News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Team tournament Sweden 2014

Started by Septimus, 28 October, 2014, 14:26:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Hepsan!

Som man siger i Sverige...  :P

I år består Kaptajn Chris og hans besætning af:

Septimus! Med de gæve dæmoner (som har fået virkeligt virkeligt mange tæsk med sveriges-battet, ikke at de er ene om det, men fy for s.... for et AS)

Jesper Grumstrup: Ultramarines (btw de mest sprittede Ultramarines i verdenshistorien!)

Stefan Brammer: Eldar (bare rolig, der er ingen grund til at spørge til Iyanden, ALT er forbudt i forbuds Sverige - undtagen Space wolves...)

...og sidste års prospect Lasse Lind Petersen: Tau empire (sidst set charge fjenden i hans DZ i hammer and anvil, yep, jeg sagde charge)

AS'et er det mest sindsyge de nogensinde har præsteret, alle supplementer, dataslates ALT udover grunddexerne er forbudt. For reasons!

Så skulle man jo tro at det stoppede der... men nej! De sindsyge svenskere kan blive ved og ved og ved og ... okay, you get it - ikke nok med at der spilles med highlander restriktioner (bortset fra at der må være 3 ens troops), så er samtlige psykers capped på max 2 mastery levels. Ja, det er nemlig rigtigt, eldar kan derfor ikke tage en farseer med, fordi det havde været alt for OP til svensken.

Ja der er skam mange flere army specifikke restriktioner, udover ovenstående - fx må marines max have 2 tactical squads, ingen characters med 2+ armour save som potentielt kan rykke mere end 6" i movement phase og chaos marines ... dem kommer vi nok ikke til at se. Det er noget nært umuligt at lave en CSM hær der kan bare lidt, da halvdelen af deres dex praktisk taget er banned, som fx max 4 spawn, hvis man har en character der kan bevæge sig 6+" ... men thunderwolves, som koster ca. det samme, har 3+ armour save, rending og adgang til S10 hammers og 3++ skjolde - det er sgu okay, fordi 6 thunderwolves + 1 boss character, alle sammen med TH/SS, det er faktisk slet ikke lige så vildt som 4 spawn.

Man får den tanke at der måske er en af dommerne der spiller space wolves...  ::)

Nå ja, og så er der alle regelændringerne, som fx at man må overwatche med lige så mange våben som man normalt skyder med i shooting phase - well, Tau spillerne er sikkert happy nok for det. Psykers må også godt kaste ens powers, selvom de er i en unit der lige har kastet en tilsvarende power. Ødelægger man en summoned unit, så giver den +1 victory point (så 2 point, hvis det er KP fx). Godt så.

Der er selvfølgelig en del flere detaljer i det, men det var lige de værste ting der sprang i øjnene. Det værste ved det er at de har skåret så langt ind til benet at selv en retarderet svensker kan regne ud hvad han skal tage med i sin liste, så alle listerne kommer langt hen af vejen til at ligne hinanden.

Alt det blabla skulle sådan set bare til for at give en ide om hvorfor vores lister ser lidt mærkelige ud, og her er de så:

Team: Right in the swede hole

Chaos Daemons

HQ:

280   Lord of Change: 1x lesser reward, 2x greater reward, mastery level 2, warlord

155   Khorne herald: 1x lesser reward, 1x greater reward, exalted locus, juggernaut

100   Tzeentch herald: 1x exalted reward, mastery level 2

Troops:
140   15 Daemonettes: 1x alluress

99     11 Horrors

Fast attach:
256   16 Flesh hounds

175   7 Screamers

Heavy support:
100   Burning chariot

195   Soul grinder: mark of Slaanesh, baleful torrent, warp sword

1500 point.

Space Marines

HQ:
235   Chapter master: bike, thunderhammer, shield eternal, auspex, warlord, Ultramarine traits

Elite:
275   10 Sternguard: 2x combi-melta, sgt: powerfist
35     Rhino

Troops:
180   10 Tactical marines: 1x meltagun, 1x lascannon, sgt: 1x combi-melta
35     Drop pod

175   10 Tactical marines: 1x plasma gun, 1x lascannon
35     Rhino

145   5 bikes: 2x grav-guns, sgt: 1x combi-melta

145   5 bikes: 2x grav-guns, sgt: 1x combi-melta

Fast attack:
140   Stormtalon: 1x TL lascannon

Heavy support:
100   Thunderfire cannon

1500 point.

Eldar

HQ:
70     Spirit seer: warlord

Elite:
198   9 Fire dragons
140   Wave serpent: 1x shuriken cannon, 1x holo-fields, 1x TL shuriken cannon

Troops:
61     3 Windrider jetbikes: 1x shuriken cannon

61     3 Windrider jetbikes: 1x shuriken cannon

210   5 Wraith guard: 5x D-scythe
140   Wave serpent: 1x shuriken cannon, 1x holo-fields, 1x TL shuriken cannon

Fast attack:
133   7 Warp spiders

Heavy support:
125   Fire prism

115   Night spinner

240   Wraith knight

1493 point.

Tau Empire

HQ:
200   Tau commander: iridium armour, stimulant injectors, shield generator, drone controller, 1x fusion blaster, onager gauntlet, multispectrum sensor suite, neuroweb system jammer

74     Ethereal: 2x shield drones

124   2 Crisis bodyguard suits: 2x dual fusion blaster

Elites:
219   3 Crisis suits: 3x dual missilepod, 3x target lock

195   Riptide: 1x ion accelerator, TL plasma rifle, early warning override, counter defence system

Troops:
70     10 Kroot: sniper rounds

Heavy support:
188   2 Broadside suits: 2x TL high yield missile launcher, 2x TL smart missile system, 2x early warning override, 2x 2 missile drones

115   Skyray gunship

175   Hammerhead gunship: submunitions, Longstrike

1500 point.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Kapersfingeren

Go vind derover og giv nu de svenskere en ordenlig gang bimsetøj på.

