News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

belejringen af brøleborg.

Started by Kristian, 07 July, 2014, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eido

Dum dum duuuuum...

Just saying  8)
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

golddigger

eido

Teknisk set er den korrekte betegnelse for dette monster af en krigsmaskine en "ting flinger" og jeg bliver af samme grund nok nødt til at lave nogle random regler for hvad præcis der ryger afsted hver runde (suppe/sten/får etc.) Men det kommer :)
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.

Eidos Maleblog

Den store aben

Fårk det er sejt med sejt på.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Belerophon709

Jeg var lige ved at sprøjte imponade ud over det hele, René....!

/Marcus

eido

Ting Flinger Regler

Ting Flingeren er egentlig en Stone Thrower med den lille forskel at det er yderst sjældent at den egentlig kaster med sten. Den kaster derimod med hvad end der lige er i nærheden. For at vise dette skal man, efter man har designeret et mål, men før man skyder med den, slå 1d6 på følgende tabel om hvilken ammunition Ting Flingeren skyder med denne runde:

1) Ups. Halflingerne har forivret sig og glemt at putte noget på ting flingeren før de skød.
2) Mææææææhh! Et får. Udløser "Fang Fåret" special rule, når den lander.
3) Muuuuuhh. En ko. Udløser "MADKAMP" special reglen hvis den rammer.
4) Skoldhed suppe. 5" cirkel Str 4. Av.
5) Grus og Glas. 5" Cirkel. Udløser Dangerous Terrain Test hvor den lander. Og den bliver liggende indtil første unit rører den.
6) Mega Sten! (i hvert fald ifølge halflings) 3" Cirkel Str 3 med 6" i midten. 1d3 wounds i midten.

Fang Fåret!: Hvis et får ryger ned i et unit, så stikker den af. Ryk den 1d6 inch ud af unitten. Unitten vil selvfølgelig med og rykker 1d6 efter den i hvilken retning den nu smutter. Det kan blive noget forfærdeligt rod. Lander fåret ved siden af et unit, så rykker den først 1d6 i random direction, hvorefter alle units inden for 6" skal slå en Ld test eller forsøge at fange den ved at rykke 1d6 i fårets retning.Fåret rykker ind og og ud af units som en fanatic, uden dog at give skade. Units den kommer igennem vil efter den (den smager jo godt) og rykker derfor efter. Bliver den indhentet bliver den spist. Bliver den ikke indhentet rykker den 2d6 i random direction ved næste movement.   

MADKAMP!: En ko er ikke så hurtig og bouncy som et får og rammer den et unit går der ikke mange sekunder før den er parteret og unitten smasker sig i frisk ko. Men det går ikke uhørt for sig at de ikke deler med andre units. Så alle units omkring dem slår en animosity test og fejler de går de automatisk i flæsket på dem. De er urørt af episoden når det bliver deres tur (dette her sker jo i empire fasen, forstås).

Når man har fundet ud af hvilken ammunition der skydes med skal man slå om man rammer. Man slår som man plejer for Stone Throwers, men slår man en misfire, skal man slå 1d6 på følgende tabel:
1) Noooo... Ting Flingeren falder sammen.
2-3) WTF!?! Ting Flingeren rammer sin ammunition på det nærmeste venligtsindede unit.
4-5) Bugger! Ting Flingeren kan ikke skyde denne tur.
6) Pfff... Hell Yeah! Arrgh... Ting Flingeren skyder dobbelt skud af hvad end ammunition den havde på sig, men rammer 2d6 i random direction fra hvor den skulle ramme og derefter eksplodere den i en sky af varm suppe... av... 

Håber reglerne giver mening og sig til hvis der er noget der er for random/dumt/vildt/beardy/whatever/ikke giver mening. Eller hvis der er noget der kan ændres så det bliver endnu federe. Var foreksempel lidt i tvivl om "Animosity" under "MADKAMP", så hvis der er et bedre bud så kom med det ;)

Så skal svinet bare males! Og sig endelig til hvis der er en af jer der ligger inde med et lille får og en ko. Dem i BR var alt for store :P

EDIT: tilføjet regler til hvad der sker hvis et får lander uden for et unit.

