Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

merlin

Flotte dukker, og spillet lyder tiltalende... Men jeg skal modstå at begynde eller starte på flere spilsystemer :o 8)

rubber

Tak for det Merlin. Jeg kender godt problemet, med at have for mange projekter ad gangen. Jeg er bare ikke så god til at stå imod. Men jeg giver som altid gerne et prøvespil, som jo er helt gratis.  :)

Mvh. Tim

jonno

Ummmm.... Nazi-walkers...

rubber

Puha, Bo. Ringer du lige til min kæreste og forklarer hvorfor vi ikke har råd til at tage på ferie i år?

Nej, jeg har heldigvis lige fået mit fix af figurer for denne måned, men det er nogle rigtigt fine figurer de har til Secrets of the third reich. Jeg har også brugt nogle af dem i mit englænder detachment til AE-WWII, så der er jo mulighed for at bruge dem i begge systemer.

Jeg prøvede SotTR for nogle år siden og synes egentligt at det er meget fint. Det er måske ikke helt lige så elegant som AE, men det giver mulighed for at lave nogle større hære og nogle af de der fantastiske walkers og køretøjer. At SotTR så stadig lever lidt mere end AE er et stort plus. Jeg tror dog ikke at jeg hopper på kickstarteren nu, men venter og ser om det er noget der kommer til at fange an nede i klubben. Er der nogen af jer der hopper på kickstarteren eller spillet, når det engang kommer om et års tid?

Mvh. Tim

rubber

Plast Craft Games terræn

Sådan ser elleve små bygninger ud når de kommer fra Plast Craft Games

Jeg faldt over firmaet Plast Craft Games for et par uger siden og blev meget imponeret over de meget fine huse, og til meget rimelige penge. Det lød næsten for godt til at være sandt. Så det skulle jeg da have noget af. De har især nogle bygninger der er fine til Saga og nogen der er gode til Freebooters Fate, så dem valgte jeg inde på deres hjemmeside for ca. ti dage siden. Det blev 80 Euro i alt, med 17 € i fragt. Det er jo ikke slemt, for alle de lækre ting tænkte jeg og trykkede på køb.

Et hus i ørkenen ser sådan ud når det kommer i posten!

Så var det jo bare at vente og i mellemtiden kunne jeg jo så læse om produkterne på nettet... (all right, det bør være omvendt, men sådan er det jo af og til). Det var godt nok ikke mange pæne ord Plast Craft fik med på vejen. Lige fra det er det værste lort, til tja, man får hvad man betaler for. Så jeg var ret spændt da pakken arriverede på RTs adresse (efter ni dage, hvilket vist er ok, når det er fra Spanien) og jeg åbnede pakken.

Mit første indtryk var da også, ja man får hvad man betaler for. Jeg har kun købt færdigt, samlet terræn før dette her, så det så ret udfordrende ud. Men jeg klør på med krum hals og begynder at samle det første sæt:

Sådan ser stumperne ud, når de er trykket ud af rammerne

Det tog mig ca. 30 minutter at samle dette hus, hvilket liiige er lidt for hurtigt. Tingene skal samles med sekundlim og så er der ikke så meget fortrydelses tid hvis det ikke lige er den rigtige side man har limet, eller hvis noget bliver lidt skævt er det svært at få det trukket fra hinanden igen.

Oberst Garcia synes godt om dette!

Der var også en pakke med to andre ørkenhuse, som også blev samlet i en ruf.

Oberst Garcia synes endnu bedre om dette!

Jeg havde på forhånd besluttet mig for at prøve at give husene lidt tekstur ved at lime lidt meget fint sand på (fra Rungsted Strand ikke desto mindre). Her på billedet kan man se at det er ret tydeligt at se at der er nogle ret store gaps mellen styrofoam delene, der passer rigtigt godt sammen, og resin delene (døre og vinduer). Det er lidt mærkeligt synes jeg, når man har et produkt der er ret præcist lavet at man ikke har kunne få delene til at passe bedre.

Oberst Garcia er skeptisk, for at sige det mildt

Så er det grundet. Skarrd banden blev grundet i samme hug, men det er en anden historie.

Sådan ser det ud nu og jeg er egentlig meget tilfreds med det. Det er sådan set ganske fint terræn til prisen, det største aber dabei er jo at der skal bruges en masse tid på at samle og male det. Nu gik det lidt for stærkt at samle tingene, men indtil videre har jeg brugt halvanden time på det og det synes jeg egentligt er acceptabelt. Nu er jeg bare spændt på at se hvordan det bliver når det er malet, hvilket jeg håber at jeg får tid til i morgen.

Mvh Tim.

Grobut

Jeg syntes det ser rigtigt interessant ud - som du selv siger har du rushet det lidt.

Er nu ret sikker då du nok skal få det til at se godt ud.   8)

Du kunne også overvejer at penselgrunde det med Gesso, det tager lidt længere tid, men der er er mere "fylde" i gessoen og man kunne også blandet sandet direkte i det i stedet :)

(tror da jeg skal have lidt Western og medievel huse til et Open Combat hjemmebord)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

rubber

Hej Christian.

