Tag med Per og Søren i vandland!

Started by Kloen, 26 August, 2014, 17:50:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Per er _endelig_ vendt hjem fra sommerferie, så nu skulle vi få spillet noget heroclix, vi aftalte at lave hold op til niveau 7 i 3- og 600.

SPIL 1

Her stillede Per en bisse og et par billige håndlangere:
slosh039x Bizarro x1 25
fi101r Loki 30
wol025 The Weaponer of Qward 211
iimR100c Power Plant (complete minus 3 ringe) 24
fiH012 Hammer Industries Saboteur 10
300

Mod mine
slosh039x Bizarro x6 150
wxm001 Wolverine 100
avxR100 The Phoenix Force (Magik på Bizarro, Colossus på Wolverine og Namor på Phoenix Force) 27
277

Så jeg startede altså ud hele 23 point undercostet, men Per fortalte at han var lidt sommerrusten udi Heroclix, så jeg kunne ikke helt bedømme hvordan spillet ville udforme sig - men jeg vandt map, og eftersom begge mine var fliers skulle det da udnyttes, så jeg valgte vandland:

Og tænkte at så var jeg allerede godt sikret, og rykkede solidt frem hvor Bizarro havde Wolverine på slæb og gemte sig bag lidt blocking:

Inden første tur nåede Per dog at regne min plan om at heale Bizarro med Wolverines X-Men TA ud, og da jeg kender ikke Power Plant så godt, gøs jeg noget da Per først smed iimS002 Vortex Beam på sin bystander og TK'ede Weaponer på tværs af vandet, for så at lave et running shot pulse wave der one-shottede Wolverine:

Pers andre tropper fulgte langsomt med mens Weaponer forsøgte at komme på skudhold af Bizarro uden at trække egne tropper med i købet:

Det var, heldigvis for mig, svært, så Per måtte ty til et charge, der dog skulle igennem både shape change og super senses, hvilket heldigvis mislykkedes:

Jeg opdagede at Per nu havde ladet sine supporttropper stå blottet, så Bizarro røg efter Loki og dræbte ham, mens Pers Bizarro joinede Weaponer:

Nu blev det til skvuddermudder:

I forvirringen træf Per beslutningen at lade sin Bizarro slå på min Bizarro, hvilket lykkedes, men så dræbte Pers Bizarro af Mystics-skaden, hvorefter Per lavede den fatale fejltagelse at sende sin bystander op til min Bizarro:

Fatalt fordi min Bizarros poison tog livet af den med det samme, og sendte min Phoenix Force til sit 3. click i gruppe 2 (som den var endt i efter Wolverine blev myrdet) og her gav den Bizarro +2 movement, steal energy og combat reflexes. Steal Energy er bare ondt på den Bizarro som nu koncetredreede sig om at Exploit Weakness'e Weaponer, der havde taget flugten på tværs af vandet, og med kun 9 Av mod  Weaponers 17/18Dv (og uden PC) så det sort ud. Heldigvis gik slaget ind og Bizarro uddelte 4 penetrating damage, hvilket sluttede spillet med sejr til mig og 1-0:

SPIL 2

Vi sadlede om til 600, hvor Per stillede et misk-mask bestående af:
wxm039 Big Bertha 56
dofp011 Destiny 50
slosh058 Kalibak 173
m10a009 Iron Man 225
ffcw006r Scarlet Witch 50
fi301 Splitlip 20
fiR100c The Book of the Skull (complete minus Nerkkod's og Kuurth's hamre) 24

Og jeg havde jo fået et par lussinger sidst jeg skrev kamprapport  ;)
Så jeg stillede et temahold:
gg037 Mr. Fantastic 130
cw104 Spider-Man 60
gg038 Thing 140
ca057 Invisible Woman 110
ca058 Human Torch 120
avxR100 The Phoenix Force (assigned til alle andre end Spider-Man og med Colossus' fragment tilbage på selve Phoenix Force) 39
599 Fantastic Four

Da jeg skulle lave et keyword-hold tænkte jeg "Fantastic Four har jeg ikke spillet længe. De kan da umuligt være så dårlige som jeg husker". Det er de.

Pers Kalibak stjal mit Colossus-fragment og fjernede dermed min invulnerability.
Jeg havde igen en masse flight og vandt map roll, så vi blev i vandland:

Jeg lavede den klassiske bommert og splittede mine tropper op i frygt for Iron Mans energy explosion:

Og når man gør det, så.. http://i.imgur.com/1VTzRXg.jpg
Først dræbte Kalibak og Iron Man Human Torch:

Men jeg forsøgte at få Thing i charge range af Pers andre tropper.

