9 spil Heroclix på en tirsdag

Started by Kloen, 23 April, 2014, 13:07:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Det bliver en lang rapport, da jeg lagde ud med at få besøg af Per om formiddagen, og sluttede af med at besøge Henrik om aftenen.

Per kom forbi, og da jeg havde fået en ny figur der er god mod team bases fik jeg lokket Per til et 600 point spil mod hans Shi'ar Imperial Guard TB.

SPIL 1

Jeg stillede
nml003 Ultimate Clayface 136
igR101c Infinity Gauntlet (Complete) 40
bmao016 Deadshot 150
bmao020 Deathstroke 195
slosh048 Tellus 82
603 (!) My bad.

Mod Pers
wxmT005 Shi'ar Imperial Guard 500
wxm052 Lilandra 93
593 Sh'iar

Warstar var på værkstedet og blev afløst af White King som det ses.

Per vandt map og vi røg indenfor i Hall of Doom. Der er meget indendørsagtigt:

Per rykkede langsomt frem

Mens jeg kastede mig hurtigt afsted

Og her lavede jeg så min fatale bummert. Clayface der skulle genere Pers TB røg i flæsket på dem.

Jeg glemte bare at tage nogle andre med, så nu stod han alene overfor en TB med Pulse Wave, som one-shottede ham til døde. Jeg peb lidt og Per foreslog en hurtig rematch hvor jeg stillede samme hold. Jeg accepterede og det blev altså sejr til Per, og 1-0

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Kloen

SPIL 2

Jeg stillede altså igen
nml003 Ultimate Clayface 136
igR101c Infinity Gauntlet (Complete) 40
bmao016 Deadshot 150
bmao020 Deathstroke 195
slosh048 Tellus 82
603 (!) My bad.

Mod Pers Asgardians
fi024r Greithoth 150
fi025 Skirn 150
fi032e Nul 200
fi101r Loki 30
fi301 Splitlip 20
fiR100c The Book of the Skull (complete) 30
fiH009 Dwarf 16
icB001 Jarvis 4 (personificeret gennem Robins uniform i baggrunden)
600 Asgardian

Vi spillede på samme map som før

Jeg rykkede meget stille og roligt frem, mens Pers tropper sådan set bare rykkede 5 felter frem og lod det regne med hammere:

Jeg troede jeg havde styr på hvilke powers Pers tropper havde og sendte derfor Clayface snigende rundt om hjørnet:

Men som sædvanlig havde jeg overvurderet min egen haven styr på, og undervurderet Pers planlægning, så bum!

Men nu blev det pludselig interessant igen.
Deathstroke gjorde kort proces af Loki som efterlod et par hammere, mens Tellus stillede sig så Deadshot gennem ham kunne skyde fra Clayfaces felt, og blaste Skirn for 5 damage

Men Pers hammerfolk gjorde kort proces af Clayface:

Og så søgte de ellers ned mod mig:

Jeg tog kampen op, men ALLE Pers tropper (okay, ikke Splitlip) havde running shot og charge med an Av på 13

Så den tog Per også en sejr i, og det stod nu 2-0
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Kloen

SPIL 3

Her blev det 300

Jeg stillede:
fflod002v Bizarro 75
fflod006 Giganta 100
slosh037a The Riddler 55
slosh037b Edward Nigma 69
299 Legion of Doom

Mod Pers
ls007 Young Superman 100
slosh201 Cosmic Boy 70
slosh008 Phantom Girl 72
fi301 Splitlip 20
fiR100c The Book of the Skull 21
ata038 Legion Lost x4 16
299 Legion of Super-Heroes (Cosmic Boy giver keywordet til Splitlip)

Vi tog det samme map igen.
Man skulle tro at det foregående spil havde lært mig noget, men nej. Jeg kendte ikke nok til Pers figurer til at turde drøne frem, så jeg spillede langsomt, hvilket er dumt mod book of skulls.

først fik Superman hammer

Men kort efter havde de allesammen

Phantom Girl kiggede op

Men jeg var lidt fanget af walls og min egen dårlige positionering, så jeg fik ikke noget attack ind før Bizarro til sidst brød gennem væggen

Men kort derefter kom Pers hammerdansende tropper ind og ryddede op.

