News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

CLASH OF THE TITANS 2014: ROUND II batalreps!

Started by Septimus, 27 June, 2014, 11:32:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Har kastet mig over Chaos marinerne igen (sidste gang var med en walker army tilbage i 4E, med skoddexet der kom lige efter CSM storhedstid).

Min liste har nogle fatale svagheder da jeg kun lige var kommet hjem et par dage før Clash og derfor ikke havde tid til at gøre mere ved det.

Her er det skrammel jeg smed på bordet:

220   Nurgle lord: jump pack, fist, claw, sigil, daemonheart, horns, blight grenades, gift

217   5 Plague marines: 2x plasma gun, gift champ, rhino: havoc launcher, gargoyles

50     10 Cultists

170   Bale-drake

135   Maulerfiend: lasher tendrils
135   Maulerfiend: lasher tendrils

120   Karanak

95     10 Daemonettes: Alluress

176   11 Flesh hounds

180   Nurgle grinder: phlegm

1498 point.

Game 1: Septimus vs. Thomas Donslund

Warlord trait: maelstrom of torment (-1 LD på alle enemy units inden for 12", og -2 på fear tests)

Lord gift: +1S

Champ gift: hammer of wrath

Mit deployment, vanguard strike:

Hvis der var en plan, var det noget i retning af... KILL MAIM BURN KILL MAIM BURN KILL MAIM BURN!!!!!!!!!!!!!

Ja, nemlig.

Okay, hounds skal scoute frem i den midterste skov, og forhåbentlig undgå at få knighten i fjæset. Gider ikke lige miste dem på et fjollet instability rul. Been there done that.

Ja, jump lorden er placeret fuldstændigt forkert. Han skulle have stået centralt placeret, så havde det måske ikke taget 1000 ture før han nåede frem og baske noget.

Zombie prospects (kræver jo Typhus..), holder det her objective, så længe det varer. Ellers må plague marinerne tage over.

Tur 1:

ATTAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!! KILL MAIM BURN!!!!

Dammit der er langt derover... hvis nu bare den dumme knight gider stikke sit grimme fjæs frem... (maulerfienden baiter).

Nurgle grinderen kan ikke løbe. Fejl nummer 2. Køb ALDRIG nurgle mark til din grinder. Ever.

Eldar tur 1:

Civil guarden indeholder spirit seer, warlock og farseer.

Sliscus er hoppet i kanen med sine bitches (7-8 stykker), kabalites i venom (eldar jetbiken bag bygningen, han havde glemt den rigtige figur).

Disaster!

Det lykkes maulerfienden at baite knighten, problemet var bare at det ene skud der rendte igennem immobilizede den  >:( :'( ::)

Verdammt.

Så behøvede det møgdyr jo ikke at charge tættere på mine linier.

Det lykkes på mystisk vis hounds at gnaske en serpent.

Nurgle grinderen halser stadig efter resten af hæren (vent på miiiiiig!! Man should have picked slaanesh..).

Draky brænder lidt eldar af. Fy for et nerf, den halskrave er godt nok restriktiv når man kun har 12" torrent i en 45 graders vinkel.

Farseer klarer sit lookout sir i hele spillet.

Eldar tur 3:

Nu er det langt om længe fysisk umuligt for eldar hæren at trække sig længere tilbage.

Jeg var gået på draken med den håndfuld haywiere granater, men Thomas vælger at ødelægge mine hounds.

Chaos tur 4:

Men sådan skulle det ikke gå, Karanak ødelagde Sliscus shadowfield, og så fik han ellers en tur med fisten fra min lord.

Resten blev til hundemad og girly snacks.

(kom nu dit sløve læs lort af en grinder!!! FFS.)

Det her er efter massakre moves, der er skærmet af så knighten ikke kan charge min lord, og bliver nødt til at skyde hounds væk for at charge min drake (den er i hover mode, håber han går efter den og ikke mine nærkamps enheder).

Chaos tur 4:

5 plague marines med 2 plasma guns i rhino 185 point.

5 dire avengers med pseudo rending og en upgraderet serpent, 185 point.

Okay, svært valg........

Brænder flere rum elvere og raider af, raider nægter at dø. Flyver nu rundt med 1 HP.

Min lord, daemonettes og grinder charger ind i knighten samtidig, og endelig gik den ned!

Både grinder og lord var i overhængende fare for at blive splattet. Det lort har jo S10 på sine basic attacks. Fair nok, fordi, det er det bare!

Liste "fejl" nummer 1, giv den stakkels lord en bike når han ikke har nogen at følges med, og hvis han har - så gør det alligevel.

Thank. You. Chaos.

3 objectives, det er ikke noget en serpent med indmad ikke kan klare.

Men bare lige for at være helt sikker, så kommer der også lige en flok spiders ned og leger med (de kom først ind i tur 4).

