Amager er faktisk en okay hyggelig ø...

Started by Kloen, 19 November, 2014, 18:10:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

...Hvor jeg var taget ud for at spille 2x600 og 4x300 mod Per. Jeg havde i forvejen udfordret ham til at bringe sit Inhumans-hold til bordet fordi han var blevet så lun på dem.
Så vi startede der:

SPIL 1

Her stillede Per:
GOTG038 Maximus 75
GOTG036 Black Bolt 150
CW044 Crystal 105
GOTG037 Lockjaw 75
GOTG018 Alpha Primitive 30
GOTG028 Karnak 75
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps) 2
WOLR300 Green Lantern Ring 8
FF003 Lockjaw 38
WOLR200.03 Mallet (Green) 4
WOLR200 Shield (Green) 8
WOLR200.04 Wall (Green) 10
WOLR200.09 Nurse (Green) 10
WOLR200.13 Stop Sign (Green) 8
598 Inhumans

Mod mine blandede bolscher:
SLOSH047B Black Witch 170
FI301 Splitlip 20
SLOSH057 Lydea Mallor 79
SLOSH008 Phantom Gir 72l
DP102 Bill, Agent of A.I.M. 30
FF082 Nightcrawler100 WKD-008 Question 36
JL52019 John Constantine 59
WOLR200.04 Wall (Green) 10
WOLR200.08 Scissors (Green) 8
WOLR200.06 Decoy (Green) 6
600

Her har min Black Witch lige fløjet Question over til mine hammere, og i det fjerne kan man ane Pers tropper:

Per vandt map roll og valgte det skræmmende close Karnak-map:

Jeg havde regnet med, og satset på, at Per gjorde som han plejer når han ser sin yndlingspige Black Witch; nemlig fise afsted efter hende. På den måde kunne jeg sikre mig kampen blev koncentreret omkring mit battery, så jeg kunne drage fordel af det, og heldigvis fik jeg ret:

Mit hold var dog ledt mod Pers. Mit Battery forhindrede alle hans figurer i at lave mere end 1 free action per tur, og min Question gjorde al Inhumans' gratis perplex til power actions, mens min Constantine forhindrede genrul (Læs: Jeg havde en frustrationsfest)

Pers Maximus var uheldig og missede sin outwit pga. min grønne rings 50/50-beskyttelse mod outwit og Perplex, så Black Witch tog Question med sig og got the fuck outta dodge:

Phantom Girl havde fået scissors (exploit weakness) fra batteriet, og tog en tur gennem alle Pers Alpha Primitives og smadrede deres objects, og lykkedes med at give Black Bolt 2 penetrating damage, og næsten vigtigere, cuttede hans batteriforbindelse, og fortsatte derefter ned i skjul:

Herefter kom min, synes jeg, største genistreg i spillet, da jeg smed min 38 point Nightcrawler ind til at stoppe de fleste af Pers seriøse tropper:

På dette tidspunkt havde Johnny-Connie pisset Per nok af til at Lockjaw trak Karnak med over:

Per sendte Alpha Primitives efter stakkels uskyldige Lydea, og Crystal rundt på den anden side, parat til at skyde. Heldigvis landede Lydea lige på sit barrier-click, og gjorde så livet surt for Crystal - Imens dræbte Question Black Bolt:

Pers skødehund kom til hjælp, men mit batteri outwit'ede her, perplexede der, og var i det hele taget noget mere medspillende end Pers, der bare stod ensomt på den anden side af muren i midten af kortet:

Question gik i flæsket på Crystal, hvis rangede quake var begyndt at irritere mig:

Karnak udså sig Lydea, og vi var nu meget tydeligt trådt ind i end-gamet:

Og ganske rigtigt havde jeg kort tid efter dræbt Pers resterende trusler.
Sejr mig og 1-0.

SPIL 2

Her ville jeg give Per lidt af hans egen medicin, og imens havde Per været på indkøb i War of Light-sættet, og stillede derfor:
WOL026 Sodam Yat 250
WOL028 Kilowog 140
WOL107 Kyle Rayner (Green Lantern) 180
WOLR200.11 Bulldozer (Green) 4
WOLR200.13 Stop Sign (Green) 8
WOLR200 Shield (Green) 8
600 Green Lantern Corps

Mod mit ninja/myldre/skullbook-hold, som jeg har mødt en variant af hos Per flere gange:
SLOSH057 Lydea Mallor 79
JL52019 John Constantine 59
FI301 Splitlip 20
DP103 Wolverine, Agent of Hydra 90
WKD-008 Question 100
DP006 Hand Ninja 43
DP006 Hand Ninja 43
DP006 Hand Ninja 43
CA003 Hydra Agent 25
FFGL006 Abin Sur 50
FIR100C The Book of the Skull (complete) 30
582

Her vandt jeg helt utroligt nok map, og valgte selvfølgelig at Per skulle starte så min Lydea kunne stjæle hans ring, samt at kampen skulle foregå på Qward:

Her talte Per sirligt felter inden han rykkede konservativt frem:

Desværre for ham overså han en perplex, og så havde han balladen:

Kyle Rayner prøvede at stikke af, men Wolverine havde allerede fået færten af ham, og fulgte op med 3 penetrating damage:

Nu koncentrerede Wolverine sig om Kyle, mens mine ninjaer døde en efter en mod Kilowog og Sodam, dog ikke uden Lydea og Question fik nogle gode slag ind:

Efter Kyle var blevet clicket forbi sit Ion-click, indså Per at Kyle skulle væk, men Abin hev Lydea med lige i hælene:

Og nu begyndte den mest irriterende brug af barrier jeg længe har oplevet. Sodam Yat landte på sit Ion-click og begyndte at HSS'e rundt og tage skud, mens Question holdt Kilowog stangen med dumme spørgsmål:

Det lykkedes en sølle Hand Ninja at holde Pers tropper i skak, mens Wolverine gjorde klar til at barrier'en røg:

..Og så var det ud til kanten og kampen:

Question holdt Sodam stangen og Wolverine var på Book of Skulls' sidste click, så han var nær guddommelig:

Tilsidst gangede de op på ham, og mødte endnu et stop-click:

Men de fulgte efter ham videre [til ENDNU et stop-click]:

Og så gik den ikke længere. Pers tropper døde og sejr til mig til 2-0 på en dag hvor Per slog sygt dårligt og de 2x600 trak så meget ud at de 4x300 måtte vente til enanden gang. Men spændende og uforudsigelige spil!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Inden første terningerul havde jeg regnet med at vinde kamp 1, da jeg syntes, dit hold manglede attackere. Men så slog jeg så latterligt dårligt hele tiden, og John Constantine berøvede Lockjaws probs og mine theme team probs, og du klarede dine rul, så Black Witch slap væk. Til gengæld syntes jeg, at det var dårlig stil, at du stillede med Question, (der gør, at modstanderens Perplex kræver en power action i stedet for en free action), når du specifikt havde bestilt at kæmpe imod mine Inhumans, som du sidste gang havde måbet over, hvor meget Perplex de havde.

Jeg brokkede mig noget over mine rul, men tog ellers udfordringen op og kæmpede til det sidste.

I kamp 2 ville jeg jo have dig til at angribe mig først, da Kyle Rayner og Sodam Yat begge bliver stærkere af at blive skadet.
Men jeg skulle have rykket lidt fjernere væk, så du ikke fik en omgang gratis attacks på mig, og jeg skulle have haft en "spydspids" længst fremme - den, som allerhelst VILLE såres - og så de andre to lanterns et par felter bagved.
Kyle Rayners Energy Explosion kunne have været brugbart imod dine fodtusser, ja, faktisk imod hele dit hold, før din Book kom for langt op.

Men kampen var, som jeg også sagde, inden vi startede den, ulige. Mit var casual, dit havde fuld Book of Skulls (så vinder man stort set altid) og Lydea Mallor, der stjal min GL ring, som berøvede mine tropper for +1 på alt, og hun er svær at nakke og optog meget af min tid, dertil havde du Question, som ødelagde min Perplex og er svær at ramme og er utrolig versatil med charge+flurry, stealth, shape change, ignore elevated og hindering på movement og har dobbelt-perplex, og så med John Constantine fjernede du mine theme team Probability Control. Wolverine var overraskende god, men nok mest fordi Book of Skulls boostede ham så sindssvagt heftigt: +3 på alle stats, Impervious, Outwit og Perplex. Hvis du ikke selv kan se, at det var en ulige kamp (hvilket ikke reflekteres i batte reporten), så...

Mine tre lanterns holdt meget længere, end jeg havde regnet. Dine ninjaer er måske bedre i et 300-pointhold, på den anden side kunne de have været meget mere irriterende, hvis ikke jeg havde nakket dem hurtigt.

Kloen

Quote from: Bartok on 20 November, 2014, 09:33:17
Til gengæld syntes jeg, at det var dårlig stil, at du stillede med Question, (der gør, at modstanderens Perplex kræver en power action i stedet for en free action), når du specifikt havde bestilt at kæmpe imod mine Inhumans, som du sidste gang havde måbet over, hvor meget Perplex de havde.
Jeg forstår hvad du mener, men jeg havde opfattet det som en udfordring a la "stil dit stærkeste Inhumans-hold igen og lad os se om jeg ikke kan tæske det". Mea culpa.  :'(

I kamp 2 ville jeg jo have dig til at angribe mig først, da Kyle Rayner og Sodam Yat begge bliver stærkere af at blive skadet.
Men jeg skulle have rykket lidt fjernere væk, så du ikke fik en omgang gratis attacks på mig, og jeg skulle have haft en "spydspids" længst fremme - den, som allerhelst VILLE såres - og så de andre to lanterns et par felter bagved.
Du beskrev selv Kyle Rayner som at jeg skulle smage min egen medicin, så jeg vidste hvornår man skulle slå til  8)

Kyle Rayners Energy Explosion kunne have været brugbart imod dine fodtusser, ja, faktisk imod hele dit hold, før din Book kom for langt op.
Wolverine var overraskende god, men nok mest fordi Book of Skulls boostede ham så sindssvagt heftigt: +3 på alle stats, Impervious, Outwit og Perplex. Hvis du ikke selv kan se, at det var en ulige kamp (hvilket ikke reflekteres i batte reporten), så...
Book of Skulls er vel i denne situation "egen medicin" - men jeg forstår din frustration - guderne skal vide jeg selv har følt den ofte.  >:(

Mine tre lanterns holdt meget længere, end jeg havde regnet. Dine ninjaer er måske bedre i et 300-pointhold, på den anden side kunne de have været meget mere irriterende, hvis ikke jeg havde nakket dem hurtigt.
Jeg vil straks gå til tegnebrættet  ;D
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Ang. det med Question, så svarer det til, at jeg siger "stil med et Mystics-hold", og jeg så laver et Shadowpact*-hold til at banke det, velvidende at jeg så vil have reduceret modstanderens hold ganske betragteligt.

SHADOWPACT ATA
Keywords: Shadowpact
This character ignores the Mystics team ability of other characters.
1 Points

Mht. Book of Skulls, så ja, jeg har selv skamredet den ressource. Og jeg gik ind i kamp 2 med åben pande, velvidende at jeg ville få bank, men ville rigtig gerne teste Sodam Yat (syret navn!) og Kyle Rayner af.