Septimus

Så kommer første battle report fra Sverige.

Vi havde lige set frem til at møde en flok klamme svensker-noobs til at varme op på, men sådan skulle det ikke helt gå.

Jeg selv kom hjem fra mit skib 6 dage før turneringen. Der var lige noget med nogle figurer der skulle males, så efter at have arbejdet 12+ timer dagligt i over en måned i streg, og derefter hjem til at male i ca. lige så lang tid hver dag - og så afsted. Så var jeg var ærligt talt ikke særligt fresh, og køreturen fra Odense til Varberg gjorde ikke noget bedre.

Første game blev vi matched mod et andet dansk hold ... flot Sverige  ::)

Prøv nu lige at komme ind i kampen... altså fair nok senere i turneringen, men i første match? Meh.

Game 1: Septimus vs. Andreas Drachmann

Mission
Mission 1
Deployment:          Vanguard Strike
Special:             HEAVY choice is worth 2KP instead of normal 1KP
Objectives:          (4 objectives worth 2p each)
Tactical Objectives: (Max 8p in difference)
Kill points:         (Max 4KP in difference)

Slay the Warlord, Line breaker and First Blood is all worth 1VP

Andreas' liste:

280   Lord of Change: 1x lesser, 2x greater, ML2

180   Herald of nurgle: 1x greater, greater locus, palanquin, ML2

95     Tzeentch herald: disc, ML 2

180   20 Daemonnettes

122   13 Pink horrors: 1x iridescent horror

235   5 Plague drones: 1x plaguebringer, 1x greater

225   9 Screamers

180   Nurgle soul grinder: phlegm

1497 point.

Vi ruller powers og rewards, og nu kan jeg desværre ikke huske præcis hvilke powers vi hver især fik - men jeg kan huske at Andreas' LoC blandt andet fik precognition ... og i det hele taget havde en hel stribe af gode psychic powers.

Det eneste min egen hær kunne prale af, af gode ting var at min LoC rullede Death incarnate som Warlord trait (instant death).

Så udgangspunktet var noget skævt, og lige præcis mod en anden daemon hær kan man ikke spille som man plejer. Her gælder det om at pounce de rigtige units, og tilintetgøre dem - samtidig med at man holder sig på behørig afstand af resten af fjendens hær, så det samme ikke sker for en selv.

Andreas deployment:

De farligste units er her fluerne, screamers og grinderen. Resten kan jeg håndtere uanset hvad der når frem.

Planen er at skide hul i kp's, og summone alt det harrassment jeg kan hive ud af the warp, og håbe at tacticals falder ud til min fordel.

Problemet er at grundet Andreas' gode powers, så kan jeg ikke bare tonse ind i hans hær og kæmpe lige op med den, mens mine summoned/spawned units tager tacticals og obj. Det røg i vasken i samme øjeblik han rullede precognition.

Skulle man være i tvivl er en LoC med precognition en en-mands hær. Det kræver normalt en enorm indsats, og flere tures skydning at gøre det af med sådan en pipper. Close combat ville selvfølgelig også have været en mulighed, hvis det ikke lige var fordi precognition også re-roller failed to hit og to wound.

Andreas har iøvrigt tur 1.

Septimus deployment:

Jeg har en fin ruin mine horrors kan campe i, portalen skal ned så snart jeg har fået lidt plads at smide den på.

Min soul grinder er ligesom Andreas' centralt placeret, da den enten skal counter sin modpart, eller fluerne, hvis jeg kan få kløerne i dem. Fluerne har Touch of rust, men den burde nok kunne tanke dem i minimum et par ture.

Septimus tur 1:

Jeg scoutede hounds lidt frem for at baite enten fluerne, screamers eller se om der var optræk til et all-in charge - med lidt mener jeg en 7-8", derved skulle fluerne gennemføre et 9" charge igennem terræn.

Havde jeg ikke været jævnt smadret havde jeg fanget fejlen, der førte til at det rimeligt usandsynlige charge kunne gennemføres.

Herald var attached, og derved kan man ikke re-rolle sin charge distance, og skal trække 2" fra charge range for herald har ikke cavalry reglen - og det var et re-roll der måtte til for at nå frem.

Min Khorne herald challenger (da Andreas har valgt et greater etherblade, personligt havde jeg valgt Balesword), da han er bedre til at slås, og instant-gibber på 6'ere.

Nurgle herald tager imod.

Efter saves er 3 wounds gået igennem, Nurgle herald står tilbage med 1 wound.

På en eller anden måde tog min Khorne herald 5 wounds ud af 5 mulige. Så vidt jeg lige kan regne ud er sandsynligheden for at det sker nede på omkring 6.6%  ???

Det døde han sjovt nok af, og dermed røg der også en håndfuld hunde på instability.

Not. Good.

Gudskelov har Andreas valgt at swoope sin LoC, og det betyder at min egen LoC er i sikkerhed for den - og hermed så jeg mit snit til at gøre det af med Andreas' deathstar unit, da Andreas ikke havde fanget at har man instant death reglen, så by-passer man fnp reglen.
Desuden var min grinder også tæt nok på til at kunne nå ind.

