Torsdag formiddag...

Started by Kloen, 23 May, 2014, 09:00:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...spillede jeg mod Per

SPIL 1

først 600
Jeg stillede
ig005 Runner 220 (med space gem)
slosh047b Black Witch 170
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
jl52019 John Constantine 59
wkD-008 Question 100
lg002 Spoiler 17
fi301 Splitlip 20
600

Black Witch byttede 3 objects ud med
tæt på mig:
dpS102 Straightjacket 3
fiS107 Angrir's Hammer 8
ihS101 Gamma Bomb 5
Her er et billede hvor de er rykket ud, Runner startede med at snuppe Straightjacket mens Question tog Angrir's Hammer

Og et object tæt på Per blev byttet ud med
ihS101 Gamma Bomb 5

Mod Pers
ggG005e Uatu The Watcher 200
fflod006 Giganta 100
bm202a Bruce Wayne 50
cw046 The Unspoken 236

Jeg vandt map roll og sendte os til Space Race Track:

Per rykkede aggressivt frem

Og der tænkte jeg at spillet var ude, for Unspoken forhindre jo power actions.
Heldigvis kom jeg i tanke om at Space Gem jo giver Phasing/Teleport, så Runner røg over på den anden side af kortet, Dette åbnede en LoF så Black Witch kunne Psychic Blaste Unspoken for 4, inden han blev hevet med over til Runner af Uatu:

Question kunne nu, med lidt perplex charge Unspoken og skade ham nok til at komme væk fra sine irriterende clicks, hvilket gav Runner muligheden for med et 13Av at Hypersonic'e Uatu og give ham spændetrøjen på, så han ikke længere kunne lave ranged attacks:

Så mens Runner, Question og Spoiler tog sig af Uatu og Unspoken ryddede Black Witch op på den anden side:

Efter Uatu røg gik der ikke længe før det var afgjort med en sejr til mig og 1-0

SPIL 2

Per havde besluttet jeg skulle smage min egen medicin og stillede:
Per vandt map og sendte os til Supermax

Han stillede
avx008 Professor X 150
nmlR100 Utility Belt 10 (troede egentlig det var fuldt, men så gik du 4 point over)
m10a021r Dark Phoenix 100
avx009 Cyclops 150
wxm009 Longshot 75
iim013 Northstar 75
wxm017 Jean Grey 40
600 X-Men

Her allerede rykket ud hvor Cyclops kan skydet det meste af map'et og professoren forhindre mig i at gøre noget:

Mod mine
wkD-007 Phantom Stranger 200
wkD-008 Question 100
slosh047b Black Witch 170
fi301 Splitlip 20
ht075 Solomon Grundy 75
fiR100c The Book of the Skull (complete)

Jeg smed
dpS102 Straightjacket 3
fiS301 Uru Forge 10
ihS101 Gamma Bomb 5
ind istedet for objects, gamma bomben igen ovre ved Per, hvilket pressede Pers hold frem som vist på billedet af hans hold

Her er jeg allerede rykket ud hvor Phantom Stranger har samlet Greithoth's Hammer op, Black Witch Nul's og Question Kuurth's:

Cyclops skød ALT i stykker og Professoren forhindrede ALT og snart var min Phantom Stranger død, vel at mærke UDEN at have mastermind'et noget som helst af sin skade videre til den ellers dertil medbragte Grundy, pga. Cyclops' Precision strike, selve the killing blow kom vist fra Dark Phoenix, hvorfor Grundy da øjeblikkeligt rykkede frem, samlede Greithoth's hammer op og tvang hende til at skulle break away:

Nu kom Black Witch med i spillet:

Her blev det lidt nervepirrende, for Per skulle klare et break away rul inden jeg fik hvilet og kunne running shotte professoren med Black Witch/Grundy eller charge ham med Question:

Efter professoren røg kunne jeg tage mig af Cyclops:

Han bukkede hurtigt. Sejr mig og 2-0

SPIL 3

Vi gearede ned til 300 hvor Per stillede
ul096 Thor 186
slosh039x4 Bizarro 100
300

Mod mine
slosh040r Emerald Empress 115
slosh017b Cheetah 90
mos102r Jor-El 75
294

Her vandt jeg map og sendte os til Power Plant:

Per smed Thor ned langs siden, men Emerald Empress' sindssyge swingvidde (specielt med en handy TK'er) gjorde det svært at forhindre et baghold, samtidig med Cheetah kunne følge godt op fra fronten

Efter Thor var uskadeliggjort gik jeg efter Bizarro

Som ikke holdt længe mod en Cheetah der nærmest permanent var på +2 fra bæltet og en Emerald Empress med sine 3 attacks per 2 ture. Sejr mig og 3-0

Per var nu sejrsulten og vi rykkede til

SPIL 4
Her stillede Per et afprøvet og bevist velfungerende hold
slosh201 Cosmic Boy 70
slosh008 Phantom Girl 72
fi301 Splitlip 20
ls007 Young Superman 100
fiR100c The Book of the Skull (complete) 30
292 Legion of Super-Heroes

Mod mine
aa036 Zoom 130
tt037a Deathstroke 147
dpS102 Straightjacket 3
fi301 Splitlip 20
300

Pers legionærer sendte os en tur ombord på Helicarrier:

Denne gang var Per ekstra opsat på at vinde så objects'ne blev lagt hyperfrustrerende for mig og Per stillede sig i position mens der fløj hammere rundt fra side til side:

Jeg havde svært ved at komme til Per, så jeg måtte sende Zoom rundt om, hvor han selvfølgelig blev cockblocket af Pers Splitlip i en smal gang. Jeg burde måske have smadret Splitlip. men Zoom havde straightjacket som jeg gerne ville give til Young Superman [surprise: Gimmick!!!]

Jeg kom i flæsket på Young Superman, og han FIK straightjacket på, men nu havde Per fået delt så mange hammere ud at hans hold ramte med hvert attack:

Jeg blev slagtet og Per fik oprejsning med en sejr der gjorde det til 3-1 i alt
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Et par rettelser til mine hold: Min Jean Grey på mit X-Men-hold var den til 31 point. Vi brugte den fra WXM som proxy. På mit Legions-hold havde jeg kun fem hammere og til gengæld Legion Lost ATA x 4.

Ja, det var ellers nogle stygge bøllebank, jeg fik. Den der spændetrøje er egentlig grinern nok - ligesom Kaptajn Haddocks famøse hæfteplaster er det næsten ikke til at slippe af med igen; får man den på, kan man kun få den af ved at spænde den på en opposing character, alt imens ens ranged attacks er annulleret. Rimeligt provo  ::)
Det irriterer mig stadig, at jeg rykkede så friskt (= dumt) frem i spil 1, så Black Witch fik et gratis Psychic Blast ind på Unspoken. Men mit hold havde nok ikke en chance imod dit: 3 x Perplex er heftigt, HSS med speed 16 og to attacks, og så en led heks, der bare teleporterer væk, når hun bliver based og i øvrigt er Mystics og via bæltet fik Batman TA og modifiers.
Dit dårligst konstruerede hold var klart det i spil 4, hvor jeg så også vandt. Zoom er anno 2014 en halvdårlig figur - med sin basedamage på 2 kræver han en perplexer som hjælper