News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Erik laver et stort kirkegårdsbord

Started by Honsou, 11 November, 2014, 07:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Seb

True. Og man skal også huske hans evne til ikke at droppe markers i nogle matchups
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Honsou

Ja, den ville nok være værd at huske i dette spil.  ;D

Jakob får revanche på mandag, sidste dag i året, skal stimen brydes eller bliver det endnu et kranie til tronen... vent det er et andet spil. ;)

Det bliver Outcast mod Outcast, så jeg er spændt på hvem der skal battle.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Honsou

Sidste spil M2E i 2018, og sidste chance for at bryde min lange ubesejrede stime, dog har jeg spillet meget mod relativt nye spillere, det hjælper jo lidt. ;)

Jakob kom med Wrath (Outcast) og hans band af irriterende musikere der hedder Crossroads 7. 5 sten til overs.
Wrath havde I Pay Better udover sin obligatoriske.

Jeg skulle sige farvel til Killjoy der skifter faction i M3E, så ham og Hamelin (som også bliver ændret en del) skulle have et sidste forsøg.

Hamelin med piper, sewer king og plague pits.
Stolen
Benny med infectious melodies
Miss Deed med scramble
Killjoy med oathkeeper
Obedient Wretch
Malifaux Rat
6 SS

Bennys fine frakke:

Standard deployment
Ours
Guarded Treasure (Begge)
Take one for the Team (Jakob: Pride)
Hold Up Their Forces
Dig Their Graves (Erik)
Public Demonstration

Jeg vandt flippet og tog 30-års reglen.

For en gang skyld huskede jeg plague pits. :D

Tur 1:
Ini:
Erik: 6 --> 11
Jakob: 6 --> 7

Jeg stenede for kort men fik hverken en tome eller maske som var 8+ så jeg kunne lave 2 Stolen.

Jakob skubbede Envy frem, som i dagens anledning kunne lave 2 focussed skud, og med potentielt blast og en skade der af uforklarlige årsager hedder 2/5/6 var Envy en der kunne flå mit crew i stykker på 1 tur eller 2.

Så jeg holdte afstand til han var aktiveret, dvs. mere end 17".... godt vi ikke havde close deployment, så skulle jeg i hvert fald til at være offensiv.

Da alle var aktiveret og Jakob havde fået lidt smitte på at fjerne 2 plague markers, løb en rotte ned til Jakob, døde af udmattelse, og frem kom Killjoy der discardede oathkeeper og chargede Envy, den soleklare største trussel mod Hamelin og hans venner. (Rotter 3 wounds, wretch 4 wounds og Hamelin med Df 5 og en counter charge aura er rent guf for skydning.)

Med 2 actions efter charge, fik Killjoy dræbt Envy og bakket lidt væk fra en irriterende aura.

Miss Deed gik frem i skoven så hun kunne hjælpe Killjoy.

VP:
Erik: 0
Jakob: 0

Tur 2:
Ini:
Jakob: 10
Erik: 9

Sloth startede med at gå hen og give Killjoy valget mellem paralyzed eller slow + 2 i skade, så det blev det sidste. Og så aktiverede Killjoy og chargede Gluttony der stod sammen med Greed og Pride.
Det gik ikke så godt på skadeflippet... men 4 i skade til ham og 2 til mig.

Wrath og Lust lagde an til guarded treasure, Miss Deed chargede Gluttony og gjorde det af med ham. Hamelin droppede at lave en Stolen, da jeg havde brug for 2 kort, så han spiste en rotte, og obeyede Miss Deed til at komme hen på samme quarter som Killjoy og de 2 venner.

Jakob tævede lidt på Killjoy som havde 2 wounds tilbage.

Benny sendte en rotte hen til Lust, og i slutningen af turen forvandlede han Jakobs scheme marker til min egen.

VP:
Erik: 1 (ours)
Jakob: 1 (ours)

Tur 3:
Ini:
Jakob: 10
Erik: 6 --> 3

Sloth startede igen, gav Killjoy paralyzed da 2 i skade var nok til at dræbe ham.

Miss Deed dræbte Pride og gav 2 VP til Jakob.

Wrath chargede Benny som gav 2 rotter men døde af det.

Rat Catcher chargede Wrath og gav en ekstra rotte på det angreb der ramte.

Så sugede han 3 rotter hen til sig, for at får armor +3.

Killjoy fjernede paralyze så Greed skulle tage terror test for at slå ham ihjel, den fejlede Jakob, og havde ikke kort til at klare den, så Killjoy overlevede. (Det var også et af meget få flip som Jakob ikke bare klarede direkte på flippet). ;)

Hamelin og Benny fik tilsammen klaret 2 bleeding disease på 4 forsøg, på Lust, som så døde da hun havde blight +4.