Fluerne havde hermed kun deres 5++ at overleve på, og hvert eneste wound fra LoC ville fjerne 3 wounds fra den samlede pool.

Der gik desværre kun 2 wounds ind, men det var også nok til at 2 fluer måtte bide i græsset, ialt 2 mere døde til dogs, grinder (S10 instant-gibber også fluerne, men nej, min grinder kunne heller ikke ramme) og instability.

Det var jo sådan set udemærket, men havde satset på at udslette dem da 20 daemonnettes er farligt tæt på, og jeg nu selv er låst. Det værste der kan ske lige nu er at Andreas lander sin LoC og tvinger min egen til at flyve væk.

Septimus tur 1:

Screamers afventer situationen.

De kunne ikke komme til mod fluerne, der var heller ikke nogen gode tacticals de kunne gå efter.

Det er portalen midt i billedet, som har spawned 5 horrors.

Burning chariot havde lige præcis ingen succes med at skyde efter grinderen.

Andreas tur 2:

Andras flyver sin LoC ned bag min hær, stadig i swoop mode.

Mine daemonnettes skærmer af så Andreas screamers ikke kan swipe mine units.

Min tze-rald der ses til højre i billedet er blevet summoned - igen, grundet manglen på freshness fik jeg ikke lige joined ham til den horror unit, der stod lige foran ham (altså turen efter)...

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Andreas tur 2:

20 daemonnettes charger ind i LoC og dogs, der kæmper med den sidste flue og nurgle herald.

Det skulle de dog aldrig have gjort. LoC basker både herald og flue i jorden og en enkelt 'nette.

Der var 8-9 'nettes der nåede ind og kunne slå på LoC, men T6 er op af bakke for dem, da det kun er deres rends der kan såre ham.

Desuden hader khorne og slaanesh hinanden, så det førte til masser af mørt kød til hundene  :)

Resten blev udslettet af instability.

Andreas tur 2:

Screamers kan ikke komme til at swipe, og holder sig derfor på afstand.

Nurgle grinderen er lige pt. bare en meget dyr wanna-be battle cannon, det må den gerne blive ved med at være i resten af spillet  :)

Septimus tur 3:

Så skete det, Andreas lander LoC, efter at han i sin tur 2 flickering fired min summoned tzerald i stumper og stykker fordi jeg ikke fik ham joined til mine horrors. Fjollet, det mistede jeg lige et kp på +1 point ekstra fordi den var summoned.

I mellem tiden er der også sket det at mine 5 spawned horrors transmogriffer sig om til en keeper - sådan en havde sørme været rar at få ind i kampen, men DS mishapper og splatter den ud  :'(

Portalen spawnede iøvrigt ikke mere i resten af spillet, end de 5 horrors jeg fik i første tur.

Andreas' LoC står nu på jorden, og har ikke fået precognition af!!!

Jeg kaster alt hvad jeg har i hovedet af den møgfugl, først swiper 6 screamers - og laver 0 wounds.

Så kaster 15 kællinger sig frådende over LoC, og det var meningen at min egen LoC også skulle lege med i det orgie, men 7", og gennem terræn kunne han ikke klare... men det var en chance jeg var nødt til at tage da den eneste der kan røre den er min egen LoC, og håbe på at snige et instant death wound ind.

Andreas' LoC kan ikke lide at lege med piger, og nakker 9 af dem (inkl. instability).

Tøserne formåede heller ikke at få et eneste wound ind. Dumme fugl.

Septimus tur 3:

Jeg summoner en slaanesh herald på chariot, men den DS mishapper også, og opponent kan placere den. Den blev placeret foran 9 screamers - og da jeg står og snorksover så glemmer jeg lykkeligt alt om at flat-out væk fra screamers. Godt så.

I det mindste tog det screamers opmærksomhed i en runde, nu da de alligevel ikke kunne komme til at swipe.

End game:

I min tur 4 gennemfører LoC sit charge, og så er der hane-kamp!

Andreas har fået precognition op at køre igen, men det er som sagt eneste chance det her - og 1 wound går igennem precognition!!! DØ LORTE FUGL!!!

Warlord point til mig!  :P

Herefter var der showdown i midter ruinen hvor man kan se mine dogs og grinder.

Det var noget af en kamp...! Pludselig fik Andreas' screamers blod på tanden, og grinderen ville ud at slås.

Screamers og grinder går på min egen grinder.

Jeg summoner 10 'nettes. Grinders piller et par hp's af hinanden.

Jeg liner mine egne screamers, daemonettes og dogs  op til at charge ind i ruinen, og knuser resterne af Andreas' hær.

En enkelt forkølet tzerald er hvad der er tilbage af Andreas' hær  :)

Selv har jeg, grinder, resterne af mine dogs, LoC, screamers, burning chariot, foot tzerald og en lille gruppe summoned 'nettes tilbage.

12-8 til Septimus.

Havde været 20-0, hvis der havde været en tur mere, da det automatisk bliver til 20-0 hvis man tabler sin modstander... men det var der desværre ikke.

Septimus

Fik et par billeder af en interessant nurgle daemon army:

Septimus

Game 2: vs. Orks

Mission
Mission 2
Deployment:          Dawn of War
Objectives:          Not in use in this mission.
Tactical Objectives: (Max 10p in difference)
Kill points:         (Max 10KP in difference)

Slay the Warlord is worth 2VP, Line breaker is worth 1VP

Første gang jeg er oppe mod det nye Ork dex, jeg vil ikke forsøge at konstruere hans liste da jeg overhovedet ikke har styr på deres upgrades.

