Because if we can't protect the Earth, you can be damned sure we'll

Started by plysforever, 14 November, 2014, 21:14:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

plysforever

avenge it.

bare fordi jeg ikke får spillet, betyder det ikke at jeg ikke køber figurer :), jeg kan bruge timer på at lede efter figurer på nettet er jeg den eneste der har det sådan?

114 CATWS003 Black Widow 114

125 CATWS001 Captain America

98 CW039 Hawkeye

145 CW210 Wonder Man

108 DP015 Daredevil

150 GOTG019A Captain Marvel

185 CW100 Vision

145 CW210 Wonder Man

98 CA014 Luke Cage

jeg har købt nogle avenger, og jeg er helt vild med hawkeye figuren, det er en af de bedste range figurer jeg har set, ud over det har jeg tdw001 Thor på vej med posten!
Brian Andersen

Bartok

Jeg holdt en firemåneders købepause juli-okt og har så købt nogle partier på det seneste, hvor jeg igen har fået tid til at spille. Jeg har da en del at se til stadig, men jeg tror, det handler om prioritering, om man får spillet. Sådan har jeg det i hvert fald.

Af dem, du har nævner ovenfor, har jeg kun CW Hawkeye, og ham vil jeg gerne beholde selv. Ja, han er mega sej, også efter at være blevet ramt. GOTG019A Captain Marvel og CATWS003 Black Widow 114 er der også potentiale i, især hvis Cap Marvel lige har en til at perplexe sin attack value lidt op.

plysforever

Quote from: Bartok on 15 November, 2014, 07:33:01

Af dem, du har nævner ovenfor, har jeg kun CW Hawkeye, og ham vil jeg gerne beholde selv. Ja, han er mega sej, også efter at være blevet ramt. GOTG019A Captain Marvel og CATWS003 Black Widow 114 er der også potentiale i, især hvis Cap Marvel lige har en til at perplexe sin attack value lidt op.

jeg syntes bare at GOTG019A Captain Marvel er lidt glas agtig, god på sit topclix men det går hurtig ned af bakke, i sær hvis du har cap, widow og hawkeye med som alle har stealth.
Brian Andersen

Bartok

Jeg har ikke prøvet at spille hende. Men jeg tænker, at hun har mulighed for at heale op igen (via Steal Energy). Og mod ranged attacks har hun trods alt defense 19, så hun skulle have en vis chance for at få first strike.

Kloen

Quote from: plysforever on 14 November, 2014, 21:14:00
bare fordi jeg ikke får spillet, betyder det ikke at jeg ikke køber figurer :), jeg kan bruge timer på at lede efter figurer på nettet er jeg den eneste der har det sådan?

Aner overhovedet ikke hvad du taler om  ;D

114 CATWS003 Black Widow 114

125 CATWS001 Captain America

98 CW039 Hawkeye

145 CW210 Wonder Man

108 DP015 Daredevil

150 GOTG019A Captain Marvel

185 CW100 Vision

145 CW210 Wonder Man

98 CA014 Luke Cage

Jeg har bolded dem jeg selv har lagt mærke til. Hawkeye var en metafigur fra han udkom til sættet blev golden age. Wonder Man, Daredevil og Vision har alle potentiale - men er pointmæssigt i den dyre ende for hvad de gør. Luke Cage har jeg været meget begejstret for selv. God pris for en brugbar brick, men tiden er desværre næsten allerede løbet fra hans Av.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

plysforever

Quote from: Kloen on 20 November, 2014, 09:59:47

Aner overhovedet ikke hvad du taler om  ;D

jeg kom til at købe lidt ekstra figurer.

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #001 Gamora

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #002 Drax the Destroyer 

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #003 Mantis

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #004 Starhawk

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #005 Major Victory 

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #030 Starlord 

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #015 Triton   

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #026 Crystal 

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #027 Gorgon 

Marvel Heroclix Guardians of the Galaxy #028 Karnak   

War of Light Power Batteries Orange  HCWOLPB006 1

Marvel Heroclix Iron Man 3 #001 Iron Man Mk 7

Marvel Heroclix CA and the Winter Soldier #011 Maria Hill 

DC Heroclix Brightest Day #001 Martian Manhunter 

Batteries Orange   har jeg købt hos blue rat med 7 construct, men hvad er forskellen på de forskellige batterier? jeg kan ikke lige gennemskue det!

145 CW210 Wonder Man
108 DP015 Daredevil
185 CW100 Vision
98 CA014 Luke Cage

de kostede ca. 2 pund, så jeg tænkte de kunne bruges til casuel spil.
Brian Andersen

Bartok

GOTG er også rigtig fede. Af dem, du har købt, er Gamora, Mantis, Star-Lord og Major Victory nok dem, hvor man får mest for pointene.

Inhumans er en old love for mit vedkommende. Af de nævnte har jeg haft succes med Karnak, og Gorgon glæder jeg mig til at prøve af - han kan lave Quake igennem walls, blocking, elevated terrain op til tre felter væk!

