News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Battlelore Challenge!

Started by Honsou, 05 December, 2014, 18:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Tango og pop eller hvad Thomas nu kalder sig, vil gerne hjælpe mig med at få spillet mit urørte Battlelore (2nd ed) og samtidig prøve at få revanche for den meget korte og smertefulde kamp, jeg gav hans finale-drage i Descent i aftes. ;)

I den forbindelse vil han male de blå dimser fra Battlelore, og jeg maler de røde (kan ikke huske hvad de hedder, er ikke engang færdig med at læse reglerne).

Her kan vi smide billeder, da dette jo lidt er en maleblog, og kreativitetsblog, og hvis en af os kommer tilpas meget bagud, kan man få røde ører helt offentligt. Vi har ikke aftalt noget andet end at vi gerne vil spille, og at de skal males, naturligvis skal figurer til brætspil males... ikke Silva? :)

Jeg har aldrig prøvet Battlelore men den ene gang jeg fik spillet Battles of Westeros, indså jeg at den type spil er lige mig.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Silva

Quote from: Honsou on 05 December, 2014, 18:23:51
naturligvis skal figurer til brætspil males... ikke Silva? :)

Jo. Har du ikke hørt om min Age of Conan-Challenge? ;)

Måske - efter mit flyttehalløj og efter mit Viktoria-crew er færdigt - burde jeg også oprette en AoC-Challenge-tråd så jeg bliver holdt oppe på det.

Ideen er at have malet alle minis i grundspillet når Kickstarter sender mig udvidelsen til april.

Honsou

Quote from: Silva on 05 December, 2014, 19:28:57
Ideen er at have malet alle minis i grundspillet når Kickstarter sender mig udvidelsen til april 2018.
That I believe. ;D

Bliver fedt at se dem malet, en skønne dag.

Honsou

Sådan ser de ud nu, frisk fra æsken, ting var stadig i folie, men jeg har da næsten læst reglerne. Jeg tror det var godt jeg ikke købte Battles of Westeros som Silva har, for der er vist en hel del udvidelser, som jeg sikkert også var kommet til at købe. :)

Der er en del støberester, som jeg er sikker på Thomas også fjerner fra sine figurer, ellers har han jo tabt på forhånd. ;)

tangopop

Ser godt ud Erik  :)
De "blå" er alle nu basecoated og venter i malekøen... Skulle lige færdiggøre alle figurerne fra Shadows of Brimstone før det bliver deres tur...

Mht "flash" så syntes jeg ikke at det er så galt..

Honsou

Det svarer lidt til at man falder i havet og ikke synes man blev våd af det. :D

Så det du siger er at du ikke har gjort noget ved det halve kilo ekstra plastik i form af kanter? ;)

tangopop

Quote from: Honsou on 21 December, 2014, 14:27:04
Det svarer lidt til at man falder i havet og ikke synes man blev våd af det. :D

Så det du siger er at du ikke har gjort noget ved det halve kilo ekstra plastik i form af kanter? ;)

Tjøøø.. :o
Synes ikke rigtig at mine figurer har ekstra plastik at betydning... Lidt på spydene men næsten ikke nok til at det er værd at fjerne...
Hvilke figurer er det som du har problemer med?

Honsou

Alle figurerne har en stor støbekant hele vejen rundt om figuren, nogen steder naturligvis mere iøjenfaldende, men hvis man er en af dem der ikke rigtigt "ser" sådan noget, så er det jo bare sådan. ;)

Honsou

Nå, så fik jeg prøvet det. Ganske fint spil, som jeg godt kan se mig selv spille en del, så Helene skal til at i gang med at male. ;)

En sejr til hver i dagens 2 spil mod Tangopop, han trækker alle de gode kort, til gengæld rullede jeg lidt bedre på terningerne, tror jeg. :)

tangopop

Det går da fremad med malearbejder  8) - ikke så hurtigt dog...
Hvad med dig Erik?

Honsou

Godt at se Thomas, men er der støbekanter? ;)

Her går det fremad, langsomt men sikkert (får Helene malet dem) !

Her er hvordan de ser ud i dag, jeg ville faktisk have givet dem en gang wash, alle de nærkampsgutter, men jeg har overbelastet min tommelfinger, så jeg må lige tage en pause fra samle/file/male.

Til de 2 andre der kigger med her, kan jeg fortælle at Thomas kommer hjem til mig i dag, og så skal han have revanche for den ekstreme røvfuld han fik sidst. ;)

(Og andre er naturligvis velkommen til at komme og prøve spillet, selvom jeg så kun (snart) har en fraktion malet.

