News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cazino

????
Sønnerne kan du først bruge, hvis vi skal spille AWI. De er ikke født under FIW.

Det er vel noget med scout, native, savage, irregular morale. Lidt en indianer, med bedre moral.
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Draccan

Kom også lige i farten til at købe den figur (den er FED)

Cazino

Draccan

Dit link - smed en ordre på den tidligere i dag - lidt impuls-agtigt ;)

Cazino

Hehe. Håber den undgår tolden.

Draccan

Værdien er under toldgrænsen

Cazino

Godt.
Jeg køber mig en Magua fra conquest.

Draccan

Hej
Jeg er villig til at hoppe på en nr 2 hvis I tager 1 og 3 til Jugula (omend jeg måske supplerer op med 1-2 figurer fra Jeres teams løst). Det gode er de starters indeholder ekstra bits så man kan gøre sine figurer individuelle.

Hvornår bestiller I? Og skal vi ikke lave en skirmish dag i juli - gerne en længere lørdag eller søndag?

Cazino

Det lyder fedt. Der er jo heller ikke noget i vejen for de samme slaver. Og ja, man kan individualisere dem en del.
Jeg tænker at bestille når Tim kommer hjem. Det er aldrig godt for hobbyen når han tager på ferie. Jeg kunne godt være frisk på at se på en skirmish dag i juli. Hvis du allerede nu kan smide nogle datoer på bordet kan jeg se, om jeg har fri.

Draccan

Der er 28mm gladiatorer til 6£ for 4... men de er ikke så fede som Gripping Beast

http://www.crusaderminiatures.com/list.php?cat=1&sub=27&page=1

http://www.wargamesfoundry.com/ancients/gladiators

Foundrys er dog ikke helt dårlige men er 28mm. En fordel er dog man kan billigt krydre med spectators og dyr og dommere...

Nå ja der er også CP models
http://www.cpmodelsminiatures.co.uk/CP%20Models%2028mm%20Gladiators.htm

Og 

http://www.moonrakerminiatures.com/gladiators.htm

Blacktree har kun 8 gladiatorer men tilbud denne weekend
http://eoeorbisuk.com/collections/all/range_gladiators

Når det er sagt kan jeg sagtens forstå hvis I holder Jer til Gripping Beast og deres 35mm scale

rubber

Hej Lars og Casper.

Jeg savner også hobbyen herovre i det mørke Jylland, men her er nu meget hyggeligt. Og der er heller ingen billeder herinde, så det er dødssygt.

Vi kan også bestille gladiatorer og kort når der ruller penge ind på kontoen til den første. Måske vi kan spørge Sonny om han kan bestille gennem sin shop? Der er jo rabat på 20% så det er jo værd at tage med. Samtidig er pundet lavt, så det bliver jo en næsten gratis omgang... :P

Jeg må sige at jeg mest hælder til de gladiatorer fra Gripping Beast. De er godt nok ret billige de andre firmaer du linker til, men de er til gengæld heller ikke ret flotte.

Mvh. Tim

Cazino

Nu har jeg også kigget lidt på Dark Age. Det ser faktisk meget fedt ud.

rubber

Det er nu også et rigtigt fint system, det spiller hurtigt og let. Men det er nu figurer e der er det største trækplaster. Hvilken bande har du kig på? De er jo fede de fleste af dem, og der kommer jo figurer hele tiden som man gerne vil have.

Mvh. Tim

Cazino

Outcast, Forsaken primært. De andre har jeg ikke kigget så meget på endnu.

rubber

Ok, så har der lige været et par sider med tekst og ingen billeder, det er lidt kedeligt, det ved jeg. Her kommer lidt billeder af nogle fine figurer der kom ind ad døren fra Perry brødrene og de er bare virkeligt fine. Jeg tog lige et par billeder på vej til job, bare for at der skulle ske noget herinde:

Det er ikke lige til at se det, men der er ca. 50 figurer i disse pakker.

Nogle indianere med buer. Meget fine og stemningsfulde.

Sons of Scotland... Eller nogle skotske soldater der kommer til at udgøre hovedstammen af min styrke i starten. Officeren er også skotte.

Nogle civilister ville jeg også gerne have med, de er altså bare rigtigt fine.

Det var ikke meget, det ved jeg, men der sker da en lille smule, på trods af ferie og barselsforeberedelser og alt muligt andet der ikke er figurrelateret (eller sjovt).

Mvh. Tim

merlin

Endelig figur billeder igen :D der har ikke været battlereps eller dukke billeder alt forlænge, man kunne næsten gå hen og tro at du var ved at stoppe i hobbyen :'(

rubber

Hej Merlin.

Ja, det er lidt tamt med al den tekst, men sådan er det når man er på sommerferie i det danske land. Jeg var til gengæld i klubben igår efter arbejde, hvor jeg fik samlet lidt forstærkninger til mine to Bushido bander:

Tre til Ito klanen. Figurerne er rigtigt flotte, men med masser af små fiddly stumper og dele der skal limes på. Der er tre pakker mere på vej i posten, så der er mere at glæde sig til...

Temple figurerne var derimod meget lettere at samle, men også rigtigt fede. Jeg er ret vild med Hotaru the Firefly (hende med ild i skoene) og gorillafiguren er en af de fineste aber jeg har set til dato.

