News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Husarbejde - det har man folk til.

Started by Honsou, 18 November, 2014, 07:46:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Nogle mener jeg er lidt for heldig/forkælet. Min svigerfar har lagt over 200 timer i vores hus (vi købte pr 1. juni) og har dermed ikke bare sparet os for alle de timer, men også håndværkere, da jeg ikke ville ane hvordan jeg skulle lægge fliser i indkørslen så de blev lige og fine, eller fjerne træer, sætte hegn op osv osv. (Han er skam også værdsat!)

Silva var en lørdag hjemme hos mig, hvor vi spillede Warmahordes.
Mens vi står og spiller drejer Silva sig langsomt mod vinduet til haven, med et lidt bekymret udtryk i ansigtet, som i en gyserfilm hvor de for alt i verden ikke vil dreje sig hurtigt, da det måske ville give dem tid til at reagere på noget. (Se den nye version af the Thing, der er et godt eksempel.)

Ude i haven ser han så min hustru og begge svigerforældre arbejde i haven, men vi står og ruller terninger. Det har han muligvis nævnt et par gange...

I lørdags vil jeg så hjælpe svigerfar, der har sat det meste af hegnet i forhaven op alene. Jeg hjælper ca. 1 time, med det resultat at (d)en hvirvel der fæstner ved en masse ribben sætter sig skævt. Det kunne jeg mærke dagen efter hvor dybe indåndinger var ubehagelige og ryggen drillede mere end den plejede. I går fik jeg sat den på plads igen for i alt 385 kr.

Så nu ved I at jeg meget gerne VILLE hjælpe, men ikke kan holde til det. :)

Iøvrigt er en af mine kolleger og jeg blevet enige om at det faktisk er mig der gør SVIGERFAR en tjeneste! Manden kan ikke sidde stille, og er pensioneret. Så nu har han et stort projekt at slå tiden ihjel med, at holde sig igang med. Win - win. ;)

Derudover ville alt det fysiske arbejde tage vigtig tid fra flamingoskæreri, kant-filning og kirkegårds-plantegninger!?!

Så hvis du nu kommer forbi og spiller noget med mig i Tårnby, og der går en mand i haven og knokler imens, så ved du at jeg meget gerne ville hjælpe, men ikke kan holde til det.

Om 2 år kan jeg tænke tilbage på at jeg lavede hegn, og at svigerfar hjalp lidt til, ligesom når mænd tænder grillen og derved har "stået for maden".
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Horus

Det er sgu da en svigermekanik, der vil noget.  8)

Honsou

Det må være det man kalder en medgift, nu om dage får vi jo hverken kvæg eller kameler med for at tage en byrde af deres hænder, så det er vel en slags kompensation. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!