News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Daemons

Started by Belerophon709, 14 January, 2015, 13:24:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Norx

Quote from: KarlGustaf on 19 April, 2015, 15:18:01
Maskens eternal dance virker kun i demonernes tur.

Ud med hende igen så :)
Basballen's private gulvklud

Norx

Alternativt kan man indlemme Karanak og en enhed vuffere. De laver et ret voldsomt charge sammen. 15 S5 + 5 S6 på charget. Det er alligevel en pæn sjat for seks modeller med Ambush

Herald of Tzeentch: Level 2 Wizard; Exalted Locus of Conjuration 175
Herald of Tzeentch: Level 2 Wizard 125
Karanak 195

10 Pink Horrors of Tzeentch: musician; standard bearer 150
10 Pink Horrors of Tzeentch: Iridescent Horror; musician; standard bearer 160

7 Beasts of Nurgle 420
1 Beast of Nurgle 60
1 Beast of Nurgle 60
5 Flesh Hounds of Khorne: Ambushers 165

7 Plague Drones of Nurgle: Gleaming Pennant; Rot Flies (Plague Proboscis); Plaguebringer; musician; standard bearer 455

2.390 points

Telmor

Det er 2 BP ser ret nemt dør og ikke kan noget efter charget. Dvs de bliver redirected og selv charget,hvilket de dør af. Jeg er ikke en belieber for hunde...
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Norx

Jeg har heller aldrig været den store fan af hunde, men de får et helt andet punch med Karanak.

Indtil videre har jeg fået et spil med dem. Og der reddede de mig fra en røvfuld mod den gode Nygren. Dog dermed ikke sagt at de skal være med i den endelige liste, men jeg vil lige prøve dem lidt mere af. Det er også dejligt med en enkelt hurtig slåsenhed der ikke fylder så meget når både fluer og bæster har en tendens til bred last. Og ditto baseprint.

Det var så samtidig mit 3 spil med den store enhed beast og jeg er slet ikke i tvivl om at den løsning fungere pissegodt. Både i sin semiudødelighed. Og set i lyset af de 2 singlebæster der følger med.

Nu fik jeg også afprøvet den der zap-magifase mod en T3 hær(Nygrens DE) Og den gør satme nas når den spiller. Jeg tror at de mange zap er kommet for at blive.

Den kæmpestore enhed fluer skal jeg dog øve mig mere i at spille med. De har det med at forsvinde  :-X

Norx

Endnu et spil mod rotterne med Nurglevæggen. Der er ikke så meget at sige, hæren er bundsolid. Den har sine svagheder mod AS. Og jeg skal over og have metal på den ene lv 2. Bare for at gøre værktøjskassen bredere. Downsiden er at jeg nu kan risikere at havde gateway på en herald fremfor enheden, men jeg tror at det er det værd.

Jeg sidder pt i toget på vej mod Nifcon, har besluttet mig for at teste skydebuildet af. Det virker potent omend mindre robust end Muren, men der er IMO større potentiale for at lave store sejre med dette her, men hvem ved. Det kan være det falder helt til jorden. Det ville ikke være første gang at en af mine fikse ideer, kun var fiks i mit hoved  ;D

Den endelige Nifcon liste:
Ku'gath Plaguefather 625
Keeper of Secrets: Level 3 Wizard; 2× Greater Gift 545

Exalted Flamer of Tzeentch 90
Exalted Flamer of Tzeentch 90

20 Pink Horrors of Tzeentch: Iridescent Horror; musician; standard bearer 290
10 Pink Horrors of Tzeentch: Iridescent Horror; musician; standard bearer 160

Skullcannon of Khorne 135
Soulgrinder: Daemon of Nurgle; Daemonbone Claw; Phlegm Bombardment 315

2.400 points

van der loo

Er keeper bedre ind flyve prinsen?

