News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spørgsmål og feedback

Started by Morten C, 30 November, 2014, 11:03:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Randomiser

Man kan jo altid vælge at spille en hær der ikke er et blandings produkt hvis man ikke har lyst til at lave en rigtig fx. Eternity host hær...:) Der er jo ingen der tvinger en til at tage lore of undead heller :)

mvh. Jens Ole

PS: Glæder mig til at se jer alle sammen, tænker jeg ender med en hær der kan sprøjte ca 80 skud i turen :)
Manny er min Sugar Daddy!

INRI

Grunden til at jeg spurgte ind til håndhævningen af malerestriktioner/malekrav, er at det er mit indtryk, at den slags varierer stærkt fra turnering til turnering. Jeg har flere gange oplevet hære, der ikke lever op til de formelle malekrav, klarer sig fint gennem en turnering, fordi det er de færreste, der har lyst til at udelukke andre for at deltage i en turnering, de har betalt for og har kørt langt for at deltage i. For at være helt ærlig, så har jeg selv ofte spillet med forskellige baser til turneringer med formelle krav, om at de skulle være ens, uden der er nogen, der har påpeget noget.

At i prioriterer rent faktisk at håndhæve malekrav, lyder egentlig ganske spændende, så jeg er spændt på at se, hvordan det ender med at forløbe.
"En af denne tidsalders sygdomme er mængden af bøger; de overlæsser verden, så den er ude af stand til at fordøje den overflod af ligegyldige sager, som hver dag udklækkes og bringes ind i verden"
Barnaby Rich i 1613

Thraundil

Quote from: Randomiser on 08 February, 2015, 18:03:54PS: Glæder mig til at se jer alle sammen, tænker jeg ender med en hær der kan sprøjte ca 80 skud i turen :)

80, tak skæbne. Er du ude i noget dobbelt-skud-pile + hand of glory siden trueflight er comped så hårdt? :P

... Hvis man tæller multishoot med, kører min hær sølle 54 skud i turen, ofte på 5+ to hit :(
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

Randomiser

Kan tage alle de scouts jeg vil med trueflight, koster 1 point mere for scout of skirmish :)

Ja men det er nu mest fordi WAYWATCHERS er comped og der skal prøves noget "nyt" :D
Manny er min Sugar Daddy!

Bronhoms

Alle mine baser er sorte og urørte/sprayet med sort, movement trays er ligeledes sorte.

Der står det skal passe til mit tema, men hvordan besluttes det om det passer til mit tema? Jeg tror ikke det er problematisk med de farver jeg bruger, men bare for at være sikker på ikke at have afsat en weekend på ingenting.

Hvis man møder op med en hær der ikke lever fuldt op til male-/modelkravene, vil man så stadig kunne spille i turneringen (uden at kunne vinde)? Formaliteter. :)

Palinux

Quote from: Thraundil on 08 February, 2015, 17:01:23
Det står ret tydeligt... "Models should also be appropriately (and identically) based as well." hvis folk kommer med en halv WE hær med skovbund og en halv DE hær med snebund, og samtidig forsøger at raise skeletter med sandbund, så kan de ikke blive overraskede når de får at vide at den ikke går... Så ja, ærgerligt at man risikerer at bonge folk. Men til forskel fra GF, så har Big 'Un arrangørerne været meget tydeligt og klare i deres forventninger 8)

Lige et spørgsmål. Min hær har sandbaser på hele lortet, men nuancerne er lidt forskellige - nogle lidt mere lyse og nogle lidt mere mørke. Hvis alle får samme farve på kanterne og movementtrays er ens, går det så at der er nuance forskelle i sandet på selve baserne?
Helt konkret er det grundfarven som er lidt forskellig, men farverne til highlight er ens, men resultatet er at der er nuance forskel.

le hraller

Quote from: Bronhoms on 09 February, 2015, 02:32:51
Alle mine baser er sorte og urørte/sprayet med sort, movement trays er ligeledes sorte.

Der står det skal passe til mit tema, men hvordan besluttes det om det passer til mit tema? Jeg tror ikke det er problematisk med de farver jeg bruger, men bare for at være sikker på ikke at have afsat en weekend på ingenting.

Hvis man møder op med en hær der ikke lever fuldt op til male-/modelkravene, vil man så stadig kunne spille i turneringen (uden at kunne vinde)? Formaliteter. :)

Det med tema er ment så du ikke møder op med nogle figurer på sne baser og andre på lava baser. Det ville da være kønt med lidt maling på dine baser. Kan du ikke finde tid til at lave dem færdige?

De dele af hæren der ikke er malet skal fjernes. Du kan sagtens spille videre, men det bliver med handicap.

Quote from: Palinux on 09 February, 2015, 07:53:24

Hvis det bare er nuance forskellige, så tror jeg ikke, der er noget problem.

