News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Clash of the Titans IV 2014: Batalreps!

Started by Septimus, 24 November, 2014, 14:06:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Så fik man lige 2 games ind på årets sidste Clash, her er først min liste:

350   Be'lakor

155   Khorne herald: 1x lesser, 1x greater, exalted locus, juggernaut

122   13 Daemonettes: Alluress

99     11 Horrors

320   20 Flesh hounds

225   9 Screamers
225   9 Screamers

1496 point.

All in! Gang-nam style!

Den er jo ikke så psy heavy, men mon ikke det går - det eneste der helst skal lykkes er at hounds skal shroudes eller gøres usynlige - det skulle nok kunne lade sig gøre med 5 power dice + d6 per tur.

Khorne herald'en er jeg blevet helt fan af, han giver lige nøjagtigt det punch til hundene jeg ofte synes de mangler når de ikke lige gnasker sig igennem transports.

For anden Clash i træk lykkes det mig at hive en GK spiller op af hatten, men ikke nok med det - manden har slæbt hele Ørneborgen med, 1 Imperial knight og 2 dreadknights... dafuq?  :o

GK listen:

Librarian

5x Strike marines

2x Dreadknights (den ene med en hammer, begge med flamers)

Imperial knight

Ørneborgen - den med kanonen

Daemons deployment højre flanke (efter scout moves):

En dreadknight hopper lige i skærmen af hundene, brænder vist en enkelt af - og charger dem!

Khorne herald'ens kampråb er: 6'ere til mig!!!!!!!!

Dreadknighten er en character, så jeg challenger og på den måde jumper min herald frem og kommer i kamp - herald slår først:

2 wounds.

1 af dem er en 6'er...

Dreadknight: FAIL'er sit 5++ save! Og så er det af med knoppen.

Dogs consolidater længere ind mod midten.

Daemons deployment venstre flanke:

Be'lakor har en nyfunden interesse for botanik, især den slags der giver LOS block til ørneborgens kanon!

Ridderne avancerer:

Hmm... den der knight... jeg ved godt at selv med 18 prescienced og grimoired fisk er det op af bakke at tygge sig igennem sådan en satan.

Bare de kan holde den længe nok til at Be'lakor kan få kløerne i den.

Ørneborgen:

Librarian og GK's luner fingrene på Bertha.

Ørnekanonen får også preferred enemy daemons når det er en GK der trykker på knappen  :o

Manglede da bare.

Fish food!

Der røg vist et par stykker i shooting phase, jeg tæller 16 fisk.

Piller vist 3 hp's af den, og så starter step-dansen ellers...

Daemons turn 2:

Be'lakor: hey dawgs! Prøv lige at se den her mælkebøtte, der vokser inde mellem klippestykkerne - øjjj den er fin! (Ørneborgen kan stadig ikke trække LOS til Be'lakor  :P)

Dogs og herald charger ind i Dreadknight nummer 2.

De er for resten usynlige, og derfor untargetable af Ørneborgen  8)

Nemo!  :'(

Danse dagen lang! Bekymrer sig en anden gang...

4 bliver instant-gibbed med no saves af styrke D stomps. Et par stykker blev vist også sablet med sværdet.

1 fisk fra hver unit overlever.

14 døde efter instability checks.

Daemons turn 2:

Og han gør det igen! Snip. Af med hovedet!

Daemons turn 3:

You're next bitch!

Daemons turn 3:

Daemonettes kommer ind fra reserve, og sigter mod at hapse et par objectives.

OMFG, hvor kom den fæstning fra?

Den har været her hele tiden siger du? Yea..... klart nok.  ???

Lige før dette billede blev taget oplevede vi kampens mest hilarious moment.

Min heroiske, og ikke mindst rimeligt vrede, herald galopere frem med sine dogs.

Ud af fæstningen kommer en væmmelig klammo-vamlo librarian og hallucinater hele enheden.

5'er på hallucinate...

Jeg har en character i den unit. Min herald.