Jeg gad godt vide om det er designet til at man KUN kan vælge det man har i en pakke, eller om pts-satser har tabet mulige ekstra-køb i betragtning? Jeg tænker en hær med 3 ørne nok er lidt knallert, men om man har 3 eller 5 heste-enheder kan jeg ikke helt se om er ligegyldigt, fordi man så bare har færre andre tropper der er billigere, eller om det bliver alt for skævt?

Honsou

Her til aften opdagede vi at i Battlelore, gælder det modsatte af den uskrevne regel I alle kender fra 40K: i 40K dør en model som regel i tur 1 eller 2 hvis man lige har fået den malet.

I Battlelore ruller de færdigmalede figurer åbenbart vanvittigt godt.

2 sejre til Thomas og hans Eagle of Cheese, en gruppe bueskytter (som laver wounds på 6'ere) lavede lige 5 wounds på 6 terninger.... av.

Her lidt billeder:

Spil 1:

Spil 2:

Jeg glæder mig til udvidelsen og lidt flere valgmuligheder, og så glæder jeg mig til at lære hvorfor fanden så meget af Chaos siden er bygget op om en dyr men IMO nær-ubrugelige Chaos Lord.

tangopop

Hej Erik!  :)
Ja - tak for i går. Det var jo vældig morsomt - Er sikker på at det var male- og terningeguderne, som mente at jeg burde belønnes for min maleindsats de sidste par dage  ::)

Og jeg giver dig ret i at ham din Chaos lord virker lidt fesen i forhold til min mågerytter med sine stuka-angreb..
Men jeg kan jo begynde at male lidt på min "onde" chaos-fyrer, så vi har lidt mere at vælge imellem - jeg starter med fleshripperne - dem ved jeg jo at du er ekstra glade for..
Og mht forstrækninger, så ser det ikke ud til at der går så lang tid før at Fantacy Flight releaser de der 2 "army packs" - på deres hjemmeside står de som "at the printer"... Og ligeledes ser det ud til at vi også får en drage og Mouintain Giant i forstærkning som  "Reinforcement packs" lige om lidt  :P :P :P

Tjek det ud
https://www.fantasyflightgames.com/en/products/battlelore-second-edition/

tangopop

Og der kommer også nye lorekort (lårkort?) med dragen og kæmpen  8)

Content:

Honsou

Selv tak, ja Helene må få malet mine færdige så jeg også kan vælte mig i 6'ere og de gode command kort. :)

Ja, jeg så det i aften, second quarter of 2015 stod der ved dragen og kæmpen.

Jeg spurgte dem i går, mht. chaos lorden som bare virker som EN stor hæmsko, og de svarede faktisk med det samme, vildt nok.

Deres pointe var at han jo havde sit "double retreat" på hjelm-symboler, som var godt, og som dine golems ignorerer han 1 retreat pr kamp. Det kunne jeg dog godt selv se var godt, men han får jo aldrig brugt det, for han kommer aldrig op hvor tingene sker. Med de helt rigtige Lårkort KAN han blive en trussel, men ørnen, til samme pris er ALTID en trussel, og er bare så meget bedre til alt andet end at stå og campe på et objektiv (selvom det gør den også relativt godt med -1 terning til melee attackers).

Det bliver spændende med de udvidelser. :)

Jeg spurgte dem iøvrigt også (her i mit svar i dag) om spillet var designet til at man kun havde adgang til f.eks. 3 flesh rippers.

Gad vide om man egentlig altid kun må have 1 Legend, dvs. når udvidelser kommer, så kan man vælge mellem f.eks. giant, dragon og chaos lord.

Honsou

Så blev de alle sammen færdige, vi skulle have spillet/indviet dem i onsdags, men efter 9 timers søvn fordelt på 3 nætter og en 15 timers hovedpine, måtte jeg springe fra.

Jeg kender kun Tangopop der gider spille, hvis andre har lyst, så sig bare til! Det er jo ligesom Memoir 44 (har jeg hørt) og læner sig ret tæt opad Battles of Westeros, dog lidt mere balanceret (IMO).
Dog er der naturligvis den ØRN kontra Chaos Lord, som er lidt som at sammenligne hhv. en Tau Riptide med en Tyranid Pyrovore, men det er kun 1 enhed (medmindre man spiller mod et RIGTIGT a-hole der har købt 3-4 æsker og stiller ørnen fra hver æske.) :D

Jeg prøvede at rammen bræt-græs-farven nogenlunde, uden at bruge for meget tid, det tager jo tid fra vigtige ting som kirkegården, og jeg ved I begge er spændt på at set færdigt!! (Det er jeg også!) :)

Det er ikke til at se her, med de nærkampstropper med le(?) har røde øjne.

