News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Spørgsmål og feedback

Started by Morten C, 30 November, 2014, 11:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Randomiser

Quote from: paaske on 16 December, 2014, 12:41:42
Quote from: Azrael on 15 December, 2014, 23:23:09
Quote from: Azrael on 04 December, 2014, 10:44:39
Kommer der en sideløbende holdkonkurrence ? :)

Satme et godt spørgsmål!

Sindsygt godt spørgsmål!! Er der mon flere der synes det er et godt spørgsmål??

(Y)
Manny er min Sugar Daddy!

Brøgz

Quote from: paaske on 16 December, 2014, 12:41:42
Quote from: Azrael on 15 December, 2014, 23:23:09
Quote from: Azrael on 04 December, 2014, 10:44:39
Kommer der en sideløbende holdkonkurrence ? :)

Satme et godt spørgsmål!

Sindsygt godt spørgsmål!! Er der mon flere der synes det er et godt spørgsmål??

Fedter du for at komme på Tobias' hold, så du bare har en minimal chance for at vinde et eller andet? ;)
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

paaske

Puha jacob.. Har du nogensinde sluttet højere end mig til en turnering :-*
Selv uden jeg spillede det sidste spil sidst vi var afsted..

Brøgz

Quote from: paaske on 16 December, 2014, 18:01:54
Puha jacob.. Har du nogensinde sluttet højere end mig til en turnering :-*
Selv uden jeg spillede det sidste spil sidst vi var afsted..

Det sjove er at jeg ikke kan huske hvornår det var, hvilket jo siger noget om hvor tit du er afsted  :-*
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

AndersN

Kan i løfte sløret for om der er talt om restriktioner, eventuelle ændringer, eller planer om ingen ændringer el. andet?
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Brøgz

Quote from: AndersN on 17 December, 2014, 20:57:39
Kan i løfte sløret for om der er talt om restriktioner, eventuelle ændringer, eller planer om ingen ændringer el. andet?

Der kommer nogle ændringer, men alle i arrangørgruppen, er enten arbejdsramt eller eksamensramt, så det kommer så hurtigt som muligt :)
Jacob Brøgger
Medlem af AFF

Bronhoms

Jeg har et par spørgsmål angående "army look" delen:

Der står at størstedelen af et unit skal være visuelt equipped med det våben man har valgt at de skal have i spillet. Forstår dette som at man bliver nødt til at købe eller lave eller what not, nogle halberds til sine Chaos Warriors, og købe ekstra warriors til det specifikke formål at de skal have dem. Fair nok, det bliver rimelig dyrt for mig, men sådan er det jo...
Spørgsmålene:
1# Er det OK at sætte shields på dem, selvom jeg ikke havde givet dem shields? Hvis ikke jeg gør det og jeg bruger GW's halberds, så kommer de til at mangle en arm. Jeg tror ikke jeg er i stand til at forme nogle nye 2 hånds halberds. Jeg er ikke en master of the arts and crafts.

2# Hvis jeg giver dem både great weapons og shield, hvordan skulle jeg så kunne vise at de har skjolde?

3# Er det nødvendigt at give alle sine units tema/farve/mærker efter det Mark of Chaos man har givet? Vil nødigt male mine warriors lilla for at kunne give dem MoS.

4# Til de modeller jeg kan finde følger der ikke noget great weapon med til Chaos Lords på Daemonic mount, ej heller kan jeg se nogen måde at komme uden om skjoldet han har i den anden hånd.

5# Hvis en model har en le, men ikke kan tage det som upgrade, skal dette anses som en ulovlig model? Hvis ikke, er den så ulovlig hvis jeg vælger et andet våben? (i tilfælde af at leen kunne fungere som "hand weapon".

6# Orcs & Goblins Black Orcs kan vælge mellem våben, hvordan fungerer denne restriktion her?

Kort og Godt, jeg synes den del virker meget meget streng og kræver en KÆMPE hær for titusinder af point, for at kunne gå op, men mindre man skal forme sin hær efter hvad man allerede har limet på de units man allerede har.

Kan godt se det kunne være fedt hvis alle hære så ud som de skulle, men det virker virkelig umuligt for mig at nå op til det krav. Rent økonomisk, og rent tidsmæssigt også.

