News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

rubber

Tja, gripping beasts har en fire points starter til 51.50 pund, det synes jeg ikke er så slemt, men jeg har jo også flere penge end forstand (ikke at jeg har ret mange penge heller, men alligevel). Så kan man lige supplere med otte krigere til fods og fire hearthguard på hest og så har man en ret fin hær tænker jeg...

Mvh. Tim

Hjelmen

Over 500kr er også dyrt, i hvert fald for mig :) Den hær jeg ville lave er så også nærmest kun rytteri, så der skulle jeg bruge næsten 1000kr bare for at lave det jeg gerne ville. Så meget forstand har jeg dog alligevel stadig tilbage ;D

Men en russer-starter er til at overkomme i pris :)

rubber

Ja, det er mange penge, jeg tror bare at jeg stadig sammenligner med hvad man skal betale for en warhammerhær, så er det rørende billigt.????

Men jeg synes at du skal prøve spillet og se om det er noget, måske næste gang Rasmus og jeg tørner sammen.

Mvh.

Hjelmen

Det vil jeg gøre :)

Den monetære overvejelse går meget på om det er noget jeg overhovedet får malet, eller om det bare er fascinationen der råber højest. Og jeg tror umiddelbart det bare er fordi det er nyt og spændende; for projekter har jeg nok af ;D

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

rubber

rubber

Quote from: Hjelmen on 14 May, 2015, 13:11:10
Det vil jeg gøre :)

Den monetære overvejelse går meget på om det er noget jeg overhovedet får malet, eller om det bare er fascinationen der råber højest. Og jeg tror umiddelbart det bare er fordi det er nyt og spændende; for projekter har jeg nok af ;D

Jeg er helt med på den med at det ser nyt og shiny spændende ud, og ligner det næste store, for så bare at ligge i skabet og irritere. Jeg er også lidt spændt på hvor meget Saga holder efter fire-fem spil. Men lige nu er jeg klar på at lave seks points normannere. Men så er der alt det andet der også trækker og der kommer snart Frostgrave. Men kig ned på tirsdag og prøv et spil, så kan det være at du kan proxie nogle russere på et tidspunkt.

Mvh. Tim

rubber

Infinity

Jeg har fået lidt forstærkninger til mine yo-jing. En sniper ninja, en doktor/ingenør og en pige med et tungt maskingevær

Og så har de gamle figurer fået lidt orange på sig også, for ligesom at give dem lidt pang:

Nu med virkende billede

Det synes jeg liige giver lidt mere til figurerne. Og så er orange en af de bedste farver hvis man skal gemme sig i en by i fremtiden... Eller noget.
Der skulle gerne være en regelbog på vej til mig i posten, så det glæder jeg mig meget til. Både at læse reglerne lidt nærmere og til at spille Infinity igen.

Mvh. Tim

Overhamsteren

Jeg kan ikke se pang-billedet
Bortgives:

TF Riley

rubber

Saga

Asbjørn Riis Anglo-Danere nærmer sig Rasmus vikinger

Så blev det tid til andet spil mod Rasmus vikinger i Saga. Vi følte at vi har så meget styr på reglerne at vi ville prøve en mission. Den gik ud på at Rasmus havde to enheder og warlord der gemte sig i tre huse (der af en eller anden grund ikke skulle stikkes i brand) mens jeg havde alle mine fire enheder, som bare skulle dræbe alle vikingerne. Det skulle jo være let nok for mig, dobbelt så mange mænd, dog skulle de gå lidt over bordet, men hvad pokker. Hvis Rasmus kunne dræbe min Warlord vandt han spillet.

Mine karle (ceorls) angriber en kriger enhed

Det gik ikke så godt, så mine huskarle med danerøkser må lige rydde lidt op:

Asbjørn Riis overser slagsmålet på sikker afstand

Herefter går den lidt frem og tilbage, der bliver givet lidt og taget lidt, Rasmus er tilbage med warlord og to huskarle, jeg charger meget ind, rammer med lidt, rykker tilbage, charger igen etc.

Tilsidst får Asbjørn Lennart (det fik vi døbt ham, men det er måske lige strengt nok) ned med nakken

Det var dog ikke nok til at vinde spillet for Rasmus havde to huskarle tilbage inde i et hus og vandt derfor spillet.
Denne gang var det dog ikke fordi at jeg slog lige så miserabelt som sidst, jeg slog faktisk meget bravt. Det der mest var imod mig, var at anglo-danerne bare ikke er så gode til at komme af med fatigue, som jeg virkelig fik meget af rigtigt hurtigt. De ville nok have været noget nær perfekte til at være forsvarere i denne mission, men sådan er det jo nu engang.

Spillet flød rigtigt godt denne gang og vi har nogenlunde styr på hvordan man gør tingene, det kræver nok bare lidt flere spil rigtigt at lære at bruge battleboardsne. Så det holder stadigvæk, Bo. Du kan godt købe de russiske hedninge.