Der var en boss, 2 battle wagons med mega nobz i den ene og 15 lootas i den anden, 5 death coptas, 2 trukks med boyz og gretchin artillery.

Alle ork units, der kunne tage det, havde boss poles.

Septimus deployment:

Orks har tur 1, jeg stiller op out of range af artilleriet.

Største trussel er de 15 lootas, mass dakka er ikke noget daemons er fan af.

Screamers og dogs er lined up til at jagte loota-battle wagon, grinder er centralt placeret - med vilje uden for cover for at baite skud fra lootas (det kunne jo være). Ellers håber jeg at lootas går på screamers, som kan jinke på 4+ og re-roller 1'ere, et andet target er dogs, men de nærmeste er i 4+ cover i ruinen.

Ork deployment:

Artilleriet er ude på højre flanke, og out of range af min portal-carry/horrors. Skulle de lave et par wounds på dogs, så går det nok.

Battle wagon med lootas er næsten helt ude på min venstre flanke.

Orks tur 1:

Lootas, copters og batte wagons går på screamers og dogs, men mine jink og cover saves resultere kun i at få wounds går igennem.

Der røg vist også en dog til artilleriet.

Og mistede 2 hp's på burning chariot.

Daemons tur 1:

Orks kan slås, så jeg er nødt til at ramme ham samtidigt med mine egne units - derfor kan screamers ikke bare zoome over på den anden side af bordet.

Daemons tur 2:

1 screamer døde til ork shooting, dogs er ude på højre flanke, for at stoppe trukks.

LoC har precognition  :)

Alle 4 units, daemonettes, LoC, screamers og grinder kan supporte hinanden - uanset hvad modreaktionen er.

Daemons tur 2:

Dogs hapser et objective, og cockblocker trukks fra at komme bag om min hær og få fingrene i mine horrors, portal og burning chariot.

Daemons tur 2:

4 horrors spawner ud af portalen, og ruller tzeentch powers da jeg har brug for mere shooting for at ødelægge vehicles.

Orks tur 3:

Samtlige ork boyz charger ind i dogs, min herald challenger, og katapultere sig dermed frem så han kan slås med.

Her lærte jeg en lektie mod de nye orker. Shit hvor er de max irri!!!

Før kunne man breake dem når de røg under 10, og løbe dem ned - men nu? Nej, så re-roller man da bare lige, det tog forever at kæmpe sig fri af den kamp.

Dem der whiner over at de nye orks er nerfed - me no get it, de er klart bedre end de var før.

Orks tur 3:

På min venstre flanke jumper lootas og boss ud for at baske min fulg.

45 skud to the face senere har han ikke taget et eneste wound i den shooting phase.

3+ armor save (reward) og precognition ftw!  :)

Orks tur 3:

Meganobz på vej til at ødelægge mine fisk - der kom jeg alligevel lidt for tæt på.

Har ikke flere billeder fra dette game.

Tur 4:

LoC challenger, og en boss tager imod.

Dogs og boyz tamper stadig løs på hinanden - dogs har fra start af haft overtaget, men begge boyz squads bliver ved med at klare deres moral-tabel checks, så kan ikke rende dem ned.

Dogs udsletter endeligt de sidste boyz i min egen cc phase i tur 4.

Trukks tager et objective, min tzerald og horrors må frem for at stoppe dem, flickering fire er dog ikke lige det hotteste anti-tank våben...

Heldigvis har mine spawned horrors rullet bolt of change og kan hjælpe lidt til.

Meganobz dræbte alle mine fisk i sidste tur, men får nu selv en grinder i hovedet, som instant-splatter dem. Grinder nakker 2 af dem. De klarer også deres moral.

Tur 5:

LoC smadrer igennem lootas og dræber de sidste sammen med daemonnettes.

Burning chariot rammer endelig noget, og eksploderer en battle wagon.

Soul grinder skyder en trukk i stykker med sin harvester kannon og S6 torrent flamer.

Tzerald og horrors tager sidste hp af den anden trukk.

Dogs charger copters, men de klarer deres moral - de holdt dog ikke til min egen cc phase, hvor dogs udsletter dem.

Tur 6:

Artilleriet er hans eneste overlevende unit, som nu har trukket sig så langt ud på min højre flanke som de kan komme.

Hele min hær rusher efter ham, total tilintetgørelse er uundgåeligt hvis der er en tur 7.

Tur 7:

En klokke ringer, og en eller anden råber at der er et kvarter tilbage - okay? Fint nok, det her kommer ikke til at tage mere end 30 sekunder.

Her siger min modstander så at det betyder at man ikke må begynde en ny tur ... teknisk set havde han jo allerede brugt sin tur 7, så skulle man jo mene at jeg også måtte bruge min. Især når jeg ikke skulle bruge mere end en af mine units til at ødelægge ham, og havde næsten en hel hær klar til at pounce.

Men nej.. det måtte man sandeligt ikke. Fandme en plat "regel".

Det kostede mig 3 point.

17-3 til Daemons  >:(

Septimus

Jeg faldt lige over lidt flere billeder fra end game mod orks:

Daemons tur 5:

Sidste battle wagon.

Daemons tur 5:

Copters klarede deres moral, men ikke hit and run.

Daemons tur 5:

Trukk længst til højre smadret af tzerald og horrors, den på bakken har OS.

Daemons tur 6:

Alt hapser enten objectives eller rusher mod højre flanke for at smadre artilleriet.

Sidste trukk har grinder hugget i stykker.

Daemons tur 6:

Lige før LoC flyver mod højre flanke.