Herald tager 16 S3 hits fra hundeoprøret, som wounder på 5'ere (herald får T4 når han ridder på en juggernaut).

8 wounds senere... og de havde ædt deres egen hunde-fører. Mage til mongolas skal man sgu da lede længe efter  ::)

Daemons turn 5:

Be'lakor har gjort det af med kanon-tårnet, GK's kommer ud - og charger Be'lakor. Han er dog stadig rasende over at der ikke var nogen der havde fortalt ham at der var en stor fæstning, og hugger dem prompte ned.

Og derefter resterne af fæstningen.

20-0 til Daemons.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Det lykkedes mig at få en kamp mere, og denne gang blev det til daemon on daemon action vs. Morten Mejnholdt og hans Slaanesh host.

Morten's liste:

250   Keeper of secrets: 1x exalted, ML3

130   Herald of slaanesh: 1x greater, ML2, steed

115   Herald of slaanesh: 1x greater, ML2

105   3x Fiends of slaanesh
105   3x Fiends of slaanesh

108   12 Daemonettes
108   12 Daemonettes

90     10 Daemonettes

135   10 Seekers: 1x Heartseeker, 1x lesser

270   Daemon prince: slaanesh, wings, ML3

75     Exalted seeker chariot

1491 point.

Something like that, er ikke helt sikker på upgrades til monstrene og heralds.

Turn 1:

Dogs scouter frem på højre flanke, og baiter både en flok daemonettes og en chariot.

Slaanesh daemons turn 1:

Morten kører kareten frem mod hundene - den vil jeg gerne af med hurtigt. Normalt er den måske bare en harassment unit, men lige mod daemons kan den lave en ubehagelig mængde ravage med antallet af S4 HoW hits den laver.

Septimus deployment:

Jeg stiller op pussy-style, næsten alt er sat op lidt tilbage fra linien, mine daemonettes skærmer af for horrors, og Be'lakor skal snart ud at flyve. Når der er dømt daemon on daemon action er det vigtigt ikke at expose sine units til multi charges. Især mod slaanesh som har mange attacks i nærkamp.

Septimus deployment:

Stort set alle mine units er sat op på min højre flanke, med undtagelse af begge screamer units, fordi de er hurtige nok til at kunne re-deploye. Morten satte først op, med en overvægt af monstre og hurtige units lidt ud mod hans højre flanke.

Den bedste måde at trævle hans linier op på er ved at knuse en unit af gangen. Indtil jeg kan få fat i hans psykers og dermed ødelægge hans summoners.

Septimus deployment:

Sidste unit screamers, igen på behørig afstand af slaanesh seekers og flyvende prins.

På højre flanke absorberede dogs HoW hits fra kareten. Der røg vidst en 2-3 hunde på den bekostning. Min khorne herald challenger, og katapultere sig dermed i base contact med den Seeker (som er en character), der styrer kareten. Snip, og endnu et hoved flyver gennem luften  :)

Dogs blev samtidig charged af daemonettes, men T4 hjælper en del på antallet af wounds der går ind. En lille håndfuld daemonettes overlever, og dogs og 'nettes er dermed locked. 

Slaanesh daemons turn 1:

Det måtte jo ske. Ridepigerne har fart på!

Slaanesh daemons turn 1:

Morten summoner 10 daemonettes i sin tur 1, de er ved at line up til et charge på screamers... hmm... not good. 9 Screamers holder ikke til 10 seekers og 10 daemonettes på en gang.

Septimus daemons turn 1:

Be'lakor flyver (og shrieker fiends, men de tager kun et par wounds), screamers swiper derefter fiends og slår 1 ihjel.

Be'lakor har også kastet dominate på Seekers fra forrige billede. De klarede dog deres LD8 test (herald attached) for at få lov at bevæge sig i movement phase.

Septimus turn 1:

Og der var den anden unit screamers efter turbo-boost.

