Journeyman league i RT

Started by DickovDK, 18 September, 2014, 12:42:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hjelmen

Jeg synes det er en brav idé, og jeg håber at tilmeldingerne strømmer til!

Desværre kan jeg ikke selv forpligte mig selv til det, da mit primære fokus ville være at få malet noget nyt op, og jeg kan simpelthen ikke nå at male det påkrævede i hver uge  :-\ Og jeg vil så nødigt drukne i dukker (igen) pga. et projekt der stiger mig over hovedet.

Til gengæld vil jeg med glæde stå på sidelinjen i RT og heppe hvad remmer og tøj kan holde ;D

blomkaal

Jeg er på med noget Skorne-loveliness :)

DickovDK

Quote from: Hjelmen on 30 September, 2014, 11:50:23
Jeg synes det er en brav idé, og jeg håber at tilmeldingerne strømmer til!

Desværre kan jeg ikke selv forpligte mig selv til det, da mit primære fokus ville være at få malet noget nyt op, og jeg kan simpelthen ikke nå at male det påkrævede i hver uge  :-\ Og jeg vil så nødigt drukne i dukker (igen) pga. et projekt der stiger mig over hovedet.

Til gengæld vil jeg med glæde stå på sidelinjen i RT og heppe hvad remmer og tøj kan holde ;D

der er jo ikke krav til de få spil man kan nå er med malet figur. Jeg kommer nok til at deltage som undskyldning for at købe en lille hær mere

Hjelmen

Quote from: DickovDK on 30 September, 2014, 13:04:29der er jo ikke krav til de få spil man kan nå er med malet figur.
Nej, ikke et krav sat i reglerne ;) Men mere en regel sat af mig selv. Hvis jeg skal lave en hær mere, så skal den pinedød males færdigt, og det kan jeg kun få gjort hvis jeg tager det i et meget overskueligt tempo. Ellers ender det som de sidste tre-fire WM/H hære jeg har købt, og efterfølgende solgt; alt for mange dukker der står og vil males på alt for kort tid, og så kuldsejler projektet.

Havde tidsfristerne i det her projekt været en måned per niveau, og ikke en uge, så ville jeg nok kunne nå det ;)

Men det ændrer ikke på, at jeg synes det her er et fabelagtigt projekt, som jeg kun kan være glad for at der er blevet fyret op under!

DickovDK

Quote from: Hjelmen on 30 September, 2014, 13:18:07
Ellers ender det som de sidste tre-fire WM/H hære jeg har købt, og efterfølgende solgt; alt for mange dukker der står og vil males på alt for kort tid, og så kuldsejler projektet.
Tror det er den vej jeg er på vej ned af ... bare ikke god til at sælge ud af tingene. Der står trods alt ca. 100 trolde i tasker som er ganske flot sort malet og det kommer til at tage LAAANG tid at komme igennem dem. Men...
Ville jo gerne lidt Orboros, Minions, Mercs og Retribution :)

Havde tidsfristerne i det her projekt været en måned per niveau, og ikke en uge, så ville jeg nok kunne nå det ;)
Sikkert meget rigtigt med sådan en tidsrammer. Det er meget optimistisk at tro man kan nå at male det hele. Og med 10pts som max skal man male noget mere end blot 35pts

Men det ændrer ikke på, at jeg synes det her er et fabelagtigt projekt, som jeg kun kan være glad for at der er blevet fyret op under!
HELT ENIG!

Hjelmen

Ret beset, så kan man jo faktisk godt spille med dukker man allerede har malet; man få bare ingen point for det. Men det er også lidt flabet, synes jeg ;D

Overhamsteren

Jeg har ingen illusioner om at få malet tusindvis af dukker, håber dog på at få malet noget hver uge og spillet nogle spil. Jo flere der er med jo lettere er det at få fyret nogle spil af tænker jeg så synes da du skal overveje at deltage fx med dværgene Bo. :)

Nå men jeg vil i hvert gerne være med med mine Circle.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Thunderlegs

Jeg er klar og skal da spille/male Khador.

Har allerede bestemt mig til de første 25 point, så det er bare i gang med at få malet battle box nu.

Havde lidt en tanke om, at dem der tilmelder sig ligaen igennem RT, smider en 20 eller 50, som så går til nogle præmier til "vinderne" af de forskellige kategorier. Er det noget folk syntes er en god ide? Skal lige siges at jeg bestemt ikke regner med at vinde selv, syntes bare det er god måde at anerkende dem på der virkelig giver den gas.

Overhamsteren

Er med på en lille præmiepulje. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Hjelmen

Quote from: Thunderlegs on 30 September, 2014, 14:23:24
Er det noget folk syntes er en god ide?
Ja, det er en rigtigt god idé!

