Aftenen hvor Søren gjorde sig til skydeskive...

Started by Kloen, 25 March, 2014, 09:40:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Både for terningekast i og uden for spillet  ;D

Mens vi ventede på Per, lagde Henrik, Brian og jeg ud med et 300.

spil 1
Jeg stillede:

avx008 Professor X 150
nmlR100c Utility Belt (complete)mu200 Iron Man 100
cw010 Donald Blake 33
297 Avengers

Mod Brians
iim039 Thunderball 137
ata102 Wrecking Crew 2
iim014 Bulldozer 145
ata102 Wrecking Crew 2
286 Wrecking Crew

Henrik stillede:
ha016 Thor 226
ha014 Asgardian Warrior 37
ha014 Asgardian Warrior 37
300 Asgardian

Vi endte på Small Town:

Jeg stillede Professoren i hindering, og her er første billede af Brians tropper på vej ned mod mine, mens Henrik faretruende lurer i kulissen:

Henrik sendte lyn ud af øjnene ned mod min professor mens han jinxede ALLE  mine slag så jeg i hele spillet kun lykkedes med et brak-away roll (vel at mærke EFTER Probability control). Imens kastede Brian sig over mig:

Men jeg fik mit break-away roll til at lykkes og fløj professoren i sikkerhed:

Men ikke nok i sikkerhed, for ned kom en warrior og forhindrede Professoren i at skyde/mind control'e på range, mens Thor running shot'ede op og plaffede Iron Man til skrotmetal

Donald Blake blev wrecket inden han lavede et eneste support roll, og nu kunne professoren mærke varmen:

Så røg mine sidste figurer, og Brian skulle nu forsøge at få en 226 point Thor på top click ned med nakken:

Han fik hjælp fra sine håndlangere

Og så var det spil afgjort, sejr Henrik

vi rykkede videre til 400

spil 2

Brian stillede
iim011 Guardian 100
iim010 Puck 50
iim012 Aurora 75
iim013 Northstar 75
iim019a Sasquatch 95
395 Alpha Flight

mod Henriks
ffgl002 Kilowog 100
ffgl004 Sinestro 100
ffgl005 Guardian of the Universe 150
ffgl006 Abin Sur 50
400 Green Lantern Corps

Og mine
avx008 Professor X 150
ata064 Secret Avengers 5
wxm001 Wolverine 100
wxm016 Cyclops 94
wxm017 Jean Grey 40
ihS101 Gamma Bomb 5
394 X-Men

Vi blev på samme map og man kan lige se bunden af gamme bomben som jeg stillede der for at presse Brian over mod Henrik

Som man kan se virkede det efter planen, og jeg prøvede at få sandwichet Henrik:

Men Henriks Guardian kunne ganske simpelt outrange mig:

Så jeg kom kun langsomt frem, og Professoren var hurtigt død

Men så connectede Brians og Henriks tropper

Og jeg forsøgte at hjælpe Brian i kampen mod Henriks Guardian

Det hjalp dog ikke synderligt, for som grønskoldede kujoner tog de flugten:

Og lidt død senere var det op ad bakke for Wolverine på taget:

Og bum.

sejr Henrik.

Nu var Per i mellemtiden kommet og vi kunne kaste os over 600 point

spil 3

Henrik stillede
sm052 Darkseid 267
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
sm056 Superman 162
bb008 Parademon Grunt 33
bb015 Parademon Drill Sergeant 62
bb015 Parademon Drill Sergeant 62
600 Apokolips

Per:
slosh044 Darkseid 350
slosh201 Cosmic Boy 70
slosh051 Takion 175
nmlS107 Batman Cowl 5
600

Brian:
cr037 Kyle Rayner 187
ffgl005 Guardian of the Universe 150
ffgl002 Kilowog 100
bn004 Green Lantern 150
587 Green Lantern Corps

Mod mine
avx008 Professor X 150
avx007 Black Panther 100
avx003 Thor 200
avx006 Scarlet Witch 150
600 Avengers