De mejer kultisterne ned, og resterne flygter ud over bordet.

Har parkeret min rhino over på det ene objective.

Plague marinerne tænker fuck it! KILL MAIM BURN!!!!

Eldar 17

Chaos 3

En immobilized maulerfiend og en immobilized grinder tilbage.

Det der kommer frem kommer ikke frem samtidig, og lorden skal have den bike. Der er jo ikke engang restriktioner på at køre på etager længere (vel?).

Eneste grund til at give ham en jump pack skulle være hvis han DS ned sammen med oblits, eller fjoller rundt sammen med en stor unit raptors.

Blight grenades gjorde ikke rigtig noget mod eldar. Deres basic init er for højt til at der sker noget på andet end held.

Lorden kan rent faktisk slås, hvis han kan nå frem.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Nå ja, Karanak. Gå hjem.

Fuldstændigt værdiløs.

Der var endda psykers med i dette game, men han kom aldrig i nærheden af dem, fordi det som altid er vigtigst at stoppe de satans serpents først.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Dorner

Hej Chris,

Tak for spillet og fin rapport.

Mht "Jeg var gået på draken med den håndfuld haywiere granater, men Thomas vælger at ødelægge mine hounds." så var det i tur 2 hvor draken ikke var i hover mode, så haywire på draken var ikke nogen mulighed.

Min plan i spillet var at trække din hær over på den ene flanke med ws og wk, IG bruge min mobility med resten af hæren til at stikke af til midten, skyde flanken væk og tage alle objectives.

/Dorner
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Septimus

Grumlord

Honsou

Eldar er rent snyd.

WP for bløde hære som CSM skal ganges med 7 mod det bis, hvilket også passer med Nurgle sacred number, hvis nogen stadig ved hvad det engang var, så den blev faktisk 17-21, godt gået, Chris! :)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

I hear you  :)

Jeg kan desværre ikke poste de to sidste rapporter med billeder da åbenbart kun ligger på min stationære comp derhjemme, var overbevist om at jeg havde fået dem flyttet, og nu er jeg så ude på det vilde hav...

Så det bliver lige en hurtig gennemgang af de 2 sidste spil:

Game 2, vs. Lasse

Lasse stillede Tau, missionen var hammer and anvil ... mega skod!

Der er ikke noget at gøre ved det, eneste chance er at gå all-in. Hans commander + crisis unit er centralt placeret - en riptide på venstre flanke, og piranhas og drones på højre flanke. Hele resten af Tau hæren er deployed i en halvcirkel bag disse units.

Tau har tur 1, de skyder. En del. Nurgle grinder'en bliver immobilised selvom den er i 2+ cover. 

CSM tur 1, alt hvad der kan løber frem!

Tau tur 2, de skyder. En del.

CSM tur 2, Tau skyder. En del (praktisk taget hele hæren overwatcher). Lord og mauler charger i fællesskab commander + crisis suit unit. Maulerfiend'en dør på overwatch. Commander'en har 1 S10 AP1 angreb på I3.

Commander'en rammer min lord, wounder, og instant-gibber min nurgle lord (bare man havde en bike...).

På ventre flanke nakker den anden maulerfiend en kroot unit.

Højre flanke: flesh hounds guffer 2 piranhas.

Tau tur 3, næsten hele Tau hæren er intakt - og skyder resterne af csm af bordet. Blev dog ikke tabled før tur 5, men det ændrede ikke noget.

EKSTREMT ensidigt spil. At Tau fik 3 skydefaser før man kunne charge, det var lige vel meget af det gode...!

Tau 20

CSM 0

Game 3: vs. Martin Bræmer

Er oppe mod Tau igen.

Det var et noget mere spændende spil, ikke at der var meget at gøre - men fik da ødelagt lidt tau her og der.

Lavede en fjollet fejl i start game, løber frem med flesh hounds og napper the relic - og på mystisk vis glemte jeg alt om at løbe bagud med the relic.

Highlights fra spillet var da min Nurgle lord jumper op på Martin's bastion, og puncher hans ene Riptide ud over kanten, hee-yaaaaa SPLAT!

Da det bliver Martin's tur tanker nurgle lordy en halv tau hær's shooting, og den anden Riptide jumper op på bastionen - men får også en omgang powerfist to the face! SPLAT!

Desværre døde min nurgle lord turen efter, men lige i det spil - der må jeg sige at han gjorde det ganske fint.

Nu var jeg skam godt klar over at min liste ikke var synderligt tunet, grundet en forestående flytning - men lærte da alligevel lidt om CSM.

Vil man have en nurgle lord, er det fordi man vil have plague marines.

Han koster næsten det samme som en chapter master, men har 1 wound mindre, og har ikke eternal warrior. Så hvorfor tage en lord, hvis han ikke kan hamle op med ze nasties?

