5 x 300 mod Henny

Started by Kloen, 18 June, 2014, 12:25:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Henny (Henrik) og jeg havde aftalt 4x300SA kun med Utility Belt som resource og så et 5. full power spil hvis vi orkede det.

SPIL 1

Henrik stillede
sm042 Lobo 169
nmlR100c Utility Belt (complete) 14
bb054 Mister Miracle and Oberon 115
298 Justice League International

Mod mine
asm041b Hobgoblin 94
dp103 Wolverine, Agent of Hydra 90
wxm044 Silver Samurai 100
298 The Hand

Jeg vandt map og sendte os til Coast City som er et map med en hulens masse elevated og ikke så meget andet:

Jeg rykkede forsigtigt ud og gemte mig bag en klump blocking, mens Henny langsomt rykkede frem på elevation'en under mig:

Jeg øjnede en chance og running shot/pulse wavede Oberon og Miracle Whip, mens Wolverine chargede Lobo, og Silver Samurai hoppede med ind til senere leg:

Lobo fik +2 fra bæltet, men heldigvis gør Wolverine at Hydra TA også virker på close combat, så Silver Samurai chargede adjacent og de to skar lidt i Lobo (der jo desværre healede konstant) Hobgoblin var ikke synderligt truet af Miracle Whippen, og Pulse wavede lystigt derudaf:

Silver Samurai lavede sit gratis teleport og chargede Oberon og Whip boy til døde, hvilket åbnede op for at Hobgoblin kunne running shot/pulse wave Lobo:

Wolverine satte den sidste klo i det spil, sejr mig og 1-0

SPIL 2
Henrik stillede
nmlR200 The Batcave 100
nmlR200a The Batcave (+10 points) 10
nmlR200a The Batcave (+10 points) 10
dkr100 Batman 105
d10a006 Batgirl 42
aa004 The Question 37
304(!) Her ville Henrik have haft Gotham City tema, men det ødelægger batcave pga. idioti fra Wizkids. Men nu var der intet theme team, dog til gengæld en resource vi ikke havde aftalt  ;D
Utility Belt blev sat på Batman

Mod mine
bm053b The Caped Crusader 139 (med en bm099A Flock of Bats (Black) attached)
jl52016r Enchantress 50
jl52007 Green Arrow 95
298 Justice League

Jeg vandt map og sendte os til Soul World:

Henny rykkede solidt ud og gemte sig i hindering:

Her har Enchantress TK'et Caped Crusader op så han har charget Batman, og efterfølgende er Green Arrow rykket op i position:

Nu kom Hennys Question med op i legen, og hun blev royalt modtaget af min Caped Crusader der sendte sine flagermus afsted for så at bytte plads med dem:

Men i næste tur blev Caped Crusader TK'et tilbage og dræbte Batman:

Question tog et par skud på Enchantress, men efter Batman røg var det ned ad bakke for Henny, og da jeg tilsidst i ro og mag kunne nøjes med at skulle plaffe Batcave ned kaldte vi spillet med sejr til mig og 2-0

SPIL 3

Her stillede Henrik noget simpelt men tungt:
bb055 Shazam! and Black Adam 280 (startet på Shazams dial)
294

Mod mine
dofp013 Wolverine 130
dofp009 Nightcrawler 80
gx048 Storm 86
ata051 Newer Fantastic Four 1
297 X-Men

Jeg vandt map og sendte os igen til Coast City

Jeg havde fra starten svært ved at regne ud hvordan jeg skulle håndtere en flyvende HSS'er med mit hold. Som man kan se på billedet ovenover forsøgte jeg mig med at bruge Storm som madding.
Det virkede, ShazAdam fløj ned til hende, hamrede et heavy object i hovedet på hende så hun døde, og HSS'ede bare væk igen om bag det blocking i midten. Det havde jeg jo glemt med HSS  >:(

Kurt tog Wolverine under armen og teleportede nu adjacent til ShazAdam der havde 2 tokens. Og i næste tur lykkedes det mig så på 3 attacks at dele 6 damage ud (resten blev snuppet af impervious -rullet eller reduced)

Wolverine fik nogle tunge klø, men kunne charge og heale lidt efter forgodtbefindende (sindssyg trait)
Og stod således top-dial det meste af spillet, inden han måtte jagte the bad guys ud i siden af map'et:

I siden af map'et blev han slagtet
og Henny tog sejren så det nu stod 2-1 til mig

SPIL 4
Sejren gav Henny blod på tænderne, og han hev en gammel favoritfigur frem:
an060 Sinestro 224
nmlR100 Utility Belt 11
aa002 Manhunter 64
299 Sinestro Corps

Mod mine
dp036 Bullseye 110
dp032 Punisher 100
ffdp002 Elektra 75
299 Thunderbolts

Henrik vandt map og sendte os til en af sine klassikere, nemlig the Farm:

Henny rykkede meget aggressivt frem med sin Sinestro, som følgeligt blev bum-rushed af Bullseye, med back-up lige om hjørnet:

Herefter blev det lidt puslespilsagtigt med Elektra der skulle charge så hun kunne bruge sin Hydra TA på Bullseye der så kunne blaste Sinestro for 6 damage med et crit hit (det var smukt)
Punisher Running shottede også for en del skade og imens stod manhunteren i periferien og outwit'ede hvad den nu kunne. Sinestro fik dog et godt hit ind på Bullseye, men holdt ikke længe

Sejr mig og 3-1

SPIL 5

NU blev det spændende, vi skulle spille et high-power og et hold jeg havde glædet mig til:
Henny stillede
sm001r Superman 150
sm100 Superman Robot 75
sm100 Superman Robot 75

Mod mine
slosh047b Black Witch 170
fi301 Splitlip 20
wol103 Rond Vidar 80
wolR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
Med følgende ting på:
wolR200 Shield 8
wolR200.05 Crossbow 10
wolR300 Green Lantern Ring 8
298

Henrik vandt map og valgte det samme som før
Min Black Witch startede med at lave et heavy hos Henny om til amma Bomb og 2 objects hos mig om til henholdsvis fiS107 Angrir's Hammer og fiS104 Greithoth's Hammer.