Hilsen Mads A.
Det står ret tydeligt... "Models should also be appropriately (and identically) based as well." hvis folk kommer med en halv WE hær med skovbund og en halv DE hær med snebund, og samtidig forsøger at raise skeletter med sandbund, så kan de ikke blive overraskede når de får at vide at den ikke går... Så ja, ærgerligt at man risikerer at bonge folk. Men til forskel fra GF, så har Big 'Un arrangørerne været meget tydeligt og klare i deres forventninger 8)

Lige et spørgsmål. Min hær har sandbaser på hele lortet, men nuancerne er lidt forskellige - nogle lidt mere lyse og nogle lidt mere mørke. Hvis alle får samme farve på kanterne og movementtrays er ens, går det så at der er nuance forskelle i sandet på selve baserne?
Helt konkret er det grundfarven som er lidt forskellig, men farverne til highlight er ens, men resultatet er at der er nuance forskel.

thomasb

Quote from: Palinux on 09 February, 2015, 07:53:24

Hvis det hele er sand gør det ikke noget at der er en nuanceforskel  :)
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

Palinux

Bronhoms

Quote from: le hraller on 09 February, 2015, 09:03:07
Det med tema er ment så du ikke møder op med nogle figurer på sne baser og andre på lava baser. Det ville da være kønt med lidt maling på dine baser. Kan du ikke finde tid til at lave dem færdige?

De dele af hæren der ikke er malet skal fjernes. Du kan sagtens spille videre, men det bliver med handicap.
Desværre ikke.. Er stadig ved at måle de odste figurer. Synes desuden også at det virker så skørt med pyntede baser da det næsten aldrig passer med den farve terrænet rent faktisk er. :-\

AndersN

Så du har bare sorte plasticbaser uden nogen form for flock, sand eller noget andet på?

Det tæller efter alle standarder, som jeg nogensinde ellers har hørt om, kun som umalet.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

thomasb

Sorte baser tæller som umalede. Derfor skal der gøres noget ved baserne ellers tæller modellen som umalet.
Thomas Brøgger
- Medlem af AFF

Morten C

Baser kan virkelig ikke være et problem at få fixet. De gør så meget for helhedsindtrykket., og det er satme nemt bare at male baserne med samme grønne farve, og gerne med en anden farve basekantDet er underordnet at de ikke er ens med spillepladens farve, det er stadig meget pænere end umalede.
/Morten C.
O&G Blog
PF-Trader
Quote from: rat of vengence,Nov 14 2011, 01:09 PMWhat one goblin cannot do, 50 can't either, but they last longer.

Bronhoms

Quote from: Morten C on 09 February, 2015, 15:35:09
Baser kan virkelig ikke være et problem at få fixet. De gør så meget for helhedsindtrykket., og det er satme nemt bare at male baserne med samme grønne farve, og gerne med en anden farve basekantDet er underordnet at de ikke er ens med spillepladens farve, det er stadig meget pænere end umalede.
Puuuuuuhh, jeg er lodret uening i det med at male baserne. Kan godt se at det er pænere med græ/grus/deslige, men goblin green baser skriger øjnene på mig. Omkring baserne står der i restriktionerne at de skal være "appropriately (and identically) based", hvordan er sort mindre passende end grøn? Især for en chaos hær. Hvis det dømmes at sort malede baser ikke er godt nok må jeg jo smide noget sand på og skrabe det af bagefter...

Enten når jeg det eller stiller med en halv hær, nu får vi at se :-)

JustSimonsen

Tobias kom og hyg ved malebordet i FROB sammen med mig imorgen. Jeg mangler også en del endnu. Så får vi gjort de hære færdige i et snuptag :)

le hraller

Quote from: Bronhoms on 09 February, 2015, 21:10:24
Puuuuuuhh, jeg er lodret uening i det med at male baserne. Kan godt se at det er pænere med græ/grus/deslige, men goblin green baser skriger øjnene på mig. Omkring baserne står der i restriktionerne at de skal være "appropriately (and identically) based", hvordan er sort mindre passende end grøn? Især for en chaos hær. Hvis det dømmes at sort malede baser ikke er godt nok må jeg jo smide noget sand på og skrabe det af bagefter...

Det er fair nok, at du ikke er enig i vores opfatning omkring baser.

Jeg har dog aldrig mødt nogen med din mening omkring baser. Og alle hære jeg har set til turneringer har enten ikke været 100% malede eller har været malede OG gjort noget ud af baserne.

