News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Erik laver et stort kirkegårdsbord

Started by Honsou, 11 November, 2014, 07:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vejby

Quote from: Honsou on 07 December, 2014, 15:58:05
Som I kan se sidder jeg ikke på den lade side, trods jeg har haft hovedpine i 30+ timer, har konstant propper i ørene og tinnitus. Jeg skal have fat i min læge i morgen, det er efterhånden ikke skide sjovt, det her.

Nå men jeg kan prøve at glemme mit skræntende helbred ved at koncentrere mig om den langsommelige proces det er, at skrælle dette grønne håndtag, men forhåbentlig bærer det frugt. Stay tuned.

Dyp i acetone?
Maling 2023: 28/41 modeller

rosenaa

Quote from: Honsou on 07 December, 2014, 22:00:22
Hvis der ikke kommer geniale idéer mht. at få skåret skumkanterne helt lige, så bliver en stor fast plade, med visse faste features, og en masse løse ting man kan kaste på.

F.eks. bliver der fordybninger med en lille toxic pool (hazardous terrain), og så laver jeg en bakke, et mausoleum eller lign. som kan sætte henover, så man ikke altid har den lille sø der.
Om det er genialet, det ved jeg ikke. Og det kommer helt an på, om det er flamingo eller styrofoam (tror jeg det hedder) Flamingo smuldre og er næsten umuligt at skære lige.

SÅ. Hvis det er styrofoam... kan det saves i, med en ganske alm. sav med fine takker, og naturligvis, en langbladet kniv - lidt besværligt og farligt, er at bruge en af disse knækblads typer, hvor du kan skubbe bladet helt ud - så skal du blot være forsigtig, så bladet ikke knækker, men det kan bruges som en form for sav uden problemer og det bliver, med lidt øvelse, lige.

ang. varmetrådsskæren, så brugte vi sikringstråd til dem vi lavede selv.

I = her montres tråden
XXXXXXXXXXXXXXX
I                           X
I                           X = metalbøjle i bukket form.
I                           X
XXXXXXXXXXXXXXX  ---------------- strøm, som med et batteri eller lignende...
I = her monteres tråden, ved at sno den omkring og strammes let.

Ved ikke om det kan bruges ??
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Både glødetråden og kniven er svær at holde helt lodret hele vejen, hver gang. :/

Jeg tænkte selv på at smide en bøjle på glødetråden, som du også har på tegningen, men jeg tror stadig det bliver lidt for svært at holde den helt lodret.

Vejby hvad er det du vil dyppe i acetone, og hvorfor?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rosenaa

Han vil dyppe plasten i acetone for at gøre det blødt og derved nemmere at fjerne.

Og hvis du lægger det du skal skære på en metalreol har du to kanter at styre saven efter...  8)
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Nu jeg HAR fjernet det, vil han gøre det blødere med acetone... mmmkay så, tak. ;)

Hmmm ja med glødetråden kunne det godt virke, tror de er for tykke til det bliver så nemt med kniv, men jeg har dog ikke en metalreol, men måske noget andet kunne lægges på begge sider af pladen.

vejby

Quote from: Honsou on 08 December, 2014, 13:26:32
Nu jeg HAR fjernet det, vil han gøre det blødere med acetone... mmmkay så, tak. ;)

Du må sende nogle flere PM's hvis jeg skal overvåge alt, hvad du laver i din dagligdag i real-time ;D

Honsou

Vent, følger du ikke mit onlinekamera?!

vejby

GilmoreDK

Hov.. jeg faldt lige over denne tråd.. Magnetideen fungerer fremragende. Vi har brugt det til vores flyspil (her med 6mm tanks) de sidste par år. Der er lagt et tyndt lag finér på udenpå skumpladerne for æstetikkens skyld - magneterne fungerer fint igennem dette lag:

P.E. Daner

Honsou

Ja, det ligner det jeg havde tænkt mig, selvom jeg ikke er så vildt med streger der kommer. Må lige lave et par tests.

Silva

De streger er jo ingenting i forhold til det gennemførte ved det modulerede bord! De bliver fuldstændig ligegyldige i mellem alt andet der tager den visuelle opmærksomhed. Flot flot bord.

Honsou

Der vil jo være væsentlig flere hvis jeg har 12-16 firkanter, men som sagt, jeg laver lige en test. (Og så er der nok også forskelligt hvor meget folk ser sådanne streger.) :)

rosenaa

Jeg vil næsten tro, at du kan camouflere kanten med følgende muligheder.

Det skal rage lidt udover kanten, og disse kan gøre det.