Norx

Næh Connie performede ikke. Og der var ikke rigtigt nogen af de hære jeg havde håbet på at møde til Nifcon. Tilgengæld var det super hyggeligt at skubbe en gøglehær rundt hele weekenden. Og jeg fik en masse tiltrængt erfaring tilbage på rygraden af at være presset en hel weekend  :)

Tilbage til Nurglevæggen. Jeg holder fast i den. Og eventuelle variationer vil blive holdt på et absolut minimum inden aflevering her den 20. Jeg føler det er en stabil allround hær der kan bokse mod det meste, men det bliver næppe mig der hiver 20-0 hjem til holdet. Vil gå efter de 65 points til Warmup.

Exalted Flamers er gode. De giver hæren lidt ekstra guf og værktøjer. Og er man på røven kan de ofres for at redde magerblokken eller give bæsterne arbejdsro. Skull Cannon bliver ikke klemt ind. Den er god, men som alle warmachines lidt ustabil og den er et oplagt target for fjenden. Alt i alt tror jeg dette er den endelige hær:

Herald of Tzeentch: Level 2 Wizard; Exalted Locus of Conjuration 175
Herald of Tzeentch: Level 2 Wizard; Lore of Metal 125
Exalted Flamer 90
Exalted flamer 90

7 Beasts of Nurgle 420
1 Beast of Nurgle 60
1 Beast of Nurgle 60
3 Flamers of Tzeentch: Pyrocaster 130
5 Chaos Furies: Daemon of Tzeentch 70
5 Chaos Furies: Daemon of Tzeentch 70

6 Plague Drones of Nurgle: Gleaming Pennant; Rot Flies (Plague Proboscis); Plaguebringer; standard bearer 385

2.400 points

Norx

Er der nogen der har nogen forslag/kommentarer på demonerne? Ellers sender jeg den overstående ind  :)

van der loo

Ser stabilt ud men stadig med et tvist af Bagge med de flamers :P

manny

Ser fint ud. Dog i tvivl om hvad de flamers kan.
Jeg spiller alti alti Kærlighedshammer

Norx

De almindelige Flamers kan ikke særligt meget, de 2 Exalted har gode muligheder for at rydde en hel enhed. Og giver mig et våben mod enheder som ellers kan være svære for mig at håndtere som feks horder af Witch Elfs.

De har også et potentiale til at skyde enlige helte på eventyr ned. Da deres grapeshots er styrke D6+3. De almindelige flamers er hovedsageligt med så de 2 store kan joine og dermed komme til at kunne marchere og skyde.

manny

De er sku da rimelig crazy. Dvs., de må rykke 12" og så skyde en flammetemplate str d6 af?
Er det ikke bare at skære 2 metaltryllere og få 3 mere ind? :)
Du har jo stadig magi i form af gateway, tzeenth, og så har du en metalsig. Går det så ikke ok mod riddere?

Norx

Ja, den rykker så en artillery dice fra hvor de står i bedste Warpfirethrower stil.
Og ellers kan de marchere 12" og grapeshotte 12"

Jeg har kun en metal tryller? De to andre er tzeentch og rigtigt rare pga zap.

manny

Quote from: Norx on 11 May, 2015, 16:41:46
Ja, den rykker så en artillery dice fra hvor de står i bedste Warpfirethrower stil.
Og ellers kan de marchere 12" og grapeshotte 12"

Jeg har kun en metal tryller? De to andre er tzeentch og rigtigt rare pga zap.
Nå, ja, men kan de 2 tzeentch tryllere ikke bare dø? Du har jo stadig på horrors.

Norx

Nu prøvede jeg i weekenden nærmest kun at havde magi på horrors. Og der er ikke nogen succes, det kræver et par heralder så man er sikker på sin gateway. Og den der +1 i styrke på trylleriet vil jeg også meget nødig undvære, den er guld værd mod elver hære og single targets. Muligheden for styrke 7 på sine små zap er konge  :)

Telmor

Du kan også kun joint en exalted flamer på hver side...
The Calculator kom

The Calculator så

The Calculator... Calculated

Norx