News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Codex: Orks anmeldelse

Started by Hoppe, 28 June, 2014, 11:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoppe

Medlem af Emperor's Pride

Doktorevil

Virkelig :(? Er det tyranid slemt :(?

Hoppe

Slemt nok til at jeg sidder og samler Necron Lychguards...

Hoppe

Safran

Ja er ikke glad:-( deamons it is then
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Doktorevil

FUCK MIG OG DE 5 x AOTBR :(!

mudboy

Arg, nu sad man lige og håbede på et rant der gjorde jeg-hader-eldar-tråden til skamme :(
Combat Servitor Nu med DREADSOCK OG COGITATOR
Emperor's Pride

Martin Iversen

Quote from: Hoppe on 28 June, 2014, 12:32:01
Slemt nok til at jeg sidder og samler Necron Lychguards...

Hoppe

Dem skal du jo også bruge i næste Køge-Gathering.

I øvrigt - Fint billede  :)

Detaljer fra codex - rant plz.

M.

Waaaaay behind .....

Doktorevil

Har nu hørt mange snakke pænt om det :P

Meeen, brokker du dig ud fra et turnerings-, hygge- eller andet perspektiv?

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Hoppe

Mange har snakket pænt udfra rygter, nu er folk ikke tilfredse på diverse fora... :)

I alle perspektiver er der problemer. Powermæssigt er de helt væk. Der er måske noget med painboy på bike der kunne virke. Men det er for mig underordnet.

Standardhæren er bare ikke blevet bedre... Hæren koster det samme eller lidt mere, nogle steder en smule bedre andre dårligere. Mest dårligt. Og så er det helt fantasiløst og kedeligt. De figurer der kom i WD, Orkanauts, Gitz og Mek Gunz, er det "nye". Resten er det samme.

Der hvor der er prisreduktioner er der nerfs.

Walkers er helt i hegnet skidte, flyverne er helt til rotterne. Meganobz er lidt bedre, pga morale, men det var ikke dem der trængte.

Få og helt håbløse special characters.

Heavy helt proppet, elite meget tynd.

Basic boys er dyrere. Shootaboy er 1 pt dyrere, det bliver til ret meget. Det er et "fix" der kommer to udgaver for sent, for nu i 7th er de nemlig ikke for dyre til 6 pts...og så er der dumme detaljer som ens Nob ikke kan få eavy armor etc.

Vehicle options er HELT i skoven... Fyldt med non-options. Allle flyvere kan få red paint for 5 pts. De lægger så 1" til deres flat out move....ja, 1"...til flyver flay out, en super sonic flyver... Hvem finder på sådan noget! Det er helt sort.
Stikkbomb chukka til alle biler for 5 pts. Men alle orker har fået stikkbombs!

Helt håbløst.

Hoppe

Skilkoff

+ den måde det codex er sat op på er totalt underligt og for dumt når man ser på de andre.

Safran

Er en syg høne der har lagt det ork dex:-(
Andreas Lykke Rasmussen
40k -  space wolf, chaos (wordbearers) og deamons, daemonkin
Bloodbowl - nurgle, chaos dwarf

Draccan

Er der ikke noget om 24" charge med run? Det lyder da heftigt...
Nye psyker regler understøtter vel også hæren, nye vehicles regler og så har de fået nye enheder som Gorkanaut/Morkanaut...?

Noget godt er der vel ved det?

Skilkoff

Nogen units super cool. Men når de fleste fede ting som man brugte er ringe nu så bliver man sku ked :'(

Hvad sker der for killerkans hooper op i pris ned i power og skal have en bsbysitter med sig.... det opvejer ikke for at de ksn være 6 kans i et unit.

Warhamsters - MM37

Måske skal man slå sig på en unbound hær af flayed ones og mandrakes.
Hvilket tal vælges oftes, når man bliver bedt om at vælge et tal mellem 0 og 100.
Det er vildt, men tallet er 37......Say no more

Draccan

Man kunne håbe at Tyranids og Orks codice er et udtryk for at GW er igang med at afbalancere og temperere army listerne lidt.
Men når nu man kender GW gennem et par årtier, så ved man også at 40k sikkert ender med codex creep senere når der skal sælges flere modeller inden årsregnskabet...

Når det er sagt, så giv det en chance. Synes faktisk ikke at orker selv med deres tussegamle codex var så dårlige i 6th.

Belial

Det lyder enormt deprimerende. Burde man virkelig gemme sin Orks væk i endnu et par år?

Hvad med Gorkanaut'en? Overpriced Waste of Space?

Corvidae

Personligt mener jeg at det er lidt af en overdrivelse, ork dexet er ikke nær så dårligt.
Det er godt nok ikke top tier, men det betyder ikke at det er ubrugeligt.

Alt det her er jo også bare theory hammer ^^

Belial

Nej. Man kan også godt udføre en nyrestensoperation med en sløv ske, men det bliver en lille bitte smule vanskeligere.

Corvidae

Ja okay, hvis det at rundsmadre ens modstander i hver kamp er hvad man går op i, så fred med det ^^

Draccan

Synes der er unødigt meget piveri...
Denne summary overbeviser mig om at selvom der er enkelte nerfs så ser det samlet set ud som der er flere fordele især med assaults...

http://www.belloflostsouls.net/2014/06/40k-truth-squad-ork-codex-rules.html?m=1

Belial

Quote from: Big Mek on 28 June, 2014, 20:49:39
Ja okay, hvis det at rundsmadre ens modstander i hver kamp er hvad man går op i, så fred med det ^^

Ej, det gør jeg egentlig heller ikke og min kommentar var nok også lidt skarpere end den behøvede.

Håber da bare at orks kan bruges til low competative level med lidt fluff indover. Ellers er de virkelig uinteressante.

Corvidae

Har endnu ikke set noget der ikke skulle kunne give den mulighed, syntes de har beholdt alt det der gør Orks til hvad de er...jeg får ihvertfald et godt "orky" vibe fra dem og er ret glad for de ikke bliver endnu en Tau eller Eldar lign hær.

Wagner

Hoppeeee!

Lav en rigtig gennemgang af codexet ligesom du plejer, vi elsker det!
Orks don't ride on bikes, they ride on scootas!

Simon Steen

Quote from: Belial on 28 June, 2014, 19:50:35
Det lyder enormt deprimerende. Burde man virkelig gemme sin Orks væk i endnu et par år?

Hvad med Gorkanaut'en? Overpriced Waste of Space?

Gorkanaut'en er ikke så imponerende ved første øjekast, men Morkanaut'en tror jeg bestemt er brugbar i nogen builds. Den er ikke så killy i sig selv til prisen, og med et kustom force field koster den næsten tre gange så meget som en big mek med kff. Til gengæld dækker den en meget større område pga sin store base, og en Big Meks KFF påvirker kun den transport han selv sidder i og ikke andet. Det frigiver også et vigtigt HQ slot, som har en masse gode choices. Morkanaut'en kan så blive eskorteret af to battle wagons med billige kill kannos og fyldt med tankbustas, flash gitz, shoota boyz eller andet. Både Morkanaut'en og battle wagons kan få grot riggers (It will not die), og der kan komme en mek i hver battlewagon og et squad burna boyz med tre meks i Morkanaut'en til at reparere undervejs. Det er en halvdyr fornøjelse, men kan give en holdbar og shooty mobil bunker til at holde midten af bordet. (Hvis battle wagons ikke skal så langt frem, er det nemmere ikke at eksponere siderne).

Alternativt kan jeg også se den følge et par battlewagons med MANZ og truks med boyz hen over bordet i den første tur.