev på samme map, og med den Batcave var jeg monsterbange. Henrik foreslog vi satte tid på, så det gjorde vi (50 minutter)

Henrik rykkede varsomt frem:

Jeg brugte et par ture på at få hammere på folk (Mokk på Superman, Greithoth på Jor-el og Nul på Zod, og så gik jeg i stilling:

Batcave gav vist mere eller mindre alle Henriks tropper Batman Ally OG Superman Ally eller Mystics fra tid til anden.

Superman rykkede hårdt frem og skamskød Cyborg med Zod og Jor-El som support:

Supergirl blev også ret hurtigt skamskudt

men så flygtede hun hjem til Alfred og blev healet op til ny

Med Cyborg lige i hælene. Jeg fik Supergirl og Cyborg til deres respektive 3. sidste og sidste clicks, men de blev healet op igen og blev altså i kampen
Her er Cyborg til healing:

Så jeg skiftede taktik og gik direkte efter Alfred:
Her står Superman så han lige akkurat kan se Batcave (og Alfred), mens Jor-El  kan Prob'e ham og man kan ane Batman der også blev supported:

Det lykkedes Henrik med Supergirl og helvedes masse Perplex at dræbe Zod

SåSuperman, der med al den damage jeg havde delt ud nu fik +1 på alt fra Book of Skulls, kunne one-shotte Alfred, og begynde at koncentrere sig om Supergirl, Men lige inden jeg kunne angribe sagde Henrik "din tur" og så gik alarmen, og Henrik vandt altså med 100 point for Zod mod mine 25 for Alfred. Bare for LOLZ slog jeg Supermans angreb mod Supergirl, som han klarede og dræbte dermed Supergirl for 200 point, men suk.....  :-X

Sejr Henrik og 1-1 pga. timer og denne latterlige resource:

Nu til 300 hvor jeg havde et gimmick-hold bestående af

fiR100 The Book of the Skull 6
fiR201 Skadi's Hammer 3
fiR107 Angrir's Hammer 3
fi018 Iron Fist 94
ata056 Avengers (Heroic Age) 2
ih002 Bruce Banner 55
asm037 Ancient One 78
jl52019 John Constantine 59
300

Mod Henriks velkendte
sog040 Deathstroke 147
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
sog038 David Cain 76
ffsm004 Lex Luthor 50
287

Vi ville et andet sted hen og røg en tur i Soul World:

Henrik rykkede solidt og sikkert frem:

Mens jeg stillede mig defensivt og fik delt mine to hammere ud (Skadi til Banner og Angrir til Iron Fist:

Deathstroke Running Shottede Banner som jeg så kunne Alter Ego'e til ih043 Hulk
der med sin defense power KUN kan tage skade fra Incapacitate, Mystics og angreb hvor der slås dobbelt, selv Pulse Wave skider den på. Og her var min plan så at jeg med Ancient One kunne re-rolle ethvert dobbeltslag Henrik måtte få:

Hulk nåede at slå med sit 12 Av 3-4 gange uden at ramme. Henrik nåede at skyde ca. 12-14 gange uden at slå dobbelt.
Der kom bommerten så. Jeg talte forkert og fik stillet Constantine lige akkurat uden for PC range, så da Hulk efterfølgende slog Snake Eyes og døde, smed jeg håndklædet og Henrik vandt.
2-1
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Fed rapport. To teambases - rimeligt bisset! Bat cave kender jeg slet ikke. Sejt at du fik din Hulk combo til at virke. Hvorfor fik I ikke nakket flere figurer i spil 2? Den Superman er også 100 point for dyr

Kloen

Alle Henriks figurer havde stealth og jeg havde kun 1 der ignorerede det. Han er måske 100 point for dyr, men han blev også på sit startclick HELE spillet.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/