..En episk underdog-historie (eller historien om en god Heroclix-spiller)

Started by Kloen, 18 February, 2015, 14:21:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Kåre, Brian og Jeg satte os sammen til en 3-mands.

Brian stillede
TTT002 Justice League 600

600 Justice League

Jeg stillede et X-Men hold:
WXMT001E X-Men: Blue Strike Force 300
WXMT002E X-Men: Gold Strike Force 300

600 X-Men (med +13 til map roll!)

Og den, på papiret, hold-mæssige underdog Kåre stillede:
SLOSH046R Superboy 100
SLOSH005B Mon-El 175
SLOSH010 Polar Boy 78
82 SLOSH048 Tellus 82
SLOSH001 Cosmic Boy 90
SLOSH008 Phantom Girl 72
FIB012 Reporter 3
600 Legion of Super-Heroes

Jeg vandt map roll, men der var ikke helt plads på bordet så det blev en amputeret version af Xaviers skole:

Jeg startede med at poppe Wolverine ud så jeg havde et healing-batteri til senere og lure passede så lidt i håbet om at nogen ville rykke indenfor first strike range. Kåre, som vidst på dette tidspunkt havde en mildt opgivende "nåh jamen jeg kan lige så godt få prøvet mit hold af"-indstilling blandet med manglende kendskab til team bases, var så flink at rykke frem tiol et sted hvor han tropper alle havde højt Dv og var pakket væk bag blocking og elvated:

Brian poppede vist bare Superman ud, og så var turen kommet tilbage til mig - og jeg havde jo siddet og talt felter som en gal, så jeg ofrede Jean Grey fra mit Gold strike force, lavede en move action smadrende gennem walls via min colossus Asset Ability, og lavede så et running shot/pulse wave ned i en snæver vinkel hvor jeg lige præcis kunne one-shotte Superboy med min 21 Av, alt imens min blue strike force og Wolverine haltede efter:

Efter at have dræbt Superboy blev han genoplivet og var nu på mit hold, så han tog sit ultra-heavy og lemmedaskede Kåres Mon-El ned på sit 5. click. Kåre gispede vist lidt (forståeligt nok)

Min blå team base kom nu ned og tog over fra min guld ditto, som trak sig lidt for at slikke sår, efter at have fået på munden af både Brians Superboy og samtlige Kåres resterende tropper(sådan føltes det i hvert fald, der alle kunne skyde gennem hinanden fordi Tellus, den store fede reptil, stod midt i flokken. Det kunne Brian ikke stå for, så han blandede sig også:

Jeg løb nu lidt pendulfart mellem Wolverine og fjenderne for at heale og angribe:

Men så tog fanden ved Brian og Justice League'n begyndte nu at tungsmadre på mig så jeg måtte gå i defensiven:

Mens min guld base kæmpede mod Brian på østfronten:

Gjorde min blå base det mod Kåre på vestfronten:

Kåre begyndte at se andre slutninger end total udslettelse, og her kom den erfarne spiller virkelig frem i ham, så da tiden var inde og Justice League havde nakket min guld base - men selv haltede gevaldigt - piblede Kåre legionærer frem på slagmarken som sultne rotter:

Her tog de lidt skud på må og få og probability control'ede mine attacks på Justice League til at ramme, inden de resterende team bases mødtes på midten til det store brag:

Tellus holdt bravt stand mod Superman imens og Kåres tapre reporter hold Green Lantern stangen - Min blå base gav Justice League lidt løs skade, men måtte ultimative give op overfor de sindssygt konstant høje combat values Justice League holder sig, og døde kort efter dette billede:

Med kun 2-3 click tilbage på sin team base blev Brian lynhurtigt out-action'ed og overrumplet af Kåres tropper:

Sejr Kåre (som også selv virkede lidt overrasket) Men tillykke og godt gået!
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

plysforever

QuoteMen så tog fanden ved Brian og Justice League'n begyndte nu at tungsmadre på mig så jeg måtte gå i defensiven:

prøv at tænke på, hvis jeg bare kunne havde slået den skide 6! for at ramme, så havde du fået 6 i damage i 2 runde! så havde det set godt ud :'( og Superman kunne slå en 7er, for 5 i skade!

QuoteBrian poppede vist bare Superman ud

jeg poppede først flash ud og dernæst Superman ud, det har jeg læst et sted på nettet, at man skulle gøre!
Brian Andersen

Kloen

Quote from: plysforever on 18 February, 2015, 18:19:34
jeg poppede først flash ud og dernæst Superman ud, det har jeg læst et sted på nettet, at man skulle gøre!

Fair nok.. så lader vi bare den med for mange point på solo adventure ligge lidt  ;)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Søren, du havde kun +6 til maproll. Se denne errata:

The other change is to the roll to see who goes first. The bonus a player gets as a result of playing a team base will change. Instead of being +1 for each character on the team base, it will be +1 for per 100 points (or fraction thereof) of the team's point value

Read more: http://heroclix.com/uncategorized/heroclix-watch-list-upcoming-changes/#ixzz3S7tLGUmz

Bartok

Kloen

Tak for de pæne ord, Per. Og nåh ja mht. Map roll - jeg slog højest anyway, så det gjorde ikke den store forskel her. Spiller efterhånden så sjældent team bases at der glipper noget.