Septimus

Et par billeder fra Lasse's game 2:

Tau vs. Slaanesh chaos marines:

Det var efter vores mening den bedste af de overraskende mange CSM hære der dukkede op.

Svenskerne havde ellers virkeligt været ude med riven efter chaos, både daemons og csm, men især csm - respekt for at så mange alligevel stillede dem.

Den her liste var ren slaanesh, og havde en stor unit bikes med icon of excess - og attached lord.

Septimus

Game 3: vs. Iron Hands space marines

Mission
Mission 3
Deployment:          Hammer and Anvil
Objectives:          (6 objectives worth 2p each)
Tactical Objectives: (Max 8p in difference)
Killpoints:          Not in use in this mission.

Line breaker and First Blood is worth 2VP

Iron Hands

240   Chapter Master: shield eternal, bike, digital weapons, thunder hammer

110   Master of the forge: bike

135   Iron clad dreadnought
35     Drop pod

160   10 Tactical marines: meltagun, combi-melta
35     Drop pod

160   10 Tactical marines: meltagun, combi-melta
35     Drop pod

110   2 Attack bikes: 2x multi-melta

60     Land speeder: 2x heavy bolter
60     Land speeder: 2x heavy bolter

260   3 Centurion devastators: 2x grav-cannon, 1x tl lascannon, omniscope

100   Thunderfire cannon

1500 point.

Daemons deployment:

Hammer and anvil, så jeg liner næsten alt op på stregen.

Daemons har tur 1.

Daemons deployment:

Bag muren af dogs ses Burning chariot, kan man zappe et par centurions ville det være nice!

Iron hands deployment:

Attack bikes er ude på min højre flanke, for at counter min grinder.

Chapter master i midten.

Master of the forge har joined centurions.

De 2 mærkelige tingester er land speeders.

Thunderfire cannon kan lige anes i baggrunden bag klippen.

Daemons tur 1:

Jeg avancerer, og skærmer min grinder af så godt som muligt - 2 pods kommer ned om lidt, og jeg giver ikke et nakkeskud fra mig gratis.

Attack bikes kan komme inden for melta range, men det er der ikke noget at gøre ved.

Daemons tur 1:

Dogs og herald er scoutet og løbet helt op til marines - håber en chapter master bliver overmodig om lidt - og at dogs vil absorbere første skyde fase.

Daemons tur 2:

Det gik ikke lige som jeg ville... først blev min grinder one-shottet af attack bikes, dernæst charger chapter master ind og saver alle 3 wounds fra herald på 6+  ???

Dogs kan ikke komme igennem 3+ armour og 6+ fnp.

Chapter master er stadig på fuld wounds.

Det kan ikke ses på billedet, men dogs har prescience kørende så re-roller også i anden cc phase, men som sagt kom intet igennem kombinationen af usandsynlige saves (Chapter masters kunne ikke have 2+ save når de har en bike pga. AS, så derfor kun 3+).

6 screamers, de spiser da hurtigt sådan et par attack bikes, ik?

Forkert.

HoW, S5 Ap2 attacks - resultat? Lige præcis ingenting.

Igen på grund af 6+ fnp, som reddede 3 wounds  :o

Daemons tur 2:

En drop pod kommer ned nord for daemonettes. Min Burning chariot har brændt et par marines af, efter endnu et 6+ fnp save.

Daemons tur 2:

Burning chariot mistede et hp til land speeders.

Backfield:

Iron clad kom ned i nærheden af mine horrors, som er på vej frem og væk fra den.

Da min grinder er væk har jeg kun 2 units, der kan røre den - LoC og mine screamers. Screamers er locked i combat, og LoC bliver nødt til at se om han kan gøre noget ved den usårlige chapter master.

Daemons tur 3:

Nej, attack bikes har stadig ikke taget et eneste wound! Alt bliver saved på 6+ ... seriously?

Det her er efter 8-9 'nettes også chargede ind i dem. Nu er hovedparten så døde til instability  ::)

Den sidste drop pod anes helt til venstre i billedet.

Det lykkedes heldigvis at summone 10 bloodletters, noget må gøres. Snart.

6+ fnp saves tanker samtlige af mine heavy hitters.

Daemons tur 3:

Min LoC får endelig 2 wounds ind på chapter master'en, men tager også selv 2 wounds.

Iron hands tur 3:

Jeg kan godt forstå han ignorerer min portal, den spawnede intet i hele spillet.

Iron hands tur 3:

Marines og centurions på vej frem.

Han sidder hårdt på tacticals, da alle mine vigtige units er låst i den ene eller anden kamp.

Der er ikke flere billeder af resten af kampen.

I min tur 4 charger bloodletters også ind i de 2 attack bikes - og endelig dør de. Efter ialt 5 cc phaser mod 6 screamers, 8-9 'nettes og 10 bloodletters.

Chapter master'en døde også endeligt i tur 4, men ikke før at han havde tæsket min LoC ned på 1 wound.

Burning chariot var tvunget til at jinke gennem det meste af spillet, så shooting fra dens side af var næsten non-existent.

Land speeders, marines og centurions skyder både dogs og LoC ned.

Tur 5 er horrors og de resterende bloodletters i kamp med tacticals.

Heldigvis var der ikke mere end 5 ture.

