Multiplayer 27/2 (Nu med Brian!)

Started by Kloen, 28 February, 2014, 10:23:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Det blev til lidt af en samling hos Emil igår, og nye Brian kiggede forbi, men nøjedes med at se på i første spil, holdene lød som følger:

Per:
fi027 The Serpent 100
tdw020e Odin 200
300 Asgardian

Jesper:
wxm043 Shadow King 122
gx040 Sabretooth 93
ffcw006 Scarlet Witch 75
290 Brotherhood of Mutants

Emil:
an200 Green Lantern 137
ws035 J. Jonah Jameson 26
an005 Deadshot 89
dkr017 Harvey Dent 60
312(!) Emil-tema

Søren:
iim001b Silver Centurion 161
igR101c Infinity Gauntlet (Complete) 40
fi018 Iron Fist 94
ata053 The Order 2
297

Jesper eller Per vandt map roll og sendte os i Arenaen:

De første par spillere gav bare turen videre, men det så således ud:

Jeg fik lavet min Pulse Bolt Torpedo og sendte Iron Fist på, troede jeg, sikker afstand fra Emil:

Mens Jesper TK'ede Sabretooth tæt nok på til at kunne gå i flæsket på Per:

Kampen bølgede lidt frem og tilbage i hver sin ende af map'et, her hos Emil og mig:

...Og her hos Per og Jesper:

Per tog et par range 9(!) skud på Emils tropper, hvilket måske inspirerede Jesper til, med sin nasty dobbelt action mind control at få Odin rykket lidt tættere på festen:

Imens fløj min SPECIAL marker Pulse Bolt torpedo bare rundt og opbyggede momentum. Og Emils Deadshot fik faktisk dinget 3 click skade ind på min Silver Centurion:

Og pludselig så spillet således ud:

Min Iron Fist fik J. Jonah Jameson sat indenfor min Silver Centurions range, så han skød og dræbte ham og Soul Gem healede 2 click:

Odin kom ikke meget videre, men nåede dog at dræbe Iron Fist, før han nu blev skudt af min pulse bolt torpedo der gav ham 7 skade og dræbte ham:

Med min Silver Centurion et godt stykke oppe på sin gauntlet og rimeligt meget immun overfor ALT blev vi enige om at stoppe, og sejren gik til mig.

I spil 2 viste Brian mandsmod og smed et hold med på map'et, som Emil besluttede skulle være DOTAet:

Brian:
ls007 Young Superman 100
ls002 Saturn Girl 60
bn005 The Flash 140
300

Per:
fi029 Colossus 200
igR101c Infinity Gauntlet (Complete) 40
gx031 Angel 50
X-Men 290

Jesper
wxm040 Hope Summers 75
gx011 Emma Frost 81
wxm027 Husk 100
gx026 Leech 26
282 Generation X

Emil:
sm035 Magog 172
cr021 Rip Hunter 97
si013 Lightspeed 25
294

Søren:
iim103 Absorbing Man 153
ata102 Wrecking Crew 2
avx006e Scarlet Witch 100
fi301 Splitlip 20
fiR100 The Book of the Skull 6
fiR101 Kuurth's Hammer 3
fiR104 Greithoth's Hammer 3
fiR107 Angrir's Hammer 3
fiR106 Nul's Hammer 3
fiR201 Skadi's Hammer 3
296

Emil startede i midten af map'et, og lige til venstre udenfor billedet står Brians tropper:

Jeg stattede med at sende Scarlet Witch på tur for at hun kunne ødelægge team abilities efter at have fået Nul's Hammer, Men Emil bumrushede mig på det groveste:

...Og sekundet efter havde jeg også Brians tropper om halsen mens Per rykkede forsigtigt frem mod Jesper:

Der gik dog ikke længe før der var fuldt tryk på sammenstødene mellem mutanterne hvor Leech vist nok fik gjort Colossus ret stationær.

Imens kæmpede Scarlet Witch bravt og fik gjort Superman noget mindre super:

Og Emil fik nok af at prøve at komme gennem Absorbing Mans forsvar og smuttede videre ud i verden:

Men Absorbing Man fulgte efter Lightspeed mens Magog blandede sig i mutanternes kamp:

Og sådan endte det spil faktisk. Jespers tropper blev udraderet af Colossus der fik hjælp fra Magog. Min Scarlet Witch tog pusten fra Brians tropper, og da Per fik Colossus til at lande på gauntlet'ens Ultimate Godhood

Var det spil afgjort med sejr til Per.

