News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spørgsmål og feedback

Started by Morten C, 30 November, 2014, 11:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Morten C

Spørgsmål og feedback

Her er i velkommen til at stille alle de spørgsmål i måtte have, eller give generel feedback forud for eventet. Det kunne fx være hvis i tester restriktionerne, og synes noget er ubalanceret (utænkeligt! ;)).
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Azrael

Kommer der en sideløbende holdkonkurrence ? :)

AndersN

Ambitiøst setup - ser spændende ud :)
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

AndersN

Er det rigtigt forstået at 3 Terrorgheists kan købes for 4 Hard pool choices?
(en med en lord på, 2 i Rare)

Det virker helt skudt af.

Der er en vanvittig synergieffekt i skrige-enheder, dvs. inkl. Mortis Engine og Banshees, så derfor bør prisen stige eksponentielt.

Generelt set er princippet om 'increasing returns' lidt problematisk ifht. denne slags 'vælg X ting' systemer, specielt når prisen for at have 3rd ofte kun er 1 - den skulle snarere være 3 eller 4.

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

AndersN

Med andre ord, det skal være meget meget dyrt at gå all in på et eller andet, der kan blive broken.

Fx især VC skrigeenheder.

Morten C

Quote from: AndersN on 04 December, 2014, 13:13:02
Mener at det skulle have været every terrorgheists after the 1st counts as 2, sådan at tre skrig koster 5 HC, men er ikke siker :) Så kan du have 3 skrig, men begrænset magi. Og ekspertise hære der er super gode til en ting, har det ofte hårdt i scenarierne.
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

eido

Jeg kan læse at jeg både kan have 2 steamtanks med og fire demigryphs og waraltar, og det eneste jeg betaler hard choice for er steamtanks (2 for nummer et og 3 for nummer to). Hmm... hvis jeg kan det, så tror jeg godt de andre lister kunne godt gå hen og være lidt hårde... men er det meningen? At listerne gerne må være beardy? Hvilket er helt fint hvis det er ånden turneringen holdes i. For jeg har altid ønsket mig at prøve kræfter med to steamtanks, men ikke haft muligheden for det før nu :)

Eido
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

le hraller

Quote from: eido on 04 December, 2014, 17:24:19
Jeg kan læse at jeg både kan have 2 steamtanks med og fire demigryphs og waraltar, og det eneste jeg betaler hard choice for er steamtanks (2 for nummer et og 3 for nummer to). Hmm... hvis jeg kan det, så tror jeg godt de andre lister kunne godt gå hen og være lidt hårde... men er det meningen? At listerne gerne må være beardy? Hvilket er helt fint hvis det er ånden turneringen holdes i. For jeg har altid ønsket mig at prøve kræfter med to steamtanks, men ikke haft muligheden for det før nu :)

Eido

Ja, det er helt korrekt, at systemet er blødere end ETC og andre comp.pakker. Vi ville helst gøre, at folk kunne have det med, som de havde lyst til, eks. 2 STanks, 2 drager osv.
Dog skal det siges, at de her ikke er de endelige. De bliver ikke lavet radikalt om, men små ændringer kan forekomme.

Og forresten så er to STanks ikke andet end konserves dåser for en del af de nye End Times karakterer...

Hilsen Mads A.

eido

Fedt, men av, hvis de bare bliver skrællet af det nye sort. Ærgerligt så at der ikke er kommet noget End Time gejl til empire så vi har lidt at stå imod med.
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.

Eidos Maleblog

AndersN

Quote from: Morten C on 04 December, 2014, 17:19:43
Quote from: AndersN on 04 December, 2014, 13:13:02
Mener at det skulle have været every terrorgheists after the 1st counts as 2, sådan at tre skrig koster 5 HC, men er ikke siker :) Så kan du have 3 skrig, men begrænset magi. Og ekspertise hære der er super gode til en ting, har det ofte hårdt i scenarierne.

Jeg mener at hvis 1 er 1 værd, er 2 3 værd og 4 er 6 værd...

Dvs.:
1st koster 1
2nd koster 2
3rd koster 3 osv.

Synergi-effekt, kritisk masse, skew, ekstreme lister, kald det hvad du vil.
De fleste lister kan håndtere lidt af hvert, men ikke ekstreme mængder af én ting.

Derfor skal øgede mængder af det samme koste tiltagende mere ("eksponentielt'ish").

Terrorgheists (=superskrig) er et eksempel på noget der er ganske potent, og kan blive endnu vildere jo flere, og kombineret med andre skrig.
Specielt i en hær som VC der relativt nemt kan låse ting ned og skrige dem til døde.