Iron hands vinder 20-0       

Man of the match: 6+ fnp

Omtrent halvdelen af de saves han skulle tage gennem hele spillet, hvoraf klart de fleste by-passer armour saves (LoC, rending hits fra 'nettes, bloodletters, khorne herald, screamers og Burning chariot flamer og lasers), prellede af på 6+ fnp  ::)

Septimus

Game 4: vs. Eldar

Mission
Mission 4
Deployment:           Vanguard Strike
Special:              FAST choice is worth 2KP instead of normal 1KP
Objectives:           (6 objectives worth 1,1,2,2,3,3). After the choice of deployment reweal the objective points.
Tactical Objectives:  Not in use in this mission.
Kill points:          (Max 6KP in difference)

Eldar listen:

140   Autarch: banshee mask, jetbike, shard of anaris, laser lance

70     Spirit see

122   6 Windrider jetbikes: 2x shuriken cannon

224   7 Wraithblades: ghostaxe

224   7 Wraithblades: ghostaxe

320   10 Wraithguard: wraithcannon

160   Crimson hunter

240   Wraithknight

1500 point.

Ønske matchup much?  8)

Det skal lige siges at de havde prøvet alt hvad de kunne at undgå netop dette match, men det lykkedes at få det som vi ville for hele holdet.

Eldar deployment:

Eldar hæren har allerede fået spotlight syndrome, og i stedet for at gøre det de burde (all in på midfield, og tvinge mig til at slås der), så castler de...

Daemons tur 1:

Horrors centralt placeret i en fin ruin, hvor de er i sikkerhed fra den noget reducerede ildkraft jeg er vandt til at få i hovedet fra en eldar army.

LoC er i swoop mode.

Daemons tur 1:

Min venstre flanke, bemærk at dogs og screamers holder sig samlet.

Jeg kunne være nået meget længere, men er nødt til at vente på resten af hæren, da jeg ellers risikere at eldar hæren går all in på en unit af gangen.

Eldar tur 2:

Jetbikes og autarch charger ind i screamers, men det skulle de ikke have gjort  :)

First blood til daemons!

Daemons tur 3:

LoC lander, og løber derefter ind i hjørnet af ruinen så Wraith knighten hvor den er uden for LOS af Wraith knighten. Dårligt tidspunkt at æde et heldigt distortion skud på.

Daemons tur 3:

Summoned slaanesh herald på chariot og dogs afventer target of opportunity.

Daemons tur 3:

Spawned horrors på vej mod et tactical objective bag ruinen til venstre i billedet.

Eldar tur 3:

Eldar hæren har lige præcis ingen chance for at deny eller conteste tacticals, og er nu tvunget til at gøre det den skulle have gjort fra start af.

Daemons tur 4?:
[/img width=700 height=525]https://lh5.googleusercontent.com/-1Qwk8Ioq6sQ/VJSVpE-YJZI/AAAAAAAARZY/etWVflqwFtA/w1153-h865-no/DSCF3454.JPG[/img]

Crimson hunter kommer ind, og da daemonettes, soul grinder og screamers er i kamp - så vælger den at gå efter mine spawned horror unit. Flyet har dog ikke en specielt god skydefase, og det ene hit der går ind bliver saved.

Her har soul grinder vendt sig om for at skyde den i nakken.

Daemons tur 6:

Dogs og herald åd en unit Wraithguard og en unit Wraithblades i et multiple charge.

På højre flanke, tog LoC, screamers og daemonettes sig af den anden unit Wraithblades.

Billedet her er fra slagets sidste kamp.

Khorne herald og dogs charger Wraithknighten, og en håndfuld terninger senere har min herald kappet hovedet af Wraithknighten.

Eldar tabled.

Daemons vinder 20-0.

Honsou

QuoteDem der whiner over at de nye orks er nerfed - me no get it, de er klart bedre end de var før.
Det gør Benny!!! :D

Vi spillede Dark Eldar vs Orks. "Orker løber hele tiden nu!" Sagde Benny... 3 timer senere er der 2 enheder der er stukket af, resten er blevet i nærkamp til den bitre ende pga. det obligatoriske re-roll hvis man ikke lige får det man vil. ;)

Det lyder lidt for underligt, det svenske stads... en af de platteste enheder i 40k må gerne lege med (thunder wolf dimser), men man kan ikke stille en CSM hær med noget som helst.  ???

Og så en plathed som denne her, værsgo, first player, tag lige 2 VP!
QuoteFirst Blood is worth 2VP

Godt at høre der så heller ikke er gentlemen med til at spille. "Nej du må ikke bruge 30 sekunder på lige at vinde spillet."

QuoteIgen på grund af 6+ fnp, som reddede 3 wounds
Lad mig gætte, ECX eller GF terninger?  8)
Det er efter 3-4 af dem man pænt beder manden om at bruge ens egne terninger, eller at man begge bruger hans, selvom det ikke er lige så godt.

QuoteLoC lander, og løber derefter ind i hjørnet af ruinen så Wraith knighten hvor den er uden for LOS af Wraith knighten.
Og turen efter kommer den til venstre ovenfra hen mod højre efter at være hentet over langs.

Du skal lige have rettet et billede-link ved eldarkampens tur 4.

Og så sætningen der gør Hoppe virkelig glad:
Eldar tabled.

Oh well, det gik jo meget godt. :)

PS Gode beskrivelser og billeder som vanligt, keep it up, for næsten lyst til at invitere dig og dine dæmoner til revanche i Tårnby! ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

QuoteEldar tabled.

Eldar får bare som fortjent!

Det var også det der skete for dem sidste år  :P

Jeg ved ikke hvorfor de har indført en 2 VP for first blood, ikke at det generede mig specielt meget - men havde da hellere set det for noget andet.