Vi har brugt en god sjat tid på at få stablet det her på benene. Det mindste du kan gøre som deltager er da at respektere de rammer vi nu en gang har sat op. Det er ikke vores skyld, hvis du ikke har læst dokumentet da du tilmeldte dig. Vi har skrevet, at man burde læse HELE dokumentet inden man tilmeldte sig.
(Du kan måske nøjes med at highlighte den sorte base med noget gråt så det ligner chaos wastes. Min mening er at sort ikke ligner noget. Men nu skal jeg ikke love mere end jeg kan holde.)

Hilsen Mads A.

Bronhoms

Quote from: le hraller on 09 February, 2015, 21:26:26
Quote from: Bronhoms on 09 February, 2015, 21:10:24

Det er fair nok, at du ikke er enig i vores opfatning omkring baser.

Jeg har dog aldrig mødt nogen med din mening omkring baser. Og alle hære jeg har set til turneringer har enten ikke været 100% malede eller har været malede OG gjort noget ud af baserne.

Vi har brugt en god sjat tid på at få stablet det her på benene. Det mindste du kan gøre som deltager er da at respektere de rammer vi nu en gang har sat op. Det er ikke vores skyld, hvis du ikke har læst dokumentet da du tilmeldte dig. Vi har skrevet, at man burde læse HELE dokumentet inden man tilmeldte sig. Det burde altså ikke komme som en overraskelse.
(Du kan måske nøjes med at highlighte den sorte base med noget gråt så det ligner chaos wastes. Min mening er at sort ikke ligner noget. Men nu skal jeg ikke love mere end jeg kan holde.)

Hilsen Mads A.
Undskyld jeg tror måske jeg enten har udtrykt mig dårligt, eller er blevet opfattet forkert . Hvad end det er så var der altså ingen disrespekt eller ond tone ment i mit indlæg. Jeg havde skam også læst det hele igennem og prøver så godt jeg kan at leve op til kravene (derfor jeg skriver så meget herinde). Synes det er fedt med krav om at figurerne skal være malede, det har i hvert fald gjort at jeg måtte have købt og malet nogle ting. Så på den måde er det jo en "god" ånde i nakken at man skal nå det :-)
Jeg havde bare ikke lige regnet med at det ikke var fint med baserne som de kom. Troede der med appropriately based mentes noget i stil med rette base størrelser, ikke komplet modstridende (skeigend epink under primært sølvfarvede dværge fx),  og at de nogle ikke var pyntet og andre var midt i et regiment.
Jeg er ikke lige sikker på hvorfor jeg ikke skulle respektere jeres regelsæt og alt jeres arbejde osv. Igen, det har på ingen måde været intentionen!

Det er ikke fordi jeg vil forsøge ikke at nå det, eller at jeg vil stille op med en halv hær i protest og sabotere noget, jeg mente bare at hvis ikke jeg når det, så når jeg det jo ikke og så var det værst for mig selv.

Hvis der er noget her der ikke fremstår ydmygt må jeg  undskylde igen på forhånd. Jeg har prøvet ;-) PM hvis der er noget, det behøver ikke sabotere resten af tråden :-)

Med VENLIG hilsen, Tobias

Andreas345

Tobias jeg kan også godt tage lidt med til dine baser i aften i FROB. Det tager ikke særlig lang tid lige hurtigt at få smidt lidt på her og der.
Og selvom Warriors ser lidt mørke og sure ud, så ser det sgu godt ud med lidt på basen :).

- Andreas Bach.

paaske

Hvad sker der hvis jakob kommer med en High elves bolt thrower med corsair Crew?

AndersN

Jeg tramper på den med mine militærstøvler, ikke andet.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Thraundil

Neeeej! Ingen må trampe på mine dukker! :'(
Jakob Brun, Bundstynet, Vibininus' Svøbe, Betvinger af Indmeldelsesformularer og Først i Excelarket, Ph.D.

paaske

I Kbh får du bare en point straf men i Jylland er der andre metoder for at få folk til at rette ind:)

superSkip

Hvad sker det så hvis man ikke har Crew til sine krismaskriner?
"når, er det sådan vi spiller"

Mini Munchkin

Quote from: Thraundil on 10 February, 2015, 15:43:49

Hvis de ikke er malet og baset i samme tema, så kan det jo ikke være dine dukker vel? 8)

Thraundil

Quote from: superSkip on 10 February, 2015, 16:04:01
Hvad sker det så hvis man ikke har Crew til sine krismaskriner?

Jeg tillader mig at antage at war machines skal have crew... Men idet jeg jo selv bruger nogle 'alternative' figurer som war machines fordi jeg synes de er federe, skal jeg ikke kunne gøre mig til dommer her.

Quote from: Mini Munchkin on 10 February, 2015, 17:16:32
Quote from: Thraundil on 10 February, 2015, 15:43:49

Hvis de ikke er malet og baset i samme tema, så kan det jo ikke være dine dukker vel? 8)

De er malet og baset i samme tema, so there ;)