Torsdag aften...

Started by Kloen, 24 May, 2014, 10:52:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...Spillede jeg mod Henrik.
Henrik havde givet udtryk for at være blevet overvældet af mængden af ekstrapowers og gadgets sidst han og jeg spillede, så vi aftalte KUN figurer fra boosters og startere og INGEN resources eller relics, vi aftalte 300, 500 og 600

SPIL 1
Henrik stillede en velkendt trio:
ha034 Hogun 96
ha018 Fandral 101
ha059 Volstagg 103
300 Warriors Three

Mod mine:

fflod006 Giganta 100
tt037a Deathstroke 147
ffsm004 Lex Luthor 50
297 Society

Henrik vandt map og defaultede til en velkendt hjemmebane:

Her var Henrik aggressiv fra start og tonsede frem:

Men Giganta bar Luthor med til at enhance og Deathstroke running shottede mod Volstagg, og ville have givet 4 penetrating, men missede selv efter re-roll  >:(

Det pis gad Hogun ikke, så han kiggede op:

Og hans venner stødte også til:

Heldigvis blev jeg opfindsom for at redde Deathstroke hvis forsvar blev outwit'et. Som det se på billedet ovenfor, sidestep'ede Giganta med en opsamlet Deathstroke og repositionerede sig så Hogun lige præcis ikke kunne charge Deathstroke

Det hele udviklede sig nu til en klumpfest:

Giganta fik quaket lidt, men pushede sig selv og blev efterfølgende klasket af Hogun:

Deathstroke missede med sin glass jaw sine super senses rul, og kort tid efter var han slagtet. 50 point Luthor kunne ikke gøre nogen noget, så sejr Henrik og 1-0

SPIL 2
Her skiftede vi til 500 hvor Henrik stillede en rodet landhandel af et forsøg på en Justice League:
an047 Carol Ferris 125
bb046 Batman and Green Arrow 204
cr062 Boy Wonder 40
sm018 Steel 130
499

Mod mine
wxm001 Wolverine 100
m10a014 Emma Frost 114
wxm017 Jean Grey 40
wxm009 Longshot 75
avx009 Cyclops 150
479 X-Men

Jeg vandt map og defaultede til en anden klassiker:

Jeg lagde voldsomt ud:

Men havde lige glemt at Batman og Green Arrow kunne skyde hul i muren  >:(

Og sekundet efter havde jeg Steel all up i mit fjæs:

Henrik spillede positioneringsmæssigt taktisk og ofrede Jason Todd som var min Longshot The Joker i en '80er-tegneserie:

Imens gik Emma Frost og Wolverine i kødet på Carol Ferris:

Med lidt hjælp fra Jean Grey kunne Wolverine heale Cyclops som så med PC fra Longshot kunne tage Steel ud af spillet efter Jason Todd var død først:

Bagefter gik Emma Frost og Wolverine i kødet på Carol Ferris:

Og da hun var røget kom turen til Batman og Green Arrow.
Sejr mig og reducering til 1-1

SPIL 3

Her skiftede vi til 600 Hvor jeg kunne stille et hold jeg havde glædet mig til:
aa039 Cosmic King 85
slosh040 Emerald Empress 190
slosh054 Persuader 175
slosh029 Tharok 150
600 Legion of Super-Villains
Her er et billede hvor de andre allerede er rykket ud og har efterladt Cosmic King:

Mod Henriks
ha055 Valkyrie 145
ha051 Odin 295
ha023 Beta Ray Bill 159
599 Asgardian

Jeg vandt map og valgte en af mine nyklassikere

Jeg rykkede halvblidt ud

Henrik parkerede sig en klump hindering midt på taget (læg mærke til hvor Odin står):

Som desværre for Odin åbnede op for Emerald Empress' RSPW i en præcis vinkel og med Persuader lige udenfor rækkevidde, men indenfor TTPC:

Og så var Odin allerede mere eller mindre uskadeliggjort.

Der kom dog et par hits ind på Emerald Empress som måtte tage flugten ned til et sted hvor hun kunne mind controlle på sikker afstand:

Blandt andet fik hun mind controllet Valkyrie til at charge Beta Ray Bill OG i farten stille sig i vejen for Odin LoF til Persuader:

Dette blev fulgt op med et mind control af Beta Ray Bill der chargede Odin:

Efter det var det ret meget skydetelt (huggetelt for Persuader) for mine figurer og jeg tog sejren så vi sluttede på 2-1 i mit favør
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Super rapport. Godt at se nogle low-key hold også. Længe siden den Valkyrie har været set i spil. Warriors Three bliver jeg altid overrasket over, hvor svære de er at få sænket; har man ikke Outwit, tager det en krig at trænge igennem deres mange reducers. Og de rammer stort set altid med de +2 på AV, de får.

Kloen

Det var overraskende rart at spille low-key.  Ikke så mange statbonusser og lir fra resources. Men Emerald Empress er næsten Over-Powered i sig selv.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Sporh

Sørens træning mod dig, Per, er tydelig og bliver bedre og bedre (eller værre og værre for mit vedkommende  :) )

Et er at lave gode hold, men Søren positionerer sig vildt godt og udnytter de muligheder der er. Der er ingen skam i at få hug af en bedre spiller, så tak for spillene, Søren :)

Det var sjovt at spille med de opstillede præmisser. Jeg ser frem til vores lille turnering :D

Kloen

Tak for de pæne ord Henrik, men jeg får nu tæsk lige så ofte som jeg giver dem