Min Black Witch samlede Greithoth's hammer op, og Rond Vidar samlede Angrir's op

men Henrik spillede pissegodt og vidste han skulle gå på mig hurtigt, så Black Witch blev løbet totalt over ende af Superman og hans lejesvende og døde på stedet:

Jeg havde fucket godt og grundigt op og var for træt til helt at få brugt power battery ordentligt, så jeg smed håndklædet i ringen og gav sejren til Henny, så vi sluttede 3-2 i min favør.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Den er altså flot, den Batcave - og stor!

Og Utility Belt blev ellers brugt i overflod :O) Det er den nok glad for, i disse Book+hammers, Phoenix Force og Power Plant-tider.

Jeg har aldrig set de der Flock of Bats i spil. Fungerer de godt?

Shazam and Black Adam har jeg heller aldrig set, kun Shazam-delen solo.

The Farm er et superfedt map. På det vist nu hedengangne Heroclix Online-spil er det et af de få maps, man kan spille på, så det kender jeg rigtig godt.

Sådan, Henrik, godt gået at få den lede Black Witch ned. Ja, man skal skynde med at komme i gang med at hakke på hende. Søren, hvorfor valgte du egentlig Greithoth's Hammer? Og hvordan var Green Lantern Battery?

Kloen

Quote from: Bartok on 18 June, 2014, 12:49:24

Jeg har aldrig set de der Flock of Bats i spil. Fungerer de godt?

The Farm er et superfedt map. På det vist nu hedengangne Heroclix Online-spil er det et af de få maps, man kan spille på, så det kender jeg rigtig godt.

Sådan, Henrik, godt gået at få den lede Black Witch ned. Ja, man skal skynde med at komme i gang med at hakke på hende. Søren, hvorfor valgte du egentlig Greithoth's Hammer? Og hvordan var Green Lantern Battery?

Flock of Bats fungerer sygt godt sammen med Caped Crusader, fordi de giver ham super senses og mulighed for et free action pladsbytte (effektivt er det et P/ på tværs af map'et)

Hvad sker der for heksejagten? Valgte Greithoth fremfor Nul, da hun fik Willpower fra Green Lantern Battery, og ES/D fra Shield construct, så en charge hammer var ikke interessant Plus Med Greithoth ville hun få lidt bedre LoF hvis vi endte på et map med elevated. Rond Vidar fik +1 på alle andre stats end Damage fra Batteriet

Green Lantern Battery, når alle tilføjelser også er grønne gør at alle opposing figurer max må gives 1 free action per tur (Hej Team bases, og farvel til at hoppe gennem Spirals portal og så Outwit/perplex/prob'e)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Hvordan får Black Witch Willpower fra Power Battery? Hun har selvfølgelig steal energy som trait, det tænkte jeg ikke lige på, da jeg så, at du ikke gav Angrir's Hammer til hende.

Arme kan også anbefales:

Dr. Octopus Arms
Relic 5-6

A character with Dr. Octopus Arms on its character card has a minimum range value of 4, has 3 targets and can use Perplex twice during your turn, but only to target itself.

Bartok

aha, Willpower fra ringen. Det batteri virker sgu da interessant nok

Green Lantern Ring
Relic: 5-6.

WILL: If this character already has the Green Lantern Corps keyword, modify all of its combat values except damage by +1. Otherwise, this character has the Green Lantern Corps keyword, can use Willpower, and when an opposing character targets it with Outwit or Perplex, roll a D6. On a result of 4-6, ignore that effect.
8 Points

Kloen

Ja, også derfor Rond Vidar "kun" får +1 på alle stats undtagen DaV.

For ikke at gøre Green Lanterns stærkere end alle de andre i WoL-sættet der er nærmest ingen af GL'erne der har indomitable, de får Willpower med den der 50/50-beskyttelse mod outwit og perplex som special powers et sted på dialen.

Sporh

Per, Batcave er rigtig flot. Jeg tror du kunne få meget sjovt ud af den. Den er rimelig kompliceret med mange muligheder. Jeg er sikker på den kan være vild med de rette figurer :)

Det var gode og rimelig hurtige spil. Det var nogle sjove hold og jeg blev ikke løbet direkte over ende i går, som det ellers sker nogle gange. Det var mit ego glad for!
Og så var det også ret tilfredsstillende at one-shotte Storm! :D

Bartok

Mon ikke Batcave er bedst, når man spiller 500+ ? I 300 udgør dens cost en ret stor procentdel

Kloen

Quote from: Bartok on 18 June, 2014, 13:12:12
Dr. Octopus Arms
Relic 5-6

A character with Dr. Octopus Arms on its character card has a minimum range value of 4, has 3 targets and can use Perplex twice during your turn, but only to target itself.
Dem har jeg ikke.

Bartok

Passer perfekt til Blackie. Men der er selvfølgelig en del relics at vælge imellem.