News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

belejringen af brøleborg.

Started by Kristian, 07 July, 2014, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eido

Tror måske jeg trækker trumfkortet og maler en halfling hot pot. Og så ved vi jo godt hvad klokken er slået! Tag den, Grønhuder!
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Olsen

Quote from: eido on 17 October, 2014, 19:48:27
Tror måske jeg trækker trumfkortet og maler en halfling hot pot. Og så ved vi jo godt hvad klokken er slået! Tag den, Grønhuder!

Nææææ hvor pænt af dig. Tænk en friture til at dyppe vores fanger i, så de bliver dejlig sprøde, inden de spises.

andse

De stakkels orcer har ikke en chance! Jeg har personligt bygget borgen, og den er uindtagelig!

Reaperman

Hvor høj er muren i cm Andse?
Anders Orkerkongen Westh

Den store aben

@ René og andre, jeg har fået en fantastisk ide ( synes jeg selv) René burde spille sine empire/halflings med Halfling stats. Hvad siger du René tør du?

Halfling statlinie (for en basis Halfling) er:

M4 ws2 bs4 s2 t2 w1 i5 A1 ld8
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Reaperman

God ide, meget autentisk...og nu til tårnet:

I forgrunden er delene til Orkerkongens nye trofaste mount, (var det Olav?)
Anders Orkerkongen Westh

eido

Er du insane? At spille halflings som halflings? Hvordan finder du på den slags?

Dammit. Hvis jeg skal have statsene til at arbejde for mig, så må jeg få nogle flere skydere... jeg får så mange klø...

Jeg kigger lige på statsene og korrigere til de enkelte units. 
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.

Eidos Maleblog

Jones

Basis for Halflings toughness er fede fluffy 5!
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

Den store aben

Quote from: Reaperman on 18 October, 2014, 23:14:16
God ide, meget autentisk...og nu til tårnet:

I forgrunden er delene til Orkerkongens nye trofaste mount, (var det Olav?)
Super fedt!

Den store aben

Quote from: eido on 18 October, 2014, 23:35:10
Er du insane? At spille halflings som halflings? Hvordan finder du på den slags?

Dammit. Hvis jeg skal have statsene til at arbejde for mig, så må jeg få nogle flere skydere... jeg får så mange klø...

Jeg kigger lige på statsene og korrigere til de enkelte units.
Ja selvfølgelig skal det passe, så dem der er lidt bedre i Empire hæren også er lidt bedre i halfling hæren.

Fedt hvis du tør og gider.

andse

Det kan SAGTENS fungere med halflings som halflings! Faktisk skal du jo kun bruge forskellen på statlinjen for menneske/halfling 1 gang, og så selvfølgelig implemenetere denne ændring på alle statlinjer. og hæren bliver vel ikke uspillelig i et siegescenarie hvor BS 4 bliver helt afsindigt godt.
Jeg vil så foreslå et par små ekstra morsomheder til hæren.
1: Køkkenchefen. Denne lordkarakter (General of the Empire) Booster moralen så meget, at hans enhed er stubborn.
2: Gentleman tyv. Denne herokarakter (witchhunter) udbytter witchhunters specialregler med følgende
a) "Jeg fandt den i en grotte" 1 gang pr runde kan tyven stjæle et item- mundane eller magic- fra en karakter i basekontakt. Hvis offeret misser et initiativcheck, er det udvalgte item stjålet, og kan bruges af tyven i resten af spillet (hvis han må ifølge reglerne)
b) "hvor fanden blev han NU af?" Modeller skal klare et Ld check for at kunne angribe tyven på nogen måde. Templates rammer som normalt, men skal tage testen, hvis tyven går solo
c: "Jeg fik den til min fødselsdag..." Tyven må have et hvilket som helst skydevåben fra Empirebogen- men kun 1!

Kristian

Defenderen har masser af fordele. Blandt andet ASF og stubborn på borgmuren  :)
Konge af Lethian!

andse

HOV vi spiller jo funhammer, så jeg kan da ikke kun skrive fede regler til den ene side! Så her er et par til de onde..!
DA WAAARGH! 1 gang i spillet kan de onde råbe et kollektivt WAAARGH! I denne runde har alle enheder +1 movement når de charger,  og slår ikke på animosity.
Snotling siegetower. Denne ombyggede snotling pumpwagon tæller som en pumpwagon, men med stiger bygget ovenpå. Den kan transportere op til 5 snotling enheder, der kan benytte den som belejringstårn. Hvis vognen ødelægges, hopper alle snotlingbaser ud, men enheden tager d6 wounds.

eido

Med baggrund i forskellen mellem basis statlinen hos empire og resten af units/character, har jeg regnet mig frem til hvad det så bliver med halfling statlinen som basis. Så bliver det som følger:

M   WS   BS   S   T   W   I   A   Ld
Basic           4   2   4   2   2   1   5   1   8
Swordsmen   4   3   4   2   2   1   5   1   8
I.C.Knights   4   3   4   3   2   1   5   1   9
Tank Eng.      -   2   5   2   -   -   3   1   8
War. Priest   4   3   5   3   3   2   6   2   9
Engineer           4   2   5   2   2   2   5   1   8
Captain           4   4   6   3   3   2   7   3   9
General           4   4   6   3   3   3   7   3   10

Som før sagt så skal jeg da skynde mig at male nogle flere skydere. Tror jeg har 22 ratlings, der skal convereteres lidt i det små så er de klar... tjekker tid og overbevisning om at jeg egentlig var færdig med halflings for denne gang...

Og undskyld at tallene ikke helt liner på. Det gør de når jeg skriver, men ikke når man trykker "save". Suk.

Eidos Maleblog

Den store aben

Det er så fedt at du gør det René.

Kristian

Quote from: Den store aben on 19 October, 2014, 19:56:19
Det er så fedt at du gør det René.

Ja, det giver lige en tand ekstra!
Konge af Lethian!

Olsen

Den store aben

????hold da helt ferie. @andse du må bygge en voldgrav!

Og mikkel du drikker for meget rødvin????

eido

Oh crap  :o

Må se om man ikke kan nå at lave en dødswarmachine of doom...

Eidos Maleblog

Olsen

Bare vent. Når jeg først bliver ædru, så er der flere på vej. Håber jeg får dem færdig i tide. Og nå ja... Der mangler lige en etage til bueskytter mm.

Og voldgrav. Don't Care, så får de fandme vinger på ;)

golddigger

Mikkel, er du i gang med at lave et siege tower eller en frugtbod?  :D

KimH

Quote from: Olsen on 23 October, 2014, 14:16:56
Bare vent. Når jeg først bliver ædru, så er der flere på vej. Håber jeg får dem færdig i tide. Og nå ja... Der mangler lige en etage til bueskytter mm.
Og voldgrav. Don't Care, så får de fandme vinger på ;)
Ser frem til se hvad det ender med - og specielt billeder fra dagen - Brølenborg og våbenkapløbet får den kolde krig til at minde om en lokal afrikansk stammefejde  ;D
Hvis du er i tvivl - så charge !

Reaperman

Quote from: Olsen on 23 October, 2014, 16:07:06
Siege tower of Mork
sejhed

Årh jaaa, Orkerkongen nævner ikke det fjerneste om fallos-kompensering fra Snask, men bifalder i høj grad
Anders Orkerkongen Westh

andse

Klynk, min mur er for lav... jeg må forhøje den med nogle mursten...