News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

belejringen af brøleborg.

Started by Kristian, 07 July, 2014, 12:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kristian

Alt det praktiske.

dato: 22 november,

Hvor? Ved stadsgraven 3 kælderen.

hvor mange spillere skal der være?
vi skal bruge minimum 4, men vi kan sagtens være det dobbelte.

Aben og hans empire skal naturligvis forsvare brøleborg. Derudover skal han have nogen allierede.

Så skal vi have nogen fjender, de frådende horder om man vil.

jeg tænker at i skal til at melde ind hvad i kan og har lyst til at spille allerede nu så første delmaf historien kan komme på plads.

Med hensyn til tidsplan havde jeg tænkt at vi kunne starte kl 13 og så bare køre en 8 timer ca. Så kan konen få en friformiddag og man kan få hygget med ungerne og alt det der.

følgende er klar:
Kristian
Dennis
Anders
Andse
Olsen
Eido
Okkel
Hemmelig spiller  8)
Jeg tænker at okkel, olsen og anders er angribere med orker og de andre forsvarer med emperiet.

Her er så en lille overraskelse.
Vi spiller ikke med point! Alt hvad man har malet må man have med. Vharacters vil i høre mere om senere. :)
Konge af Lethian!

Kristian

Lidt om hærene.

Vi kommer ikke til at spille med traditionelle lister.
Istedet for points values spiller vi bare med alt der er malet. Enhederne skrives ned, så der er overblik over hvad de har af udstyr.

For eksempel:
40 Gor, xtra hand weapon, fuld cmd.

Characters kræver et navn og en passende figur. F. Eks.
Henning, wizard, lore of heavens.

OBS! I skal selv medbringe noget siege equipment. Som minimum kræver det en stige at angribe borgmuren. Et siegetower af en art vil være mere effektivt. En form for battering ram vil være smart til at bryde porten ned. Defenders kan få brug for kæmpe gryder med kogende olie eller lignende. Hvis i kan modelere det, så må i have det med. Vi skal nok finde på nogen regler.
Konge af Lethian!

Den store aben

Jeg har spurgt klubben om d. 22. Nov. Afventer svar. D.29. Kan jeg ikke selv.
Funhammerist af alfaderens nåde.

Må den gentagende Konge af Lethian Kong Skrammelborg hvile i Fred.

Olsen

Gang med at undersøge om Lord Snusk er ledig den dag

Den store aben

Der er sagt god for den 22. Nov. Jeg glæder mig voldsomt.

Reaperman

Allez ! Jeg er på, Kan være allieret eller frådende horde.
Anders (der ikke har rørt en figur siden sidst)
Anders Orkerkongen Westh

andse

Jeg tjekker kalenderen. Under alle omstændigheder HAR JEG ALLEREDE BYGGET BRØLEBORG! (no kidding)
VH ANDSE

andse

okkel

Olsen

Lord Snusk er på og glæder sig til at indtage borgen

eido

Jeg vil være med! Og har fået lov af konen!

Er det bare blandet landhandel, eller går vi efter Empire mod Grønhuder (hvilket kunne være cool)? Jeg kan i hvert fald enten være de stolte empirefolk (Nuln eller halflings) der beskytter vores retmæssig Konge, eller spille en af de frådende horder (orker, chaos dværge eller tomb kings), alt efter hvad der er brug for.

Yay Hammer!
René

Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Kristian

Opdateret med spillere, faktioner og pointstørrelse.
Konge af Lethian!

okkel

Heh

Olsens horde af malede grønhuder er pludselig blevet en hel del mere nyttig!  :D

Kristian

Ja, Anders har også en kæmpe hær, bare rolig der bliver brug for dem  ;)
Konge af Lethian!

okkel

Kristian

Konge af Lethian!

Olsen

Quote from: okkel on 09 July, 2014, 14:33:30
Heh

Olsens horde af malede grønhuder er pludselig blevet en hel del mere nyttig!  :D

Især hvis det ikke behøves at være i samme male-tema. Så bliver hæren vel på små 200-250 orc's og ditto Night goblins. Dertil det løse af savage- og Black orcs samt goblins.

Og dertil alt det andet.

Skrammel får travlt.

Den store aben

Altså Mikkel, Skrammelborg får ikke travlt. Han sidder i et fangehul i Brøleborgs dyb (læs Kristians baggrundshistorie) Det er en eller anden sjuft ved navn Ludwig Lohrendreyer der får travlt.

Man skulle næsten tro Lord Snusk vil befri Skrammelborg.

eido

Holy shit. No Points? Hold da magle. Det bliver en vild og laaaaaaang kamp  ;D

Glæder mig!
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.

Eidos Maleblog

Kristian

Jep det bliver et laaangt slag. jeg regner med en ca 8 timer, måske lidt mere.
Konge af Lethian!

Kristian

Opdateret med hjemmearbejde  :)
Konge af Lethian!

eido

Jeg tror godt jeg kan finde både siege equipment og noget oliebad halløj i gemmerne. Jeg vender tilbage.

Eidos Maleblog

Americarulz

Hi,
as it said "can be easily doubled" i am signing up for being number 8 then 8).

Is there a date when we need to hand in the list of units (don´t know what i will get done till then) ?

Kristian

Welcome aboard  :)

No need to hand in any lists, just bring the list on the day and thats fine. What armies do you have at your disposal?
Konge af Lethian!

eido

Look what I found :)

To bad im not on the attacking side, cause there is lots of goodies there.

Americarulz, I think we are going for a Empire vs. Greenskins (right?), but if you dont have either you can borrow from me. I have a massive gobbo army (ca. 6000 pts.) and around the 22. of November I should have 2 seperat Empire Armys. So pick your poison  :o

/Eido

Eidos Maleblog