Indtil videre er det der har virket bedst, også baseret på de erfaringer jeg har gjort mig efter Clash:

Maulerfiends - ikke super killy, men de er røvgode til at tanke!

Spawn - er jeg lidt ambivalent omkring, de er døde som fluer i alle mine spil, men de kan tage opmærksomheden, og tanke.

Plague marines: overraskende holdbare, men føler mig ikke overbevist om den nurgle lord, og han er desværre et requirement for at få dem som troops - og ville ikke tage dem medmindre de er det.

Sorcerors: har jeg ikke rigtig beskæftiget mig med endnu, pga. flytning og det meste af mit skrammel er pakket ned - men csm har nogle af de bedste sorcerors da de har adgang til spell familiars.

Prinser: daemon dex prinserne synes jeg generelt er bedre, men der er undtagelser - csm prinserne har adgang til spell familiar, og kan få noget nifty wargear (black mace, burning brand).

Gifts: jeg køber dem til alle mand der kan få det - fordi, med lidt held så får man noget der spas, der muligvis kan ændrer modstanders prioritering.

Jeg har fx fået shrouded i 50% af mine spil, enten på min lord eller plague champion.

Den er slet ikke så tosset den tabel, og på pre-game gifts kan man ikke få spawn eller prins resultatet.

Det var sådan lige hvad jeg har oplevet indtil nu, i de 5-6-7? Spil jeg nåede (inkl. Clash) mens jeg var hjemme sidst. Flytning tog naturligvis en masse tid  :)

Honsou

Quote from: Septimus on 30 July, 2014, 11:48:34
EKSTREMT ensidigt spil. At Tau fik 3 skydefaser før man kunne charge, det var lige vel meget af det gode...!
Det er jo det de unge vil ha'... det værste er at mange åbenbart synes det er et fedt spil, når de har 0 modstand, og bare point and click'er endnu en sejr.

Jeg nåede at købe en stor CSM hær lige inden jeg gik død i 40K, og jeg smed også gift på alt og alle. Et re-roll save på en champion med PF kan lige pludselig betyde noget, og så bare det at man får lov at rulle terninger og se på en tabel hvad man får af randomness er noget jeg holder meget af, og en af grundene til jeg aldrig vinder en turnering. ;)

Banshee

Ja ungdummen idag, Erik!!!...

...Nu var det jo mig der stillede Tau i andet spil og jeg er da på den anden side af de fyrre!

Det er skisme også svært at et spil mellem de to hære ikke ender med at være ret ensidigt...

Tau hæren har mange skud og crumbler i nærkamp.

CSM hæren har kun en Soulgrinder og en Havoc launcher der skyder (inden Plaguemarines hopper ud og inden Heldraken kommer på bordet). Ellers rykker 2 stk. Maulerfiends, Khorne Fleshounds m. Character, Deamonettes, Chaos Lord og hvis den ikke var immobilished; Maulerfiend frem imod én. Det hele afhænger af 5++ deamon saves og run/charge distances. Problemet er at der ikke rigtig er noget der reducerer Tau-hærens ildkraft mens disse enheder rykker hen over bordet og dermed er den intakt indtil der overwatches.

Så begge hære er jo "point 'n' click" bare på hver deres måde (shooting/close combat) hvilket med en lille smule held hurtigt falder ud til den enes fordel.

De venligste

Lasse
"Can You hear the sound of an enormous door slamming in the depths of Hell?"

"We deliver faster then a bullit!"

De nordfynske katalysatorer - proud member

Honsou

Ja, indrømmet: visse hære er lagt lidt for ensidigt op, codexmæssigt, men man ser dælme heller ikke mange Tau spillere lege med Kroot, Vespid eller meget andet end bare knappen-i-bund-enheder og håbe intet når frem. ;)

IMO burde man spille uden nogen som helst gentagelser, så ville der ofte være lidt mere alsidighed i hærene, det er i hvert fald mit naive håb.

QuoteJa ungdummen idag, Erik!!!...
Ha ha ha tak, den varmede indeni på en stille eftermiddag. :D
Du er god nok, selvom du spiller Tau, Lasse. :)

PS Tau crumbler aldeles ikke i nærkamp, jeg assaultede 4 fire warriors og en Ethereal med 3 terminators, 1 med lightning claws og 2 med hammer og skjold. Jeg fik dræbt en ethereal på 2 nærkampsrunder, og mistede selv alle 3 termies. Så de er sgu hardcore i nærkamp, ja de er så!

Kaltenberg

Quote from: Honsou on 31 July, 2014, 12:52:35
IMO burde man spille uden nogen som helst gentagelser, så ville der ofte være lidt mere alsidighed i hærene, det er i hvert fald mit naive håb.
Erik hvad laver du i en tråd om omhandler en turnering hvor folk bestemt ikke er enig i ovenstående udtalelse?
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Septimus

QuoteTau hæren har mange skud og crumbler i nærkamp.

