...Ostebord på Amager

Started by Kloen, 03 February, 2015, 14:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Per havde inviteret mig til ostebord i fredags.
300 point anything goes

Jeg havde hørt at Per havde fået fl031 Turtle hjem, så jeg gik i tænkeboks, og endte på det mest ostede jeg er kommet på længe:

SPIL 1

2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
25 WOL062P Ion
115 SLOSH040R Emerald Empress
73 WXM010 Shatterstar
59 JL52019 John Constantine
10 WOLR200.04 Wall (Green)
8 WOLR200.08 Scissors (Green)
300

Ion var på Emerald Empress, som også fik Wall construct, og dermed rendte rundt 19/20Dv, impervious og Super Senses (hun var ret svær at ramme)

mod Pers
DOFPG001R Alpha Class Sentinel (Attack Mode)
60 DP043 Black Talon
73 WXM010 Shatterstar
10 IIMR100 Power Plant
2 IIMR009 Electro Blast
2 IIMR007 Matter Rearranger
2 IIMR004 Flame Blast
299

Her skulle Black Talon Mind control'e Pers andre to tropper.
Problemet kom bare, da mit grønne batteri, nerf'ede Sentinel's multi-attack og satte en gevaldig dæmper for Power Plants funktion. Per vandt map og valgte en af sine klassikere Helicarrier (Below), hvilket skulle vise sig at være en fatal fejltagelse:

For først måtte han lige rykke tættere på sin Black Talon, mens jeg tog mig tid til at dele constructs ud:

Men det langsomme pis gad jeg ikke, så min Shatterstar røg på selvmordsmission:

Mens mine to andre tropper stile og roligt rykkede frem:

Per tog dog fusen på mig og fik sin Sentinel til at charge min Shatterstar:

Men jeg så en snæver mulighed for at lave et game-changing move, hvor min Empress running shot'ede Sentinel ned på sin back dial og bagefter smed en barrier så hun var sikker:

Men jeg måtte jo ind, så Empress mind control'ede Pers Shatterstar til at skride, mens min Johnny/Connie agerede lokkemad:

Som ventet døde Johnny, men Pers Sentinel måtte også lade livet - heldigvis var Shatterstar kommet tilbage i kampen:

Men efter Black Talon røg, så det sort ud for Per:

Sejr mig og 1-0

Per stillede:
42 DOFP008 Senator Robert Kelly
50 FL031 Turtle
180 WOL107 Kyle Rayner (Green Lantern)
6 WOLR200.12 Spotlight (Green)
2 WOLR104 Power Battery (Indigo Tribe)
4 WOLR304 Indigo Tribe Ring
10 WOLR204.04 Wall (Indigo)
6 WOLR204.06 Decoy (Indigo)
300

[Vi proxy'ede til Indigo]

Mod mine:
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
149 FL037A The Flash
25 WOL062P Ion
100 FL064 The Question
6 WOLR200.14 Sniper Rifle (Green)
10 WOLR200.04 Wall (Green)
300

Per vandt map og valgte Crash Site:

Og nu mødte jeg så med mit Flash-hold netop den Turtle jeg frygtede, OG så med et indigo-batteri, OG Senator Kelly - så jeg nu vidste hvordan Per havde det i det foregående spil  :'(

Jeg startede dog med at smide Sniper Rifle på Flash så han havde en ret vanvittig swing range - mens jeg kæmpede for at finde en måde at komme tæt nok på Pers tropper til at kunne target dem:
Min Question fandt hurtigt frem til Turtle - men tog også lidt skade på det, og blev så gruppeknaldet af Kyle Rayner og Senator Kelly fra siderne:

Uheldigvis for Per, og heldigvis for mig var jeg den der introducerede Per for Kyle Rayner, så jeg ved præcis hvor og hvornår man skal tonse ham, så da jeg så en snæver vinkel hvor jeg liiige akkurat kunne få Flash ind og både skyde samt outwit'e Kyle, greb jeg den straks, og min Flash havde nu så mange speed tokens at han var ustoppelig - bortset fra Turtle:

Så han blev mit nye mål:

Mens dette stod på, lykkedes det mig (meget spilafgørende) at afværge 5(!) outwit-forsøg fra Per via det grønne batteri, efter Turtle røg, søgte Senator Kelly i ly ved batteriet, og en blødende Kyle kom ham til undsætning i et barrier-helvede:

Men så snart der ikke var barriers længere, døde Kelly øjeblikkeligt:

Kyle forsøgte desperat at trække pinen ud:

Men døde:

Sejr mig og 2-0

SPIL 3

Per stillede:
79 ASM017B Brother Voodoo
56 GOTG003 Mantis
56 GOTG003 Mantis
70 SLOSH201 Cosmic Boy
30 FIB002 Skadi's Warbot
8 IIMS008 Black Light
299

Mod mit mindst gennemtænkte - men stadig ostelugtende - hold:
200WKD-T001R Trinity of Sin
100 WKD-008 Question
300 Trinity of Sin

Her vandt jeg map, og smed os til OA:

Per lavede et gimmick-move og havde nu næsten alle sine tropper fremme OG i stealth:

Jeg lavede en klassisk brøler og splittede mine tropper op:

Så Per så sit snit til at sende dem i kødet på hinanden (hvilket er ufedt når begge har mystics)

Jeg kæmpede hårdt, og fik da også bragt næsten alle Pers resterende tropper i knæ - men missede min sidste mulighed, og så var det ellers slagtetid:

Pers folk omringede mine stakler på team basen:

Og det holdt de ikke længe til:

Sejr Per og reducering til samlet 2-1 i min favør
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Du er blevet en hård hund. Den Ion entity gjorde, at jeg måtte ændre strategy. Havde planlagt et all-out attack i runde 2, men pga. Ion havde Emerald Empress DV 19 eller 20 + Impervious og Super Senses, og jeg ville blotte mig for meget, hvis ikke jeg fik nakket Empress i første forsøg. På den anden side fik jeg nakket din Shatterstar og John Constantine, før du fik skadet nogen af mine figurer, og havde det været i en turnering, havde jeg nok kunne trække tiden og vinde matchen.
Dit hold var også ret sårbart. Havde Empress bare taget sølle ét dam, havde hun været væsentlig mindre brugbar: ingen Running Shot, og 1 mindre i AV. Men ellers var det vildt godt bygget. Hun var et sandt fort at komme igennem. Og hendes gratis Barrier fik du virkelig udnyttet effektivt, grrr...

I spil 2 var jeg noget senil og glemte mine free Barrier og special Smoke Cloud (fra Net construct) et par gange. Og jeg burde nok have satset på at KO'e Question, før jeg begyndte at skyde efter Flash. Men mit koncept fungerede heller ikke helt så godt, som jeg troede. Dit Green Lantern Battery forhindrede min Kyle Rayners multiattack og mine forskellige free actions (så mange havde jeg dog heller ikke) blev begrænset. Og måske brugte mit hold for mange point på "denial", måske skal Senator Kelly ud, på den anden side havde han kommet mere til sin ret, hvis du havde spillet et theme team, hvor ingen af dine figurer havde kunnet bruge Willpower.

I spil 3 hjalp det dig faktisk at splitte dit hold op. Min Brother Voodoo teleporterede hen for at mind control'e din Question til at løbe over til mine 2x Mantis, som mind control'ede Question til at charge din Trinity of Sin teambase. Uh, det var en fryd at se, hvor effektivt MC var imod dit hold ;O) Du spiller egentlig tit meget af det samme: board control, Mystics, stealth, masser af support. Modbydeligt :oP Til gengæld kan jeg love, at det ikke er sidste gang, du møder Brother Voodoo og Mantis, hehe