Jeg har ladet mine figurer stå nede i vindueskarmen i spillerummet og reglerne står i reolen  hvis der er nogen der har lyst til at prøve et spil eller to.

Mvh. Tim

Hjelmen

Quote from: rubber on 20 May, 2015, 13:53:46
Spillet flød rigtigt godt denne gang og vi har nogenlunde styr på hvordan man gør tingene, det kræver nok bare lidt flere spil rigtigt at lære at bruge battleboardsne. Så det holder stadigvæk, Bo. Du kan godt købe de russiske hedninge.
Bare sådan helt hypotetisk  ::) - hvor mange point spiller I så med? 4 eller 6?

Overhamsteren

Jeg spillede med 2pts og Tim spillede med 4pts :P
Bortgives:

rubber

Ja, det er sandhed. Indtilvidere har vi kun to startersæt. Det er en meget god størrelse til at starte med, synes jeg. Selv om det er et rimeligt simpelt system, er der alligevel en del der skal læres. Der er noget med at seks points er der det er mest balanceret, men jeg ved ikke hvor meget det passer. Det virker egentlig balanceret nok på fire pts.

Mvh. Tim

Hjelmen

Det er fint, så blev det pludseligt lidt mere spiseligt - de to ekstra point bliver hurtigt til 10-15 dukker mere  :D

Man skal vel reelt set også købe den bog som ens fraktion står i? Bare for at få battleboard og de ekstra regler der nu engang måtte være?

rubber

Ja, det er de ekstra figurer der koster en del, medmindre at du bare vil have flere hearthguards, de løber jo ikke op i så meget. Det er umiddelbart dem jeg har mest fidus til, de rykker bare lidt mere end krigerne. Jeg har ikke prøvet trællene endnu, men de virker ret... Ikke så gode at jeg er helt vild efter at male tolv af dem.

Du skal bare have den bog hvor det battleboard som du skal bruge er i. De regler der er i grundbogen er let lært, så det er mere bare armylisten du skal bruge. Jeg vil også lige sige at de terninger med print på er flotte og stemningsfulde, men ikke et must, slet ikke til tolv pund for otte styks. Der bliver selv jeg for nærig. Almindelige d6 virker ganske fint.

Mvh. Tim

Hjelmen

Jeg tænker at hvis jeg alligevel skal have en starterboks og en bog, så er terningerne en dråbe i havet ;D

Men hvordan faen får jeg nogensinde malet de 30 dukker?! Der skal da godt nok være udpræget meget fart over feltet.

rubber

Thats the spirit, Bo. Når man nu engang er faldet i kan man lige så godt give den gas.

Mht. Til at få dem malet i på en overskuelig måde, så var samlebånd vejen frem for mig. samle og base og grunde det hele i en omgang. Hud på dem alle på en gang, træværk og metal ligeså. Jeg havde dem stående i et låg for overskuelighedens skyld. Så tog jeg en figur ud, malede en farve, tog den næste ud og malede en farve osv. til låget var tomt. Så kom jeg en farve til på, på samme måde og fyldte låget op igen. Samtidig brugte jeg en lidt begrænset palette, for ikke at skulle bruge tid på at tænke over hvilke farver jeg nu skulle give den og den mand.

Det var ikke så zen-hygge-af stressende en oplevelse, men det var meget tilfredsstillende at have de to bander klar på ret kort tid. Havde jeg skulle bruge længere tid på det ville jeg være gået død i det og ikke have fået noget som helst lavet.

Mvh. Tim

Hjelmen

Det kan også sagtens være at airbrushen kan hjælpe lidt :D

rubber

Freebooters Fate

Var der nogen af jer der nåede at komme med på den fedeste af trends, Freebooters Fate? Et piratspil med super lækre figurer af Werner Glocke der bare ser så flotte ud at det næsten er for meget af det gode. Det gjorde jeg, sådan cirka lige den tid det tager at bestille to hold og en regelbog med kort på nettet, til når de kommer i posten en måned efter.

Jeg havde valgt fem fede pirater og fem flotte impalas (IG). (man kan også spille med piratgobliner eller assassins creed wannabees). Planen var at de skulle males så flot som jeg overhovedet kunne... Og så blev de grundet og lagt i en skuffe i et par år. Indtil jeg startede i RT, så kom de på bordet igen og fik lidt farver, til motivationen forlod mig fuldstændigt. Siden har figurerne været det første jeg så når jeg åbnede mit skab. Så, i tirsdags smed jeg håndklædet i ringen og washede og drybrushede dem færdigt; et af de lette flueben til mig og figurerne kunne pakkes i sætterkassen bagerst i skabet.

Piraterne:

Impalas:

Så er det gjort. Jeg vil egentlig gerne prøve at spille det en dag, det virker som et sjovt system med kort som random generator og en masse fede special characters. En skønne dag.

Mvh. Tim

rubber

Quote from: Hjelmen on 21 May, 2015, 08:43:14
Det kan også sagtens være at airbrushen kan hjælpe lidt :D

Det er nok også en god løsning, selv om det er lidt snyd. De havde jo ikke airbrush i vikingetiden.