Jeg vandt map roll og sendte os til gamma test basen:

Per havde ikke nået at opleve Henrik jinxe mine terningeslag i de to foregående spil med sine onde onde ord, så da jeg brugte Scarlet Witch's "No More Mutants" og valgte Quintessence (der fuckede Pers Takion, Brians Kyle Rayner og Henriks Darkseid) faldt det ikke i god jord da jeg informerede Per om at han ville slå 1, hvilket han så gjorde så jeg efterføgende måtte dukke mig for flyvende terninger. Men det er all good. NMM ER en spilændrende trait.  8)

Anyway, Per sendte hurtigt sine tropper afsted for at Darkseid kunne samle Batman Cowl op, og Henrik boom tubede med ned til det sjove:

Brians stod lidt uden for lands lov og rige, og jeg stod godt beskyttet i en bunker, men sendte størstedelen af mine tropper ud mens Brian langsomt kom frem i terrænet:

Pers Darkseid skræmte åbenbart Henrik lidt, eller også var han så vred på professoren at han MÅTTE bum-rushe mig:

Heldigvis ignorerer Black Panther characters, så han skred over til Scarlet Witch så Thor kunne running shot penetrating energy explode Henriks tropper:

Kort tid efter kunne Thor tage kampen op mod Brians resterende tropper, og Pers Darkseid kunne blaste Henriks ditto:

Pers top click Darkseid kunne dræbe det meste, mens jeg fik tyndet lidt ud i Brians tropper inden Thor døde.

Sejr Per.

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Sporh

Tak for nogle sjove spil! Jeg spiller så sjældent, at der altid er vildt mange nye figurer på brættet. Det er farligt for min økonomi  ;D

Brian, fedt du deltog og jeg er imponeret over hvor godt du allerede har fat i reglerne, når du nu kun har få spil under bæltet!
Per, du skal måske lige tjekke temperamentet. Hvis jeg bliver ramt af kasteskyts, er det i hvert fald slut med at spille den dag  :o

Kloen

Quote from: Sporh on 25 March, 2014, 10:12:18
Tak for nogle sjove spil! Jeg spiller så sjældent, at der altid er vildt mange nye figurer på brættet. Det er farligt for min økonomi  ;D

Story of my life

Brian, fedt du deltog og jeg er imponeret over hvor godt du allerede har fat i reglerne, når du nu kun har få spil under bæltet!
Per, du skal måske lige tjekke temperamentet. Hvis jeg bliver ramt af kasteskyts, er det i hvert fald slut med at spille den dag  :o

Så er det jo godt jeg var målskiven - jeg kan tage det. Og jeg var for øvrigt selv provokerende fordi jeg var irriteret over mine egne terningeslag i de foregående spil.

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Sporh

Søren, jeg var heller ikke flink med min voodoo. Jeg ved det går lige i terningerne, når jeg laver regnstykket. Hvis det irriterer dig, skal jeg nok styre mig. Jeg elsker bare at se overtroen virke :D

Bartok

Sorry med terningen, det var ikke i orden. Jeg ville nok heller ikke have brudt mig om det, hvis jeg var målskive ... Der skal selvfølgelig være plads til "hån" og drilleri, det kan jeg også selv finde på.

Jesped

Lyder som nogle fede spil. Er ærgelig over ikke at kunne deltage.

Måske skal man til at have hjelm på når vi spiller :D

Kloen

Quote from: Sporh on 25 March, 2014, 10:39:32
Søren, jeg var heller ikke flink med min voodoo. Jeg ved det går lige i terningerne, når jeg laver regnstykket. Hvis det irriterer dig, skal jeg nok styre mig. Jeg elsker bare at se overtroen virke :D

Jeg bliver irriteret i situationen, men fortsæt endelig. Irritationen forsvinder hurtigt når en af mine figurer frustrerer dig  ;D

Quote from: Bartok on 25 March, 2014, 10:44:01
Sorry med terningen, det var ikke i orden. Jeg ville nok heller ikke have brudt mig om det, hvis jeg var målskive ... Der skal selvfølgelig være plads til "hån" og drilleri, det kan jeg også selv finde på.