På en anden note, hvor højtideligt skal Games workshops's business note på Eye of the Gods table rolls af 12 og 2 tages mht. til at man ikke kan sætte en Daemon Prince (skulle man klare sin Ld test) hvis ikke man har den korrekte model? (og skal denne model i så fald også have præcist de visuelle upgrades som ens champion/character havde? (samme gælder spawn, og andre af samme slags regler)

Kan en Scyla Anfingrimm model (den nye) fungere som Daemon Prince of Khorne proxy? Han er ca. samme størrelse

AndersN

Quote from: Brøgz on 17 December, 2014, 21:42:47
Quote from: AndersN on 17 December, 2014, 20:57:39

Der kommer nogle ændringer, men alle i arrangørgruppen, er enten arbejdsramt eller eksamensramt, så det kommer så hurtigt som muligt :)

Cool cool. Held og lykke herfra.

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Mini Munchkin

jeg håber og satser på, at så længe man ikke kan være i tvivl, så går det nok alt sammen :D

mvh Mads Hammer

Bronhoms

Quote from: Mini Munchkin on 18 December, 2014, 10:41:10
jeg håber og satser på, at så længe man ikke kan være i tvivl, så går det nok alt sammen :D

mvh Mads Hammer
Men hvis man har great weapons på et unit kan man jo godt være i tvivl om de også har skjolde i hærlisten. Regner også med at scylaen er en OK daemon prince model, der stod bare man skulle spørge hvis man var i tvivl

Orion

Må man stille med en eternity King hær?

Blurb

Jeg har lige et spørgsmål angående The Fey Enchantress. Den gamle 5th edition model (som er den jeg har) kom med en almindelig kavaleri base(25*50). Men som den "nye" 6th edition er på en 50*50 base. Er det okay at jeg spiller med min gamle model og bare maler en ekstra tom 25*50 base op med samme basing tema og sætter ved siden af hende?
Modellen jeg har er nemlig malet og står på den oprindelige 25*50 base og jeg ville være ked af at skulle tage hende af den.
Lasse Andersen
Medlem af Aros Forenede Figurspillere
The Old World: Bretonnia, The Empire, Skaven, Vampire Counts, Lizardmen, High Elves

Morten C

Quote from: Blurb on 18 December, 2014, 20:15:22
Jeg har lige et spørgsmål angående The Fey Enchantress. Den gamle 5th edition model (som er den jeg har) kom med en almindelig kavaleri base(25*50). Men som den "nye" 6th edition er på en 50*50 base. Er det okay at jeg spiller med min gamle model og bare maler en ekstra tom 25*50 base op med samme basing tema og sætter ved siden af hende?
Modellen jeg har er nemlig malet og står på den oprindelige 25*50 base og jeg ville være ked af at skulle tage hende af den.
Så længe basen er samme tema, (og måske med en frø på? ;D) er det helt i orden! :)
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Morten C

Quote from: Orion on 18 December, 2014, 13:58:05
Må man stille med en eternity King hær?
Ja. Restriktionerne på elver hosts kommer i draft 3. Der er dog ingen End times magi!
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

AndersN

Angående fey enchantress, er hun monstrous cavalry?

AndersN

Og mht. eternity king.. pas på ting som fx det her: :P

QuoteKhaine 001 KNIGHT - Hobby Ender 2015
Lords
587
Dreadlord General, Steed (20), tooled up

Spellweaver LV4 (35), High, Elven Steed (20)
   Forbidden Rod (35), Crown of Command (35)

Heroes
475
Helf Noble BSB (25), hest, Banner of the World Dragon (50)

Master Dark Pegasus +lir
Spellsinger til hest + lir

Core
626
12 Silver Helms FC (30), Shields (2)
10 Glade Guard Banner (10), Hagbane (3)

Special
280
Delf RBT
Delf RBT
Delf RBT
Delf RBT

Rare
530
10 Warlocks

Helf RBT
Helf RBT
Helf RBT
Helf RBT

Brøgz

Quote from: Bronhoms on 18 December, 2014, 00:10:36
Jeg har et par spørgsmål angående "army look" delen:

1# Er det OK at sætte shields på dem, selvom jeg ikke havde givet dem shields? Hvis ikke jeg gør det og jeg bruger GW's halberds, så kommer de til at mangle en arm. Jeg tror ikke jeg er i stand til at forme nogle nye 2 hånds halberds. Jeg er ikke en master of the arts and crafts.

Angående skjolde, selvom de ikke har det, så går det nok.. ellers skal du ud i et større conversion arbejde med de warriors, og det vil vi ikke tvinge dig til :)
Men over halvdelen skal tydeligt have halberds, hvis det er det våben de har
Du skal dog gøre det tydeligt i hær præsentationen at de IKKE har skjolde

2# Hvis jeg giver dem både great weapons og shield, hvordan skulle jeg så kunne vise at de har skjolde?