VP:
Erik: 3 (ours + graves)
Jakob: 3 (take one)

Tur 4:
Ini:
Erik: 8 --> 5
Jakob: 1 --> 8 --> black joker

Killjoy startede med at slå på Greed, igen rød joker på skaden, denne gang uden sort joker også:

Miss Deed gik bare ned til midten og lagde en scheme marker.
Sloth prøvede at stoppe hende.

Wrath dræbte 3 rotter, som sagt flippede Jakob ret godt, ramte på alt, også Ca 6 mod Wp 7 på Miss Deed med Sloth hvor Jakob flippede en 13'er 3 ture i træk på det angreb. Så Miss Deed fik 2 i skade og blev slow 3 ture i træk.

Hamelin lavede en obey på Rat Catcher men han kunne ikke ramme Wrath, så blev der lagt en scheme marker på midten.
VP:
Erik: 5 (ours + treasure)
Jakob: 3

Tur 5:
Ini:
Erik: 10
Jakob: 5

Min hånd, som til forveksling lignede tur 3, 4 og 6 lige så meget:

Killjoy startede og ville tæve Sloth som kan slutte folks activation på en crow (hvis han bliver ramt).
Jakob flippede naturligvis en crow, men jeg kunne da give lidt skade... troede jeg, for der kom så den 2. sorte joker på et Killjoy skadeflip. Men han ramte jo, så det var hans activation...
Og ja, 2 billedkort også væk (værd at bemærke alle dem der automatisk tror man "bare" får glæde af billedkort fra bunken, hvis man har en dårlig hånd... nej er svaret så.)
2 af turene fik jeg rød joker på Obedient Wretchs skadeflip når hun skød en af mine egne for at få en rotte, så jeg FIK da flippet rød joker ofte. Fik glæde af den 2 gange i spillet, 1 skadeflip og 1 Df flip. :D

Jakob havde også en dårlig hånd, men han flippede til gengæld ret godt, så Wrath undgik 2 x bleeding disease trods Wp 5 mod Hamelins Ca 6.
Efter 2 fejlede forsøg, lagde Hamelin bare en scheme marker på midten.
Igen flippede Sloth 13 på Miss Deed, som så bare stod med sin scheme marker igen.

Wrath dræbte Rat Catcher.

VP:
Erik: 7 (ours + treasure)

Tur 6:
Ini:
Erik: 3 --> 12
Jakob: 5

I tur 6 gik den ikke længere for Wrath, og 2 x bleeding disease fra Hamelin gav 12 i skade.

Killjoy fik endelig givet lidt skade, 4, og sluttede så sin activation pga en crow.

Miss Deed blev reduceret til 1 wound og blev slow.

Hun lagde så en scheme marker, som Hamelin også havde gjort med sin 3. action.

Det sluttede her. Sloth havde Blight +9 bare fordi...

VP:
Erik: 8 (treasure)

Hamelin 8 - 3 Crossroads Seven

Så sluttede 2018 da med en sejr, og et fint farvel til Killjoy. :)

Jakobs crew er ret irriterende at spille imod med alle de auras der spolerer ens dag, og de spells med 4 i skade medmindre du smider kort eller ss, til gengæld er det kun Wrath der slår hårdt, og de er til at slå ihjel selv.

Honsou

Nå I to... så kommer der en battle report i morgen igen!

Min julegave, Zoraida, skal luftes, mod Von Schill, som styres af Jakob "billedkort" Pedersen. :)

Corner Deployment
Symbols of Authoritaaaa
Punish the Freikorp
Dig Freikorp Graves
Undercover Entourage
Inescapable Trap
Recover Freikorp Body Parts

Seb

Du har jo en stime af sejre der skal vedligeholdes :)
Sebastian Thoms Christensen
Operation: Malifaux gaming table - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=96419.0

Honsou

Ja, så må vi se hvordan det nye år starter, dog første spil med Zoraida, og julegaven Bultungin (som er til Euripides) skulle også luftes, så en del julegaver på bordet. :)

Jakob mente ikke det var rimeligt at jeg havde navngivet schemes på den måde. ;D ;D

Mit crew:

Zoraida med hex bag, animal shape og powerful control
McTavish med hexed among you
Bad Juju med fears given form
Nurse
3 Bultungin
6 SS

Jeg valgte Punish the Freikorps og undercover entourage på Zoraida.

