News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Heimdell Harlequins' hjemmebane

Started by Silva, 08 April, 2014, 23:11:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Silva

Hej, folkens.

Så blev jeg færdig med Heimdell Harlequins' hjemmebane!

Jeg har ejet flamingobanen siden jeg købte den i min spæde ungdom i Fantask. Jeg mindes det var engang i slutfirserne - Måske i det Herrens år 1989; året jeg husker som mit livs bedste filmår, med både Burton's Batman (og medfølgende Batman-feber) og Indiana Jones 3... Det var i de dage, hvor 'internettet' var science fiction fra en William Gibson-roman og hvor ordet 'konkurrence' ikke fandtes i Fantasks ordforråd. De havde monopol på al rollespil og figurhandel.

Ak ja, de gode gamle dage.

My God... Har jeg virkelig ejet den bane så længe?...

Men i hvert fald er her - efter alt for mange kedelige år - en lidt 'spiced up' version af den gamle gråmelerede flamingobane fra 2nd edition Blood Bowl-sættet:

Oversigtsbillede af banen. Som I kan se er den blevet malet i en goblin green nuance, hvorefter jeg har smurt lim på hver enkelt felt og derefter flocket det.

Endzonen har jeg flocket med 'dusty earth'-flock i stedet for almindelig græsflock, som resten af banen. Det gav et pænt look, især fordi endzonen er lidt sænket. Det giver et indtryk af et område uden 'græstæppe' på.

Center-piece har fået optegnet hjørnerne mellem felter i en lys grå, således det overordnede look af midtermotivet ikke blev spoleret - men samtidig at det naturligvis er brugbart i spil.

Lothar er med på billederne for skaleringens og stemningens skyld.

Banen er ikke noget DaVinci-kunst, det ved jeg godt, men den er kønnere og langt mere stemningsfuld nu end i gråmeleret flamingofarve. Derudover kan man roligt bygge videre på dette grundarbejde. Man kan pynte med lidt kranier, sten og whatnot - og stille og roligt udbygge f.eks. med modellerede dug-outs til siderne.

Og under alle omstændigheder bliver spillene herhjemme sjovere nu end da vi spillede på en bane af ubehandlet flamingopap.

Forslag til lir og detaljer modtages gerne :)

Overhamsteren

Cool, men skal det store hvide skull ikke males som en harlequin maske?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Silva

Jo, det var da ikke nogen dum idé... Måske 'deles midt over' på langs, hvor den ene halvdel er sort og den anden hvid? På samme måde som figurerne har fået malet halvmasker i ansigtet?

Overhamsteren

Præcis, og måske en tåre eller noget. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Silva

Før jeg har fået fulgt op på Hamsterens fine idé, er Heimdell Harlequins' hjemmebane dog alligevel blevet indviet, og jeg ville bare dele et stemningsmoment med jer: Den indledende opstilling før første kick-off.

Her er der tale om en venskabskamp udenfor liga-regi mellem Heimdell Harlequins og deres ældgamle rivaler Huntsville Hellhounds - et hold, de spillede meget mod helt tilbage i Harlequins' opstartsår i 2500-og-surkål.

Kampen havde fint vejr og havde overvældende mange Hellhounds-fans til stede. En række kluntede spil fra Harlequins' side samt et par fine træk fra Huntsville afgjorde kampen til 2-0 i hundenes favør - derudover var der en enkelt hård skade til Shilman Mealidil, der dog vil være på benene igen til næste ligakamp.

Lothar står klar på baglinjen til at modtage vovsernes kickoff.
Metalgolem'en i midten er spillets eneste umalede human - en fin non-GW
blitzer, som I vil se mere til på et senere tidspunkt, når jeg præsenterer
Tower Bay Titans - en nyfødt ærkefjende til Harlequins og et kommende krativt projekt.