Buske, Træer.         0000000
                            000000 00

I OO
                                I
                               I

__________________   ______________________ = to plader.
                                 X

Marker og den slags.
Bruger selv enten flade stykker uld fra Søstrenes Green, Kunstgræs på rulle fra Bauhouse og Dørmåtter fra Ikea

----------------------------- Marken (limet ---- fast eller kan lægges ud over kanten)
__________________   ______________________ = to plader.
                                 X

Honsou

Problemet er at jeg jo havde tænkt mig at alle plader skulle kunne vende i alle retninger. Det ser ud som om du har få plader, som altid vender samme vej. Så kan men nemmere skjule kanten lidt, men jeg kan ikke lave terræn ved hver kant på hver plade, uden det bliver et rent skovbord eller lign.

Jeg må lege lidt med det derhjemme.

Silva

Quote from: Honsou on 08 December, 2014, 23:06:18
Der vil jo være væsentlig flere hvis jeg har 12-16 firkanter, men som sagt, jeg laver lige en test. (Og så er der nok også forskelligt hvor meget folk ser sådanne streger.) :)

Ja, man ser stregerne meget mere jo flere dele der er, selv om det er et moduleret bord. Jeg så for nyligt et bord delt ind i 9 dele og der stødte opdelingerne mit øje en del - trods hver del var virkelig flot lavet. Decisions, decisions.

Jeg synes i hvertfald ikke det er slemt med f.eks. 4 dele. Leger selv med tanken om at prøve at lave et sump-bord med 4 dele, der skal kunne sættes sammen forskelligt. Og så lave plads på hver del til 1 stykke løst terræn. Lidt i stil med hvad du selv har fremlagt her. Men som en slags 'best of both worlds'. Så er der variationen i 4 stykker bord og bagefter hvor man sætter de 4 stykker løst terræn (som man f.eks, kunne lave med samme form base, så de passer i alle quarters).... Og udvalget af de løse terrænstykker kan jo udvides med tiden og dervbed give endnu mere variation.

Silva

Noget helt andet: Et par billeder, der rent faktisk er i tråd med tråden.

Til inspiration. Den praktiske spilbarhed kan diskuteres men flot er det:

Lys i en scary ass kirkegård/horror-tema bord:

Godt nok noget vellykket water-effect må man sige:

Dette bords sammenhængende udseende synes jeg er vellykket, trods NI sektioner:

Kan være der er ideer at låne fra nogle af dem.

VonPanne

[moderator hat på]

Jeg har ryddet op i tråden og fjernet de ting der ikke hører til her på forummet.

[/moderator hat af]

Honsou

Ja, det springer lidt mere i øjnene end jeg kan lide, men fede borde trods alt. Tror jeg hælder mest til fast bord med diverse løse ting man kan sætte på for variationen.

vejby

Hvis det nu var et stort cityboard kunne det måske designes således, at revnerne mellem hver plade var på et naturlig sted?

For eksempel en side kunne være en vej, som var halvsmadret ned igennem, så revnen ville passe bedre ind eller det kunne være lige nedenfor en bygning eller en grøft etc. Det sætter selvfølgelig lidt nogle begrænsninger, men det vil vel altid blive et kompromis?

Honsou

Som du måske har luret af titlen, bliver det ikke et city board. ;)

Jeg tvivler på der kan laves så mange "naturlige" lige streger, måske et par, men ikke så mange.

vejby

Quote from: Honsou on 10 December, 2014, 15:41:41
Som du måske har luret af titlen, bliver det ikke et city board. ;)

Jeg tvivler på der kan laves så mange "naturlige" lige streger, måske et par, men ikke så mange.

Har du nogensinde været på en kirkegård? De fleste er domineret af lange lige stier og gravstederne ligger firkantet og praktisk op ad hinanden, som boligblokke på række.

Honsou

Som dog sjældent giver lange streger i jorden, og med 9-16 firkanter bliver det mange små stier, eller andet opfindsomt, som kan skjule det en anelse.

vejby

Nej nej, men hvis du f.eks. har en hæk, der rager lidt ud over kanten på den ene plade, kan den jo dække stregen imellem pladerne på det stykke i hvert fald.

Nå, nu skal du også få fred til projektet, så jeg holder mund og kigger med fra sidelinjen.

rosenaa

Quote from: Honsou on 11 December, 2014, 10:43:12
Som dog sjældent giver lange streger i jorden, og med 9-16 firkanter bliver det mange små stier, eller andet opfindsomt, som kan skjule det en anelse.

Stakit ?
Murværk - og jeg tænker, at hvis du laver en lille kant af grus på et stykker film, vil det række udover pladen og derved ind over den anden.