Nymalede voodoo doll skulle lige med

Jakobs Freikorps

Von Schill med shirt comes off, oath of the freikorps og nythera aftermath
Kuffert
Lazarus
Strongarm Suit
Librarian
Engineer
2 Freikorpsmen

2 SS

Jakob valgte Recover evidence og undercover entourage på Von Schill (Von Shield på Jakobsk)

En klassisk 1'er på deployment, Jakob valgte et hjørne og jeg satte symbols op først.

Bultungin kommer alle længere frem from the shadows.

Tur 1:
Ini:
Erik: 6
Jakob: 2

Jakob fik lov at starte, Von Schill deler oathkeeper ud og vi bevæger os fremad.
Nurse giver Juju +2 Wk og bevæger sig frem.

De 3 Bultungin går alle defensive en anelse længere fremme, en rød joker på minusflip fra lazarus (skyder ind i cover) giver 3 i skade til min Bultungin # 3. Bare rolig det skulle blive meget værre.

Zoraida flyver 15" som ravn og kaster bewitch på en Freikorpsman med en trigger på en obey, så han går hen mod mig og McTavish og jeg trækker 2 kort.

VP:

Tur 2:
Ini:
Jakob: 12
Erik: 5

Strongarm suit smider oathkeeper, går frem og charger Bultungin 1

Defensive hjælper ikke mod Jakobs billedkort, og oveni kommer moderat skade trods minusflip, så den dør.

Bultungin 3 charger Freikorpsman, laver trigger for at få ekstra kraftigt angreb ind, men rammer ikke på det, og rammer ikke på 2. angreb. (Jakobs gode flip er ikke kun på attacks).

Nurse kaster igen +2 Wk på Juju, mens Von Schill giver sig selv og Librarian oathkeeper.
Juju går hen for at hjælpe Bultungin 3 og genere de andre.

Jakob fejler sit første flip i spillet, en Df 14 duel på Engineer, men han smider en 9'er (hans laveste kort).
Juju får -1 Df permanent og 1 i skade.

Lazarus laver autofire ind i klumpen for at skyde Bultungin 3... alle 3 skud lander på ham!?! Men han rammer dog ikke, så noget fejlede endelig.

Zoraida laver Wk med Freikorpsman som er bewitched, og giver et angreb til McTavish, som ikke rammer.
Freikorpsman går væk fra McTavish, Jakobs sidste 13'er i decket kommer på disengage.
Jeg får dog yderligere 2 kort på at han går væk, så nu har jeg i alt fået følgende for bewitched: 1, 1, 3, 6, 7, 1, rød joker. Så 1 kort der kan bruges i tur 3 om ikke andet, men hold. nu. kæft.

VP:

Tur 3:
Ini:
Jakob: 1 soulstone: 13 (naturligvis)
Erik: 9

Frem med evidence markers.

Von Schill charger Bultungin 2 og kaster ham væk, giver så oathkeeper til en eller anden vist nok, så står Bultungin 2 foran en sur Librarian.

Zoraida smider en 13'er i maske (en soulstone for suit havde nok været smartere) for at McTavish må charge Freikorpsman, med +flip på skaden laver jeg... weak damage, og må bruge min kostbare 11'er på at slå den ihjel så jeg kan få VP. Så obeyer hun Librarian lidt væk. Så vader hun Bultungin 2 hen bag soulburneren på midten, men Strongarm kan nå med skydning og flipper lige 2 billedkort mere, og moderate skade trods minusflip, igen, så derfor dør den også.

Bad Juju regen 2, prøver sin pulse, fejler, jeg har kun rød joker på hånden, han slår ud i luften 2 gange efter Engineer som flipper 2 billedkort på Df.

Lazarus smider oathkeeper og laver autfire ind i klumpen... guess what? 2 af dem rammer min Bultungin, og det tredje rammer min Juju, 6 i skade til Juju og død Bultungin.

Så går han hen til Juju.

Libarian går hen for at heale en hårdt såret Freikorpsman, flipper 13'er og så 11'er, så er han frisk.

Nurse bruger rød joker på at paralyze Von Schill.

Nu friske Freikorpsman går væk fra Juju, endnu et billedkort og væk var han, ned mod symbols.

VP:
Erik: 1 (punish)

Tur 4:
Ini:
Erik: 4 soulstone: 8
Jakob: 7

Bad Juju regen 2, prøver sin pulse, alle klarer den straigth up (Wp 13 pulse), så laver den flurry på engineer, sort joker på første skadeflip, og 1 miss og 1 hit, moderate skade så dør han... men det er kun Jakob der kan det. Weak, og han lever.

Så ryger Juju til Lazarus og Engineer.

Engineer stiller sig på 2 evidence markers.

Zoraida hopper 15" ned mod fjerne symbol, inden da smider hun obey på McTavish som står ved en kuffert, men rød joker på Df for den.