Tak skal du have, jeg er egentlig også meget glad og begejstret for produktet. Det kræver lidt mere arbejde, men jeg hygger mig ret meget med det så det er jo helt fint.

Jeg vil prøve at bruge gesso til mine næste bygninger, der sjovt nok er mideivil bygningerne. Kan man stadig få dem i Panduro hobby ved Nørreport?

Ørkenbygningerne er klar til maling.

Jeg købte mig fire akrylmalinger (ca.10kr. stk.) go en pensel til en flad femmer, så der kunne blive smurt noget maling på bygningerne. Det gik ret let, der er ikke mange detaljer at tage hensyn til, så jeg kom frem til dette resultat på ganske kort tid (dvs. tørretiden var ret lang, men blev udnyttet på bedste vis(se næste post)):

Oberst Garcia er ikke så lidt tilfreds

Formanden for Københavns Freebooters Fate miljø er også godt tilfreds

Mvh. Tim

rubber

Plast Craft Design

Tørretiden blev brugt til at samle mine midievil bygninger, der egentlig mest er tiltænkt Saga, men også udemærket kan bruges til alt muligt andet

Et af de største drawbacks ved PCDs gamle ting er at der ikke er struktur på andet end resinstumperne der følger med. Til ørken bygningerne smurte jeg sand på, men det kommer ikke til at virke på middelaldertingene, så jeg har brugt et sculpting tool og en knækket maler pind til at få det til at se ud som træ, med årer og det hele. Hvordan det kommer til at se ud er lidt svært at vurdere før det er blevet grundet, men lige nu er jeg ret tilfreds med resultatet:

Asbjørn Riis er også glad

Den første jeg fik samlet er ret simpel, trællenes bygning, vist nok. Jeg overvejer om der også skal lidt græs på taget, for at gøre det hele lidt mere spændende. Det afgør jeg når den er malet.

It takes a village, eller sådan noget...

Det er ret tydeligt at det er en udvikling i PCGs ting og middelalderkitsne er en del bedre at samle end ørkenbygningerne. Fælles for begge er, at det faktisk er ret let. Jeg kan se på deres hjemmeside at der er noget struktur på deres WWII ting og det kunne måske være sjovt at se på på et tidspunkt. Men indtil nu er jeg ret tilfreds med produktet. Jeg har nogle fantasy bygninger som også skal samles og de ser ud som om at der er lidt mere detaljer på dem, de er også de dyreste, til 13,50 € for en pakke med tre.

Min foreløbige konklusion er at det er pengene værd. Hvis man ikke er ked af at bruge lidt tid på at samle og nørkle lidt med tingene får man noget rimeligt fint terræn for en lille skilling. Tingene står selvfølgelig nede i klubben, så i kan se dem selv. Skriv endelig hvad i synes om dem her, hvis i har lyst.

Mvh. Tim

Overhamsteren

Ser sgu ret fedt ud indtil videre, hvor lang tid brugte du i alt på ørkenbygningerne?
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

rubber

Tak skal du have, Rasmus. Jeg tror at jeg brugte ca to og en halv time i alt. Meeen det var også lidt rushed.

Mvh. Tim.

Grobut

Det bliver brand godt Tim!  8)

Ang. Gesso tror jeg ikke Panduro fører det længere. Du skal nok have ind i en "riftig" kunstforretning.
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Silva

Flotte ørkenbygninger! De skal helt sikkert ses på et ørkenbord! Når du får brugt dem, så tag endelig billeder af det.

I øvrigt synes jeg, at teksturen på din bræddehytte umiddeæbart er blevet fin. Bliver spændende at se den med maling på.

God weekend.
- F.

rubber

Tak skal i have begge to.

@Christian, ok, så må jeg jo finde en kunstmaleforretning der har det. Jeg har egentlig også gerne ville prøve at bruge gesso til at grunde figurer, så det skal også testes. Hvad skal du forresten bruge western bygninger til? Noget cowboyspil?

@Silva, jeg synes også at træstrukturen på bygningerne er blevet meget god. Det er bare ikke helt til at sige hvordan det kommer til at fungere før det er malet. Jeg skal nok tage billeder af det hele.

God weekend. Mvh. Tim

TwoByFour

Det er blevet nogen najs bygninger Tim, de er ret seje. Især den der træ-struktur, hvis den ender med at se så godt ud malet som det virker til den gør så er det en vindermetode du har det. Det er i det hele taget en ret fed log du har dig her.

Skal vi snart have et spil Saga? :)
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

rubber

Tak skal du have, Rasmus. Jeg synes også selv at det er en ret snedig metode jeg har fundet på, især hvis det ser godt ud når det bliver malet.

Jeg er helt klar til et spil Saga med dig snart. På fredag måske? Er du ved at få lidt fritid igen?