Hvis ikke det går noget galt så bliver de malet i løbet af næste uge, men der kommer ikke til at ske så meget herinde som der plejer, men jeg håber da at der kommer lidt en gang imellem.

Mvh. Tim

rubber

Muskets and Tomahawks

Jeg er kommet godt igang med mine indianere og skotter, De er alle baset og grundet og har fået et lag hudfarve. Her er lidt WIP billeder for ligesom at vise figurerne lidt frem og for at vise at jeg rent faktisk laver noget.

16 skotter med en officer. Jeg tror ikke at jeg kommer til at male alt for mange mønstre på kiltene, men nu må vi se. Strømperne bliver bare hvide tennissokker, jeg synes ikke at de der tern og felter ser ret godt ud på dem (og så tager de tid).

Seks rangers og otte civilister. Jeg er meget vild med de civilister og glæder mig meget til at få lidt maling på dem.

Seks indianere med musketter og seks med bue og pil. Det er godt nok to forskellige stammer, men der var jo også forskellige stammer der arbejdede for både englænderne og for franskmændende, så det synes jeg er ok. Og figurerne er rigtigt fine, så jeg kunne ikke lade være med at tage dem med.

Mvh. Tim

rubber

Bushido - Temple & Ito

Jeg er faktisk også blevet færdig med noget, det første hold som jeg fik hjem. Der er i mellem tiden kommet et nyt bundt figurer som også skal males og spilles med på et tidspunkt, men kommer tid kommer råd. Først og fremmest glæder jeg mig meget til at spille med dem her:

Temple of Rohan får forstærkninger.

Aiko & the Guardian. Jeg er ret vild med det her hold, den lille pige med gorillaen.

Horatu the Firefly. Kameraet ville hellere fokusere på på Ral Pharta dragen fra dengang jeg var 11 år, men den er også nymalet.

Master Po. tolv points rendyrket godhed og zen.

Ito klanen får også tre nye venner.

Kaihime Ito. Jeg glæder mig til at få lidt at skyde med, og det gør jo ikke noget at det er giftpile hun har med sig.

Hr. Samurai Ito. Masser af rustning og puder over det hele.

En lille bueskytte til fem point. Jeg tror mest at han skal løse nogle missioner og så ellers bare håbe på at han får ramt et ellet andet på et tidspunkt.

Mvh. Tim

merlin

Hov!! Hvad er nu det?? Skal i til at lege cowboy & indianere??

rubber

Hej Merlin.

Ja, vi skal til at spille Muskets and Tomahawks. Det virker som et rigtigt fint system og jeg glæder mig meget til at prøve det! Og ja, så er det jo med indianere og det er et plus!

Mvh. Tim

merlin

Quote from: rubber on 18 July, 2016, 19:40:27
Hej Merlin.

Ja, vi skal til at spille Muskets and Tomahawks. Det virker som et rigtigt fint system og jeg glæder mig meget til at prøve det! Og ja, så er det jo med indianere og det er et plus!

Mvh. Tim

Glæder jeg mig til at se mere til her.

rubber

Warhammer Quest - the Silver Tower

Jeg fik prøvet GWs nye spil the Silver Tower sidste fredag sammen med bla. Lazar (den streeteste af de streete), Nils, Alex, Sonny og Frederik. Det var faktisk en rigtig god oplevelse, jeg havde i hvert fald en fest. Reglerne er tilpas simple til at man kan sidde og lukke mundlort ud i stride strømme, men alligevel er det udfordrende nok til at man skal følge lidt med og tænke en smule over hvad man gør.

Figurerne er bare virkeligt flotte og godt lavet. Dem kunne jeg godt tænke mig at male en gang, når der ikke er projekter nok i skabet...

Endbossen med sine svampe (der healer venner) og sine minions. Det hele gik forholdsvist let for os, det kunne godt mærkes at vi var seks og ikke fire som det vist nok er meningen at man skal være. Men superlækkert spil som jeg gerne vil spille igen, måske over en pils eller tolv.

Mvh. Tim

rubber

Batman - the Miniatures Game

Jeg er begyndt at spille et browserspil på mobilen der hedder Arkham Villains, og det fik mig til at huske at jeg lige havde nogle figurer til Batman-spillet der skulle gøres færdige, så det fik jeg gjort igår.

Comissioner Gordon og Scarecrow.

Pingvinen og hans bande.

Det er rushed malet (som alt herinde), men det skal nok fungere på spillebordet. Jeg har haft spillet skubbet lidt væk fra min opmærksomhed (der i forvejen er ret okkuperet af ferie og en gravid kæreste), men jeg glæder mig til at får det prøvet på et tidspunkt.

Mvh. Tim

rubber

Muskets and Tomahawks

Mine MaT skotter er næsten klar til kamp. Der mangler lige lidt græs på baserne, men det kommer når jeg har det hele færdigt på en gang, det må være lettere.

Der er to enheder af otte mand og en officer til at styre slagets gang. Det er meget fristende at kalde ham Connor McCloud, så det tror jeg at han skal hedde.

Den ene deling bliver ledet af en grenadier med pelshue og så er der en sækkepibe. Der er noget ret sejt over at tage i krig med en sækkepibe.

Den anden deling og Connor.

Et billede over det samlede fremskridt. Jeg vil skyde på at jeg kan gøre resten færdigt på ca fire timer, der er ikke så mange detaljer på indianerne og på rangerne, så de er næsten lige i skabet.

Mvh. Tim