Det gik ikke så godt, for Per havde nu fået delt alle sine hammere ud, og havde en vanvittig mængde damage ignoring.
Så jeg kæmpede for at få positioneret mig ordentligt, mens Pers folk nærmest ikke kunne misse et attack roll. Så det blev til klumpspil:

Inden Iron Man tilsidst kunne afgøre spillet med Kalibak som back-up:

Sejr Per og 1-1 i et spil der modsat det første var meget mismatchet.

Vi strøg til

SPIL 3

Hvor vi gik ned til 300 igen.
Per havde ikke forberedt noget hold, så han greb bare
slosh058 Kalibak 173
m10a009e Iron Man 125
298

Mod mit noget mere optimerede hold:
slosh047b Black Witch 170
slosh201 Cosmic Boy 70
fi301 Splitlip 20
wolR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
wolR200.04 Wall (Green) 10
wolR200.06 Decoy (Green) 6
wolR200.07 Catapult (Green) 10
wolR300 Green Lantern Ring 8
296 Legion of Super-Heroes (fordi Cosmic boy har en trait der giver Splitlip keywordet)

Jeg vandt map og var ikke færdig med at bade, så:

Per nød ikke gensynet med sin vinterkæreste Black Witch, så han brugte Kalibak til at fjerne ringen fra min resource, hvilket var en streg i min regning. Black Witch lagde ud med at bytte objects ud med fiS106 Nul's Hammer, fiS201 Skadi's Hammer og caS101 Scorpio Key (her lavede vi en fejl, som Per først kom i tanke om inde i spillet, nemlig at jeg ikke havde oplyst den specifikke hammer i mit sideboard inden spilstart. Men eftersom vi jo normalt ikke spiller med sideboard, spillede vi bare videre - Tak, Per!)

Anyway, Spltlip fik Catapult og TK'ede Black Witch op på Nul's Hammer, som hun samlede op uden besvær. Og stod godt gemt bag blocking. Bagefter rykkede Cosmic Boy op og gik efter Skadi's Hammer.

Per rykkede varsomt sine tropper nærmere, men Black Witch fik nu den vanvittigt gode Wall som giver free action 2 felts-barrier, så hun Running Shot Psychic Blastede og smed derefter en barrier op og lukkede sig selv inde, mens Cosmic Boy chargede Kalibak med Exploit Weakness:

Her overlevede han dog ikke længere end til næste tur, og efter Cosmic Boy døde skød Iron Man væggen i stykker så Kalibak kunne charge Black Witch, men han missede, muligvis med dobbelt 1, hvis jeg ikke tager fejl - og så er det op ad bakke for enhver.

Nu bølgede spillet lidt frem og tilbage, Black Witch smed Barriers op, mens alibak forsøgte at komme igennem dem og Iron Man prøvede at komme omkring dem:

Tilsidst endte det i klump:

Men Black Witch klarede et break-away roll og mit Green Lantern Battery outwittede Iron Man, så Black Witch kunne afslutte spillet i ro og mag.

Sejr mig og samlet 2-1 efter et meget jævnbyrdigt spil og to tydeligt mismatchede spil.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Det første spil var rigtig godt for begge parter. Det er altid det fedeste at være jævnbyrdige og det meste af spillet igennem ikke kunne gætte udfaldet af kampen. Nummer to kamp var ulige, men du havde selv sagt power level 7, men lavede i virkeligheden et level 3-hold og lavede derudover den klassiske fejl med at dele din force op. Kamp 3 havde du konstrueret et mega godt hold og spillede det taktisk godt med udnyttelse af de gratis Barrier-markører og koblet med TK fra Splitlip, så jeg havde svært ved at få et slag ind i Black Witch.

Belial

Hæ, hæ. Vandland.  ;D

Gode rapporter som sædvanligt. :)

Kloen

Quote from: Bartok on 26 August, 2014, 20:59:03
Det første spil var rigtig godt for begge parter. Det er altid det fedeste at være jævnbyrdige og det meste af spillet igennem ikke kunne gætte udfaldet af kampen. Nummer to kamp var ulige, men du havde selv sagt power level 7, men lavede i virkeligheden et level 3-hold og lavede derudover den klassiske fejl med at dele din force op. Kamp 3 havde du konstrueret et mega godt hold og spillede det taktisk godt med udnyttelse af de gratis Barrier-markører og koblet med TK fra Splitlip, så jeg havde svært ved at få et slag ind i Black Witch.

Det er ALTID super fedt når vi to rammer den slags spil. Desværre kan de ikke planlægges. Der går nok en rum tid før Fantastic Four kommer på banen igen herfra - de har alle, på nær Thing, en eller anden form for double power action-power UDEN at have willpower Det er håbløst at skulle pushe sine figurer for de opnår den ønskede effekt i dagens meta...  :'(

Quote from: Belial on 26 August, 2014, 21:07:44
Hæ, hæ. Vandland.  ;D

Gode rapporter som sædvanligt. :)

Takker!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/