Strongarm går hen til samme symbol, klar til et charge i tur 5.

Freikorpsman stiller sig op ad mit ene symbol.

MvTavish dræber kuffert, bruger 0'er på at spise dens lig, flipper 13'er i crow... den ville jeg gerne have haft på hånden, men smider så 5'er i maske for at skubbe sig (crow er heal 2 wounds weee), så går han hen mod center symbol.

Librarian laver furious casting på McTavish men har -flip pga. cover... alligevel rammer hun 2 gange(!?!), naturligvis, og McTavish får 6 i skade for der var også lige en moderate på den ene skade, trods minusflip.... jeg er officielt blevet en ANELSE træt nu. Helt ind i margen. ;)

Nurse kaster 2 nåle på von schill, den ene rammer men gør bare han kun må lave Wk/interact, og han har allerede aktiveret.

VP:
Erik: 2 (punish)

Tur 5:
Ini:
Erik: 13
Jakob: 1

Så er vi klar...

ET højt kort og jeg kunne smide en nål fra nurse på Von Schill der kunne forhindre ham enten i ALTING eller en hel del, men ak. 9'eren er fra tur 4.  ::)

McTavish tager et symbol, Von Schill smider oathkeeper og charger nurse, placerer hende, skyder, hun skubber, det gør han også, så får hun en mere på lampen og bliver placeret igen, og han tager 1 evidence.

Så kommer winning move fra mig, Zoraida flyver 15" hen i udkanten af Jakobs deployment, og indenfor 12" af engineer som har 1 wound tilbage, hun bruger sin sidste sten på at købe en maske, for så kan obey give charge der dels får ham væk fra de 2 evidence markers, dels (måske) skader librarian og sidst men ikke mindste, han kommer inden for 6" af min Hex som også har Ca 7 og kan give 2 i skade og dræbe ham... jeg flipper en 10'er, Jakob flipper rød joker.  ::)

Freikorps tager Symbol, Engineer tager 2 evidence.

Nurse kaster en nål efter Von Schill, rammer ikke.

Spillet stopper her.

VP:
Erik: 7 (2 for symbols, 3 for entourage)
Jakob: 7 (2 for symbols, 3 for evidence, 2 for entourage).

Zoraida 7 - 7 Von Schill

Shit for nogle flips, det blev sgu lidt frustrerende. Konstant moderate skade trods minusflip gjorde jeg lige akkurat mistede 2 modeller, at jeg ikke kunne lave moderate en ENESTE gang på engineer gjorde at han overlevede, 6 skud ind i nærkamp af freikorpsman, Bultungin og Juju betød 5 skud på Bultungin og 1 på Juju, wait what?!
På 5 angreb med Ml 6 mod Df 5 gav Juju i alt 2 x 2 i skade... som blev reduceret til 2 x 1 pga. armor.
Minusflip på skydning der ramte på 3 ud af 4 forsøg, og listen fortsætter... men det var et tæt spil, det er altid noget, men liiiidt irriterende når alt bare lykkedes for den ene, tur efter tur, og jeg sidder med mine 10'ere og 5'ere og en Nurse der kan give mig sejren med ET godt kort ENTEN i tur 4 eller 5...

Denne draw tæller jo som en sejr, eller føles lidt som det.

Så er noget af alt uheldet brændt af for 2019!! Ja okay den tror jeg ikke engang selv på. ;D

Men selvom 3 Bultungin måske ikke lige var det rigtige valg, var Zoraida okay spas, bewitch er sjov, og næste gang må jeg hellere får den søde lille voodoo dukke i spil. Probemet er når man sidder med en crappy hånd, så er der en god chance for at dens Hem (curse) slet ikke rammer, og så har Zoraida brugt 2 af sine actions på at der står en voodoo dukke og piller næse.

Min ubesejrede stime er på 24 spil, men det blev kun til 19 sejre i træk, curse you, golden boy Jakob!  :D

Oldwolf42

Tak for en hyggelig start på året.

Det var rart at Von Shield endeligt virkede for mig. Men ja, de flip var lidt for meget.
Early bird get the wyrm or the wyrm get you.

Honsou

Selv tak fordi du trodsede frosten og kom herud.

Alt virkede vist for Freikorps i dag, ikke kun Von Shield. :D

Jeg må tage ham næste gang. ;)

StevenPoulsen

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg har prøvet at spille med Jakob :P

Havde desuden lidt samme oplevelse i dag mod Mads. Hvor the Judge sablede min Duet med en rød joker og hvor minus-flips til skade kun var en mulighed for at demonstrere, hvordan man træller moderate damage :P
Vi spillede også uafgjort :)