News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Praktisk information

Started by le hraller, 29 November, 2014, 17:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

le hraller

Praktisk info
Aarhus Big 'Un II bliver Warhammer Fantasy Østjylland's anden flerdagsturnering. Målet er at arrangementet skal være årligt tilbagevendende begivenhed, så vi håber at der er opbakning til det.

Dato: 14. - 15. Februar 2015
Sted: Tilst Skole, Tåstumvænget 8, 8381 Tilst
System: Warhammer Fantasy Battle
Pris: 300 kr. inkl forplejning: Aftensmad lørdag, morgenmad og middagsmad søndag. Se nedenstående program for nærmere info.
Overnatning: Der er mulighed for overnatning til alle deltagere, og man kan låne madresser at sove på. Derudover skal man selv medbringe alt udstyr dertil.
Tilmelding: Tilmelding starter d. 5/12 kl. 18.00 i tilmeldingstråden.
Deltagerantal: 40 - I praksis er der kun 38 ledige pladser, da 2 pladser er reserveret til såkaldte arrangørhold, så de 5 arrangører på skift kan få spillet lidt hammer. Arrangørholdene spiller med på lige fod med alle andre, omend med hver deres hær, samt udgår fra den endelige placeringsliste, hvorfra præmier og diplomer overrækkes. arrangørhærene indgår naturligvis ikke i malekonkurrence.

Armed to da teef (Restriktioner)
Til Aarhus Big 'Un II spilles med et hjemmestrikket restriktionssystem, hvor alle spiltekniske regler og ændringer er samlet. Det endelige udkast af restriktionerne er endnu ikke færdigtestet, med det midlertidige udkast kan findes her:
Rettelser kan forekomme indtil d. 14 Januar. Seneste rettelser vil markeres med farve, så man ikke skal lede hele dokumentet igennem.
Gør os og dig selv en kæmpe tjeneste, og læs dem grundigt. ISÆR Comp principals-afsnittet, som forklarer hvorledes hard/soft pools skal forståes. Er du det mindste i tvivl om noget, så spørg i vores FAQ tråd eller på Facebook. Vi svarer hellere på spørgsmål til sættet, end at folk dukker op med lister som ikke overholder restriktionerne.

Thump With Club (Program)
Lørdag
11.00 – 11.45    Dørene åbnes og Check-in
11.45 – 12.00    Velkomst
12.00 – 15.00   Spil 1
15.00 - 15.30   Frokost
15.30 – 18.30   Spil 2
18.30 – 19.30   Aftensmad
19.30 –             Spil 3

Søndag
08.00 – 08.45   Morgenmad
08.00 – 08.45   Check-in
09.00 – 12.30   Spil 4
12.30 – 13.30   Pause/Frokost
13.30 – 17.30    Spil 5
17.30 –             Oprydning af egen hær! Præmieoverrækkelse/afslutning

Da Tavern (Kiosk)
Der vil under turneringen være mulighed for at proviantere i kiosken. Der sælges øl/vand, slik og toasts. Herudover er der gratis kaffe og the. Kiosken har åben både lørdag (frem til kl 01.00) og søndag.

Quell Animosity (Alkohol)
Det er tilladt at nyde alkohol til turneringen, men vi anmoder om at folk holder det på et rimeligt niveau.

Gork 'Ill Fix It (Transport)
Bus 3A Kører direkte fra banegården til Skolen.

Nasty Skulkers can't be trusted (Check-in)
Til flere turneringer er det desværre ofte sket at enkelte personer ikke har været i stand til at spille om morgenen eller er kommet fx. 30 minutter for sent til spilstart. Vi synes ikke det er rimeligt at det skal gå ud over de spillere der er klar.
Derfor har vi før det første spil hver dag, indført en check-in periode. Dette betyder at alle skal melde klar til arrangøren min. 15 minutter før første spil, hver dag. Dette giver os en chance for nå at lave match-up om og arrangerer evt. stand-in spiller så turneringen kan fortsætte uforstyrret.

We'll show Em (Rangliste)
Alle resultaterne fra Aarhus Big 'Un bliver som udgangspunkt overført til ranglisten. Ønsker man ikke at ens resultater skal på ranglisten, skal dette aktivt fravælges ved tilmelding. Ved tilmelding oplyses eksisterende rangliste ID.

Mad Cap Mushrooms (Præmier)
Der vil være præmier til 1., 2. og 3. pladsen i turneringen, yderligere vil der være en præmie til den bedst malede og fedeste hær.

Med håbet om en god/spændende/hyggelig turnering.
Mads Andersen, Thomas Brøgger, Jacob Brøgger, Rasmus Jensen og Morten Holm Christensen.

le hraller

De endelige restriktioner er kommet op!

Linket i første post er opdateret og burde virke.

Hilsen Mads A.

Randomiser

Har i fundet en bade mester så vi kan komme i svømme hal? :)
Manny er min Sugar Daddy!

Waywatcher

OBS: 2 ting:
Der vil blive serveret et mindre måltid mellem spil 1 og spil 2

Det er usikkert hvor mange madrasser vi kan låne af skolen og også kvaliteten af dem. Så for jeres egen skyld: medbring luftmadras eller liggeunderlag.

Vi glæder os meget til at se jer alle!

PS. I programmet står der "aftensuppe" - der skal stå "aftensmad".
Rasmus Jensen

Palinux

Er det muligt at ankomme fredag aften?  :)

Waywatcher

Desværre ikke, vi har kun lejet skolen fra lørdag til søndag
Rasmus Jensen

paaske

Quote from: Waywatcher on 03 February, 2015, 11:29:59
Det er usikkert hvor mange madrasser vi kan låne af skolen og også kvaliteten af dem. Så for jeres egen skyld: medbring luftmadras eller liggeunderlag.

Kan man reservere en madras eller skal jeg bare sove sammen med en af Brøgger tvillingerne? Jeg kan ikke finde mit underlag.. Faktisk heller ikke min sovepose.. Tror den røg ud efter sidste turnering..

Waywatcher

Det er jo altid lækkert at sove med en af Brøgger-brødrene.
Jeg kan nok først fredag aften sige noget mere om adgang til madrasser, så indtil da ville jeg lede lidt omkring efter dit liggeunderlag eller alternativt fylde bilen op med et par puder eller andet. ;)
Rasmus Jensen

AndersN

Tilst.. Hvordan kommer man dertil? Er der evt. nogen der kører fra Århus?
Giver gerne et eller andet for et lift.

Vil i øvrigt også sætte pris på madras, har ret begrænset sovegrej.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Randomiser

Du kan nemt tage en bus Anders hvis ingen vil hente dig :)
@Kaare jeg har en dobbelt, så kan du jo tage en dyne med også skal vi hygge :) Har du måske en luft pumpe?  ;)

paaske

Det lyder sgu fornemt:) mon ikke der er en der har en pumpe til turneringen:)

Randomiser

Quote from: paaske on 10 February, 2015, 21:58:53
Det lyder sgu fornemt:) mon ikke der er en der har en pumpe til turneringen:)

Squ ikke noget man kan regne med længere efter alt den elektronik er kommet til!

Uhh kan faktisk godt være jeg har lovet for meget her, har jo min bror med for engangs skyld :) Men tror måske begge 2 vi har en dobbelt :)

Thraundil

Vil det være muligt at lægge et indskud i kiosken som man så kan tære på i løbet af weekenden?
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Waywatcher

Vi arbejder både på kreditbetaling og mobilepay, yes :)
Rasmus Jensen