Som sagt, no biggie Per. Jeg synes jo det er udfordrende på den gode måde.

Quote from: Jesped on 25 March, 2014, 10:46:32
Lyder som nogle fede spil. Er ærgelig over ikke at kunne deltage.

Måske skal man til at have hjelm på når vi spiller :D

Dog ikke helt endnu. Man skal bare lade være med at spille Scarlet Witch og Professor X  8)
De beder om det.

Bartok

Nu tyrede jeg ikke ligefrem terningen afsted, og Søren blev heller ikke ramt, men jeg skal køle mit temperament lidt ned alligevel. Jeg er for let et "offer" for Sørens drilleri  8)

Det sjove er, at Scarlets og Professor X's drille-powers faktisk ikke havde den store betydning i det spil, jeg var med i. Men Scarlet var til gengæld bisset i et par spil, Søren og jeg spillede i sidste uge.

Kloen

Quote from: Bartok on 25 March, 2014, 11:12:00
Nu tyrede jeg ikke ligefrem terningen afsted, og Søren blev heller ikke ramt, men jeg skal køle mit temperament lidt ned alligevel. Jeg er for let et "offer" for Sørens drilleri  8)

Det sjove er, at Scarlets og Professor X's drille-powers faktisk ikke havde den store betydning i det spil, jeg var med i. Men Scarlet var til gengæld bisset i et par spil, Søren og jeg spillede i sidste uge.

Hvad snakker du om? Du tyrede den max hårdt afsted, det var udelukkende mine Black Panther-agtige undvigeevner der forhindrede mig i at blive ramt  8)

Switch havde den betydning at din Takion slet ikke fes rundt og single-target pulse wavede folk tur efter tur, hvilket i sig selv betød en del. Men nok om den terning herfra. Det er glemt i min bog. Skal vi spille snart?  ;D

Bartok

Det er rigtigt, Takion kunne have haft mere fart på, og Kyle Rayner ville også have kommet hurtigere frem i feltet, hvis han havde haft sin Quintessence.

Ja, gu skal vi snart spille igen. Jeg fik slet ikke spillet mit X-Men hold i går. Hvornår kan I andre spille?

Kloen

plysforever

Til dem der vil havde den korte version af spillene fra i går, spil 1. Søren havde en irriterende figur, så vi dræbte ham, spil 2 søren havde en irriterende figur igen!  Så vi dræbte ham. Spil 3. Søren havde ikke lært noget så han tog ham med igen! !, så vi dræbte ham igen, igen, men denne gang så han kunne lære det ;D.

jeg anede ikke at gurdian, aurora og northstar fungere så godt, de kan bare ikke tåle noget skade og at kyle rayner er så elendigt.
Brian Andersen

Kloen

Du har ret Brian, Kyle Rayner har altid, både i sine 4 udgaver i Collateral Damage-sættet, Crisis og 75th Anniversary sættene været overcosted.

Bartok

plysforever

Quote from: Kloen on 25 March, 2014, 11:39:42
formiddag fredag 28.
og ellers uge 14

jeg kan på fredag, jeg har fri kl15, og kan være i kbh, ved 4 tiden, hvis i kan?
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 25 March, 2014, 20:12:53
Quote from: Kloen on 25 March, 2014, 11:39:42
formiddag fredag 28.
og ellers uge 14

jeg kan på fredag, jeg har fri kl15, og kan være i kbh, ved 4 tiden, hvis i kan?

Jeg kan kun om formiddagen den fredag  :(

plysforever

Systemet i sig selv er ikke så kompliceret i forhold til 40k og fantasy, det eneste problemer er, alle de farver at holde styr på :-\
Brian Andersen

Kloen

plysforever

Quote from: Kloen on 26 March, 2014, 17:15:30
Grå og brun er gode farver.

det er også de eneste jeg kan huske ;) ud over sort!
Brian Andersen