Mvh. Tim

rubber

Empire of the Dead

Jeg fik mig et spil EotD med Søren (Thunderlegs) igår og her er en lille opsummering af kampen.

Vi spillede med 150 shillings bander, jeg tog Holy order (munke) og Søren spillede Nosferatu (gæt selv).
Det gav mig En leder munk i half armour med kølle, en confessor med fakkel og crossbow og en knight brother med sværd, en brother med pistol og kølle og to med crossbows.
Søren havde en vampyr med sværd, en helt med sværd og kniv, to thralls med hunting rifle og en thrall med pistol og sværd og to flagermusesværme.

Startbilledet; jeg vælger i bedste dnd stil at sprede mine mænd, mens vampyren og venner står sammen nede i hjørnet

Vi rykker lidt forsigtigt frem i starten og skyder lidt på hinanden uden at der sker så meget. Ok, Søren får munken med pistol og kølle ud med en hunting rifle ret tidligt, men ellers ikke så meget.

Min leder får flagermuse ned med nakken

På min venstre side ser det godt ud. Jeg har en broder med crossbow der sikrer og min leder får en batswarm ned, mens min knight brother flyver (!) ned for at slås nede ved dasset.

Slaget om dasset, episk er dette spil

Thrallen går ned og leder og knight løber og flyver ned mod baglinien, hvor vampyren gemmer sig.

Vampyren er nede og jeg har vundet...eller?

De kommer ned og slås med ham og får ham ned... Men det er jo sådan i spillet at når man er down kommer man oppå en etter (på en d10) og det gør han, altså lige efter at thrallen med hunting rifle har skudt min leder. Så har Søren en tur hvor alle mine munke går ned og han vinder spillet.

Bagefter prøvede vi at rulle for skader og indkomst og  expirience bonus og det virkede egentligt meget fint.

Mine tanker om spillet er at det er ganske hyggeligt. Reglerne er ret loose og der er måske et par ting der skal houserules, men fint til hyggespil.
Det er svært at sende fjender helt ud af banen, men det behøver man måske heller ikke. Jeg mener hvor stor er chancen for at de kommer op på en etter? Generelt stod vi for længe og slog på hinanden mens vi lå ned.
I det her spil var missionen en ren gang fight hvor vi bare skulle tæve hinanden, og det er sjældent så spændende. Næste gang skal der nogle missioner til, og måske nogle af Bo´s scemes. Det giver lige lidt ekstra.
Til kampagnespil er reglerne nok også ganske fine... Så længe at man holder sig fra at gå amok i at få den sejeste bande i en fart og holder sig fra at give alle sine mænd hunting rifles, der er virkeligt gode, eller andet uber gear, så går det nok.

Alt i alt glæder jeg mig til at få et par spil mere... Og måske få prøver de andre to bander.

Mvh. Tim

merlin

Lækkert med nogle battle rep's, thumbs up herfra :)
Freebooters fate ser spændende ud ;)

rubber

Tak skal du have, Merlin. Jeg synes også at det er ret hyggeligt at skrive dem, så fedt at du læser med.

Jeg har også fået ret meget lyst til at spille Freebooters Fate. Der er altså nogle sjove regel mekanikker som jeg godt kunne tænke mig at prøve. Hvis du kommer forbi Rogue Trader en dag så gir jeg et spil. Jeg sidder faktisk og overvejer at købe to figurer til hvert hold mere. De har dem på King games og jeg skal alligevel have nogle nye pensler.

Mvh. Tim

rubber

AE-WWII

Jeg har talt lidt med et par stykker nede i klubben om AE-WWII, og har fundet mine gamle figurer frem og washet og brushet dem lidt op, så de ser lidt friske ud, hvis der skulle være nogen der får lyst til et spil. Der er også lige den bande der mangler maling, men det kommer måske lidt senere.

Jeg vil ikke skrive så meget om spillet her, bare henvise til Anaxagoras blog, hvor han gør et rigtigt godt stykke arbejde ud af at forklare hvad spillet handler om. At jeg selv, i al beskedenhed naturligvis, smider et par guldkorn i tråden gør det jo ikke værre. http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=37709.0

Great Britain

Engelske paratroopers med druide, golem, green man og mystisk moaa agent

Deutschland

Tyske eksperimentalister med gal videnskabsmand, bøllesoldat, Feuersoldaten, abgeherzsoldaten og lidt almindelig naziondskab til at fylde op

Mother Russia

Russiske tropper med politjuk, psykisk sensitiv agent, kamp chimpanser (chumans) , en sniper og en nogle almindelige soldater

Spillet er et rigtigt fint og velfungerende skirmish spil og jeg kunne godt tænke mig at tage et spil eller to en dag. Man kan jo så også snildt bruge sine bolt action figurer og så bare lige smide et par varulve eller noget ind i sit detachment, så det er ret let at få lidt scifi/horror krydderi til sin anden verdenskrig.

Mvh. Tim

Edit: regelbøgerne står nede i biblioteket i klubben.