Lars skulle afprøve sin teambase

Started by Bartok, 18 February, 2015, 01:37:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bartok

Hej rødder
Så er der lidt rapport fra Faraos' hule, hvor vi mødte fem mand op og delte os op i to borde.
Jeg nappede to spil med Lars, som først ville afprøve sin Avengers team base. Vi havde faktisk aftalt highlander, så det var en svipser, at jeg stillede to Magik på mit hold, men vi kørte på. (Cap kunne vist ikke sidde ordentligt fast på teambasen. Han bliver på den under hele spillet).

AVENGERS THEME TEAM
Avengers Team Base 600 (Thor, Iron Man, Scarlet Witch, Captain America, Spider-Man)
= 600

NEW MUTANTS THEME TEAM
Magik 295
Magik 103
New Mutants Team Base 195 (Sunspot, Warlock, Mirage, Cannonball, Wolfsbane, Magma)
= 593

Lars vandt maproll og startede med at poppe Thor ud på soloeventyr og putte teambasen mod baglinjen af kortet, men jeg modsvarede med at slippe min Warlock løs, som perplexede (Phoenix Force) Magik +2 i DV og TK'ede hende, som kunne runningshotte Avengers-basen for 5 dmg. Materien flød dermed ud af bylden allerede i runde 1.

PF Magik kunne i hver runde lave en gratis 2-felters Barrier, der hele tiden holdt hende uskadt. New Mutant-basen psychic blast'ede også Avengers-basen, som måtte se sig noget vingeskud, men satte Iron Man efter min (103point) Magik, som snart efter røg ned på sidste click.

Min nye mutanter havde dog pænt meget reroll og havde gode defense values, så selv efter at Lars kæmpede ufortrødent - min teambase fik også nogle dybe hug - endte matchen i mutanternes favør.

Forældelse af dials og powers blev vi mindet under kamp 2, da Lars stillede med sit flere år gamle Hydra-hold, før poweren Precision Strike var blevet opfundet.

HYDRA THEME TEAM
Baron Strucker 150
Red Skull 140
Viper 91
Richard Fisk 62
2x Hydra Agent 25
4x Hydra Technician 19
10x Hydra Deep Science Division ATA 30
= 599

X-MEN THEME TEAM
Wolverine and X-23 168
Professor X 150
Cyclops 100
Banshee 98
Jean Grey 40
Iceman 26
6x X-Men Blue ATA 18
= 600

Min Cyclops, hvis dial starter med Precise Strike, var ond imod de to ledere, Baron Strucker og Red Skull, sidstnævnte i kombination med Richard Fisks evne til at give mastermind har vist drevet Jan til vanvid. Hydra lider også under manglende bevægelighed, for lidt
moveandattack, ingen flight eller carry, ingen evne til at ignore terræn på movement, kort range. Til gengæld har de høj coolness.

Men altså: Red Skull gemte sig bag en ordentlig karré blocking terrain, som Cyclops' bare kunne skyde igennem, Banshee ignorerede hindering og elevated på line of fire, og Wolverine and X-23 nakkede 1 til 2 fjender per runde. Så der var dømt hakkemad i denne powermæssigt ikke godt matchede fight. Professor X's evne til at gøre sine fjenders power actions til double power actions blev slet ikke aktuel.

Kloen

Fedt med rapport, hvorfor fik Lars' teambase ikke 3 attacks ind på dig hver runde, Per?
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Boyer

Terningguderne var ikke venlige bl.a..

Ja, hydra blev godt nok taget med bukserne ned om knæene og blev efterladt temmelig sodomiseret. Viper lykkedes dog at slå på Jean Gray. Men det var vist også alt hvad hydra fik udrettet.

Bartok

tja, min Phoenix Force Magik var perplexet +2 op i defense og var gemt bag Barrier, og 103-point Magik var dv 20 imod ranged attacks, plus de begge havde reroll, ditto med min teambase. Så Lars skulle slå ret højt hele tiden, og hans teambase og Thor blev ramt, så deres AV kom væk fra deres svedige startclicks

Kloen

Det er SÅ frustrerende ikke at få brugt sine figurers top-click som planlagt.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Det tager også lige et par spil eller tre at lære team baserne at kende. Hvilke figurer der er bedst at poppe ud, hvornår man skal extende, hvornår man bør gå i defensiven. Det var mest et testspil. Powermæssigt er Avengersbasen en af de svagere, tror jeg. Den burde nok have 6 figurer attached. Og dialen har lidt for mange bløde clicks væk fra topclickene