Mvh. Tim

Egrimm

Jeg har nogle af deres Malifaux bygninger, der vist er noget nyere, og der er en ok mængde detaljer præget i plastikken som sten osv. så som du siger er det nok de ældste der er mest simple.

Dine bygninger ser for øvrigt ret lækre ud nu de er færdige, du har fået lavet en rigtig fin træ struktur på hytterne.

rubber

Tak Egrimm.

Jeg har kigget en del efter Malifaux bygningerne, de er ret fede synes jeg. Jeg ville bare lige prøve nogen af deres billigere set før jeg køber de store dyre.

Er der trykt struktur i selve skumplastet, eller skal man selv sørge for det, lidt ligesom på dem jeg har lavet? Har du billeder af dem du har samlet/malet?

Mvh. Tim

Egrimm

Der er trykt struktur i dem, ikke meget men et passende grundlag for de typer sten vil jeg sige. Dem jeg har pakket ud og samlet (men ikke nået at male endnu) er kapellet og gravsten, men har også det ene byhus der dog ikke er samlet endnu så det siger ikke så meget. Jeg tager nogle billeder næste gang jeg kommer i kælderen (hvilket vil sige inden for de næste 30 min :p ), lægger billeder op derefter.

Egrimm

Her er billedet af de samlede men rå bygninger:

(klik på billedet for at få det i stor størrelse for bedre at se detaljerne, de drukner især på kapellet i at blive gjort mindre.)

Som man kan se er der presset revner og en smule ornamentering på gravstenene og mursten og ornamentering omkring døren på kapellet. Samlet er jeg ret godt tilfreds med kvaliteten af bygningerne.

rubber

Mange tak skal du have, Egrimm. Det er dælme service der vil noget!

Jeg synes at det ser rigtigt godt ud det kit! De stiger så også tilsvarende i sværhedsgrad jo længere op man kommer, men jeg tror at jeg skal have mig nogen af dem på et tidspunkt.

Mvh. Tim

Egrimm

NP, vi skal da hjælpe og inspirere hinanden. Således fik du mig til at få malet gravstenene, de burde være klar i aften eller i morgen :)

TwoByFour

Tim, fredag er umiddelbar lidt svær mht sage, men næste uge?
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

Egrimm

Man kan se gravstenene ovenfor i malet tilstand i min egen blog her, de er lette at gå til malemæssigt - de malede nærmest sig selv.

Når jeg kender kvaliteten af dem og ser dine bygninger får jeg næsten lyst til anskaffe flere af deres ting, de middelalder huse er ret fede, glæder mig til at se dine når du er færdig.

rubber

Hej allesammen. Der er ikke sket det store med middelalderbygningerne, men de er da blevet grundet med gesso (med en lille sjat vand i):

Ragnar glæder sig til at flytte ind

Der er lige et par helligdage der skal udbedres, men ellers er jeg godt tilfreds med hvordan det skrider frem.

Træårerne jeg har ridset i skummet er stadig rimeligt tydelige

Det er sådan set der jeg er lige nu med middelalderbygningerne. Der står på gesso-bøtten at det skal tørre i seks timer, så jeg kunne ikke lave mere på dem igår. Så mens de stod og tørrede så samlede jeg det sidste kit fra min mailorder:

Cigarrygende dværg er... Seriøst, jeg er ved at være træt af de puns.

Det er tre fantasy bygninger, designet til Nemesis, men kan vel bruges til det meste fantasy. Det her kit er jeg meget begejstret for! Der er en masse for detaljer og skæve vinkler der giver en del liv til bygningerne og man kan bare mærke at PCG er kommet et stykke videre. Der er fortrykt lidt detaljer på tagene, men jeg har stadig lavet "årer" i træet. Jeg har trykket lidt hårdere denne gang og det skulle gerne være lidt tydeligere på dem her. De er også lidt sværere at samle, dels fordi at der er tre kits på to ark og man helst ikke skal blande det sammen, men også fordi at der bare er flere detaljer og ting der skal limes fast.

Et fuglehus med fuglehus på

Jeg glæder mig ret meget til at se dem med maling på, der er bare rigtig meget stemning i de huse. Men først skal jeg have mine vikinge ting klar, forhåbentlig til på onsdag, hvor der skal spilles lidt Saga.

Quote from: Egrimm on 15 June, 2015, 18:52:35
Når jeg kender kvaliteten af dem og ser dine bygninger får jeg næsten lyst til anskaffe flere af deres ting, de middelalder huse er ret fede, glæder mig til at se dine når du er færdig.

Jeg må sige at jeg også har fået lidt blod på tanden nu. De er ret fede de kits de har og det er altså ret hyggeligt at sidde og nørkle med. Nu må vi lige se hvor meget jeg har lyst til at lave når jeg er færdig med det hele, men jeg kunne nu godt tænke mig at lave nogen af deres fukei ting og deres wwii bygninger ser også fine ud.

Mvh. Tim