Sejr Per (igen) og 3-0

Kloen

SPIL 4

Nu havde jeg desperat brug for en sejr, så vi blandede kortene igen og endte på 600

Per stillede
wxm061 Magik 295
ata028 New Mutants 4
wxm059e Colossus 150
wxm058e Namor 150
599 Phoenix Force

Jeg rystede svært meget i bukserne, men diskede op med
avxT002 X-Men

Magik i position 1, hvilket pga. Colossus gav mig både Phasing/teleport OG ES/D

Per vandt map og valgte Crash Site:

Per rykkede stille og roligt frem, og så startede der ellers et positioneringsspil uden lige, her indikeret af Pers barrier-brug:

Jeg rykkede frem og gengældte Pers taktik fra første spil med en single target Pulse wave mod Magik (gemt bag Namor og Pers fingre)

Pludselig skiftede frygten ejermand og jeg livede op.

Pers tropper bumrushede mig

Men jeg teleportede bare væk og Pulse wave'de lidt mere.

Jeg jagtede Namor og Colossus rundt til de var dræbt og kun Magik stod tilbage:

Og sådan gik den kat og mus leg lidt. Per fik givet min TB en del skade, men de har en crazy special power der gør de må bruge regen når de er adjacent til enemies, så når han gav mig skade TP'ede jeg op adjacent, regenede tilbage op til Pulse wave og blastede videre, og den indbyggede ES/D gjorde at Per mod mit 21 defense måtte gå i nærkamp. Hen mod slutningen blev TBen dog så tygget at jeg måtte poppe nogle figurer ud så de kunne X-Men TA-heale  basen op til dens egen regen:

Her har Colossus lige gjort det af med Magik, sejr mig og 3-1

Vi rykkede til

Kloen

SPIL 5

tilbage til 300.

Jeg stillede:
catws104 Batroc 100
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
catws105 Winter Soldier 100
bn006 The Atom 65
fi301 Splitlip (fordi jeg have 20 point til overs)
299

mod Pers
wxm039 Big Bertha 56
fi101r Loki 30
asm048 Madame Web 24
slosh040 Emerald Empress 190
300

Jeg kunne ikke finde et bedre map-billede Men grafisk er det den garage hvor der står en helicarrier i:

Jeg prøvede at positionere mig til lidt sniperskyderi, men blev bumrushet af tykke Bertha med Loki som Prop (see what I did there?)

Og imens var  Emerald Empress knapt så empatisk overfor The Atom:

Da Emerald Empress med sit forhadte Pulse Wave nakkede Batroc så det sort ud:

Tilsidst krævede Fede Dorrit kærlighed fra Winter Soldier, og så sluttede det spil med sejr til Per

4-1 til Per og videre til endnu et 300

Kloen

SPIL 6

Her stillede jeg
iim001ae Iron Man 150
asm017b Brother Voodoo 79
catws106 S.H.I.E.L.D. Agent 25
ata065 Strategic Homeland Intervention Enforcement and Logistics Division x3 9
277  S.H.I.E.L.D.

mod Pers
wxm014 Rictor 58
wxm031 Gambit 118
wxm001 Wolverine 100
290

Jeg vandt map og sendte os til Arkham

På min vej til midterrummet stødte mine tropper ind i Gambit:

Efterfølgende gemte jeg mig i midterrummet mens Per kom snigende ned

Her outwittede jeg så Wolverines charge, så han kunne nøjes med at hænge lidt ud.

Der er desværre ikke billede af det, men Iron Man skød hul i væggen og havde frit udsyn til Pers folk, hvorefter agenten lappede væggen sammen igen, så Per måtte gå rundt om. Det var, med mine egne ord, et smukt syn.