Eidos Maleblog

Reaperman

Anders Orkerkongen Westh

Den store aben

Det er super regler. Maler du så også et får?

eido

@Dennis. Ja, hvis jeg kan finde et i den rigtige størrelse. Som jeg skriver sidst i mit indlæg så mangler jeg et får og en ko (men mest fåret), da dem i BR var får store. Det kan være jeg bare skal bide i det sure æble og få bestilt ham her. Det irriterer mig bare at fårene alle hviler sig. De skal jo stå op og eller hoppe rundt fra de frådende masser af grønhuder og ikke bare ligge og tygge græs... Jeg kigger videre. Men hvis du eller andre ligger inde med noget så sig endeligt til. 

Eidos Maleblog

eido

Fundet! Så er der bestilt både får og køer fra et lille firma der hedder Warbases. Glæd jer ;)

Eidos Maleblog

Kristian

Hvor er det bare uendeligt sejt  :)
Konge af Lethian!

carstone

René; Jeg mener det var GW der i fordums tid lavede nogle får, som står op.
Jeg har vidst en håndfuld af dem, så kunne nok overtales til at undvære et enkelt :)

eido

Det lyder fedt, men jeg har bestilt og de er sendt. Men selvfølgelig hvis GWs bare er det meget sejere får så vil jeg da hellere bruge det  ;) Har du et billede?

Eidos Maleblog

eido

Oprustningen fortsætter...

Glæder mig til at se hvor mange steam tanks det stolte imperium disker op med  8)

Eidos Maleblog

Olsen

Lord Snusk grinte højt og var yderst veltilfreds over sin genialitet. Den handelsmand fra Brøleborg var kommet, som sendt fra Mork. Ikke manden kunne bruges til meget, udover som en lækker steg med sprøde svær.  Men hans ponyer.
Utallige gange havde de forladt Brøleborg med retning til fjerne markeder. Og utallige gange havde de vendt tilbage igen til Brøleborg. Så mange gange at de selv kendte vejen det sidste stykke og ikke behøvede en kusk til, at styre dem.

Og det var her Lord Snusk havde set et formål med dem, langt højere end som foder for hans trolde.
Lastet med krudt, ville disse ponyer selv finde hen til byporten og sprænge den i tusind stykker, så hans horder ville få frit spil og direkte adgang til byen.

Enheden, De sprang farlige ponyer, kommer snart på en tråd nær dig.

Teaser:

eido

Eidos Maleblog

Den store aben

Kristian

Konge af Lethian!

Olsen

Tak tak. Nogle der ligger inde med nogle tønder, de vil sponsere til De sprang farlige ponyer.

Er der regler for, hvordan mur og port smadres ?

Kristian

Muren kan ikke smadres, men porten kan  :)
Det er også en mulighed at porten er åben, det kommer lidt an på hvordan empire generalerne har lyst til det. Det har de måske  ;)
Konge af Lethian!

Reaperman

Genialos! Og self. Har de porten åben, de har jo ikke andet valg end at overgive sig
Anders Orkerkongen Westh

eido

Eidos Maleblog

Kristian

Konge af Lethian!

Olsen

Quote from: eido on 08 November, 2014, 10:32:39
Bujaka!

Muhahahahahhahha...

Tja... Mon ikke jeg kan finde en model et sted til at nuppe den. WIP liste for hvad der i hvertfald kommer med. Mere på vej, Lord Snusk er jo ikke kongen over Greenskins for ingenting

Core:
50 Night goblins, FC, nets, 1 fanatic
50 Night goblins, FC, nets, 1 fanatic
20 Night goblins, FC, short bows
20 Goblins, FC, shields, 3 nasty skulkers
30 Arrer Boys, FC, (crossbows)
40 orcs, FC, ad. Choppa
30 Big uns savage orcs, FC, Big stabba
10 Wolf riders, FC, shields, spear (fly)
5 Wolf riders, FC, shields, spear (fly)

Spec:
3 goblin chariots
3 Goblin chariots
1 Boar chariot
1 Boar chariot
1 Boar chariot
6 snotlings
21/14 squigs herds
7 Squig hoppers
30 Black orcs, FC, Shields
30 Black orcs, FC, Shields
1 Spear chukka

Rare:
3 Stone trolls
5 Stone Trolls
4 River Trolls
1 Mangler squigs
1 Mangler squigs
1 Rock lobber
1 Doom diver
1 Giant
1 Giant
1 arc.spider

andse

Mikkel, din squighjerne, det er jo den forkerte tråd du poster i! Nu ved empiriet ALT!
MUAhahaha