Såså unge mand...!  :P

QuoteCommander'en har 1 S10 AP1 angreb på I3.

Commander'en rammer min lord, wounder, og instant-gibber min nurgle lord (bare man havde en bike...).

Just saying...

Hele problemet er sådan set at finde i mit første indlæg: at min liste, som sagt, havde nogle farlige huller. Så ufaldet kom ikke ligefrem som en overraskelse, men det gjorde ikke noget bedre at man lige trækker eldar, tau og tau som skyder mere end normalt godt.

Bare en lille 5-points ændring i form af en bike-lord, i stedet for jump pack, havde gjort en verden til forskel i spillet mod Lasse - men jeg havde desværre hverken tid eller nogen tilgængelige stumper at bygge ham ud af.

Jeg er rimelig overbevist om at med en bike, havde nurgle-lorden basket sig hele vejen ud på den anden side af den command/crisis suit unit, og måske endda mere til.

Honsou

Quote from: Kaltenberg on 31 July, 2014, 13:35:38
Quote from: Honsou on 31 July, 2014, 12:52:35
Erik hvad laver du i en tråd om omhandler en turnering hvor folk bestemt ikke er enig i ovenstående udtalelse?
Nyder billeder og beskrivelser, hvad laver du? Er på udkig efter hvad jeg skriver, så du kan brokke dig? ;)

Fordi folk ikke er enige med mig, må jeg vel godt synes det alligevel...

Kaltenberg

Erik, med stor respekt for den euntiasme du lægger i vores fælles hobby, så lad mig alligevel skære det ud i pap.

Det er temlig enerverende at selvom folk afholde fede arrangementer og skaber en super stemning så skal der altid dukke nogle op som på en eller anden måde lige for listet ind af den måde vi spiller er den forkerte, og at deres egen måde er den rigtige.

Som en anden flink fyr fortalte mig herinde på powerfist dengang jeg stadig var ung og fuld af lyst til at fortæller folk hvordan jeg synes 40k skulle spilles: Så længe du ikke har noget at bidrage med, og du ikke kan gøre det i en positiv tone; så lad være.

Septimus: Tak for gode battelreports og nogle fede events som har bragt mange forskellige spillere gode oplevelser. Måske dukker jeg også op en dag, om arbejde og kone vil. :D
Quote from: Thraundil on 18 June, 2019, 15:34:19
Vindicaren siger bare fuck af. Og somme skyder han et nyt pishul i en knight - det føles dejligt, og kan ikke ignoreres.

Dorner

Quote from: Kaltenberg on 31 July, 2014, 17:53:40
Erik, med stor respekt for den euntiasme du lægger i vores fælles hobby, så lad mig alligevel skære det ud i pap.

Det er temlig enerverende at selvom folk afholde fede arrangementer og skaber en super stemning så skal der altid dukke nogle op som på en eller anden måde lige for listet ind af den måde vi spiller er den forkerte, og at deres egen måde er den rigtige.

Som en anden flink fyr fortalte mig herinde på powerfist dengang jeg stadig var ung og fuld af lyst til at fortæller folk hvordan jeg synes 40k skulle spilles: Så længe du ikke har noget at bidrage med, og du ikke kan gøre det i en positiv tone; så lad være.

Septimus: Tak for gode battelreports og nogle fede events som har bragt mange forskellige spillere gode oplevelser. Måske dukker jeg også op en dag, om arbejde og kone vil. :D

Meget enig i begge points
40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

Belial

Quote from: Kaltenberg on 31 July, 2014, 17:53:40

Så vil jeg også skære noget ud i pap. Det er ikke din opgave at vurdere takt, tone eller validitet i en post, så træk trawlet i land Kaltenberg.

Kender jeg Septimus ret, er han voksen nok til at magte opgaven selv eller "report to moderator", hvis det er nødvendigt.

Når det så er sagt, så er dine seneste mange posts en gang vræl fra ende til anden for tiden Honsou. Stram op og følg konteksten i de tråde du poster i.

Og så er der låg på den del af debatten.

Belial / Admin

Honsou

Quote from: Belial on 31 July, 2014, 18:18:54
Stram op og følg konteksten i de tråde du poster i.
Jeg skal gøre mit bedste.

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

Belial

Enig. De glidende overgange på de grønne farver er virkelig nice. :)

Honsou

Quote from: Omalley69 on 01 September, 2014, 21:14:04
nice chaos modeller
Jeg har netop aftalt med Chris at ham maler mine Crimson Slaughter for mig... han ved det bare ikke endnu, men han bliver vel begejstret, når han hører om aftalen. :)