Drunki

Flot malet! Og jeg er meget klar på en udfordring ;)

rubber

De ser fine ud de der nurgle agtige tyksakker. God stil at male alle brikkerne til et brætspil.-

Mvh.

Honsou

Jeg må erkende jeg lidt havde glemt denne tråd, jeg har i mellemtiden købt 3 pakker undead og udvidelsen til goodie twoshoes folket.

Jeg har fået spille 8 spil med undead, det ene var (team) 2 mod 2 som var ganske hyggeligt.

Der er også blevet malet 3 enheder, så søndag får jeg lige taget nogle billeder. :)

Der er også malet en giant og en drage, og Tangopop har fået en del tæv siden (det blev så slemt at han begyndte at ville spille dice masters istedet) men det var vist også 4-5 sejre til mig i træk, inden han fik mig ned med nakken igen.

Han har dog ikke spillet mod undead endnu.

Drunki

Jeg er også selv kommet godt i gang med at male mit eget battlelore sæt :)

Færdigmalede:

Uthuk Y´llan:

9 x Blood Harvesters
15 x Viper Legion
9 x Flesh Ripper Brutes
6 x Grotesque
6 x Obscene

Daqan:

3 x Ironbound
6 x Rune Golems

Undead:

6 x Wraiths

---------------------------------------------------------------------------------------

Work-in-progress:

1 x Banshee
9 x Citadel guards
9 x Daqan Archers
1 x Rock Warrior

Jeg regner ikke med at gide at male mere end 3 units af standard infanteri og archers da det alligevel er sjældent at man køber flere til et spil (i hvert fald i vores spil vi har hjemme hos mig)
Må lige få lært når jeg har tid til det, hvordan man uploader billeder herinde.

rosenaa

Quote from: tangopop on 26 February, 2015, 09:30:16

Sådan en fætter her. Hvor køber jeg en sådan en henne ?

Nåja - hvad koster han
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Drunki

Jeg plejede at købe mine figurer på Snydepels.dk, fedt sted. Dog fandt jeg ud af at jeg får rabat hos fantask pga. medlemskab af bastard caféen, så nu køber jeg dernede istedet.

Hos snydepels koster han 110 kr - du skal dog regne med fragt så det kan bedre betale sig at købe mere hvis det skal betale sig :)
Hos fantask koster han 125

Cheers

rosenaa

Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Jeg kom til at købe 2 (ikke at han er OP overhovedet, bestilte en og købte en ca. samme dag som den bestilte ankom).

Den ene er malet, som I kan se, den anden er hustruen ved at male, efter jeg har lavet køllen om til en isvaffel. :D

Drunki

Glæder mig til at se den anden mountain giant når den er færdig ;)  Det work-in-progress jeg kiggede på så interessant ud.

-----------------------------------
Færdigmalede figurer update:

6 x citadel guards

1 x Banshee

(Når jeg får tid så tager jeg lige et kig på hvordan man uploader billeder her)
-----------------------------------

Helt enig, Mountain giant er bestemt ikke OP, det samme kan jeg desværre ikke sige om dragen, eller dragerne for den sags skyld (undead drage). De virker som en no-brainer at smide med i enhver kamp pga. deres mobilitet, meget liv og hårde slag. Mig og min kammerat, jeg gamer med tit, spiller for tiden uden flying units.

Vi har også nogle andre hjemmelavede regler for a give spillet noget variation og spice:

- Køb en af hver af 3 forskellige elite units (så får vi lov til at se nogle Grotesque eller Obscenes på bordet, eller citadel lancers)
- Bland begge lore deck sammen og hvis du trækker et bestemt unit card fra en unit-type du ikke købte i starten af spillet, så discard og træk et nyt. Yderligere så halveres alle kort dvs. hvis der er 2 af en kort-type så fjernes den ene fra dit deck + hvis der er 4 så fjernes 2 (så kommer vi hurtigt i gang med spillet og undgår at Uthuk f.eks. har to Bone spurs + vi får set nogle af de kort man ikke gider at købe komme i spil).
- Træk et random kort fra din scenario bunke istedet for 3. (Der er jo altid nogle scenarios man ikke gider have og nogle man altid vil vælge)
- Træk 3 random kort fra din modstanders scenario bunke og vælg en du gerne vil have at han spiller (Interessante og udfordrende baner der er resultatet af denne regel)¨

Har i nogen ideer til 4 player regler? Eller 3 player?

Jeg tænkte selv at man kunne sætte to kort op og så sidder Daqan i midten mens uthuk og undead angriber fra hver deres side.