QuoteLad mig gætte, ECX eller GF terninger?  8)
Det er efter 3-4 af dem man pænt beder manden om at bruge ens egne terninger, eller at man begge bruger hans, selvom det ikke er lige så godt.

Det var sygt og afsporet at se på  :o

Jeg kan gå med til at en chapter master er tanky - men med et 3+ save skulle han jo nok være til at håndtere - for slet ikke at tale om de 2 attack bikes  ::)

Det billede nægter den at rette, ved ikke lige hvad der er med det  ???

Septimus

Game 5: vs. Astra militarum Imperial guard - fandme!

Mission
Mission 5
Deployment:           Dawn of War
Objectives:           (2 objectives worth 2p each and an objective in the middle worth 4p)
Tactical Objectives:  (Max 8p in difference)
Kill points:          (Max 4KP in difference)

380   Leman russ command squadron: 1x Punisher; Pask, multi-melta sponsons, 1x Exterminator; heavy bolter sponsons

145   Commissar Yarrick

25     Ministorum priest
25     Ministorum priest

75     Primaris psyker: +1 ML
75     Primaris psyker: +1 ML

345   Infantry platoon
         Platoon command squad
         Infantry squad
         Infantry squad
         Infantry squad
         Heavy weapons squad: 3x lascannon
         20 Conscripts

285   Infantry platoon
         Platoon command squad
         Infantry squad
         Infantry squad
         Infantry squad
         Heavy weapons squad: 3x lascannon

65     Wyvern

170   Vendetta

1590 point.  ???

Nå, det forklarer en del... - jeg er ikke i tvivl om at de 2 platoons var ens, bortset fra at kun den ene havde conscripts - så 30 mand i hver (max pga. AS), og som man tydeligt kan se på billederne var der 2x 3 lascannons.

Vehicles giver sig selv. De havde ingen upgrades udover Pask og MM sponsons.

Så er der psykerne, men for det første giver det kun 50 point mindre at fjerne deres ekstra mastery level - og jeg er 100 på at de havde 2 powers hver.

20 guardsmen mindre, eller kun ML1 på hver psyker i stedet for 2 havde gjort en betydelig forskel.

Det er ikke så nemt at spotte en 90 points difference i et hav af guardsmen.

Han vinder både DZ og start rullet. Her vil han så om på den anden side af det næsten identiske bord. Mest for reasons! Fornemmede jeg.

Vi stod inderst mod væggen i en række på 4 borde. Genialt at juggle 2 hære forbi 12 mand, der alle er i gang med at sætte op eller spille.

Dernæst tog det ialt 1 time at sætte hæren op. Okay, nu overdriver jeg nok lidt - det var nok nærmere 55 minutter, jeg selv havde haft vældig god tid til at hente adskillige kopper kaffe, og til at overveje min afsindigt taktiske counter deployment! Så min egen opsætning foregik i warp speed tempo, og det afsindigt taktiske bestod i at holde mine portal carry / summon camp uden for rækkevidde af hans Wyvern.

IG deployment højre flanke:

Denne platoon's attached psyker rullede Forewarning og prescience.

Conscripts er Cadian soldaterne.

Alle Steel legion er regular guardsmen.

IG deployment midfield:

Sponsons sidder lige pt. forkert på hans tanks, det er i virkeligheden Pask, der har MM på sin Punisher.

Yarrick har joined the expendables. Jeg mener conscripts.

IG deployment venstre flanke:

På min venstre flanke ses den anden platoon, deres psyker havde rullet foreboding og prescience.

Lige til venstre for hans Wyvern er det ene platoon command squad. Det andet er i reserve i Vendetta'en.

Daemons deployment højre flanke:

Tactics for the tactic god!!!

Der er absolut ingen grund til at charge dem ind i en platoon, der både kan fjerne cover og skyde på fuld BS når de overwatcher - så derfor højre flanke.

Max coherency for at undgå Wyvern, skal jo lige æde en hel skyde fase før de kan komme til fadet.

Daemons deployment midfield:

Screamers direkte over for hans Wyvern. Den tingest skal dø ASAP.

LoC er i cover bag for begge lascannon teams og begge tanks (medmindre de flytter sig).

Daemons deployment venstre flanke:

Der var et lille hjørne hvor horrors kunne være i fred for Wyvern, selv efter dens 6" move.

Grinder er dækket for den ene lascannon på venstre flanke, men de 2 andre kan se den - der er ikke noget at gøre ved det, den er nødt til at komme frem her, så den kan tanke hans foreboding platoon.

Burning chariot er klar til at flyve frem og zappe Wyvern.

Jeg stjæler ikke init  :'(

Daemons tur 1:

Tanks og platoon på højre flanke går agaga på dogs, cover saves på 4+ pga. bygninger og sten tager heldigvis det værste af det. 5 dogs dør, og 2 er wounded.

IG generalen blev lidt for grådig, og bevæger sine conscripts lidt frem.

Min herald står bagerst, men challenger - og Yarrick begår endnu en fejl, han tager imod, og får kappet hovedet af på en 6'er. Lær det!

Dogs æder sig igennem første række af kødskjoldet, og de sørgelige rester flygter.

Daemons tur 1:

Screamers flyver 12" frem, og swiper derefter Wyvern - nok S4 hits går ind på Wyvern til at tage det sidste HP. Nu har jeg det lige pludselig meget bedre  :)

Daemons tur 1:

Screamers står fint til at charge tanks, hvis de ikke bliver charged...

Dogs kan muligvis selv håndtere platoon'en på højre flanke, hvis han kan faile LD7 testen på præsten og/eller forewarning.