Rictor blev mind controllet til at hakke på Wolverine

Flere gange blev Gambit mind controllet på ørkenvandring langt væk fra al action'en, og Iron Man måttew nøjes med at slæå på Wolverine:

til sidst stillede Per sig på aller sidste række af felter, 1 felt udenfor Iron Mans range. Heldigvis havde min agent Shield-TA, så Iron Man havde range nok til at dræbe Rictor (hvor der nu kun er røde tokens) og afgøre spillet i min fordel.

Sejr mig og 4-2 til Per.

Kloen

Per smuttede og jeg sadlede om til mine aftalte spil med Henrik (hvor jeg da også kom for sent)

SPIL 7

Henrik havde fået fingre i nogle boostere så han havde figurer der skulle prøves af

Han stillede derfor
nml007 The Penguin 51
nml006 The Joker and Harley Quinn 178
slosh037a The Riddler 55
298

Mod et hold jeg i dovenskab bare gentog fra mine spil mod Per
fflod002v Bizarro 75
fflod006 Giganta 100
slosh037a The Riddler 55
slosh037b Edward Nigma 69
299 Legion of Doom

Jeg vandt map roll og sendte os til Gotham Citys Power Plant

Jeg var opsat på at Giganta skulle bruges noget mere fornuftigt denne gang, så hun sneg sig op langs noget blocking, mens Bizarro slæbte Edward Nigma med:

Henrik rykkede forsigtigt frem i noget hindering, hvorefter Giganta positionerede sig tålmodigt, og Bizarro slæbte Edward Nigma med op til festen:

Og SÅ bum-rushede Giganta, mens Edward Nigma (der ignorerer hindering hvis hans target ikke har movet siden sidste tur) pludselig kunne mind controlle Henriks folk til at slå hinanden, og Gigantas charge/quake afsluttede dem, så Henrik måtte kravle ned med sin Riddler:

Han holdt dog ikke længe, så sejr mig og 1-0

Kloen

Vi rykkede hastigt til

SPIL 8

Der var jordskælv og vi vendte map'et om til Power Plant Post quake:

Henrik stillede sit nye lir:
slosh052 Highfather 130
slosh043e Orion 150
294 New Gods

Jeg var doven igen, men tweakede lidt:
catws104 Batroc 100
catws105 Winter Soldier 100
slosh048 Tellus 82
296

Henrik rykkede hurtigt frem og stillede sig i hindering:

Jeg spredte mig lidt op, for min Winter Soldier sad smukt lige udenfor Henriks range, men selv med range nok:

Batroc gik nednom og i flæsket på Orion:

Winter Soldier blev telekineset med over, hvorefter Tellus blev slagtet af Orion:

Batroc dræbte Orion og Winter Soldier fokuserede på Highfather

Dog måtte Batroc gøre arbejdet færdigt:

Sejr mig og 2-0

Kloen

SPIL 9

Det var virkelig genbrugsdag for mig:
iim001ae Iron Man 150
asm017b Brother Voodoo 79
catws106 S.H.I.E.L.D. Agent 25
(glemte ataen) 268 S.H.I.E.L.D.

Mod Henriks
slosh026 Mister Miracle 127
slosh027 Kalibak 150
291 Apokolips

Jeg genbrugte endda map choice fra spillet mod Per

Men jeg startede i den modsatte ende, så min taktik med rummet i midten kunne ikke genbruges lige så let, omend Iron Man alligevel endte derinde, og kunne skyde på Mr. Miracle, inden Brother Voodoo sendte Kalibak på ørkenvandring:

Kalibak kom nu hurtigt tilbage, og stod irriterende meget i vejen

Nu blev hr. mirakelmager sendt på afveje så Iron Man kunne dræbe Kalibak:

Da dette var gjort, havde Mr. Miracle svære problemer:

Sejr mig og 3-0