News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Wrath of the emperor

Started by Ilithien, 26 March, 2013, 14:07:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ilithien

Tak for det drenge :) Det giver altid lige et ekstra boost til at fortsætte, når ens arbejde bliver anerkendt :D.
Battle Brother
Mal jeres basekanter Sorte!!

Ilithien

Så kom der to spil mere til samlingen, begge imod Dr_Gonzo_DK grey knights. Første gang jeg for lov at spille i mod, den der überbissede hær.  Han er dog stadig ny i faget, så spil 1 var en noget kort og blodig affære. Han havde bedt mig om, at gå til den. Hvilket resulterede i at jeg tablede hans grå riddere i tur 4.

2. spil, var dog langt mere balanceret. Som jeg vandt på first blood. Den såkaldte emperors will, synes måske ikke det er den bedste mission i verden, men hva fanden. Det kan jo ikke alt sammen være kill points ;).
Battle Brother

Ilithien

8. Juni vil fremover blive kendt som glædens dag. Hvor jeg skambankede en højrystet og arrogant Lykke, der med et nyt eldar codex i hånden spillede op til dans. Og grædende måtte bøje sig i støvet, og opgive håbet om en sejr efter tur 1. Med andre ord, en rigtig fest dag. Med til historien hører måske, at jeg havde 2000 points i mod hans 1800 (noget han selv foreslog). Men det ændre ikke på, at piben i den grad fik en anden lyd :).

Jeg må blive bedre til at tage billeder, både af mine spil og af mine modeller. Hvor der også er fremskridt at spore, mine 10 purifiers er i hvert fald meget tæt på at være færdige. Samtidig har jeg bixet nogle opjectives sammen, tematiseret over nogle eldar genstande. Fluffet er, at mit chapter er på udkig efter noget eldar tech, der kan give dem bedre betingelser inde i warpen.
Battle Brother

lykke

"I could aim, but with this cannon - I DON'T HAVE TO" - SC2 Thor

Ilithien

Det er skam den pureste sanhed Hr. Smalaitoc!
Battle Brother

Ilithien

Der er skam blevet spillet i juni, måske ikke så meget som hidtil, men der skulle også lige være plads til 2 gange 2500 points fantasy. Men har spillet 2 små spil siden sidst, et imod en af lykkes venner, og et intro spil imod vores ærede VonPanne.

Første spil var mest for sjov, og stillede en ren terminator liste, hvilket min modstander var klar over, så der var en del våben der kunne håndtere mine 2+ save modeller, men det var et hyggeligt spil, på trods af at jeg fik en gang stryg. :D

Andet spil, var som sagt et intro spil, 900 points og en masse psilencers, hva fanden, de skulle jo prøves af. De klarede sig vel middelmådigt, synes ikke de er så psycko ringe som de måske gøres til, men det er klart, at de ikke kan true køretøjer, og derfor mister en del punch sammenlignet med psycannons. Men VonPanne stillede op med en multi melta liste, med lidt krydder i form af andre tunge guns, og hvis man slår 1'ere for at wounde, jamen så er det bare skod guns, hyggeligt var det dog stadig. Og der ses allerede nu frem til et rematch i mod hans grønnne marines.
Battle Brother

Ilithien

Quote from: Ilithien on 30 May, 2013, 23:11:37
2. spil, var dog langt mere balanceret. Som jeg vandt på first blood. Den såkaldte emperors will, synes måske ikke det er den bedste mission i verden, men hva fanden. Det kan jo ikke alt sammen være kill points ;).
Denne kommentar dog med den ændring, at det blev en draw, da det lykkedes for VonPanne at få en attackbike med et wound tilbage, ned i min deploymentzone, og så med tilføjelsen af dette citat:

Quote from: Ilithien on 06 July, 2013, 21:15:15
VonPanne stillede op med en multi melta liste, med lidt krydder i form af andre tunge guns, og hvis man slår 1'ere for at wounde, jamen så er det bare skod guns, hyggeligt var det dog stadig.
Udgør et meget godt sammendrag af vores spil :).