Daemons tur 1:

LoC er i swoop mode, og fyrer en byge flickering fire i Wyvern, det nappede de første 2 HP's.

IG tur 2:

Vendetta kommer ind, og som man kan se har Yarrick på en eller anden måde fundet ud af at slås videre selvom han lige har fået hakket hovedet af... det er helt normalt!

IG tur 2:

Både platoon command og platoon liner op til at charge mine screamers, som de slagter på instability.

Septimus

IG tur 2:

Efter shooting var der kun 1 dog og herald tilbage. Min herald har fået et 4+ fnp ud af sin greater reward i dette spil - hvilket også er eneste grund til at han ikke har taget nogen wounds endnu.

Guardsmen rammer ham kun på 5+, da hans WS er 7  :)

Men der er satme mange af dem! Og det tager forever at rulle alle deres angreb når de også re-roller to hit, og oven i lige har re-rolled deres saves pga. forewarning (den kastede jeg efterfølgende alle terninger efter at deny'e).

IG tur 2:

Screamers blev fanget af både platoon command og platoon på 7" charge gennem terræn.

IG tur 2:

Yarrick laver 2 wounds, men flygter da IG led flest tab  :)

Daemons tur 3:

I tur 2 landede LoC, og løb om bag den høje sten omkring midten på bordet.

Af uforklarlige årsager kørte Pask tættere på for at skyde min Burning chariot, hvorfor det var så vigtigt at få heavy bolters inden for range skal jeg ikke kunne sige, men det bragte så også LoC inden for charge range af Pask...

EXPLODE!!!

+1 HP fra Exterminator'en.

...og tog lige 8 mand med i eksplosionen, deriblandt psykeren fra foreboding platoon'en på venstre flanke  :P

15 Daemonettes DS ned på højre flanke.

Min khorne herald chopper sig igennem en håndfuld guardsmen i hver eneste runde, og tanker egenhændigt hele platoon'en på 4 cc phase i træk  8)

Det skal lige med at begge hans præster klarede samtlige LD 7 tests for deres hymns igennem hele spillet.

Daemons tur 3:

Platoon command blev også drevet på flugt af de tab de led i Pask-splosionen.

Daemons tur 5:

En summoned keeper løber frem mod platoon'en på venstre flanke.

Hvis der er nogen der undrer sig over hvor min grinder har gemt sig, så blev den one-shottet af de 2 lascannons, der kunne se den, i tur 1. Et hit, og en 6'er  :(

Den S6 torrent flamer kunne jeg ellers godt have brugt!

Daemons tur 4:

LoC og daemonettes når endelig frem til at kunne hjælpe min herald, som efter at have tanket platoon'en, alene, i 5 cc faser blev swamped af vrede guardsmen.

Her har de dræbt de sidste guardsmen, men psyker og præst nægter at dø ... der gik jeg glip af 2 kp's  :'(

Daemons tur 4:

Vi undlod egentlig at spille tur 5, andet end kampen med LoC og daemonettes, da der ikke var mere tid.

Her har en portal horror nappet et objective til 2 point, og keeper har sat sig på centre objective til 4 point.

Resultat: 14-6 til Daemons.

Pfff... 1 tur mere... så havde guarderne enten været tabled eller mistet alle objectives eller jeg havde været så langt foran i KP at det havde været 20-0.

Septimus

Dette var sidste spil, og dommens time var inde:

Samlet 5 plads til Team right in the Swede hole!

Og det endda på trods af at vi var 1 man down i spil 4.

En lille anekdote om det; Stefan blev akut syg og måtte trække sig kort inden starten på spil 4. What to do? For det første kan man jo ikke rigtig undvære en mand i et holdspil, og for det andet ville det i det hele taget være trælst at undvære eldar hæren.

To the rescue! Dommerne fik trukket en svensker op af hatten som endda selv spillede eldar. Der var dog en vis ansporing til bekymring fra undertegnede da jeg måtte forklare ham reglerne til en Wraithknight, for sådan en havde han da aldrig spillet med før.

Han lagde ellers hårdt ud, og one-shotter en oppposin riptide. Og blev derefter tabled 0-20 til Tau modstanderen (som iøvrigt counter'ede ved at "one-shotte" wraithknighten, 6 missiler fra en skyray = -6 T8 wounds)  :o

Vi vandt dog prisen for bedste holdnavn, hvilket samtidig beviste at der er en undtagelse for enhver regel - Svenskere har jo ikke humor, vel?

:)

Septimus

Daemon performance:

Ikke så god som sidste år, i antal samlede point, men de var også blevet markant hårdere nerfed.

Det lykkedes dog alligevel at vinde 4 ud af 5 spil.

Vores topscorer i år var Tau hæren med 66 point, og daemons var lige i hælene på dem med 63 point.

De andres point har jeg ikke adgang til længere, det er også derfor mine rapporter i år er knap så detaljerede, fordi det website der hostede den side åbenbart er blevet nedlagt.

Honsou

Du blev også lidt snydt for pts pga nøl. :)

Sjovt at team navnet ikke står på diplomet, eller rettere: fjollet. I hed altså Team Right In The Swede Hole?

Var der nogen Dark Eldar med?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Ja, det er egentlig lidt sært at det ikke gør det.

Holdnavnet var: Right in the swede hole  :)

Der var Dark eldar med, men ikke ret mange (2-3 stykker tror jeg) - fordi selvom det var over 1 måned efter udgivelsen af det nye dark eldar dex var det ikke tilladt til turneringen.

Jeg tror mest det hænger sammen med at de vil tage sig meget god tid til deres AS.