News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Death Korps of Krieg

Started by Ilithien, 17 February, 2014, 20:52:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilithien

Så starter i et ny sæson i serien "Esben samler dukker". Og det bliver den mest grim dark af alle grim dark hære der står for skud. Har allerede ledt lidt efter noget inspirationer, og har fundet en dude (doubleT på warseer), der har lavet noget meget af det jeg har i tankerne. Her er et link til hans awesome DKoK tråd: Death Korps of Krieg - Muddy Times 
Her et par billeder af det han har lavet:
Basis tropper:

Commisars:

Det er jo timet ret godt, i forhold til udgivelsen af codex IG, så vil ikke kaste mig ud i for mange planer inden jeg har det i hånden. Men som udgangspunkt har jeg erhvervet mig 40 basis soldater og lidt heavy weapons. Det tænker jeg man ikke går helt galt i byen med.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

King_Cuttuk

Satme en flot gruppe det der!

Ilithien

Ja de er sgu ret lækre, må se om jeg kan gøre mine egne lige så fede :).
Battle Brother

Nicolai Nygaard

buh! Mere marine, mindre gasmaske fjol.

40 mand skulle holde dig ganske godt kørende. Hvordan har du tænkt dig at mærke veterans overfor infantry squads?
Emperor's Pride
Battle Brother
"If I am guilty of anything, it is the pursuit of knowledge"

Ilithien

Findes der veteraner i en IG hær? Kan man være veteran kanonføde? :D

Min umildbare tanke var at give dem en medalje eller to. Og et mærke på skulderen. Men jeg må vel snakke med nogen af alle de soldater vi har rendene i klubben.
Battle Brother

lykke

overvej bare hoveder, med rebreathers. veteraner skal helst være meget synlinge

"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Så mærker på skulderen, medaljer, og anderledes hjelme. Got it :). Men regner først at rykke rigtigt meget, når der er lidt mere solide rygter om de nye IG.
Battle Brother

Psykomamba

De er sgu fede! Lakere du dem? Og hvis ja med hvad?

De er godt nok mørke, hvilket er ret fedt med DKoK
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Ilithien

De er ikke mine! :D Men har planer om at lave nogen der ligner meget :).
Battle Brother

Ravenwing

Fed plan. Mega fede figurer.

Jeg har også brugt andre hoveder til mine veteraner. Andre bruger også rygsække til at adskille veteraner fra normal kanonføde.

Hvis du bare laver normale infanteri figurer og nogle Heavy weapon teams passer det sikkert fint med det nye codex. Kernen i IG er masser af tropper, så du får sikkert brugt for mindst 40-50 stykker.

Quote from: Ilithien on 18 February, 2014, 12:15:23
Findes der veteraner i en IG hær? Kan man være veteran kanonføde? :)

Ja, hvis du overlever første bølge er du veteran ;)
Jesper, medlem af Emperors Pride

Ilithien

Plastik Steel Legion, så har jeg tusinder af bits, så det håber jeg personligt lidt på :D.

Jeg er sikker på der er medaljer galore til alle der overlever at se fronten af en krig i IG :).
Battle Brother

selleck

Quote from: Ilithien on 18 February, 2014, 12:15:23
Min umildbare tanke var at give dem en medalje eller to. Og et mærke på skulderen.

Quote from: Ilithien on 23 February, 2014, 16:57:08
Jeg er sikker på der er medaljer galore til alle der overlever at se fronten af en krig i IG :).

Death Korps of Krieg bruger ikke medaljer  ;)
Really, really hate "count as"!

Master Ciaphas

Jeg synes det er blæret! Jeg har også selv nogle DKoK liggende derhjemme i skuffen, som jeg her i marts begynder at tage hånd om. Min plan er dog, at male dem noget i stil med dette:

Jeg synes de er voldfede...

Mvh
Master Ciaphas

Tyrech

Jeg vil kraftigt råde dig med det samme at skrive en disclaimer i dit første indlæg. Personen ("doubleT") hvis arbejde du linker til som inspiration har tidligere oplevet at andre har taget credit for hans arbejde og har bl.a. måtte vandmærke sine billeder som følge heraf. Man kan derfor forestille sig at han er meget opmærksom, på hvor hans modeller dukker op rundt omkring ;) Da jeg kom ind i tråden, fik jeg også indtrykket af at det var noget du selv havde lavet (selvom jeg kendte til oprindelsesmanden i forvejen), først ved nærlæsning opdagede jeg at du listede det som inspiration.

Der er allerede opstået misforståelser her i tråden, så link for en sikkerheds skyld til oprindelsesmandens tråd på eksempelvis Warseer:

Death Korps of Krieg - Muddy Times

Mht. projektet så lyder det enormt spændende, har altid selv været optaget af Første Verdenskrig og Death Korps of Krieg er som skabt til den setting!

Ilithien

@ Master Ciaphas: Hver mand sin smag I guess :D Jeg synes deres coats er alt for mærkelige (og slet ikke WWI stil :) ). Men fedt at hører at der også er DKoK på dit program, måske vi kan komme til hjælpe hinanden med projektet. Jeg ved ikke helt om jeg kommer igang i marts, lidt enkelte ting kommer jeg nok i gang med. Men regner med at det først for alvor starter når jeg har den nye IG bog i hånden.

@ Tyrech: Skulle til at skrive en længere post om, at så må folk jo læse hvad jeg skriver :). Men tager den nemme vej ud, og smidder et link til hans tråd i den første post.
Battle Brother

Tyrech

Alle involverede parter har vel et medansvar ved fornuftig kommunikation :P Min kommentar var ment som en hjælp, hvis du ville undgå misforståelser. Det er trods alt et jævnt følsomt emne.

selleck

Det er generel bare god kutyme at nævne kilden, tydeligt, for billeder (og andet) som man lægger op eller linker til  :)

Så man ikke misforstår eller tager kredit for andres arbejde  ;)

Ilithien

Yeah, også derfor jeg valgte mulighed nummer 2 :D.
Battle Brother

Gnyf

Fedt malet, og super fede figurer... tror jeg må anskaffe mig nogen når jeg engang har lært at male :)

selleck

Quote from: GnyfKill on 25 February, 2014, 16:37:38
Fedt malet, og super fede figurer... tror jeg må anskaffe mig nogen når jeg engang har lært at male :)

Ikke for at rive op i det igen; eller træde på nogen.

Men billederne i tråden er ikke trådstarters! Det er en gut som blandt andet har postet her, under blog-navnet Muddy Times:

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?251322-Death-Korps-of-Krieg-Muddy-Times

Ilithien

Man må vel bare erkende at nogle kun kigger billeder :D.
Battle Brother

Psykomamba

Eller du må erkende vi er flere der gerne vil se nogle af dine malede figurer ;)
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Ilithien

Det er selvfølgelig en (kæmpe mega enorm) mulighed, med alt det lækkerhed jeg producere ;).
Battle Brother

Wagner

I was told this place would have Death Korps Guardsmen...

Esben, kom i sving!
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Ilithien

Jamen jamen, dumme GW vil åbenbart hellere pakke gamle chaos modeller ind i nye kasser, i stedet for at udgive et guard codex :(
Battle Brother