News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Rubbers roderier.

Started by rubber, 06 December, 2014, 12:26:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

blomkaal

Shit, du er effektiv, Tim! Det er sgu imponerende at følge med i :) Glæder mig til at høre mere om MaT.

rubber

Mange tak, Jens Henrik.

Jeg glæder mig også meget til at få mig et par spil. Det virker som et "i den lette ende" spil, som man ret hurtigt kan lære. Man trækker kort for at se hvilken rækkefølge man aktiverer i og det plejer at være ret sjovt.

Mvh. Tim

jonno

De ligner, at de er klar til en tid før menneskeretsdomstole og forbrydelser mod menneskeheden.  :)

rubber

Haha, det er godt sagt! Jeg tror helt klart også at de er med på den værste.

Mvh. Tim

Master Ciaphas

Quote from: rubber on 20 April, 2016, 07:23:57
Kings of War 15mm

Kings of War har ret meget vind i sejlene for tiden, og jeg ville ret gerne prøve det, men jeg har ikke en aflagt fantasyhær jeg kan bruge som proxy. Jeg har dog to 15mm hære, en stor gallerhær og en lidt mindre germanerhær. Da reglerne er gratis på nettet (vi har også regelbogen i klubben) tænkte jeg at jeg ville slå to fluer med et smæk og teste reglerne og også få flyttet lidt rundt med mine figurer.

Hvor er det dog lang tid siden, at jeg har fået taget et ordentlig kig i din blog, Tim. Og novra hvor ser det godt ud, at du får spillet med dine gallere og germanere! Jeg er ganske imponeret over, at du har nået at male dem alle, på så kort tid! Det er jo snart ét år siden, at jeg købte romerne, og til sammenligning, har jeg fået malet to romere og 9 slyngler fra de baleariske øer... Jeg kommer til at have fri det meste af september, så det kunne være, at du var villig til at tage en kamp mod en lille romersk styrke...eller en tilbagevenden til det Hellige Land med nogle grumme muslimer mod nogle grumme kristne riddere :-D

Mvh
Master Ciaphas

rubber

Hej Jørgen.

Mange tak, det var ret fedt at have figurerne på bordet og flytte lidt rundt på dem og rulle nogle terninger. De mangler lidt nogle romere at slå på, så det ville være fedt hvis du får dine færdige så vi kan rykke lidt med dem til september. Der burde jeg kunne få en tre-fire timer til spil og leg håber jeg.

Det tager faktisk ikke så lang tid at male de figurer, hvis man bare laver lidt samlebåndsarbejde. Det er ret dejligt at have sådan en hær stående og klar.

Mvh. Tim

blomkaal

Rigtig fin idé. Hvad synes du om KoW, og var det let at skalere ned? Jeg er selv ret hooked på at prøve kræfter med noget 15mm. Mine nye lokale ligesindede spiller ancients (Hail Caesar i ca. 400BC til år 0) hvor jeg har kig på nogle kinesere, og et par WW2 spil (FoW og Battlegroup) som også frister ret meget. Er ret spændt på at prøve at male noget andet end 28/32mm :)

Hvad er dine to 15mm hære købt ind til?

rubber

Hej Jens Henrik.

Jeg synes at 15mm giver bedst mening for mig hvis man skal spille KoW. Det er lettere at lave noget der ligner en horde af krigere uden at det koster en bondegård og tager tre år at male... Og så er der mange andre systemer man kan bruge dem til, udgangspunktet var Hail Caesar, men det var lige KoW der var the rage på det tidspunkt.

Vi beholdt bare målene i tommer når vi spillede det, enhederne rykkede godtnok meget stærkt, men det synes jeg var ret fint. Vi spillede på 4x4, mener jeg.

Jeg kigger også meget på 15mm WWII, Forged in Battle har nogle fine figurer. Har du kigget på Disposable Heroes eller Chain of Command? Jeg har haft lidt kig på dem og vil gerne lave nogle Platoons til de systemet når jeg engang har barsel. Begge regelsæt virker virkeligt gode.

Mvh. Tim

blomkaal

Jeg overvejer lidt om man bare kan nøjes med at skifte måleenheden fra tommer til cm når man går fra 28 til 15mm.

Der er nogle stykker inde i Einherjerne som vistnok spiller CoC. Der har i hvert fald været snak om det i Facebook-gruppen, og jeg har læs et review af det; det lyder ret fedt! De spiller dog vist primært FoW og Battlegroup derinde, så jeg regner med at lave en lille (ha!) sovjetisk hær, som forhåbentligt kan bruges til begge dele. Med lidt held kan den også bruges til Iron Cross (hører gode ting om det fra nogle af mine britiske Malifaux-bekendte), CoC og Bolt Action/Konflikt '47 (fordi walkers!).