Samme svar som #1

3# Er det nødvendigt at give alle sine units tema/farve/mærker efter det Mark of Chaos man har givet? Vil nødigt male mine warriors lilla for at kunne give dem MoS.

På ingen måde.. det vil vi slet ikke forlange af dig.. Igen skal du jo bare fortælle modstanderen inden spillet, hvilket mark de har (som du jo alligevel skal uanset hvad)

5# Hvis en model har en le, men ikke kan tage det som upgrade, skal dette anses som en ulovlig model? Hvis ikke, er den så ulovlig hvis jeg vælger et andet våben? (i tilfælde af at leen kunne fungere som "hand weapon".

En le findes ikke som våben i warhammer.. så som udgangspunkt kan det være lidt det hele :)
Drejer det sig om en karakter, så er de våben modellen har ligegyldige.. Det er kun på units, at vi forlanger at det er tydeligt..

6# Orcs & Goblins Black Orcs kan vælge mellem våben, hvordan fungerer denne restriktion her?

De må jo så både have håndvåben og GW da de jo har begge dele :) Men har du dem kun med en type våben, så går det helt bestemt også :)

Kort og Godt, jeg synes den del virker meget meget streng og kræver en KÆMPE hær for titusinder af point, for at kunne gå op, men mindre man skal forme sin hær efter hvad man allerede har limet på de units man allerede har.

Kan godt se det kunne være fedt hvis alle hære så ud som de skulle, men det virker virkelig umuligt for mig at nå op til det krav. Rent økonomisk, og rent tidsmæssigt også.

I forhold til andre turneringer rundt omkring i DK, er det ikke urimeligt hårde krav vi stiller. Tager du til Giant Fanatic i København, er kravene væsentligt hårdere. Vi er som sagt ikke urimelige, så hvis du kan sende mig en PM med hvad det specifikt er, som der er et problem i forhold til hvad du regner med at stille med, så kan vi tage en dialog omkring det.

Økonomisk og tidsmæssigt, så har jeg hverken mange penge eller meget tid, men jeg har trods alt en warriors of chaos hær, som nemt klarer alle kravene, og det er endda uden at det er den smukkeste og mest fantastiske hær på jorden. Så jeg synes ikke at kravene er urimelige. Men send en PM hvis der er noget vi skulle have overset

Vi opdatere iøvrigt "Army Look" delen, så det hele fremgår lidt mere tydeligt

På en anden note, hvor højtideligt skal Games workshops's business note på Eye of the Gods table rolls af 12 og 2 tages mht. til at man ikke kan sætte en Daemon Prince (skulle man klare sin Ld test) hvis ikke man har den korrekte model? (og skal denne model i så fald også have præcist de visuelle upgrades som ens champion/character havde? (samme gælder spawn, og andre af samme slags regler)

Kan en Scyla Anfingrimm model (den nye) fungere som Daemon Prince of Khorne proxy? Han er ca. samme størrelse

Her skal jeg lige clearer den med resten af arrangørgruppen.
Men uanset hvad vi når frem til, så skal han selvfølgelig ikke have de visuelle opgrades som den champion/hero/lord som han var tidligere.. Igen karaktere skal IKKE nødvendigvis have de våben på modellen, som du udstyrer dem med i din liste

Angående Scyla, så vil jeg desværre sige nej.. Det er ikke for at det skal være træls for dig, men da Scyla selv er mulig at medbringe til spillene, så kan det skabe for meget forvirring at han pludseligt er noget andet, end det han fremgår som...

Jeg håber svarene hjalp dig lidt :) og husk, vi er altid til at tale med hvis der er noget, så skriv endelig igen eller send en PM

mvh Jacob Brøgger
Jacob Brøgger
Medlem af AFF

thomasb

Quote from: AndersN on 19 December, 2014, 08:58:08
Og mht. eternity king.. pas på ting som fx det her: :P

Lords
587
Dreadlord General, Steed (20), tooled up

Spellweaver LV4 (35), High, Elven Steed (20)
   Forbidden Rod (35), Crown of Command (35)

Heroes
475
Helf Noble BSB (25), hest, Banner of the World Dragon (50)

Master Dark Pegasus +lir
Spellsinger til hest + lir

Core
626
12 Silver Helms FC (30), Shields (2)

Special
280
Delf RBT
Delf RBT
Delf RBT
Delf RBT

Rare
530
10 Warlocks

Helf RBT
Helf RBT
Helf RBT
Helf RBT

Vi er meget opmærksom på problematikken med 8x RBT... Så den liste der bliver helt sikkert ikke mulig at spille :)
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

paaske

Lækkert navn

Bronhoms

Hvad så med en gammel Great Unclean one eller Be'lakor-modellen - kan de gå for normale daemon princes?