Og jeg er faktisk uenig i at ekstreme lister nødvendigvis har det hårdt med scenarier - man kan godt bygge en liste til at være meget potent, men stadig fleksibel og til at have bannere. Hvis den er tilstrækkelig stærk kan det kompensere for at den aldrig vælger scenarie.

Niqlai

Er jeg den eneste der ik kan finde noget om soft og hard til Chaos dwarfs ?
There is 1 rule... never, under any circumstances, cast Glittering Robes on a unit containing a vampire, you will be in breach of the 1st commandment of the book of Nagash (Thou shalt NOT sparkle, shimmer, glint, glitter or otherwise reflect light so as to look absolutely FABULOUUUUS!!)

Orion

Quote from: eido on 04 December, 2014, 21:25:37
Fedt, men av, hvis de bare bliver skrællet af det nye sort. Ærgerligt så at der ikke er kommet noget End Time gejl til empire så vi har lidt at stå imod med.

Øh what?  :) Har du set Karl Franz Ascendant? Han er fuldstændig blæst!  ;D

Morten C

Quote from: Niqlai on 07 December, 2014, 12:19:45
Er jeg den eneste der ik kan finde noget om soft og hard til Chaos dwarfs ?
De skulle gerne være der :)
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader

eido

Quote from: Orion on 07 December, 2014, 21:20:02

Hvilken bog er det? Jeg har ikke fået læst bøgerne så glæder mig til at se hvad det er for noget galskab de har fundet på.

Eidos Maleblog

eido

Og chaos dværge hedder:

Chaos Dwarfs

Hard Choices
? K'daii Destroyer
? Magma Cannon
? Iron Daemon
? Death Shreiker
? Hell Cannon(2nd counts as 2 choices)

Soft Choices
? K'Daai Fireborn
? Ironsworn
? Lamasu mounted character
? Siege Giant counts as 2

Eidos Maleblog

Uther

Quote from: eido on 07 December, 2014, 22:00:58
Quote from: Orion on 07 December, 2014, 21:20:02

Hvilken bog er det? Jeg har ikke fået læst bøgerne så glæder mig til at se hvad det er for noget galskab de har fundet på.
Glottkin
Thomas Paulsen

Orion

Hvordan gør I med det nye End Times magi?

le hraller

Quote from: Orion on 08 December, 2014, 19:35:04
Hvordan gør I med det nye End Times magi?

Jeg tror godt, at vi allerede nu kan melde ud, at det kommer ikke til at blive en del af comp.pakken.

Hilsen Mads A.

Durin I

Værhilset
Når jeg nu har en dødstjerne til 449pt, og en bunke charakters i den, er det så et hard choice?
Jeg skal også lige spørge om i har en aldersgrense på jeres turnering?
På forhånd tak

/Laurens
Ej skal man kemmes ved sine beslutninger som ung, blot acceptere og lære af dem.

Brøgz

Quote from: Durin I on 13 December, 2014, 01:16:27
Værhilset
Når jeg nu har en dødstjerne til 449pt, og en bunke charakters i den, er det så et hard choice?
På forhånd tak

/Laurens

Det kommer helt an på hvad dødsstjernen består af :) du bliver nød til lige at uddybe det lidt mere..

Det er der ikke nej.. Alle er velkomne :)
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

Morten C

Quote from: Durin I on 13 December, 2014, 01:16:27
Værhilset
På forhånd tak

/Laurens
Altså hard og Soft choices beregnes under listekreationen. Hvordan du placerer dine karakterer under slaget, og dermed får en samlet enhedspris over 449 pts, er underordnet :)
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader

Durin I

Mange tak for hjælpen

/Laurens
Ej skal man kemmes ved sine beslutninger som ung, blot acceptere og lære af dem.

Azrael

Quote from: Azrael on 04 December, 2014, 10:44:39

Satme et godt spørgsmål!

Brøgz

Quote from: Azrael on 15 December, 2014, 23:23:09

Satme et godt spørgsmål!

uha ja :) spændende om vi snart kommer med et svar på det.. hvem ved :)
Jacob Brøgger
The 9th Age: Vampire Covenant, Orcs & Goblins, Warriors of the Dark Gods og Dread Elves
Medlem af AFF

paaske

Quote from: Azrael on 15 December, 2014, 23:23:09

Satme et godt spørgsmål!

Sindsygt godt spørgsmål!! Er der mon flere der synes det er et godt spørgsmål??