Fedt du ville og kunne spille med Brian!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Tak for to underholdende spil. Og for rapporten.

Silver Centurion var godt nok nasty med Gauntlet på. Jeg havde ikke læst torpedoen godt nok, så havde jeg prøvet at ofre The Serpent til den, så Odin ikke røg. Odin kunne muligvis godt have fået Centurion ned. Man skal lige have ham væk fra startclicket, så er han mere til at snakke med. Hans fire sidste click er decideret triste - men med tid og lidt gode terningerul kan Gauntlet'en selvfølgelig løfte hans stats.

Shadow King var en overraskelse. Jeg kendte ham ikke, og han udviklede sig fra at være noget af et bæst med at hjernekontrollere, til at være et mix af en sej close- og ranged combat kriger. Deadshot var måske den aller giftigste figur imod Silver Centurion, et enkelt hit mere af ham på SC ville nok have vendt spillet.

Emil sprang frisk på LE Absorbing Man, som var lidt trættende at forsøge at få et hit ind på. Jeg forstår godt, at Magog ændrede fokus!

Ved et kig på Husk ser jeg lige, at hun har en særlig Shape Change som trait (den healer endda også!), men den evne glemte Jesper. Hun er godt nok tykhudet, men hendes attack og damage values er meget lave (hhv. 8-10 og 1-2) for en figur til 100 point.

Hope Summers var jeg ikke klar over kunne vælge at kopiere modstanderens powers ligesåvel som egne figurers powers. Der må være nogle abuse-muligheder. Hendes stats er ikke så høje, så jeg tænker, at hun får mest ud af kopiere utility powers - Outwit, Probability Control, Telekinesis osv.

Scarlet Witch viste sig som en ikke så tosset kriger! Jeg havde ikke lige set hende holde stand mod tre figurer så længe.

Kloen

@Emil, mht. vores diskussion om Deadshot og Silver Centurion var det meget godt at vi blev enige om at give dig ret:
http://www.hcrealms.com/forum/showthread.php?t=494942
Desværre.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Quebster er dog ikke dommer, så hans ord er ligeså gode som vores.

plysforever

tak for en hyggelig aften, til mit forsvar vil jeg gerne sige, at jeg ikke anede hvad jeg lavede, jeg tænkte bare superman med en stor sten i hånden+ en skvattet kvindemenneske som the scarleth witch = med en død kvinde  ;D hvem fanden kunne vide at han ikke kunne ramme :(, så lynet måtte klarer ærterne, mens Saturn Girl, kiggede på :)
Brian Andersen

Kloen

Quote from: Bartok on 28 February, 2014, 15:27:37
Quebster er dog ikke dommer, så hans ord er ligeså gode som vores.

Det er sandt, men det har han været, så jeg tror vi lavede en korrekt ruling. Men for min skyld kan vi godt lave det om til en anden gang  ;D

Kloen

Quote from: plysforever on 28 February, 2014, 16:01:02
tak for en hyggelig aften, til mit forsvar vil jeg gerne sige, at jeg ikke anede hvad jeg lavede, jeg tænkte bare superman med en stor sten i hånden+ en skvattet kvindemenneske som the scarleth witch = med en død kvinde  ;D hvem fanden kunne vide at han ikke kunne ramme :(, så lynet måtte klarer ærterne, mens Saturn Girl, kiggede på :)

Jeg synes du klarede det fint. Du spillede afdæmpet og måske knapt så meget for at vinde som bare for at genopfriske spillet. Men du har væsentligt bedre styr på interaktionerne end jeg havde da jeg første gang stødte til gruppen :-)

plysforever

Quote from: Kloen on 28 February, 2014, 16:20:59
Quote from: plysforever on 28 February, 2014, 16:01:02

Jeg synes du klarede det fint. Du spillede afdæmpet og måske knapt så meget for at vinde som bare for at genopfriske spillet. Men du har væsentligt bedre styr på interaktionerne end jeg havde da jeg første gang stødte til gruppen :-)

vel jeg havde ikke rigtig nogen plan, ud over se hvad i gjorde og reagere efter det, det er meget lettere end at fare fuld fart frem og håbe på det bedste :)
Brian Andersen