På malefronten, kan jeg dog begynde at se lys for enden af tunlen, sidder pt. og maler vinger på mine interceptors, det er noget man bliver ked af det inden i af at gøre. Men hvad fanden, det ser super fedt ud. Og samlet set, så begynder min hær, at ligne noget der er færdigt. Og det er bare pisse fedt. Skal male igen i aften, og regner med, at tage et par billeder, det er efterhånden et stykke tid siden jeg har gjort det.
Battle Brother

VonPanne

Heh, ja, du har ret i at det er en lidt spøjs mission, som virker til at blive afgjort på secondary objectives. For mig var det dog lidt af en fordel, da din største og farligste enhed slet ikke deltog i spillet, ud over at holde de 3 point til dig. At hele min hær så ikke kunne dræbe dine to enheder og HQ er så en anden sag. Mine tunge våben klarede sig bedre i dette slag end sidste (trods alt), men du sørgede for at save på de rigtige tidspunkter :)

Misforstår jeg dig, eller synes du at der er for meget melta i en liste af den størrelse?

Og så skal jeg da huske at rose din hær. Den ser altså rigtig godt ud på spillebordet, så endelig keep up the good work :)

Dr_Gonzo_DK

Det bliver sjovt at se, hvad min GK liste kan stille op mod dine vanila marines på onsdag. Jeg får godt nok ikke ret mange dukker på bordet. Til gengæld håber jeg at stille med en 100% malet liste, hvis altså mit humør til at male forsætter som det er lige nu. Har du vehicles på din liste?

Ilithien

Mængden af melta er sikkert fin :) Har ikke den store erfaring her på de mindre pointsstørrelser. Mange tak for rosen, glæder mig også til at den er malet færdigt. For djævlen da, det skal blive godt.
Battle Brother

VonPanne

Hehe, jep, jeg har samme følelse. Jeg forsøger dog at undgå at samle for meget mere, så jeg ikke mister motivationen over mængden af figurer der mangler at blive malet. Hvis de stadig ligger usamlet i deres pakker gnaver det ikke helt så meget på den dårlige samvittighed ;) At jeg så må døje med en underlig hærliste og spille små slag er så en anden ting... det går mig også lidt på, men ikke helt så meget.

@Dr_Gonzo_DK
Jeg tror at Ilithien havde ... 23 figurer i sin liste i går, mod mine 30 (heraf 3 køretøjer).

Ilithien

Sådan nogle mentale kneb anvender jeg ikke :D Det korrekte antal dukker var i øvrigt 23.
Battle Brother

Ilithien

Gaah, så var jeg taget i klubben for, at tage nogle billeder af de færdige dukker i hæren. Men jeg er jo lidt af en tumpe, så kom selvfølgelig ikke afsted med strøm på kameraret. Så det blev til et godt billede:

Jeg mangler at male lidt endnu i hæren. 10 interceptors mangler vinger og rustning, og 10 strike mangler rustning og kåber. Så mangler der lige lidt detaljer hist og her, og så er hæren faktisk klar.
Battle Brother

Psykomamba

Det ser rigtig godt ud, er vild med farve konstraterne du har kørende
Jeg udvider langsomt min Vostroyan Firstborn hær i denne blog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=638.0

Ratata

Nice Job Dude!!

Husk at post dem på "malebloggen" :D
Stolt ejer af Malebloggen, for fantasi uden grænser.

Ilithien

Battle Brother

Ratata

Stolt ejer af Malebloggen, for fantasi uden grænser.

Ilithien

Så sker der lidt med de grå (benfarvede og røde) riddere, der skal luftes til turnering i morgen. Der er blevet malet lidt op, så er nu oppe på ca. 1500 points GK's, billeder følger i morgen.
Battle Brother

Ilithien

Lige et status på hæren:

Jeg har kigget lidt på hvad det nye codex kommer til at betyde, og umildbart tror jeg der kommer flere terminators og en dreadknight eller 2.
Battle Brother

Ilithien

Jeg vil gerne lave en liste der noget hårdere end det jeg normalt laver, det er ikke altid lige fedt at starte alle spil bagud 12-8 fordi man har lavet en blød liste (og fatter hat af 40k ;) ). Mit første udkast til 1500 points ser således ud:
Battle Brother