Henrik skulle have testet sit batteri

Started by Kloen, 14 January, 2015, 09:25:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kloen

Så vi aftalte et par hurtige "show&tell"-spil, hvor jeg ville forklare battery-resourcen, og i

SPIL 1

spillede vi 300

Henrik stillede
2 WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
6 WOLR200.02 Axe (Green)
10 WOLR200.07 Catapult (Green)
30 BA014 Alfred
68 DKR021 Lt. Gordon
176 BM100 Nightwing and Batgirl
300 Gotham City

Mod mine
135 FL045 Etrigan the Demon
72 SLOSH008 Phantom Girl
14 NMLR100C Utility Belt (complete)
79 ASM017B Brother Voodoo
300

Jeg tog Phantom Girl med specifikt for at Henrik også lige mødte en af de mest brugte silver bullets.
Ikke overraskende vandt Henrik map, og lige så lidt overraskende skulle vi kæmpe på Bifrost:

Henrik rykkede hurtigt frem:

Og jeg rykkede direkte mod den største trussel:

Phantom Girl missede(!) Alfreds rene 16Dv :-( mens Broder numse klarede sit mind control på Batduoen og sendte dem i flæsket på Gordon som blot TK'ede dem tilbage med sin catapult fra batteriet:

Batduoen dræbte nu broder numse med deres absurde 4 attacks flurry og blades fra batteriet, så Etrigan og Phantom Girl ilede til:

Etrigan gav dem lidt mere sved på panden, men ultimativt kunne jeg intet gøre mod 4 attacks med høje blades-slag per tur og prob' fra batteriet, så Henrik fik (endelig) sin Nightwing&Batgirl til at fungere, og vandt spillet uden problemer.

Nu skiftede vi til

SPIL 2

som stod på 600

Henrik stillede spritnye figurer (!) sammen med sin spritnye resource(mere !)
WOLR100 Power Battery (Green Lantern Corps)
8 WOLR300 Green Lantern Ring
75 FFFL001 Captain Cold
75 FFFL002 Captain Boomerang
75 FFFL005 Heat Wave
75 FFFL006 Pied Piper (som vi KUN kunne udtale på Emils franske måde  ;D )
60 FL015 Rag Doll
33 FL007 S.T.A.R. Labs Technician
70 FL022 Trickster
75 FFFL004 Weather Wizard
10 WOLR200.04 Wall (Green)
10 WOLR200.05 Crossbow (Green)
6 WOLR200.06 Decoy (Green)
10 WOLR200.07 Catapult (Green)
10 WOLR200.09 Nurse (Green)
4 WOLR200.03 Mallet (Green)
598

Mod mit resource-frie temahold (!)
149 FL037A The Flash
90 WOL104R Guy Gardner (Green Lantern)
151 WOL106 Jade
50 FFSOG001 Oracle
139 BM053B The Caped Crusader
4 ATA036 Justice League (Silver Age)
599 Justice League

(Guy Gardner har lige fløjet dem alle ud)

Jeg vandt map og valgte Flash Museum:

Henrik er ikke vant til at spille med så mange figurer, så han kom lidt kluntet fra start:

Jeg svor eder over det grønne batteri, som forhindrede mig i at bruge Oracle til at give Flash en swing range på 20, Jade en på 18 og Caped Crusader en på 8.
Heldigvis kunne Batman sende sine flagermus i position, og Flash løbe i position selv, mens Jade brugte sit Move&Attack og lykkedes at ramme med sølle 9Av:

Flash begyndte at HSS'e rundt og samle speed tokens op, mens Batman chargede Rag Doll fra bagsiden, og Henrik sendte Jade på flugt, hvilket fik Guy Gardner til at rykke lige i Captain Boomerangs fjæs:

Henrik gjorde nu Batman til skydeskive, mens Jade brugte Henriks fronttropper som skydeskive, og Flash bare zoomede frem og tilbage og uddelte knyttere:

Snart blev det tydeligt at selv med constructs var Henriks figurer alle <100 mod mine >100 Og Flash havde nu 4 speed tokens som gav ham 16Mv og ignorerede det meste på movement, så han zippede frem og tilbage og slog hvem han ville med sit precision strike.

Flash, Jade og Batman tog sig til sidst hurtigt af Rag Doll og Captain Cold, så sejr til mig:

(Jeg glemte forresten ALT om min ATA som giver +1 på Av mod et bestemt keyword - jeg havde selvfølgelig valgt Rogues)

Alt i alt en fed spiloplevelse, og jeg tror Henrik så idéen med batterikraften, spil 2 var særligt fedt fordi det var meget ulig de spil Henrik og jeg ellers plejer at have
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Jeg tror ikke det er korrekt at duoen får 4 attacks per runde

Kloen

Quote from: Bartok on 14 January, 2015, 09:39:29
Jeg tror ikke det er korrekt at duoen får 4 attacks per runde

På click 4, 5 og 6:
"Trait: DOUBLE TROUBLE: When Nightwing and Batgirl use the Duo Attack ability, modify their attack value by +1; also modify their damage value by +1 if they're marked with an action token.
Speed Power:   COMPLEMENTARY COMBAT SKILLS: When Nightwing and Batgirl use the Duo Attack ability, they can use Flurry as a free action instead of each attack."

http://www.hcrealms.com/forum/showthread.php?t=399960

"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Har læst det og er stadig ikke overbevist. Tror at intent er at udskifte duo sttack med flurry for at undgå damage depletion modifier

Kloen

Quote from: Bartok on 14 January, 2015, 10:19:13
Har læst det og er stadig ikke overbevist. Tror at intent er at udskifte duo sttack med flurry for at undgå damage depletion modifier

Men figuren udkom jo før DDM

Bartok

ja, men i realiteten har den altid været i effekt på netop duo attack, da andet attack er -1 dmg

Bartok

Ved et kig på realms ser jeg, at brugerne giver dig og Henrik ret i jeres fortolkning. Der er dog ikke nogen officiel ruling, og jeg er stadig skeptisk - ikke fordi jeg vil "sabotere" jeres spil, men jeg er bare lidt regelnørdet nogle gange  :)

Kloen

Quote from: Bartok on 14 January, 2015, 11:07:12
Ved et kig på realms ser jeg, at brugerne giver dig og Henrik ret i jeres fortolkning. Der er dog ikke nogen officiel ruling, og jeg er stadig skeptisk - ikke fordi jeg vil "sabotere" jeres spil, men jeg er bare lidt regelnørdet nogle gange  :)

You and me both  8)