Tænker der ikke er så stor chance for at folk misforstår dem en Great Unclean one, givet at jeg ikke spiller en Legion og belakor er jo bare en daemon prince i sig selv. Eller hvad? Jeg spørger fordi jeg har en gammel GUO model og synes at be'lakor modellen er meget federe end Daemons' modellen.

Kan Galrauch fungere som mounted chaos dragon proxy (hvis jeg balancerer en mand der)? Jeg ved ikke lige hvor man ellers skulle få fat i sådan en model ellers. Der er så vidt jeg ved ikke udgivet nogen siden gammel tid, og de er alle oop nu. De var også på 50x50mm dengang.

Ville en gorebeast chariot kunne lege proxy som core chariot og omvendt?

Havde ærligt talt ikke regnet med at jeg ikke kunne bruge Scyla, og dit svar rejste en del flere spørgsmål:
Er det generelt alle modeller der allerede findes i samme hær, der ikke kan bruges som proxy? Festus ville fx heller ikke kunne bruges som lvl 4 sorcerer lord? Eller Archaon som Lord/hero på Daemonic Mount?

Det er ikke alt sammen relevant for min hær, men det er bare for at få forståelse for det - da jeg ikke har taget noget endeligt valg.

Brøgz

Quote from: Bronhoms on 23 December, 2014, 01:04:14
Hvad så med en gammel Great Unclean one eller Be'lakor-modellen - kan de gå for normale daemon princes?

Tænker der ikke er så stor chance for at folk misforstår dem en Great Unclean one, givet at jeg ikke spiller en Legion og belakor er jo bare en daemon prince i sig selv. Eller hvad? Jeg spørger fordi jeg har en gammel GUO model og synes at be'lakor modellen er meget federe end Daemons' modellen.

Kan Galrauch fungere som mounted chaos dragon proxy (hvis jeg balancerer en mand der)? Jeg ved ikke lige hvor man ellers skulle få fat i sådan en model ellers. Der er så vidt jeg ved ikke udgivet nogen siden gammel tid, og de er alle oop nu. De var også på 50x50mm dengang.

Ville en gorebeast chariot kunne lege proxy som core chariot og omvendt?

Havde ærligt talt ikke regnet med at jeg ikke kunne bruge Scyla, og dit svar rejste en del flere spørgsmål:
Er det generelt alle modeller der allerede findes i samme hær, der ikke kan bruges som proxy? Festus ville fx heller ikke kunne bruges som lvl 4 sorcerer lord? Eller Archaon som Lord/hero på Daemonic Mount?

Det er ikke alt sammen relevant for min hær, men det er bare for at få forståelse for det - da jeg ikke har taget noget endeligt valg.

Da du gerne må bruge Be'lakor, vil det klart være at foretrække at du bruger din GUO :) men det vil tilgengæld også være helt fint

Hvis der kommer en rytter på Galrauch, så kan den godt fungere som chaos drage :)

Der må IKKE bruges proxy :) det er det mest simple svar jeg kan give dig
og argumentet for dette er, at der skal ikke hærske nogen tvivl om hvad modellen er :)

Jeg kan dog kun igen opfordrer dig til at sige hvad det er du konkret har tænkt dig at bruge. Vi er ikke ude på at give nogen en dårlig oplevelse, og er der tvivlssprøgsmål, som er på vippen til turneringen, så lader vi det komme spilleren til gode, da alle helst skulle kunne få en god oplevelse :)
Jacob Brøgger
Medlem af AFF

Randomiser

Hej

Jeg har lavet en glade rider med sværd og skjold, er det okay at bruge ham som wildrider da de er det eneste i hæren der kan skjolde og være mounted?
Manny er min Sugar Daddy!

Bronhoms

Jeg er skam ikke irriteret bare rolig synes i svarer fint, men det er lidt svært for mig at finde ud af hvad der konstituerer proxy. Nu prøver jeg at gøre noget så må det jo briste eller bære. Hvis jeg er meget i tvivl om noget specifikt får du en pm

Brøgz

Quote from: Randomiser on 23 December, 2014, 11:41:44
Hej

Jeg har lavet en glade rider med sværd og skjold, er det okay at bruge ham som wildrider da de er det eneste i hæren der kan skjolde og være mounted?

Drejer det sig "kun" om en model, eller er det fordi du har 20 styks du gerne vil bruge?  8)
Jacob Brøgger
Medlem af AFF