Quote from: Overhamsteren on 30 September, 2014, 14:22:43
Jo flere der er med jo lettere er det at få fyret nogle spil af tænker jeg så synes da du skal overveje at deltage fx med dværgene Bo. :)
Tjo, jeg vil lige gå i tænkeboks. Jeg har fire (!) Searforge mercs tilbage som jeg ikke har malet, og jeg kunne måske godt sammensætte noget hvor jeg fik dem malet, og stadig kunne spille noget halvvejs usammenhængende...

Bom

Quote from: Hjelmen on 30 September, 2014, 14:15:26
Ret beset, så kan man jo faktisk godt spille med dukker man allerede har malet; man få bare ingen point for det. Men det er også lidt flabet, synes jeg ;D

Hvis man allerede har malede figurer, så synes jeg da det et helt fint at deltage med dem, om ikke andet så er det godt for de nye at have nogle erfarne de kan spille imod og på den måde have en af støtte sig op af i forhold til regler, taktik osv.

blomkaal

Jeg er også med på en lille præmiepulje.

Stark

Hvis der bliver et format uden battle boxes, kunne jeg måske være interesseret

DickovDK

Quote from: Stark on 30 September, 2014, 22:25:20
Så er det ikke helt Journeyman league blot en aftale om at spille spil igennem seks uger.
Tanken med JMan er jo netop at man samler en BBox op og laver noget sjov ud af det!

blomkaal

Quote from: Stark on 30 September, 2014, 22:25:20

Der er jo også de alternative Battlegroups hvis der ikke er nogle af de "rigtige" der tiltaler dig.

Stark

Kan jo kigge på dem - Tror bare jeg springer overfor nu. og glæder mig til at se resultaterne i kommer frem til.

DickovDK

Quote from: Stark on 02 October, 2014, 16:16:29
Kan jo kigge på dem - Tror bare jeg springer overfor nu. og glæder mig til at se resultaterne i kommer frem til.

hey stil dog op det er kun sjov, jeg stiller med den dårligste bbox mulig: Madrak, impaler x2, axer
hvis jeg ikke får købt Retribution kaelyssa først...

Johan B.

Det lyder til der kan blive en lille liga, og det er jo fedt. Lille præmie pulje er også fint med mig, må nok hellerer få mig meldt ind i RT snart ;)

@Stark: jeg synes helt sikkert du skal være med - det kan godt virke meget bindende at battleboxene er grundstenen i ligaen hvis man hverken er til de originale eller alternative battleboxes, men.... Jeg synes det begrænser muligheder på en positiv måde. Hvis man skal starte en ny hær eller bare start på spillet generelt kan det hurtigt blive meget uoverskueligt med de mange muligheder og kombinationer der opstår. Ved journeyman formatet er der begrænset udskiftning og begrænset eskalation, hvilket gør man kan få en mere overskuelig start og ikke ender i en situation hvor man skal kunne overskue en helt fraktion på en gang. Så kan man få spillet sig til hvordan ens fraktion passer med ens spille stil.

@Hjelmen: jeg synes faktisk ikke der er noget problem i at vælge at deltage med en fraktion man allerede er i gang med. Også selv om den er malet, så må man jo bar gå efter destroyer ;)

Hurtig oversigt over hvem vi er
DickovDK - Trollbloods eller Retribution
Thunderlegs - Khador
Blomkaal - Skorne
Overhamsteren - circle
Johan B. - Cryx

Så må vi se om vi ikke kan få lokket Pede, Bo og hvem der ellers tør lege med ;)

/Johan B.
Johan B.

Thunderlegs

Ja se nu at blive medlem Johan. Har lavet en tråd for at få samlet hvem der er klar, men der står ikke så meget mere end der gør i denne.

Kunne være fedt hvis vi kom op på en 8-10 stk.

Og Bo skal overtales, for så har jeg ikke ligeså dårlig samvittighed når jeg skal spørge ham om reglerne hele tiden, og hvem kan ikke lide dværge.... altså når de dør:-)

Hjelmen

Det kan godt være jeg har fejlet mit læs-og-forstå rul, men hvad er planen for faste spillegange og frekvensen for disse?

DickovDK

Quote from: Hjelmen on 03 October, 2014, 11:29:58
Det kan godt være jeg har fejlet mit læs-og-forstå rul, men hvad er planen for faste spillegange og frekvensen for disse?
Der er ikke faste spilledage blot regler for hvor mange gange du kan spille mod samme modstander pr uge.
Så det er blot at matche det op med din egen planlægning tænker jeg

Hjelmen

magecoth

Ville lige hører om der bliver en opstarts event/dag?

Johan B.

Det kan vi jo lave! :(
Hvad med torsdag d. 23. måske?

/Johan B.
Johan B.