News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Kåre vs Per, 2

Started by Bartok, 24 June, 2014, 22:13:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Avengers mødte X-Men på Prison map i spil 2. Mit hold var genbrug fra en kamp sidste uge mod Søren, hvor Whizzer trynede det. Mod Kåre lignede det en anden snak. Han ville sikkert gerne trække denne kamp ud for at booste sin Infinity Gauntlet, men mine mutanter teleporterede hurtigt derudaf carried af Blink.

KÅRE:

AVENGERS theme team 300
m10 Iron Man 125 + Infinity Gauntlet (minus Power Gem og Mind Gem?) 30
im3 Tony Stark 50
Scarlet Witch 50
Sharon Carter 45
= 300

PER:
X-MEN theme team 300
Banshee 98 + Utility Belt 8 (Gas Pellet/Smoke Grenade)
Blink 86
Nightcrawler 80
Moira MacTaggert 28
= 300

Kåre ville lade the party komme til ham, så det gjorde den så. Mutanterne positionerede sig parat til et all-out assault, men Kåre brugte sine midler med snilde, fik outwittet Nightcrawler's speed power og lagt en Barrier, så jeg lige akkurat ikke kunne gøre Hævnerne noget, men var i fare, hvis ikke jeg hømmede mig. Så kampen trak hurtigt ud, jeg teleportede mine guys væk. Men det var kun en lille udsættelse af angrebet, som kom et par runder efter.

Nightcrawler tiede Iron Man up og viste sig aldeldes svær at få et slag ind på: Combat Reflexes og Energy Deflection som trait og en SP, der giver Probability Control mod modstanderes angreb imod ham og som ikke kan outwittes.

Blink teleport-KO'ede Scarlet Witch, og fortsatte derefter mod Iron Man, hvis armor derimod var megasvært at trænge igennem. Iron Man's trait, der beskytter ham mod opposing characters, der er assigned en resource eller relic, gjorde næsten Banshee ubrugelig. Infinity Gauntlet gav pludselig +1 på alle Iron Man's stats og en valgfri power, mens han stod på sidste eller næstsidste click. Blink røg i brædderne. Mine figurer skulle nu rulle halvhøjt for at ramme Iron Man, men så kom jeg i tanke om det eneste item, Banshee havde i sit Utility Belt (det er ret sjældent, at man kun har ét item i bæltet): Gas Pellet, som laver en Smoke Cloud, der dealer 1 penetrating dmg, hvis en figur står i området runden efter. Og Iron Man havde tilfældigvis to action tokens og ville ikke nå at kunne flygte fra gassen. Til gengæld kunne han bare rulle 4-6 på en d6 og ryste på skuldrene af det. Men for første gang i kampen missede han sit rul. 2-0 til mig.