News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

The Battlelore Challenge!

Started by Honsou, 05 December, 2014, 18:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Spil hvor den ene af 3 parter starter i midten, bliver sjældent særlig sjovt IMO, i hvert fald kan jeg godt afsløre hvem der IKKE vinder.

Jeg synes den neutrale drage er en klasse bedre end undead versionen, giver meget mere skade til folk.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Drunki

Hvorfor ikke? Ideen må vel være at spilleren i midten skal forsvare et fort eller noget i et bestemt antal runder for at vinde. Hvis det balanceres kan jeg ikke se hvorfor han/hun ikke skulle have en rimelig chance.

Honsou

"Hvis det balanceres" ja, held og lykke med det, han skal reelt ses slås mod 2 spillere OG uden at man gør ham alt for sej samtidig, jeg har endnu ikke set/prøvet et 3 mands spil med en i midten, der blev andet end en massakre af ham i midten.

Hvis du har gode ideer så skal du naturligvis bare slynge ud. :)

Drunki

Jeg ofrer mig gerne :) jeg er bare desperat efter at prøve versioner af det her spil med mere end 2 spillere.
Lad mig høre hvis der er andre forslag - Hvad var det i gjorde i jeres 4 player spil Erik?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg går i gang med at male (og færdiggør regner jeg med) 6 death knights imorgen + baserne til resten af mine malede figurer.

Har i erfaringer med at fjerne maling fra battlelore figurerne? Tænkte at noget husholdningssprit og en tandbørste ville kunne gøre det.

Honsou

Vi var bare 2 om en hær, så man diskuterede på "holdet" hvad der skulle ske.

Quote from: Drunki on 07 December, 2015, 22:36:30
Har i I erfaringer med at fjerne maling fra battlelore figurerne?
Jeg har ikke prøvet det, kommer nok heller ikke til at lave noget om på Battlelore figurerne, første forsøg bliver det rigtige! (Hvordan det så end bliver) ;)

Det er jo rimelig hårdt plastik, men man skal nok undgå varme, i hvert fald. Tandbørsten er nok en god ide.

Silva

Quote from: Drunki on 07 December, 2015, 22:36:30
Har i erfaringer med at fjerne maling fra battlelore figurerne? Tænkte at noget husholdningssprit og en tandbørste ville kunne gøre det.

Jeg har ikke erfaringer med decideret Battlelore-figurer, men brun sæbe er generelt både skånsomt og virkelig effektivt, hvis bare du lægger dem i blød i sægen i et par dage før du skrubber.

Honsou

Så skete der lidt med Undead hæren til Battlelore, den har jo stået på Malifaux i lang tid nu. Tangopop har muligvis slikket sine sår nok til at spille næste uge, der er ellers fyldt godt op med aftaler der, men hvis han endelig har samlet mod til sig, bliver jeg jo nødt til at finde tiden. ;)

Honsou

Sidst undead var i kamp, var jeg foran og min udøde drage havde taget et enkelt wound, tror jeg, så døde den på et heldigt slag på én tur, og kampen vendte og jeg tabte.

Men der var revanche mod goodie twoshoes som kom på besøg med verdens mest passive Legend. Den blev aktiveret 0 gange, mens undead fik en fortjent sejr. Billederne er desværre røget, men næste gang er der endnu flere malede figurer. Jeg maler Malifaux og Descent helte, Helene maler Battlelore og Descent monstre. :)

Silva

Hvad er det du har lavet på baserne? Malet grønne plamager?

Honsou

Ja, de matcher rimelig godt spillepladen, men så kom undead og så fik de en anden farve.

Så bare maling, intet flock eller andet fancy.

rosenaa

Quote from: Honsou on 06 December, 2015, 16:28:25
"Hvis det balanceres" ja, held og lykke med det, han skal reelt ses slås mod 2 spillere OG uden at man gør ham alt for sej samtidig, jeg har endnu ikke set/prøvet et 3 mands spil med en i midten, der blev andet end en massakre af ham i midten.

Hvis du har gode ideer så skal du naturligvis bare slynge ud. :)

Kom til at tænke på Mordheim.

Der havde vi ofte tre eller flere hold til at bekæmpe hinanden, også med et par spil, hvor der var en i midten, som enten skulle ud med sine ting eller skulle holde området i et vist antal runder.

Fordi de i disse spil alle var modstandere, kort det ofte til at være hin i midten der vandt, da de to andre hold bekæmpede hinanden i stedet...

Hvis det ikke er muligt at samarbejde i Dette type spil, så kan det vel godt lade sig gøre ?
Tænker på, at hin i midten jo har fordel af, at være beskyttet af murværk eller andre ting, der kan gøre det svære at ramme ??
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Honsou

Så står der vel ikke rigtig en i midten, hvis de 2 andre kan ignorere ham, og bare slås mod hinanden? Så er det nærmere en trekant måske?
Som sagt har jeg endnu ikke set et tremandsspil være balanceret, men jeg er åben for forslag, som måske er en anelse mere konkrete, hvis nogen har dem. :)

rosenaa

Joh... men begges objektiv er at få fat i det, som dem i midten har.

----------------------------------

Hold et ved bordkant
            ---------

XX       XX        XX       XX

Hold 3 ved bordkant

( X = forskelligt vanskeligt passabelt - murværk, ruin, barrikader ect. )

Ideen er, at der er fuld dækning ved alle X'er og mere eller mindre frit skudfelt på resten af området, med let dækning hist og her.
Hold 1 og 3 skal have det Hold 2 har - Hold 2 skal holde ud i et nærmere bestemt antal runder.
Da de alle er fjender, kan en alliance ikke opstå. Der er kun et hold der kan vinde.
1 og 3 hvis de fjerner det 2 har og kommer ud af banen igen på deres halvdel
2 hvis de beholder det da har fra start.

Som sagt var det til Mordheim og virkede fint  :)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Thejs

Min erfaring med 3 personersspil er, at alliancer fint kan opstå, men at de plejer at være midlertidige. I eksemplet ovenfor kan jeg ikke se, hvad der forhindrer spiller 1 og 3 i at lave en midlertidig alliance i retning af:"vi angriber først hinanden, når vi har smadret ham i midten".
Quote from: SonnyNu er det jo heller ikke fordi jeg render og stripper koedet af babyer jeg har fanget i nabolaget.

Honsou

Enig. Det giver heller ikke rigtig det samme spil for 1 og 2, og ham i midten vil mest få tæv, og så slås de andre om gevinsten. Jeg er i hvert fald ikke blevet fristet til at lege 3 mands Battlelore endnu, men man skal aldrig sige aldrig. :)

Honsou

Jeg er begyndt at få blod på tanden mht. Battlelore igen, efter jeg pløjede igennem computerspillet.

Sjovt nok, fik jeg at vide at Chaos Lords var rigeligt balanceret med Move 1, da jeg skrev til FFG og påpegede at han var ubrugelig ift. så meget andet, men i PC spillet, har de sjovt nok givet ham Move 2.  8)

Til gengæld er der en pænt gal enhed i spillet, som jeg ikke har set IRL: En spider rider queen thingy til 18 pts (det er en great dragon OG en eagle rider tilsammen), hun har dog 10 wounds, skyder med 4 terninger, kan forgifte, får dobbelt lore på egne angreb, og har post-combat move som ørnen.

Nu burde der vel også snart komme noget nyt til Battlelore? Ny race f.eks. :)