Jeg havde egentlig bare regnet med at bruge FoW-figurer, men Forged In Battles' er nu også meget fine... Og så lokker det der kinesere også... :P

rubber

Det er vist standart at man går fra tommer til centimeter når man går fra 28 til 15 cm. Det har jeg i hvert fald set i et par regelsæt, så der må vel være noget om det. :)

Man kan også bare lade skalaen stå og bruge de oprindelige mål, så kan man stadig spille på f.eks. 4x6 borde. Det tror jeg er fedest. Men det skal nok lige testes. Det fungerede fint med KoW synes jeg.

Jeg tænker at man kan bruge WWII figurerne til de fleste regelsystemer, det synes jeg er en ret fed ting. Og de ting man kan få til Konflikt 47 i 15 mm er rigtigt fine. Det skal der også leges med.

De samuraier du linker til ser rigtigt fine ud, har du et regelsæt til dem?

Mvh. Tim

blomkaal

Kineserne har jeg kigget på ifht. Hail Caesar, som de er et par stykker i Einherjerne som spiller, men jeg har også kigget lidt på Impetus. Jeg læste en tråd på TMP hvor en spurgte efter hvilket af de to systemer der var bedst, og der blev nævnt at det ene var bedst til en mod en, og det andet var bedre til multiplayer-spil, så det tænker jeg at jeg også lige skal kigge lidt på :)

merlin

Nu må du ikke glemme Yo-Jing, det må snart være tid til Infinity igen...

rubber

Nåja, det der Infinity noget. Jeg har lidt gang i en Guijia, men jeg har lige rodet med nogle andre ting. Jeg synes lidt at jeg fik lidt rigeligt Infinity efter vores liga, men det kommer nok igen på et tidspunkt.

Mvh. Tim

Draccan

Cazino

Nice. Meeeen " Brug 193 pund, så får du regelbogen gratis."
Immer weiter Rollo, immer weiter!

Draccan

mjoh det er 15% rabat hvilket jo er mere end jugular, muskets og de fleste andre spil tilbyder .... man behøver heller ikke fire hære per person ...

rubber

Uha, det ser virkeligt fedt ud. Det kunne jeg godt finde på at kigge nærmere på en dag. Jeg skal lige høre lidt mere om reglerne, om det holder. Men settingen er superfed og jeg synes også at warbandsne er ret seje.

Jeg har 33 zuluer i en kasse på loftet som nok kan bruges og man kan jo nok finde billigere alternativer til de fleste figurer (f.eks. Kunne mine Rangers til MoT jo godt gå for den hvide mand på ekspedition).

Kassen med krokodiller og gorilla og bærere er bare alletiders.

Mvh. Tim

Cazino

Tim, dine Rangers har forladere og uniformer fra 1700 tallet. De kan IKKE bruges som engelske eventyrere fra slut 1800.

rubber

Nårh, de havde vel stadig nogle stykker tilbage. Det havde bare været smart at kunne bruge dem til begge dele. Dog ved jeg ikke hvor historisk korrekt Congo er? Det virker mere som noget Kong Salomans miner eventyr noget.

Mvh. Tim

Cazino

Honsou

QuoteMen med sådan en hånd kan man da ikke tabe? Jo, det kan man godt.
Ha ha ja en af de mange gode ting ved Malifaux.

Jeg synes der er lidt for få rapporter om Malifauxspil ift. andre (lidt ligegyldige) spil? ;)

Jeg kan lige tilføje at jeg var ca. 4 timer om mit første 50 SS spil i Malifaux, nu tager det ca. 2 timer, så det er ikke så slemt, når man lige har fået en håndfuld spil.

Du skal nok blive glad for Gremlins, de kan give SINDSYGT meget skade og kan en del tricks.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

rubber

:)Hej Erik.

Jeg er såmænd meget glad for både Malifaux og for Gremlins især. Jeg må dog sige at jeg ikke synes at det er så fantastisk at det kan erstatte alle andre spil.

Men det er så heldigt at jeg har fået mere plads og orden her på PF, så kan du bare gå ind på Malifaux-afsnittet og se når der sker noget der, så slipper du for alt det andet kedelige. :)

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=925.0

Mvh. Tim

Cazino