Forskellen på de forskellige batteries er, hvilken "Emotional Spectrum" power de har, og hvad de får ud af power ring'en.
I oranges tilfælde:
EMOTIONAL SPECTRUM: GREED: If the Power Battery, attached Power Ring, and Constructs are all the same color, give the Power Battery a power action and choose a power, combat ability or team ability that a friendly Corps member can use. Opposing characters can't use that power or ability until your next turn.
Og
Power ring:
GREED: If this character already has the Orange Lantern keyword, modify all of its combat values except damage by +1. Otherwise, this character has the Orange Lantern keyword, and can use Barrier and Plasticity.

De forskellige farver constructs giver de samme powers uanset, hvilket battery man spiller med.

Kloen

Orange er et af de mere tricky batterier, og er især godt til figurer med orange lantern corps keyword. Basically giver det orange batteri dig adgang til en omstændighedsafhængig über-outwit, som helt sikkert kan spilles ondt. Men det er også et temmeligt passivt og defensivt batteri, da ringen giver plasticity og barrier, som sammen med outwit opfordrer til mindre aggressivt spil, i modsætning til det grønne batteri som giver willpower, eller det indigo som giver en slags perma-stealth.

Her er nogle rapporter fra spil hvor jeg har brugt det orange batteri:

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=82541.0

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=82593.0

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=82896.0
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Søren har fået noget godt ud af Orange Battery. Jeg har kun prøvet det grønne, men det virker, som at det orange sammen med grønt er et af de stærkeste.

plysforever

Quote from: Bartok on 20 November, 2014, 13:13:23
Søren har fået noget godt ud af Orange Battery. Jeg har kun prøvet det grønne, men det virker, som at det orange sammen med grønt er et af de stærkeste.

jeg ville helst havde haft det grønne, men prisen ville jeg ikke gi :) men 11 pund for et orange, syntes jeg var ok.
Brian Andersen

Bartok

Bartok

Kloen

Quote from: plysforever on 20 November, 2014, 14:00:20
Quote from: Bartok on 20 November, 2014, 13:49:42
Fik du nogle constructs med i prisen?

ja 7

http://www.blueratgames.com/index.php/heroclix/heroclix-sealed-product.html?p=2
Det er de samme 7 orange jeg har.

Der er et chart over alle de forskellige constructs her:

Vi ved nu at de grønne markeret med - og alle andre markeret med EX kan trækkes i enkeltfigursboostere der ikke er udkommet endnu :-)

plysforever

Quote from: Kloen on 20 November, 2014, 15:09:22
[Vi ved nu at de grønne markeret med - og alle andre markeret med EX kan trækkes i enkeltfigursboostere der ikke er udkommet endnu :-)

så kan jeg bedre forstå jeg ikke kan finde dem på ebay :)
Brian Andersen

Bartok

Søren, på chart'et ser det ud, som om der ikke findes grønne versioner af Bulldozer, Spotlight, Stop Sign og Sniper Rifle. Ifølge unitssektionen på hcrealms eksisterer de derimod. Hcrealms kan selvfølgelig godt tage fejl, men det er da vigtigt at få verificeret, hvad der er korrekt

Kloen

Quote from: Bartok on 20 November, 2014, 15:44:30
Søren, på chart'et ser det ud, som om der ikke findes grønne versioner af Bulldozer, Spotlight, Stop Sign og Sniper Rifle. Ifølge unitssektionen på hcrealms eksisterer de derimod. Hcrealms kan selvfølgelig godt tage fejl, men det er da vigtigt at få verificeret, hvad der er korrekt

Læste du hvad jeg har skrevet lige under billedet, Per?

Kloen

plysforever

Brian Andersen

plysforever

Quote from: Bartok on 20 November, 2014, 13:49:42
Fik du nogle constructs med i prisen?

her er dem jeg fik med:

WOLR203.03 Mallet
WOLR203.06 Decoy
WOLR203.07 Catapult
WOLR203.08 Scissors
WOLR203.09 Nurse
WOLR203.10 Boxing Glove
WOLR203.05 Crossbow
Brian Andersen

Bartok

Mallet er særligt hård på Karnak. Alt hans damage er penetrating.
De andre kan bruges på mange forskellige. Catapult ville jeg nok mest bruge på en low-cost figur. Nurse nok mest på en dyrere en.

Kloen

Meget passende til et keyword primært bestående af plasticity og short range figurer er langt de fleste af de medfølgende orange constructs close combat-orienterede.

plysforever

jeg ved ikke helt hvad jeg skal købe næste gang ;) jeg har kigget på black bolt og medusa fra GOTG, men jeg bryder mig ikke så meget om dem, jeg syntes bedre om dem fra FF GOTG, er jeg den eneste der har det sådan?
Brian Andersen

Bartok

Jeg foretrækker Black Bolt fra hovedsættet. Den anden har til gengæld Indomitable og starter med højere  base damage. Medusa er måske nok bedre end den fra hovedsættet, men den er lidt dyr

Kloen

Quote from: plysforever on 21 November, 2014, 19:22:54
jeg ved ikke helt hvad jeg skal købe næste gang ;) jeg har kigget på black bolt og medusa fra GOTG, men jeg bryder mig ikke så meget om dem, jeg syntes bedre om dem fra FF GOTG, er jeg den eneste der har det sådan?

Jeg har FF'et, der er ret god synergi med lette point values, og Per(Bartok) har da savlet over min Lockjaw  8)