Septimus turn 1:

Dogs og herald kæmper sig fri af horden af kællinger  :P

Slaanesh daemons turn 2:

Hov, hvor blev alle de andre seekers af? Slaanesh er i emo-mode.

Morten prøver at få en power af, men må æde et perils, og vupti blev hans herald suget tilbage i the warp, og tog hele 6 seekers med i faldet...!

Bare lige for at vade i det, så kunne de heller ikke charge, pga. Be'lakors domination.

Septimus daemons turn 2:

Jeg er fortsat på pussy-style taktik. Her trækker horrors og daemonettes sig tilbage, for at undgå de 10 summoned daemonettes, keeper og flyvende prins.

Slaanesh daemons turn 2:

Monstrene er ved at være farligt tæt på.

Slaanesh daemons turn 2:

Dogs baiter, fordi de kan tillade sig det når herald'en er med - og potentielt kan kappe hovedet af et monster inden han går ned.

De blev dog charged af de 3 fiends, der stod i Mortens DZ. Fiends tabte cc og blev udslettet af instability.

Septimus daemons turn 2:

Be'lakor lander, og begge units screamers swiper - og udsletter en unit daemonettes.

Septimus daemons turn 2:

Daemonettes og herald, de kan charge den ene unit screamers - men vil næppe tage dem alle sammen ud i første runde - og kan ikke undgå et counter-charge.

Septimus daemons turn 3:

Så skete det, Morten fik nok - og liner up til et charge. Prisen rendte ned og hapsede objective #5 til venstre for billedet.

Hvad Morten overså var at nu står hans keeper, seekers og daemonettes perfekt lined up til et multi-charge.

Mine daemonettes skifter pludselig taktik fra pussy-style (det er de ellers ret vilde med  ;)), til in your face action (hvilket de faktisk også er ret vilde med  :P).

Dogs fuldfører knibtangsmanøvren, og nu burde instability rolls tage sig af hvad end der overlever selve nærkampen.

Her var prinsen:

Med perfekt udsigt til at nyde udslettelsen af hans boss  :)

Septimus daemons turn 3:

Last daemonette standing.

Og det var så her vi stoppede - da kun prinsen var tilbage - og han ville dø turen efter.

Septimus daemons 20-0.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Honsou

Helt fantastisk billede! :)

Jeg har stadig lidt svært ved at acceptere et 1500 pts 40K som inkluderer en kæmpe knight og en ørneborg med en star killer space ship destroyer cannon. Det er sgu lidt ude af proportioner i min verden, men det er vel en smagssag.

Hvad skyder ørneborgen med, altså profilmæssigt? Og laver den knight en apoc explosion når den dør?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Fish-food  :P

Eller det var i hvert fald intentionen... at de så ikke rigtig kunne ramme ødelagde så den del af planen.

Kæmpe og kæmpe, du ved hvad man siger: jo større de er, jo tungere falder de  ;)

Ørneborgen fås i 2 varianter, en med kanon og en med missiler. Kanonen skyder med en apoc template: S D i midter cirklen, S10 i mellem og S 6 eller 7 i yder cirklen, hvis jeg ikke husker helt forkert.

Pga. templatens størrelse var den ikke særligt anvendelige i denne kamp, templates kan jo ikke fyres af på invisible units - og ellers sørgede jeg mig for at holde mig så tæt på fjenden at den ville ramme friendly units.

Den nakkede 5 horrors, og en god håndfuld daemonettes - så til 500+ point var jeg ikke sådan specielt imponeret af den. Missil varianten af ørneborgen havde måske været værre for min hær, i tur 1, da den kan (skal) skyde indirect. Havde det været den der stod på den anden side af bordet, havde jeg så bare holdt Be'lakor i reserve.

Knight'en laver en apoc eksplosion når den går ned, men da det "kun" er indercirklen der er S D, så kan man undgå et auto-hit ved at charge ind i siden på basen. Så er det kun hvis man er uheldig at den scatter i den retning at man må æde et S D hit.